Sida 7 av 71
Postat: 23 juni 2009, 20:39
av steekarn
DEA!! skrev:Tiinge skrev:Tiinge skrev:tjena undrar hur snabbt en aprilia sr50 07 med direktinsprut kommer gå i med
gianelli rör
dragen vring
vikter
och ändrad insprutning
den gör 77 uppmätt med GPS med dragen vring
någon som har en aning ?
någon som kan svara ??
80 km/h
inte så stor skillnad mest på ljudet då original röret inte har någon plugg elr blindtarm
Postat: 23 juni 2009, 21:30
av pegutt
ja du behöver byta munstycke. och 5 gram är lite väl lätt till piaggiomotorn. prova 6g.
piaggio motor på peugeot? och munstycke vad ska man ha?eller vad ska jag ha?
Edit. ngn som vet ungefär vad den kommer att gå i med bra intsällningar?
Postat: 23 juni 2009, 22:21
av Blablabla
Aerox
Variator: Polini speed control
Avgasrör: Malossi MHR Team (
http://www.startuning.se/product/99003- ... -liggande- )
Cylinder:TCR 80cc (
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13186 )
Veven som är i länken.
V-force3 reeds
Hur stor förgasare?
Men iaf hur fort kommer den gå?
Postat: 23 juni 2009, 22:47
av Frillanmcdillan
svårt att säga en hastighet på det. Måste ställas in vid varje körning typ + att du inte är ute efter topphasighet? med 120 iaf.
Postat: 23 juni 2009, 22:55
av kallepalle
du ska inte köra på mhr röret till en tcr cylinder. blir fel i effekkurvan då. eller ja det funkar ju, men har man råd till en så dyr setup som det blir så har man råd till ett avstämt rör. skulle säga åtmindstonde 30mm förgasare. gärna 32mm sen är det mycket mer som behövs. tex ramlager, luftfilter, drev, trimvariator, trim membran osv osv för att du ska komma i närheten av maxeffekten.
Postat: 24 juni 2009, 09:21
av pegutt
vad ska jag ha för storlek på munstycket om jag tar bort v-ringen och sätter på ett stage6 pro replica rör?
och under vilken rubrik finns munstycken på twostroke?
Postat: 24 juni 2009, 09:49
av Jck92
för det första tcr utan mhr overrange variator kit? vem ska fräsa upp blocket? röret passar inte cylindern köp ett som är anpassat. snälla ni som har så mycket pengar att lägga på trimm men inte kan något börja med en sport setup och arbeta er uppåt. Det är i stortsett omöjligt att köra på gata med tcr då du måste ändra inställningar en gång i veckan och den kommer dra enormt med bensin och vara svårkontrollerad.
Postat: 24 juni 2009, 21:30
av pegutt
vad ska jag ha för storlek på munstycket om jag tar bort v-ringen och sätter på ett stage6 pro replica rör?
och vad för storlek e det på från orginal?
Postat: 26 juni 2009, 15:43
av Noren94
hur snabbt??
setup
- LeoVince ZX Handmade
- Next generation variator
-3.7g viker
- dragen v-ring
- större munstycke
undrar hur snabbt sen kom med förslag om kopplingsfjädrar?

Postat: 26 juni 2009, 21:55
av Simonks
tjena! har en slider, hur fort tror ni den kommer att gå med:
1.
Polini corsa 70cc
19mm
Stage6 pro replica
2.
polini sport 70cc
17,5mm
stage6 pro replica
?
Postat: 26 juni 2009, 22:13
av LudiX
pegutt skrev:vad ska jag ha för storlek på munstycket om jag tar bort v-ringen och sätter på ett stage6 pro replica rör?
och vad för storlek e det på från orginal?
Det e bästa om du köper en munstyckesats på
http://www.startuning.se/product/99551- ... GM-Gurtner så du kan testa dej till storleken som är bäst, och har ingen aning om vad det e för storlek orginal men det e bara att kolla själv!.finns Guider om du inte kan!Och är ganska säker på att ALLA Peugeot modeller har Gurtner förgasare.
Postat: 28 juni 2009, 10:44
av Serga
Cpi Aragon 08
Cylinder: Malossi 50 cc sport
Rör: Yasuni Z
Variator: Malossi multivar
Vikter: 4.3
Förgasare: 17,5 mm
Bortagen skorsten
Tacksam för svar!

Postat: 28 juni 2009, 11:38
av Glennish
70 - 74 Serga
Postat: 28 juni 2009, 23:25
av Rajje
Har en Aprilia SR50 R Factory med direktinsprutning.
Vad kan den göra med dragen v-ring, och gameboytrim?
Eller ENDAST dragen v-ring?
EDIT: Det är Apriliamotorn.
Postat: 29 juni 2009, 12:01
av simonnini
Malaguti f12 med dragen v-ring?
hur fort?

Postat: 29 juni 2009, 12:39
av Jck92
simonnini skrev:Malaguti f12 med dragen v-ring?
hur fort?

