Sida 58 av 64

Postat: 4 september 2012, 15:44
av 0scar
har nyss skaffat ett pack med variatorvikter (polini, 3,6 3,8 4,4 5,0) och tryckfjädrar, vilka vikter borde jag ta till en annars otrimmad aerox 04 förutom dragen vring? :)

Postat: 4 september 2012, 15:45
av rexzo
0scar skrev:har nyss skaffat ett pack med variatorvikter (polini, 3,6 3,8 4,4 5,0) och tryckfjädrar, vilka vikter borde jag ta till en annars otrimmad aerox 04 förutom dragen vring? :)
Orginal.. eller 0.5 gram lättare typ

Postat: 4 september 2012, 16:39
av 0scar
rexzo skrev:
0scar skrev:har nyss skaffat ett pack med variatorvikter (polini, 3,6 3,8 4,4 5,0) och tryckfjädrar, vilka vikter borde jag ta till en annars otrimmad aerox 04 förutom dragen vring? :)
Orginal.. eller 0.5 gram lättare typ
0.5 gram lättare eller!?
andra har sagt typ 4.4 eller 3.8!?

Postat: 4 september 2012, 16:51
av rexzo
0scar skrev:
rexzo skrev:
0scar skrev:har nyss skaffat ett pack med variatorvikter (polini, 3,6 3,8 4,4 5,0) och tryckfjädrar, vilka vikter borde jag ta till en annars otrimmad aerox 04 förutom dragen vring? :)
Orginal.. eller 0.5 gram lättare typ
0.5 gram lättare eller!?
andra har sagt typ 4.4 eller 3.8!?
haha inte med orginalrör... Min kompis och jag hade 4.5-5 gram på våra roxxar och vi körde trimrör och fly clutch och speed control :)

Postat: 4 september 2012, 17:27
av tompa221
oskar testa olika vikter. kan hända att den går jätte bra eller bara övervarvar med typ 3-4gram. men som sagt testa på!

Postat: 5 september 2012, 19:39
av xXTASKENXx
Vilka fjädrar ska jag ha till Zx-r rör å dragen v ring på min cpi hussar? har gula i nu men det tar ca 3 sekunder innan den åker iväg och går långsamt upp till 10-15km/h Röda då? eller vilka? :)

Postat: 8 september 2012, 12:37
av 0scar
rexzo skrev:
0scar skrev:
rexzo skrev: Orginal.. eller 0.5 gram lättare typ
0.5 gram lättare eller!?
andra har sagt typ 4.4 eller 3.8!?
haha inte med orginalrör... Min kompis och jag hade 4.5-5 gram på våra roxxar och vi körde trimrör och fly clutch och speed control :)
satte på gula polini kopplingsfjädrar och 4.5g vikter, gick skit segt, samma med 5.0g, är det för att det är för lätt eller vad ska jag göra? sätta på originalvikterna?

Postat: 9 september 2012, 14:52
av Turbomannen
Tja har en slider och kommer att köra med leovince zx chrome, paolini kopplingsfjädrar och dr. pulleys vikter.

Men vet inte vilken hårdhet och vikter???
Kör annars helt orginal ( förutom dragen v ring och pluggarna i röret)??

Ska ha det och stunta med så tänkte ha gröna fjädrar och 4.5 gram?? E det bra??????

Postat: 9 september 2012, 17:14
av mopedfarfar
villka fjädrar är det som följer med zx röret? dom är gula men har ingen aning villket märke det är, skulle vara bra och veta för jag vill montera hårdare då den inte drar direkt när den blir varmare :)

Postat: 9 september 2012, 21:15
av Turbomannen
Jag vet inte riktigt men orginal fjädrar sitter på men vilken vikt ska jag ha och jag tror att jag kör på de gröna. Det står att de gröna e "förstärkta" och gula är racing men man får väl pröva sig fram om man ändå har alla tre så :D

Men vet nån om 4.5 e för lätt/tungt??

Postat: 14 september 2012, 00:36
av aeroxpojkenmedaxxx
Tjenare, jag har en Yamaha Aerox -02. Den har väl gått runt 1000 mil. Iallafall, jag vill kunna dra på bakan så lätt som möjligt.

Min setup: kapat blindtarmen, bytt till 4,2g vikter också har jag gjort en egen variator ring(får nämligen inte köra olagligt för farsan, iaf så länge den inte går snabbare än 60). Den går runt 70 på mätarn nu, fast jag har mätt på en korrekt mätsträcka och räknat ut att det är ungerfär 60 km/h. Det gör nog inget om moppen blir lite snabbare för då kan jag bara fixa en större v-ring. jag får upp den till 50 på ungerfär 5 sekunder just nu.

En kompis ska köpa ett kopplingsfjäder set och då skulle jag få ett "set" av han. Men frågan är, vad ska jag ta för några? Han har också erbjudit mig en tryckfjäder men den ska jag bara ta om remen slirar. Och borde jag köpa en ny "trim" rem pga av all kraft som kommer ur hojjen?

