Sida 60 av 88

Postat: 13 december 2010, 22:09
av stektkorv
köper nog 70cc sport från airsal, blir typ 200kr dyrare om man ska ha med topplocket till gjutjärns

Postat: 14 december 2010, 03:23
av KarlssoN^
Jag la in en hel del info om cyllar mm. Hur effektkurvan är etc.


om ni vill se vilket avgasrör som passar till vilken cylinder så kolla in avgasrörs tråden.


som ni ser så är inte listan fullständig eftersom det fattas en del info om vissa cylindrar.


Postat: 19 december 2010, 22:04
av Ztraand
Hell_qwist skrev:
Rieju_RRX skrev:
Henry skrev: 10hk.
Härligt då vet jag de! :) Men skulle thrower va ett bra rör för den cylindern eller tippar du om nå annat rör?
är inte de avstämda för varann??
vad betyder avstämd?

Postat: 19 december 2010, 22:31
av ajonson
Ztraand skrev:
Hell_qwist skrev:
Rieju_RRX skrev: Härligt då vet jag de! :) Men skulle thrower va ett bra rör för den cylindern eller tippar du om nå annat rör?
är inte de avstämda för varann??
vad betyder avstämd?
det betyder att om cylindern varvar 10.00 rpm så ger röret bäst effekt där

Postat: 22 december 2010, 13:28
av yahama94
Tja va tycker ni ja ska ha för cyllinder till

Malossi (MHR Supermoto 80cc röret)
28mm förgasare
28mm insug
v-force membran
14/53 drev
Malossi tändning tändning

Postat: 23 december 2010, 01:42
av stektkorv
hur många RPM håller original veven? Är de ett måst att byta vev till Polini sport 80cc och Gianelli 2t eller håller skiten :)

Postat: 23 december 2010, 03:14
av MrX rider
stektkorv skrev:hur många RPM håller original veven? Är de ett måst att byta vev till Polini sport 80cc och Gianelli 2t eller håller skiten :)
Är inte 100% säker men original veven ska klara 13-14k rpm.

om du måste byta vev vet jag inte.

Postat: 23 december 2010, 15:58
av chifen
yahama94 skrev:Tja va tycker ni ja ska ha för cyllinder till

Malossi (MHR Supermoto 80cc röret)
28mm förgasare
28mm insug
v-force membran
14/53 drev
Malossi tändning tändning
Har du redan allt dedär eller har du bara letat upp det dyraste på twostroke i hopp om att det är det bästa?

Malossi mhr team cylindern tycker jag är lite för vass för röret faktiskt men det är nog den cylindern du är ute efter. Kommer gå riktigt bra och malossi setup rakt igenom.
stektkorv skrev:hur många RPM håller original veven? Är de ett måst att byta vev till Polini sport 80cc och Gianelli 2t eller håller skiten :)
ca 13500rpm är vad originalveven är balanserad till. Kan klara att gå över det men inget jag skulle göra. Det är inte bara varv som dödar veven, utan också belastning och det är där du går torsk på 80cc, förbränningstrycket blir lite högre än vad original vevstake vill vara med på. Jag rekommenderar dig att byta vev.

Hur långt har mopeden gått?

Postat: 23 december 2010, 16:26
av yahama94
letat upp de ne jag har den hemma?
hade röret på min gamla moppe, resten har jag köpt efter hand

Postat: 23 december 2010, 17:31
av stektkorv
chifen skrev:
yahama94 skrev:Tja va tycker ni ja ska ha för cyllinder till

Malossi (MHR Supermoto 80cc röret)
28mm förgasare
28mm insug
v-force membran
14/53 drev
Malossi tändning tändning
Har du redan allt dedär eller har du bara letat upp det dyraste på twostroke i hopp om att det är det bästa?

Malossi mhr team cylindern tycker jag är lite för vass för röret faktiskt men det är nog den cylindern du är ute efter. Kommer gå riktigt bra och malossi setup rakt igenom.
stektkorv skrev:hur många RPM håller original veven? Är de ett måst att byta vev till Polini sport 80cc och Gianelli 2t eller håller skiten :)
ca 13500rpm är vad originalveven är balanserad till. Kan klara att gå över det men inget jag skulle göra. Det är inte bara varv som dödar veven, utan också belastning och det är där du går torsk på 80cc, förbränningstrycket blir lite högre än vad original vevstake vill vara med på. Jag rekommenderar dig att byta vev.

