Sida 60 av 93
Postat: 30 januari 2011, 15:29
av 2stroke4ever
Riiikard skrev:I'm Back
Inte för att så många kommer ihåg mig men, var 1 år sedan jag var aktiv här med mina 1359513 osäkra frågor om Gianelli, förgasare munstycke osv.
Nu är det visst en ny generation påvåg ser jag.
haha jag kommer ihåg dig!
välkommen tillbaka, men vrf säger du detta i munstycke tråden för

Postat: 30 januari 2011, 15:53
av Riiikard
2stroke4ever skrev:Riiikard skrev:I'm Back
Inte för att så många kommer ihåg mig men, var 1 år sedan jag var aktiv här med mina 1359513 osäkra frågor om Gianelli, förgasare munstycke osv.
Nu är det visst en ny generation påvåg ser jag.
haha jag kommer ihåg dig!
välkommen tillbaka, men vrf säger du detta i munstycke tråden för

Tänkte svara på en fråga

Men glömde

Postat: 30 januari 2011, 17:02
av whiplashers
Tja vad ska jag ha för munstycke till min dellorto förgasare?
Min setup;
Turbo kit rör
http://www.piratdelar.se/effekt-avgassy ... rom/2908-0
Har inte beställt röret ännu, borde jag göra det?
Har en Rieju drac 03'. Är det en bra deal att köpa röret??
ost
Postat: 3 februari 2011, 10:26
av jonte788
jag har en 19 mm fögasare och 13/52 drevning och sportluftsfilter och ett Hebo underliggande system och ett trim insug vilket munstycke ska jag ha?
Postat: 8 februari 2011, 18:43
av Ztraand
Munstycke till Gilera smt -07, har borrat upp strypningen i röret. Gör typ 70 km/h. Kan likaväl passa på att fråga, vad har SMT -07an för original munstycke?
Postat: 8 februari 2011, 19:09
av beckvall
om man sätter på ett trimrör eller något trim bortsätt från orginal urpluggat. så ska mna ha mellan 90-100 på midrace och lite större saker är de 100+ bara att testa sig fram
Postat: 8 februari 2011, 21:38
av MrX rider
Hallå jag har köppt en ny förgasare en dellorto 21mm och upptäckte att det är en guldig metallbricka under huvudmunstycket, och då undrar jag vad den har för funktion.
Postat: 9 februari 2011, 16:19
av furiaN48
någon som vet vad för munstycke en MH furia har orginal?
Postat: 11 februari 2011, 16:22
av haampish
vilket munstycke borde jag ha till denna setup?
det är en gilera smt 05
airsal 70cc sport
yasuni r3
19mm delorto förgasare
passande insug
Hebo membran
Mvh haampish

Postat: 11 februari 2011, 16:33
av TheMidnightRider
såg inte ut som det satt nått lågfarts munstycke på min scooter men det satt långt in , den går inte på tomgång kan detta vara felet? isåfall hjälp mig att ställa in den rätt

Postat: 11 februari 2011, 16:34
av beckvall
haampish skrev:vilket munstycke borde jag ha till denna setup?
det är en gilera smt 05
airsal 70cc sport
yasuni r3
19mm delorto förgasare
passande insug
Hebo membran
Mvh haampish

100+ testa lite runt 100 men tänk på att luften har mkt högre fyllnadsgrad vid låga temeparurer än vid höga så du måste nog bestycka om till sommaren

Postat: 11 februari 2011, 16:36
av beckvall
MrX rider skrev:Hallå jag har köppt en ny förgasare en dellorto 21mm och upptäckte att det är en guldig metallbricka under huvudmunstycket, och då undrar jag vad den har för funktion.
är till för att om du hoppar eller så du bensinen har en förmåga att skvalpa omkring mkt i flotören så ska den brickan hålla bensin kvar runt munstycket

Postat: 11 februari 2011, 16:40
av TheMidnightRider
okej men på alla förgasare så sticker lågfarts munstycket upp men i min sitter det längst ned det borde väl vara felet att den inte vill gå på tomgång?
Postat: 11 februari 2011, 16:44
av MrX rider
haampish skrev:vilket munstycke borde jag ha till denna setup?
det är en gilera smt 05
airsal 70cc sport
yasuni r3
19mm delorto förgasare
passande insug
Hebo membran
Mvh haampish

90-110 kanske men är de någon som vet vad den guldiga brickan under huvud munstycket har för funktion, och går det att köra utan den, är det bra eller dåligt att köra utan den
oj det blev lite grötigt men det får ni leva med

