Har du räknat något på hur varm kolven måste vara för att expandera? :p för 5 hundradelar är ju inte mycket, vore ju hemskt otrevligt om den värmenöp :pRexxy skrev:Och så nya kolven! 54,95mm, på 55.00 borrning. Så 5 hundradelar spel.
Det finns normer på vilka spel det ska vara på.Pelsnernels skrev:Har du räknat något på hur varm kolven måste vara för att expandera? :p för 5 hundradelar är ju inte mycket, vore ju hemskt otrevligt om den värmenöp :pRexxy skrev:Och så nya kolven! 54,95mm, på 55.00 borrning. Så 5 hundradelar spel.
Eller hur stort brukar spelet i vanliga fall vara?
Förövrigt är detta mitt favorit projekt här på tsrtycker det ska bli så jäkla spännande hur den går när du är klar
Jaha där ser man :p jag trodde att det rörde sig om ett betydligt större spel (ca 1-1,5 tiondel) :p men då lät det ju ganska bra dåRexxy skrev:Det finns normer på vilka spel det ska vara på.
På en originalmoped på 1hk kör man med c:a 3 hundradelar. På riktigt högvarviga motorer kör man på c:a 6-7 hundradelar.
Enligt Roffe på VRM kör dom med 5 hundradelar i racingen. Och funkar det för dom, funkar det för mig.
1,5 tiondel är väl 1,5mm? Då kommer inte ens motor starta, och om den gör det kommer det rassla rejält..Pelsnernels skrev:Jaha där ser man :p jag trodde att det rörde sig om ett betydligt större spel (ca 1-1,5 tiondel) :p men då lät det ju ganska bra dåRexxy skrev:Det finns normer på vilka spel det ska vara på.
På en originalmoped på 1hk kör man med c:a 3 hundradelar. På riktigt högvarviga motorer kör man på c:a 6-7 hundradelar.
Enligt Roffe på VRM kör dom med 5 hundradelar i racingen. Och funkar det för dom, funkar det för mig.men som sagt, vore ju otrevligt om den nöp
Aa, du kanske har rätt. X) Oavsett, det kommer skramla mycket med det!Pelsnernels skrev:Nej det blir väl 0,15 mm?...:p alltså 15 hundradelar
Till den kommande? Nej, den kommer inte bli klar då! Och då jag inte har någon moppe att åka på. Så tänkte jag inte komma.LinkanTuning skrev:Finns det möjlighet att den blir klar tills nästa frihamnen? Om inte följer den med på släp endå?
Knappt någon värme där att tala om. Lagerna rullar så lätt, dränkt med olja och kyls av bensin hela tiden.potog skrev:14mm kolv bult ser du det som positivt?:S
Tänker med större Kolvbult så blir nålagrerna smalare, alltså mindre rull lager å det ger ju mer värme ifrån sig
Får se hur framtiden ter sig.Gustavc33 skrev:Ser riktigt fint ut nu![]()
men bättre bromsar är nog en bra investering
Var FF idag! (Flickvänsfritt). Tjejen tog Lillan till Lillans mormor under dagen, så jag passade på att vara ute!Persson97 skrev:En uppdatering som faktiskt inte kom mitt i natten! Imponerad
Två stycken behövs inte.adamklasen skrev:Jag funderar också på ett 110cc Parma kit, o måste man ha 2 kylare? O vart ska man ha kylarvätskan då?
euroman skrev:Nu när du ändå pratar om tändspole och cdi, Man måste jorda tändspolen mot Ramen antar jag?Har bytt från brytare till kokusan och på spolen sitter det en lite sladd med en ögla på, antar att detta är jordkabel?
Förövrigt sjukt häftigt projekt och jobb!
Mvh
Martin
aha okej då är det en grön kabel för migRexxy skrev:euroman skrev:Nu när du ändå pratar om tändspole och cdi, Man måste jorda tändspolen mot Ramen antar jag?Har bytt från brytare till kokusan och på spolen sitter det en lite sladd med en ögla på, antar att detta är jordkabel?
Förövrigt sjukt häftigt projekt och jobb!
Mvh
Martin
Det viktigaste är att tändspolen får bra jordning till motorn, och vet du att du har bra kontakt mellan motorn och chassit, kan du jorda i chassit.
En grön eller blå kabel ifrån CDI med ögla är till jord ja.