Har du redan allt dedär eller har du bara letat upp det dyraste på twostroke i hopp om att det är det bästa?
Malossi mhr team cylindern tycker jag är lite för vass för röret faktiskt men det är nog den cylindern du är ute efter. Kommer gå riktigt bra och malossi setup rakt igenom.
stektkorv skrev:hur många RPM håller original veven? Är de ett måst att byta vev till Polini sport 80cc och Gianelli 2t eller håller skiten
ca 13500rpm är vad originalveven är balanserad till. Kan klara att gå över det men inget jag skulle göra. Det är inte bara varv som dödar veven, utan också belastning och det är där du går torsk på 80cc, förbränningstrycket blir lite högre än vad original vevstake vill vara med på. Jag rekommenderar dig att byta vev.
Har du redan allt dedär eller har du bara letat upp det dyraste på twostroke i hopp om att det är det bästa?
Malossi mhr team cylindern tycker jag är lite för vass för röret faktiskt men det är nog den cylindern du är ute efter. Kommer gå riktigt bra och malossi setup rakt igenom.
stektkorv skrev:hur många RPM håller original veven? Är de ett måst att byta vev till Polini sport 80cc och Gianelli 2t eller håller skiten
ca 13500rpm är vad originalveven är balanserad till. Kan klara att gå över det men inget jag skulle göra. Det är inte bara varv som dödar veven, utan också belastning och det är där du går torsk på 80cc, förbränningstrycket blir lite högre än vad original vevstake vill vara med på. Jag rekommenderar dig att byta vev.
Hur långt har mopeden gått?
gått omkring 350mil om ja minns rätt. å kommer väl mest leka runt i skogen med den.
Jag: Var sitter förgasaren då?
Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)
Andii skrev:Tjena! Funderar på att köpa Polini Guss 80cc till sendan. Klarar original veven cylindern och hade 19mm dó förgasare räckt?
Tacksam för svar!
Mvh Andy
Nej jag tror inte veven håller och det går nog bra med 19mm men blir nog bättre med 21-24mm.
Tjena tjena! Börjar bli le att köra med min setup jag har nu så hade tänkt att jag skulle trimma moppen lite tills sommaren så det blev en aning godare drag och toppfart i den...
Funderar på den dära Mk 70cc handmade (tror den heter så...) och undrar då om den cylindern, om metra kit thrower avgassystemet och 21mm förgasare, ja... Om dem skulle fungera bra tillsammans... Självklart sportluftfilter också men jag har då 2 frågor
1. Behöver jag byta veven då? (original vev i skiten nu)
2. UNGEFÄR hur många hk kommer cylindern levera med dem sakerna?
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
Bergsten skrev:Tjena tjena! Börjar bli le att köra med min setup jag har nu så hade tänkt att jag skulle trimma moppen lite tills sommaren så det blev en aning godare drag och toppfart i den...
Funderar på den dära Mk 70cc handmade (tror den heter så...) och undrar då om den cylindern, om metra kit thrower avgassystemet och 21mm förgasare, ja... Om dem skulle fungera bra tillsammans... Självklart sportluftfilter också men jag har då 2 frågor
om originalveven är i bra skick behöver du inte byta den du får nog inte ut så väldigt mycket hk ur den cylindern men en 11-12 häst med en bra setup Dock inte helt säker
Bergsten skrev:Tjena tjena! Börjar bli le att köra med min setup jag har nu så hade tänkt att jag skulle trimma moppen lite tills sommaren så det blev en aning godare drag och toppfart i den...
Ja det kommer nog lira riktigt fint tillsammans tror jag
Byta veven? beror på hur långt din vev gått. har den gått länge, ja då finns ju risken att den kanske inte palla trycket, men annars så behöver du i princip inte det
om originalveven är i bra skick behöver du inte byta den du får nog inte ut så väldigt mycket hk ur den cylindern men en 11-12 häst med en bra setup Dock inte helt säker
Siktar på 100km/h ärliga och 10hk så det lär nog bli bra tack för svar
hur kommer den gå med MK Thrower å original 16mm förg med 102 munstycke? Hoppas på ett bra drag å åtminstone 90km/h
Och har hört att den ska gå bra med original topplock fast är de värt att köpa matchande topplock för 399kr?
Själv kör jag med 16mm original förgasare, original topplock, metra kit thrower, 13/52 drevning, original membran, original cylinder, dragen plugg i förgasardelen och 102 huvudmunstycke, gör 90km/h ärliga just nu
hej. hade tänk köpa en airsal 70cc. är dom nåt att ha? och blir det nån större skillnad från original cylinder?
går det att se någon effektkurva eller dylikt? skulle vilja veta antal hk
meckar-nisse skrev:hej. hade tänk köpa en airsal 70cc. är dom nåt att ha? går det att så någon effektkurva eller dylikt? skulle vilja veta antal hk
dom är mycket bra och väldigt bra portar. frågan är ska du köpa sport eller racing?
va e skillnaden? x)
Racing är ja, en värre cylinder, racingcylinder! Och sport är mer som "glid" cylinder, raggar-cylinder... Inge värsting men ändå 70cc, så ser jag på sport oich racing cylindrar
Senast redigerad av Bergsten den 16 januari 2011, 00:56, redigerad totalt 1 gånger.
vilket effektrör mer precis? och justera drevningen efter motorn, inte efter motorn efter drevningen om du vill ha max effekt
sedan om du ska ha 70cc rekommenderar jag en större förgasare. allting kommer hålla längre, motorn kommer inte gå ovanligt varm och du tjänar effekt på höga varv.
2stroke4ever skrev:vilket effektrör mer precis? och justera drevningen efter motorn, inte efter motorn efter drevningen om du vill ha max effekt
sedan om du ska ha 70cc rekommenderar jag en större förgasare. allting kommer hålla längre, motorn kommer inte gå ovanligt varm och du tjänar effekt på höga varv.
va ska man ha för förgasare till t.ex airsal 70 sport?
2stroke4ever skrev:vilket effektrör mer precis? och justera drevningen efter motorn, inte efter motorn efter drevningen om du vill ha max effekt
Är inte så kung på förgasare men skulle rekomendera 19-24, för att någon ska kunna bedöma exakt så bör du nog skriva vilket rör du hade tänkt köra med och om du har något annat på moppen
Är inte så kung på förgasare men skulle rekomendera 19-24, för att någon ska kunna bedöma exakt så bör du nog skriva vilket rör du hade tänkt köra med och om du har något annat på moppen
de e bara de att jag inte vet va de e för rör. nåt random rör. inget känt märke allafall :/