Postat: 19 februari 2011, 01:35
av nelco
Hej!
Har 74cc barikit med gianelli 2t rör på en Derbi Senda 03 och körde på originalförgasare med 70 munstycke. Har provat ifrån 90 och neråt på original förgasaren men det var bara på 70 som den gick någorlunda normalt. Men den går inte fortare än en urpluggad Derbi
Så nu ska jag köpa en 21mm förgasare men nu när jag sätter in munstycke i den behöver jag väl inte lika stora munstycken? Om jag t.ex. hade 100 på original så behöver jag kanske 80 nu?
Postat: 19 februari 2011, 01:38
av derbi_senda93
nelco skrev:Hej!
Har 74cc barikit med gianelli 2t rör på en Derbi Senda 03 och körde på originalförgasare med 70 munstycke. Har provat ifrån 90 och neråt på original förgasaren men det var bara på 70 som den gick någorlunda normalt. Men den går inte fortare än en urpluggad Derbi
Så nu ska jag köpa en 21mm förgasare men nu när jag sätter in munstycke i den behöver jag väl inte lika stora munstycken? Om jag t.ex. hade 100 på original så behöver jag kanske 80 nu?
70 satt det original i min Derbi

Du borde ha åtminstone 90!
Du ska alltid prova med större munstycke än vad du vet behövs, prova gärna med det största du har. Startar den inte ens så är det bara att byta ner

Postat: 20 februari 2011, 18:51
av nelco
Derbi_senda93 skrev:nelco skrev:Hej!
Har 74cc barikit med gianelli 2t rör på en Derbi Senda 03 och körde på originalförgasare med 70 munstycke. Har provat ifrån 90 och neråt på original förgasaren men det var bara på 70 som den gick någorlunda normalt. Men den går inte fortare än en urpluggad Derbi
Så nu ska jag köpa en 21mm förgasare men nu när jag sätter in munstycke i den behöver jag väl inte lika stora munstycken? Om jag t.ex. hade 100 på original så behöver jag kanske 80 nu?
70 satt det original i min Derbi

Du borde ha åtminstone 90!
Du ska alltid prova med större munstycke än vad du vet behövs, prova gärna med det största du har. Startar den inte ens så är det bara att byta ner

Tack och okej

Har upp till 108 tror jag men ska jag köpa sättet som är större med ifall? Nu medans det är fraktfritt på ts..

roxon
Postat: 24 februari 2011, 23:27
av adreee
har en roxon -06
med turbo kit underliggande och allt annat original vilket munstycke ?
går som skit nu..
Re: roxon
Postat: 25 februari 2011, 19:48
av MrX rider
adreee skrev:har en roxon -06
med turbo kit underliggande och allt annat original vilket munstycke ?
går som skit nu..
kolla vad du har nu och gå upp ca15 storlekar.
Fortfarande ingen som vet var brickan under huvudmunstycket är till för?
vad händer om man tar bort den?
Postat: 7 mars 2011, 12:19
av xytoo
Nu har jag äntligen fått moppen att funka men måste ställa förgasaren bättre.
Det handlar om en Yamaha dt50mx
Jag har original ( 88 ) munstycke i nu fast jag har portad cylinder , dragenplugg , sportlufts filter , luhao rör (högvarvigt) och högkomp.
Så jag tycker jag behöver gå upp i munstycke men om jag stänger av bensinkranen så när bensinen börjar ta slut så går den sjukt bra.
Och då tyder det på att jag ska gå ner men jag har ju original munstycke nu och sportlufts filter och rör så egentligen borde jag gå upp 10-15 storlekar.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=-L-P0TbBIFw[/youtube]
så min fråga ska jag testa med 85 elr 82 munstycke. elr vad tror ni jag ska ha för munstycke
OBS: varvräknaren flippar för mobilen stör.
Du kunde låsa min andra tråd men fan inte berätta var jag ska lägga den för lägger jag den här så får man typ aldrig hjälp ! chifen i hate you !!!!
Postat: 7 mars 2011, 13:00
av ***
adreee skrev:har en roxon -06
med turbo kit underliggande och allt annat original vilket munstycke ?
går som skit nu..
Köp några munstycken, allt ifrån 8-15 strl större.
MrX rider skrev:adreee skrev:har en roxon -06
med turbo kit underliggande och allt annat original vilket munstycke ?
går som skit nu..
Fortfarande ingen som vet var brickan under huvudmunstycket är till för?
vad händer om man tar bort den?
Testa? Ta loss brickan och bara starta och testa varva lite på stället.
xytoo skrev:Nu har jag äntligen fått moppen att funka men måste ställa förgasaren bättre.
Det handlar om en Yamaha dt50mx
Jag har original ( 88 ) munstycke i nu fast jag har portad cylinder , dragenplugg , sportlufts filter , luhao rör (högvarvigt) och högkomp.
Så jag tycker jag behöver gå upp i munstycke men om jag stänger av bensinkranen så när bensinen börjar ta slut så går den sjukt bra.
Och då tyder det på att jag ska gå ner men jag har ju original munstycke nu och sportlufts filter och rör så egentligen borde jag gå upp 10-15 storlekar.
*bild och film*
så min fråga ska jag testa med 85 elr 82 munstycke. elr vad tror ni jag ska ha för munstycke
OBS: varvräknaren flippar för mobilen stör.
Du kunde låsa min andra tråd men fan inte berätta var jag ska lägga den för lägger jag den här så får man typ aldrig hjälp ! chifen i hate you !!!!
Tändstiftet ska vara gyllenbrunt och lite oljigt. Är det snustorrt så får den för mycket luft, är det svart och väldigt "blaskigt" så får den för mycket bensin.
Postat: 7 mars 2011, 14:33
av xytoo
Tändstiftet ska vara gyllenbrunt och lite oljigt. Är det snustorrt så får den för mycket luft, är det svart och väldigt "blaskigt" så får den för mycket bensin.
men den får för mycket bensin men jag har ju original munstycke och sportluftfilter och trim avgasrör så egentligen så ska den få för lite