Tacksam för svar! Jag är van i garaget, fast inte med moppar dock.
Hörs, hej!

Postat: 14 september 2012, 00:43
av aeroxpojkenmedaxxx
0scar skrev:
rexzo skrev:
0scar skrev: 0.5 gram lättare eller!?
andra har sagt typ 4.4 eller 3.8!?
haha inte med orginalrör... Min kompis och jag hade 4.5-5 gram på våra roxxar och vi körde trimrör och fly clutch och speed control :)
satte på gula polini kopplingsfjädrar och 4.5g vikter, gick skit segt, samma med 5.0g, är det för att det är för lätt eller vad ska jag göra? sätta på originalvikterna?
Jag har också en aerox, jag har ostrypt original rör, 4,2g vikter och en egen v-ring. Jag drar en Derbi Senda med dubbla trim rör, och ostrypt CDI. Dock bara upp till 50 sen tappar jag axxet en bit, fast jag ska ju byta kopplingsfjädrar också.

Postat: 14 september 2012, 00:46
av aeroxpojkenmedaxxx
0scar skrev:har nyss skaffat ett pack med variatorvikter (polini, 3,6 3,8 4,4 5,0) och tryckfjädrar, vilka vikter borde jag ta till en annars otrimmad aerox 04 förutom dragen vring? :)
ganska osmart att köpa en tryckfjäder, den behöver man bara byta ut om man får sån kraft ur hojjen så att remen slirar. Då byter man ut den för att få bättre fäste till remen.

Postat: 14 september 2012, 09:59
av s6aerox
aeroxpojkenmedaxxx skrev:
0scar skrev:
rexzo skrev: haha inte med orginalrör... Min kompis och jag hade 4.5-5 gram på våra roxxar och vi körde trimrör och fly clutch och speed control :)
satte på gula polini kopplingsfjädrar och 4.5g vikter, gick skit segt, samma med 5.0g, är det för att det är för lätt eller vad ska jag göra? sätta på originalvikterna?
Jag har också en aerox, jag har ostrypt original rör, 4,2g vikter och en egen v-ring. Jag drar en Derbi Senda med dubbla trim rör, och ostrypt CDI. Dock bara upp till 50 sen tappar jag axxet en bit, fast jag ska ju byta kopplingsfjädrar också.
Tror du den axar bättre efter 50 om du byter kopplingsfjädrar?

två eller tredelade fjädrar?

Postat: 15 september 2012, 16:04
av Saimon
som rubriken lyder ska jag ha två eller tredelade kopplingsfjädrar på min aerox rossi 05, allt är orginal på den

Re: två eller tredelade fjädrar?

Postat: 15 september 2012, 18:31
av Roxxen96
Saimon skrev:som rubriken lyder ska jag ha två eller tredelade kopplingsfjädrar på min aerox rossi 05, allt är orginal på den
Ska sitta 3 kopplingsfjädrar på kopplingen om det är det du menar? Är en 107 mm koppling vilket innebär att det är 3 fjädrar.

Postat: 15 september 2012, 18:57
av stuuntar´n
vad har slider för koppling 107 eller 105mm?
tackar på förhand

Postat: 15 september 2012, 20:43
av TOAT
stuuntar´n skrev:vad har slider för koppling 107 eller 105mm?
tackar på förhand
undrar precis samma sak

Postat: 15 september 2012, 21:09
av tompa221
stuuntar´n skrev:vad har slider för koppling 107 eller 105mm?
tackar på förhand
DRA TUMMEN UR OCH MÄT SKITEN!!!!

Postat: 17 september 2012, 14:40
av AntonB
Kan någon länka vilka kopplingsfjädrar jag ska ha till denna setupen?

Aerox 08:
Leovince zx handmade. (Ostrypt såklart)
4,2g vikter.
Dragen variatorring.
Dragen skorsten i luftburken.

Länka tack, råkade köpa fel sist :s

Postat: 17 september 2012, 14:56
av Hugge66
Hej har en yamaha slider med något mk högvarvs rör och axxet kommer lite sent när jag vill köra bakhjulet så undrar vad jag ska köpa för vikter och fjädrar ? länka gärna från tsr m.m

mvh

Postat: 17 september 2012, 17:16
av AndersoNN
Tjena, ska byta min drivrem nu på slidern.

Men vet inte vilken jag ska ha, körde med original innan.

setup.

70cc
19mm förgasare
Hebo rör
urpluggad luftburk
andra vikter
dragen ring
fjädrar osv..