Hur långt har mopeden gått?
gått omkring 350mil om ja minns rätt. å kommer väl mest leka runt i skogen med den.

Postat: 26 december 2010, 18:22
av Andii
Tjena! Funderar på att köpa Polini Guss 80cc till sendan. Klarar original veven cylindern och hade 19mm dó förgasare räckt?
Tacksam för svar!
Mvh Andy

Postat: 30 december 2010, 01:01
av Nenne
Ska köpa 70cc nu snart, efter att åkt runt med effektrör hela sommaren och undrar om originalveven pallar med denna cylindern?

http://twostroke.se/product.asp?product=10233

Ska använda moppen till dagligt bruk så jag vill gärna ha en cylinder med fin livslängd :) Ska självklart köpa större förgasare också.

Postat: 30 december 2010, 01:18
av MrX rider
Nenne skrev:Ska köpa 70cc nu snart, efter att åkt runt med effektrör hela sommaren och undrar om originalveven pallar med denna cylindern?

http://twostroke.se/product.asp?product=10233

Ska använda moppen till dagligt bruk så jag vill gärna ha en cylinder med fin livslängd :) Ska självklart köpa större förgasare också.
Jaa original veven ska klara den cylindern.

Postat: 30 december 2010, 01:20
av MrX rider
Andii skrev:Tjena! Funderar på att köpa Polini Guss 80cc till sendan. Klarar original veven cylindern och hade 19mm dó förgasare räckt?
Tacksam för svar!
Mvh Andy
Nej jag tror inte veven håller och det går nog bra med 19mm men blir nog bättre med 21-24mm.

Postat: 31 december 2010, 01:41
av Bergsten
Tjena tjena! 8) Börjar bli le att köra med min setup jag har nu så hade tänkt att jag skulle trimma moppen lite tills sommaren så det blev en aning godare drag och toppfart i den... :)

Funderar på den dära Mk 70cc handmade (tror den heter så...) och undrar då om den cylindern, om metra kit thrower avgassystemet och 21mm förgasare, ja... Om dem skulle fungera bra tillsammans... Självklart sportluftfilter också men jag har då 2 frågor

1. Behöver jag byta veven då? (original vev i skiten nu)

2. UNGEFÄR hur många hk kommer cylindern levera med dem sakerna?

Postat: 31 december 2010, 01:48
av aerox_killen95
Bergsten skrev:Tjena tjena! 8) Börjar bli le att köra med min setup jag har nu så hade tänkt att jag skulle trimma moppen lite tills sommaren så det blev en aning godare drag och toppfart i den... :)

Funderar på den dära Mk 70cc handmade (tror den heter så...) och undrar då om den cylindern, om metra kit thrower avgassystemet och 21mm förgasare, ja... Om dem skulle fungera bra tillsammans... Självklart sportluftfilter också men jag har då 2 frågor

1. Behöver jag byta veven då? (original vev i skiten nu)

2. UNGEFÄR hur många hk kommer cylindern levera med dem sakerna?
om originalveven är i bra skick behöver du inte byta den :) du får nog inte ut så väldigt mycket hk ur den cylindern men en 11-12 häst med en bra setup :) Dock inte helt säker :)

Postat: 31 december 2010, 01:49
av 2stroke4ever
Bergsten skrev:Tjena tjena! 8) Börjar bli le att köra med min setup jag har nu så hade tänkt att jag skulle trimma moppen lite tills sommaren så det blev en aning godare drag och toppfart i den... :)

Funderar på den dära Mk 70cc handmade (tror den heter så...) och undrar då om den cylindern, om metra kit thrower avgassystemet och 21mm förgasare, ja... Om dem skulle fungera bra tillsammans... Självklart sportluftfilter också men jag har då 2 frågor

1. Behöver jag byta veven då? (original vev i skiten nu)

2. UNGEFÄR hur många hk kommer cylindern levera med dem sakerna?
Ja det kommer nog lira riktigt fint tillsammans tror jag

Byta veven? beror på hur långt din vev gått. har den gått länge, ja då finns ju risken att den kanske inte palla trycket, men annars så behöver du i princip inte det :)

Postat: 6 januari 2011, 03:19
av PK
shena! har köpare till min Hebo manston replica 70cc som sitter på min Senda r 01.