60-65 ärliga.
Postat: 29 juni 2009, 13:49
av simonnini
tackar Jck92
CPI Popcorn
Dragen v-ring??
Postat: 29 juni 2009, 14:24
av derbi_senda93
simonnini skrev:tackar Jck92
CPI Popcorn
Dragen v-ring??
Inte mer än vad den gör original. Byter du vikter kommer den gå snabbare. Min kompis har en Cpi Popcorn och när han drog v-ringen gick den lika snabbt fast med ett segare axx men när han sen bytte till lättare vikter (kommer inte ihåg vilka gram) så fick den bättre axx och topp

Postat: 29 juni 2009, 14:43
av Derbisendafille
brukar vell ligga mellan 60-70 circus=)
Postat: 29 juni 2009, 15:53
av krook
aerox -08 orginal med dragen v-ring och sport filter? eller gör sportfiltret någon skillnad?
Postat: 29 juni 2009, 16:41
av kallepalle
~65. skippa sportluft. sportluftfilter är egentligen bvara onödigt om du inte kör på midrace eller värre. låter mera och drar mera bensin. stryp hellre av luftburken då.
Postat: 29 juni 2009, 18:01
av krook
tack kalle!!
Hur Snabbt
Postat: 29 juni 2009, 20:05
av Fredde9000
Hur snabbt kommer den gå med denna setup:¨
Setup:
Metra Kit 50cc Sport
Stage 6 rör (urpluggat)
Motoforce 17.5 Förgasare
Luftfilter
Trim Insug
Stage 6 CDI (ostrypt)
Motoforce Membran
Motoforce Variator
Tryckfjäder.
Speedfight 2!
Postat: 29 juni 2009, 20:10
av MKRider
(min polares)
aprilia rs50 ditech
dragen ring
gameboy trimmad
just nu går den i 65 ärliga men när vi kollade på vikterna fattades det 2 st, förra ägare var cp, och dem var typ skit sletna på en liten bit, (är beställt nya). men undrar hur många ärliga en gameboytrimmad och dragen ring rs50 ditech gör (med alla vikterna i ofc

)
Postat: 29 juni 2009, 23:10
av sefio
MKRider: poolarens gör 77 ärliga.
Postat: 29 juni 2009, 23:16
av Derbisendafille
krook skrev:aerox -08 orginal med dragen v-ring och sport filter? eller gör sportfiltret någon skillnad?
tycker bara att du ska nöja dig med v-ring rekomenderar sportluftfilter för tuffare grejor som t.ex. 70cc

Postat: 30 juni 2009, 11:25
av Rajje
Rajje skrev:Har en Aprilia SR50 R Factory med direktinsprutning.
Vad kan den göra med dragen v-ring, och gameboytrim?
Eller ENDAST dragen v-ring?
EDIT: Det är Apriliamotorn.
Någon som kan svara?

Postat: 5 juli 2009, 13:58
av Aeroxnoob
Tjenna!
Har en aerox 05 HELT ORGINAL som går snabbare än en helt ny aerox 09 ORGINAL. Vad beror det på? Bättre inkörd?
Undrar också vad som kommer att hända om man sätter på ett Stage 6 sport luftfilter dubbellager?

Postat: 5 juli 2009, 14:24
av track_666
hur snabbt kommer denna rulla på ??

kolla listan nedanför

Postat: 5 juli 2009, 14:26
av track_666
Aeroxnoob skrev:Tjenna!
Har en aerox 05 HELT ORGINAL som går snabbare än en helt ny aerox 09 ORGINAL. Vad beror det på? Bättre inkörd?
Undrar också vad som kommer att hända om man sätter på ett Stage 6 sport luftfilter dubbellager?

de kan bero på att alla strypningar blir lite sletna...
de gör typ inget på en orginalare ...
Postat: 5 juli 2009, 14:30
av Aeroxnoob
Blir det inte bättre acc då?
Postat: 5 juli 2009, 14:32
av LudiX
Aeroxnoob skrev:Tjenna!
Har en aerox 05 HELT ORGINAL som går snabbare än en helt ny aerox 09 ORGINAL. Vad beror det på? Bättre inkörd?
Undrar också vad som kommer att hända om man sätter på ett Stage 6 sport luftfilter dubbellager?

09 kanske inte är inkörd eller liknande,
Med stage 6 luftfiltret så måste du byta munstycke å då kommer den bara dra mer bensin,den kommer också låta mera men den kommer inte påverka axx/topp fart!
Postat: 5 juli 2009, 14:33
av track_666
Aeroxnoob skrev:Blir det inte bättre acc då?
inget du känner av kan jag säga ... sånnt ska du bara ha när du trimmar i högre klasser ... dra pluggen i luftboxen ist och byt munstycke .. nog för de inte gör så mycket heller xD
Postat: 6 juli 2009, 19:18
av Aeroxnoob
Var sitter pluggen i luftboxen?
Postat: 7 juli 2009, 09:09
av sefio
Moppe: PGO T-rex
Cylinder: Stage6 50cc Alu Sport
Rör: Yasuni R
Variator: Orginal med 4.5 g vikter
Förgasare: Orginal 12mm Keihin
Koppling: Orginal Ska slänga i 75% fjädrar