Tack på förhand :D

Postat: 17 september 2012, 17:29
av SnyggaDerbin
Tjaa! Har en Aerox 07:a med urpluggat Laser Xpro rör, 78 munstycke. Axxar ganska segt, har förnuvarande 4G vikter, och vita kopplingsfjädrar, tycker ni det bör ändras och isf till vad? :)

Postat: 17 september 2012, 18:01
av s6aerox
SnyggaDerbin skrev:Tjaa! Har en Aerox 07:a med urpluggat Laser Xpro rör, 78 munstycke. Axxar ganska segt, har förnuvarande 4G vikter, och vita kopplingsfjädrar, tycker ni det bör ändras och isf till vad? :)
Prova något hårdare kopplingsfjädrar (gula).

Munstycke kan man inte säga något om, där måste du prova dig fram.
Vikterna likaså, men prova något tyngre, 4.1-4.3g. Kommer att vilja "växla" mer då med fartökning/acc som följd.

Så tunga vikter som bara motorn orkar dra...utan att tappa det varv där den ger mest effekt.

Postat: 17 september 2012, 18:19
av alexanderbill
Tjena undra om någon vet vilka vikter man ska ha till speedfight, har en 05a AC med ett kundo rör vill ha gött axx ska man gå på 7.5g? allt är orginal nu även röret är pluggat tills jag fått de nya delarna.

Postat: 20 september 2012, 12:47
av SaDFAC31337
Gilera stalker,

Stage 6 cylinder: http://twostroke.se/product.asp?product=28147
Zx rör: http://twostroke.se/product.asp?product=13351

Polini - Variator Super Speed (9 Rulli): http://twostroke.se/product.asp?product=13311

Archee amal 19mm förgasare: http://twostroke.se/product.asp?product=10834

12mm vevparti: http://twostroke.se/product.asp?product=18112

Vad bör jag ha för vikter och fjädrar för att få bra acc och bra toppfart?

Postat: 21 september 2012, 13:23
av tobbepihl
Undrar vad ludix snake har för orginalvikter?

Postat: 25 september 2012, 17:23
av Cubie
Jag monterade http://www.twostroke.se/product.asp?product=27315 på min peugeot jetforce c-tech 07 för några veckor sedan och jag behöver en ny tryckfjäder, vad för styrka ska jag använda?
(har redan köpt kopplings fjäder och kör på 7,5g vikter)
Allting annat på moppen är orginal

Postat: 25 september 2012, 21:33
av kv1st
Jag behöver ordentliga svar!
Jag har tagit bort min v-bricka och ska köpa Gianelli rör på fredag.
För att få så snabb moppe med bra axx, vad ska jag mer köpa, jag har budget på 1k, och röret köps begagnat, för 200kr av en kompis och massa WoW Gold..

1: Vilka Munstycke ska jag beställa. [Speedfight 2 (wrc 307)].
2: Vilka Vikter ska jag köpa [Bra axx och bra toppfart].
3: Ska jag ha kopplings fjädrar [i så fall vilka].
4: Finns det något mer jag kan ha för bra AXX och BRA TOPP FART.

Behöver verkligen hjälp med detta.
Linka gärna det jag har skrivit där uppe.

SKRIV PM
SKRIV PM
SKRIV PM
SKRIV PM

Postat: 26 september 2012, 21:04
av juckeyy
Tja! Monterade bort min koppling idag och såg att mina kopplingsfjädrar är blåa. Tror att det är dessa http://www.twostroke.se/product.asp?product=18326, det står att dom är hårda. Bör jag byta till lite mjukare för att moppen är rätt så seg iväg.

Postat: 27 september 2012, 15:09
av Marcus Genberg
tja!
Har just monterat på mitt leovimce tt på min runner purejet.
Har sen förut bara aningen hårdare kopplingsfjädrar och 5.5 g vikter.
Man fick med 4.8 g vikter och några andra (förmodligen hårdare) fjädrar när man köpte röret. Den accar lite konstigt sen jag drog på röret...
Rekommenderar ni att man sätter i dom fjädrarna man fick med?
/Marcus

Postat: 28 september 2012, 16:11
av jeppesallvik
vilka kopplingsfjädrar, tryckfjädrar och vikter ska jag ha till slider och:
corsa 70cc
dellorto 17.5
fly koppling
multivar

Postat: 7 oktober 2012, 17:07
av vitneos
yamaha neos 01,a

stage 6 pro replica

gula fjädrar

vilka vikter ger så bra axx som möjligt till denna setupen??

mvh vitNeos

Postat: 17 oktober 2012, 12:50
av floydei
Tjenare, polaren har en Yamaha aerox 04, med Multivarre. Dr pulley hit clutch. Leovince effektböj, tror jag. Villka vikter och fjädrar passar honom?

Han ska stunta.
Säg gärna fjädrar som passar dr.pulley

Postat: 18 oktober 2012, 14:22
av PalzaR
Hej har en Aerox 00 som jag ska sätta på ett zx rör på och min fråga är vilka kopplingsfjädrar, tryckfjäder och munstycke ska jag ha? Och om jag köer en ny variator vilken ska jag köpa? Är motorforce racing variator bra?