hittar inga bra säljare av en originalcylle.

hittade en motoforce 50cc sport till bra pris :D

låter det mer än att ha originalcylle? blir det märkbar effektökning?

tack på förhand! :D gärna svar snabbt :D

Postat: 6 januari 2011, 10:22
av Danne
PoWeRKinG skrev:shena! har köpare till min Hebo manston replica 70cc som sitter på min Senda r 01.

hittar inga bra säljare av en originalcylle.

hittade en motoforce 50cc sport till bra pris :D

låter det mer än att ha originalcylle? blir det märkbar effektökning?

tack på förhand! :D gärna svar snabbt :D
nej det låter inte så mycket mer än orginal cylindern, en liten extra knuff kommer du nog få ;)

Postat: 9 januari 2011, 16:43
av Bergsten
aerox_killen95 skrev:
Bergsten skrev:Tjena tjena! 8) Börjar bli le att köra med min setup jag har nu så hade tänkt att jag skulle trimma moppen lite tills sommaren så det blev en aning godare drag och toppfart i den... :)

Funderar på den dära Mk 70cc handmade (tror den heter så...) och undrar då om den cylindern, om metra kit thrower avgassystemet och 21mm förgasare, ja... Om dem skulle fungera bra tillsammans... Självklart sportluftfilter också men jag har då 2 frågor

1. Behöver jag byta veven då? (original vev i skiten nu)

2. UNGEFÄR hur många hk kommer cylindern levera med dem sakerna?
om originalveven är i bra skick behöver du inte byta den :) du får nog inte ut så väldigt mycket hk ur den cylindern men en 11-12 häst med en bra setup :) Dock inte helt säker :)
Siktar på 100km/h ärliga och 10hk så det lär nog bli bra :D tack för svar :)


fråga uti stylepros 70cc gjutjärns. http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =KGRS30102

hur kommer den gå med MK Thrower å original 16mm förg med 102 munstycke? Hoppas på ett bra drag å åtminstone 90km/h

Och har hört att den ska gå bra med original topplock fast är de värt att köpa matchande topplock för 399kr?
Själv kör jag med 16mm original förgasare, original topplock, metra kit thrower, 13/52 drevning, original membran, original cylinder, dragen plugg i förgasardelen och 102 huvudmunstycke, gör 90km/h ärliga just nu :)

Postat: 16 januari 2011, 00:52
av meckar-nisse
hej. hade tänk köpa en airsal 70cc. är dom nåt att ha? och blir det nån större skillnad från original cylinder?
går det att se någon effektkurva eller dylikt? skulle vilja veta antal hk :P

Postat: 16 januari 2011, 00:53
av 2stroke4ever
meckar-nisse skrev:hej. hade tänk köpa en airsal 70cc. är dom nåt att ha? går det att så någon effektkurva eller dylikt? skulle vilja veta antal hk :P
dom är mycket bra och väldigt bra portar. frågan är ska du köpa sport eller racing?

Postat: 16 januari 2011, 00:54
av meckar-nisse
2stroke4ever skrev:
meckar-nisse skrev:hej. hade tänk köpa en airsal 70cc. är dom nåt att ha? går det att så någon effektkurva eller dylikt? skulle vilja veta antal hk :P
dom är mycket bra och väldigt bra portar. frågan är ska du köpa sport eller racing?
va e skillnaden? x)

Postat: 16 januari 2011, 00:56
av Bergsten
meckar-nisse skrev:
2stroke4ever skrev:
meckar-nisse skrev:hej. hade tänk köpa en airsal 70cc. är dom nåt att ha? går det att så någon effektkurva eller dylikt? skulle vilja veta antal hk :P
dom är mycket bra och väldigt bra portar. frågan är ska du köpa sport eller racing?
va e skillnaden? x)
Racing är ja, en värre cylinder, racingcylinder! Och sport är mer som "glid" cylinder, raggar-cylinder... Inge värsting men ändå 70cc, så ser jag på sport oich racing cylindrar :P

Postat: 16 januari 2011, 00:56
av 2stroke4ever
hur mycket det varvar, och ju mer de varvar dessto med effekt går det att få ut. sen skiljer ju sig priset också såklart :wink:

vad mer hade du tänkt för setup? vilket avgas system? vilken förgasare osv?

