Ja jag skrev just det annars kan du ju alltid kolla upp det på exv ts?krillepille skrev:jag har en dellorto 12mm är det 6mm då eller
Så såg mitt också ut, Dock fick jag aldrig reda hur det blev såQuk skrev:Hallå grabbar, Skulle kolla mitt tändstift igår och fick se något märkligt (enligt mig) Halva tändstiftet var oboybrunt, halva var svart? Någon som vet vad detta beror på? Kör bara med ett leovince zx
Du kan ju kolla med piggio-center, gmc(GlobenMC), sen är ju mc-varuhuset rätt välsorterade, å e du sugen på att få en utskällning kan du ju alltid ringa STIBO-motor(general agent för mikuni, och enligt dom e ALLT annat rent skit!)Rakie skrev:Tja har en Gilera Runner 1999 med weber 12mm förgasare och jag undrar om nån kan länka till en hemsida där man kan köpa munstycken till den förgasaren eller om det finns någon affär i Stockholms området som säljer det.
För litet munstycke. Varför? Jo, en större förgasare har inte bara ett bättre bensinflöde, utan också ett bättre luftflöde/avgasflöde. Därav behöver du större munstycke då den tillför mer luft!Nutbreaker skrev:Tjenare! har precis bytt från 12mm förgasare till 17,5 på min yamaha slider 00a, och när jag hade 12mm så hade jag 132 i munstycke men nu när jag har 17,5 så undrar jag om jag ska gå ner eller upp i munstycke? för nu har jag testa från 135-128 och den har skit gött bottendrag och mellan registret är det inget fel på heller men så fort jag gasar 3/4 gas och mer så börjar den låta mörkt och tappar varv, vad beror detta på tror ni?
okej tack!Roxxen96 skrev:För litet munstycke. Varför? Jo, en större förgasare har inte bara ett bättre bensinflöde, utan också ett bättre luftflöde/avgasflöde. Därav behöver du större munstycke då den tillför mer luft!Nutbreaker skrev:Tjenare! har precis bytt från 12mm förgasare till 17,5 på min yamaha slider 00a, och när jag hade 12mm så hade jag 132 i munstycke men nu när jag har 17,5 så undrar jag om jag ska gå ner eller upp i munstycke? för nu har jag testa från 135-128 och den har skit gött bottendrag och mellan registret är det inget fel på heller men så fort jag gasar 3/4 gas och mer så börjar den låta mörkt och tappar varv, vad beror detta på tror ni?
tror du ska ner liteEmil skrev:Tja!
Har en aerox 07. Kör med Leovince ZX, 4,3 vikter och gula Malossi kopplingsfjädrar. Original munstycke är 62 och jag har gått upp till 74. Dom första metrarna (5-7 meter) så axxar den helt ok, men efter det så drar den på som ett as. Men om jag vill ha ett jämnare gas register från botten, tror ni att man ska experimentera lite granna med munstycken? Upp eller ner?
/Emil
Jag hade storlek 74 till bara mitt effektrör (Leovince TT) Funkade fint. Det var samma sak som du beskriver, den drar okej i början, inte jätte bra dock.. Sen drar den på som ett as. Det har väl mer eller mindre att göra med variator inställningar. Tycker du ska testa 4 grams vikter så kan du se om det blir bättre.Nutbreaker skrev:tror du ska ner liteEmil skrev:Tja!
Har en aerox 07. Kör med Leovince ZX, 4,3 vikter och gula Malossi kopplingsfjädrar. Original munstycke är 62 och jag har gått upp till 74. Dom första metrarna (5-7 meter) så axxar den helt ok, men efter det så drar den på som ett as. Men om jag vill ha ett jämnare gas register från botten, tror ni att man ska experimentera lite granna med munstycken? Upp eller ner?
/Emilkolla stiftet så ser du hur förbränningen är
Kollade stiftet idag och det så fint och torrt ut, men kommer antagligen gå ner 2 steg ändå för att se om det hjälper(tycker den går blött). Så ska jag även köpa ett variatorviktsätt. Tror det kommer fungera bättre med 3,5 eller 4,0 istället för 4,3.Nutbreaker skrev:tror du ska ner liteEmil skrev:Tja!
/Emilkolla stiftet så ser du hur förbränningen är
SeelOfQuality skrev:Tja jag har en Yamaha Jog R 07 med detta:
-Stage 6 pro replica effektrör
- Dragen V-ring
-5,1 g vikter (6,2 original)
- En grön tryckfjäder om det nu betyder något den är iaf mycket hårdare än original
- Och jag har ingen aning om vilket munstycke jag har (runt 20 mm skulle jag tro)
Grejen är det att moppen blöddrar en del när den är kall och det har ju med munstycket att göra har jag hört, så min fråga är vilket munstycke skall jag köpa? På andra forum står det 15,5 mm men det är olika för olika mopeder. Moppen gör 80 kmh max om det nu hjälper er, Mvh Sebbe
Har inte kollat ännu och imorgon så reser jag bort i en vecka så får kolla efter detRoxxen96 skrev:SeelOfQuality skrev:Tja jag har en Yamaha Jog R 07 med detta:
-Stage 6 pro replica effektrör
- Dragen V-ring
-5,1 g vikter (6,2 original)
- En grön tryckfjäder om det nu betyder något den är iaf mycket hårdare än original
- Och jag har ingen aning om vilket munstycke jag har (runt 20 mm skulle jag tro)
Grejen är det att moppen blöddrar en del när den är kall och det har ju med munstycket att göra har jag hört, så min fråga är vilket munstycke skall jag köpa? På andra forum står det 15,5 mm men det är olika för olika mopeder. Moppen gör 80 kmh max om det nu hjälper er, Mvh Sebbe
Om den blöddrar när det är kall så kan det bero på lite för stort munstycke, vad säger stiftet? Du kan också testa flytta nålen till mindre bensin om den inte redan är det ( dvs längst upp ) Om den är det så är det munstycket!
mellan 100-130 skulle jag tippa på i huvudmunstyckeHebbe skrev:Yamaha Slider 2007
Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editoin
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoface.
Luftfilter: Ck sportluft.
Lågfart? tomgång? huvud?