Postat: 7 mars 2011, 15:15
av ***
xytoo skrev:
men den får för mycket bensin men jag har ju original munstycke och sportluftfilter och trim avgasrör så egentligen så ska den få för lite

Men hur vet du att den får för mycket bensin? Gjorde du tändstiftets kollen som jag sa? Är det då snustorrt kan du inte säga att den får för mycket soppa.
Sen tycker jag att strl 88 låter sjukt stort för att vara original!
Postat: 7 mars 2011, 15:25
av xytoo
*** skrev:xytoo skrev:
men den får för mycket bensin men jag har ju original munstycke och sportluftfilter och trim avgasrör så egentligen så ska den få för lite

Men hur vet du att den får för mycket bensin? Gjorde du tändstiftets kollen som jag sa? Är det då snustorrt kan du inte säga att den får för mycket soppa.
Sen tycker jag att strl 88 låter sjukt stort för att vara original!
ja jag har kollat tändstiftet och det e svart och glansigt.
Och du får 99999999999999999 kr om jag har fel med original munstycket. för 88 e original det kan jag slå vad om med mitt liv!
Postat: 7 mars 2011, 15:30
av ***
xytoo skrev:
ja jag har kollat tändstiftet och det e svart och glansigt.
Och du får 99999999999999999 kr om jag har fel med original munstycket. för 88 e original det kan jag slå vad om med mitt liv!
Ja då får den för mycket bensin som du säger. Testat att justera luft blandningen lite?
Nej jag tvivlar inte på det, låter stort bara.
Postat: 7 mars 2011, 15:35
av xytoo
*** skrev:xytoo skrev:
ja jag har kollat tändstiftet och det e svart och glansigt.
Och du får 99999999999999999 kr om jag har fel med original munstycket. för 88 e original det kan jag slå vad om med mitt liv!
Ja då får den för mycket bensin som du säger. Testat att justera luft blandningen lite?
Nej jag tvivlar inte på det, låter stort bara.
jaa men jag har ju sportluftfilter och trim rör det e de som gör mig förvirrad

jag ska ju egentligen gå upp 10-15 storlekar. men kan det va högkompstopplocket som gör att den får för mycket bensin ?
japp ska testa de

Postat: 7 mars 2011, 15:36
av ***
xytoo skrev:
jaa men jag har ju sportluftfilter och trim rör det e de som gör mig förvirrad

jag ska ju gå upp 10-15 storlekar.
japp ska testa med den skruven

Jo jag kan förstå att du blir förvirrad av det, ett öppet filter brukar kräva rätt mycket större munstycke.
Ja gör det, kanske är där problemet sitter.
Postat: 7 mars 2011, 15:38
av xytoo
*** skrev:xytoo skrev:
jaa men jag har ju sportluftfilter och trim rör det e de som gör mig förvirrad

jag ska ju gå upp 10-15 storlekar.
japp ska testa med den skruven

Jo jag kan förstå att du blir förvirrad av det, ett öppet filter brukar kräva rätt mycket större munstycke.
Ja gör det, kanske är där problemet sitter.
men kan det vara mitt högkompstopplock som gör att den får för mycket bensin ?
Postat: 7 mars 2011, 15:39
av ***
xytoo skrev:
men kan det vara mitt högkompstopplock som gör att den får för mycket bensin ?
Mycket möjligt, du har ju "uppdaterat" mopeden med nyare delar som är mer genomtänkta.
Postat: 7 mars 2011, 15:41
av xytoo
*** skrev:xytoo skrev:
men kan det vara mitt högkompstopplock som gör att den får för mycket bensin ?
Mycket möjligt, du har ju "uppdaterat" mopeden med nyare delar som är mer genomtänkta.
japp men testar luftskruven annars drar jag ner och köper ett 85 munstycke och ett 93 och ser vilket den går bäst med

Postat: 7 mars 2011, 15:50
av ***
xytoo skrev:
japp men testar luftskruven annars drar jag ner och köper ett 85 munstycke och ett 93 och ser vilket den går bäst med

Låter som en bra idé!
Postat: 7 mars 2011, 15:53
av xytoo
japp ska göra det

åter kommer om någon dag och säger hur det gick

Postat: 7 mars 2011, 20:15
av dennnis114
sym jet sport x dragen v ring och effektrör vad ska jag ha för munstycke då?
Postat: 7 mars 2011, 20:21
av ***
dennnis114 skrev:sym jet sport x dragen v ring och effektrör vad ska jag ha för munstycke då?
8-16strl större än det du har i just nu.
Postat: 7 mars 2011, 20:45
av ***
Mopeden kan väremnypa eller skära. Sen så kan du få onödigt hög bränsleförbrukning och inte få ut max effekt ifall du har för stort.