Postat: 16 januari 2011, 00:57
av meckar-nisse
2stroke4ever skrev:hur mycket det varvar, och ju mer de varvar dessto med effekt går det att få ut. sen skiljer ju sig priset också såklart :wink:

vad mer hade du tänkt för setup? vilket avgas system? vilken förgasare osv?
har högvarv effektrör och 14/54 sen resten original ;)

Postat: 16 januari 2011, 01:00
av 2stroke4ever
vilket effektrör mer precis? och justera drevningen efter motorn, inte efter motorn efter drevningen om du vill ha max effekt :wink:

sedan om du ska ha 70cc rekommenderar jag en större förgasare. allting kommer hålla längre, motorn kommer inte gå ovanligt varm och du tjänar effekt på höga varv.

Postat: 16 januari 2011, 14:03
av meckar-nisse
2stroke4ever skrev:vilket effektrör mer precis? och justera drevningen efter motorn, inte efter motorn efter drevningen om du vill ha max effekt :wink:

sedan om du ska ha 70cc rekommenderar jag en större förgasare. allting kommer hålla längre, motorn kommer inte gå ovanligt varm och du tjänar effekt på höga varv.
va ska man ha för förgasare till t.ex airsal 70 sport? ;)

Postat: 16 januari 2011, 14:06
av KarlssoN^
meckar-nisse skrev:
2stroke4ever skrev:vilket effektrör mer precis? och justera drevningen efter motorn, inte efter motorn efter drevningen om du vill ha max effekt :wink:

sedan om du ska ha 70cc rekommenderar jag en större förgasare. allting kommer hålla längre, motorn kommer inte gå ovanligt varm och du tjänar effekt på höga varv.
va ska man ha för förgasare till t.ex airsal 70 sport? ;)
17.5 - 21mm
men 19 är rätt lagom.

Postat: 16 januari 2011, 14:07
av Bergsten
meckar-nisse skrev:
2stroke4ever skrev:vilket effektrör mer precis? och justera drevningen efter motorn, inte efter motorn efter drevningen om du vill ha max effekt :wink:

sedan om du ska ha 70cc rekommenderar jag en större förgasare. allting kommer hålla längre, motorn kommer inte gå ovanligt varm och du tjänar effekt på höga varv.
va ska man ha för förgasare till t.ex airsal 70 sport? ;)
Är inte så kung på förgasare men skulle rekomendera 19-24, för att någon ska kunna bedöma exakt så bör du nog skriva vilket rör du hade tänkt köra med och om du har något annat på moppen :)

Postat: 16 januari 2011, 14:10
av meckar-nisse
Bergsten skrev:
meckar-nisse skrev:
2stroke4ever skrev:vilket effektrör mer precis? och justera drevningen efter motorn, inte efter motorn efter drevningen om du vill ha max effekt :wink:

sedan om du ska ha 70cc rekommenderar jag en större förgasare. allting kommer hålla längre, motorn kommer inte gå ovanligt varm och du tjänar effekt på höga varv.
va ska man ha för förgasare till t.ex airsal 70 sport? ;)
Är inte så kung på förgasare men skulle rekomendera 19-24, för att någon ska kunna bedöma exakt så bör du nog skriva vilket rör du hade tänkt köra med och om du har något annat på moppen :)
de e bara de att jag inte vet va de e för rör. nåt random rör. inget känt märke allafall :/

Postat: 16 januari 2011, 14:11
av Bergsten
Lägg upp en bild då, kanske någon som kan se vad det är för rör :)

Postat: 16 januari 2011, 14:12
av meckar-nisse
Bergsten skrev:Lägg upp en bild då, kanske någon som kan se vad det är för rör :)
får göra de ;)

Postat: 16 januari 2011, 15:38
av meckar-nisse
Bergsten skrev:Lägg upp en bild då, kanske någon som kan se vad det är för rör :)
har lagt upp bilder i mitt galleri nu. ta en titt :)

Postat: 16 januari 2011, 15:41
av Bergsten
meckar-nisse skrev:
Bergsten skrev:Lägg upp en bild då, kanske någon som kan se vad det är för rör :)
har lagt upp bilder i mitt galleri nu. ta en titt :)
Tog mig en titt, tyckte det liknade gianelli mest men ser att det inte alls är det, du får vänta tills någon kunnig tar sig en titt :P