Sida 58 av 129
Postat: 8 juni 2009, 17:21
av derbi_senda93
Hej!
Jag får antagligen snart trimma och undrar vad det är för skillnad mellan Metrakit Thrower och Giannelli 2T?
Vet att giannellit är högvarvigt och Mk:t är lågvarvigt men jag undrar andra saker som t.ex:
* Vilken låter minst
* Vilken som ger bäst axx/toppfart
* Vilken av dom som är bäst för vardaglig körning
* Vilken av dom som sliter minst på motorn (Obs, ska bara ha effektrör då)
Tack!

Postat: 8 juni 2009, 17:37
av bensinskalle
Derbi_senda93 skrev:Hej!
Jag får antagligen snart trimma och undrar vad det är för skillnad mellan Metrakit Thrower och Giannelli 2T?
Vet att giannellit är högvarvigt och Mk:t är lågvarvigt men jag undrar andra saker som t.ex:
* Vilken låter minst
* Vilken som ger bäst axx/toppfart
* Vilken av dom som är bäst för vardaglig körning
* Vilken av dom som sliter minst på motorn (Obs, ska bara ha effektrör då)
Tack!

skillnaden ligger i varv och kvalité ja
Tror att ljudnivån är ganska jämn mellan rören vad ja vet
Giannellit äger i både acc och topp
I vardaglig körning spelar de inte så stor roll, båda är trimmrör men de ena på lägre varv, de kommer vara likadant att köra med båda ungefär. Men giannellit vet ja iaf går relativt bra på lågvarv för att vara ett högvarvigt rör
I teorin så skulle thrower slita mindre eftersom de ligger på lägre varv, men de är ingen mätbar skillnad. beror på hur du kör

Postat: 8 juni 2009, 17:47
av derbi_senda93
bensinskalle skrev:Derbi_senda93 skrev:Hej!
Jag får antagligen snart trimma och undrar vad det är för skillnad mellan Metrakit Thrower och Giannelli 2T?
Vet att giannellit är högvarvigt och Mk:t är lågvarvigt men jag undrar andra saker som t.ex:
* Vilken låter minst
* Vilken som ger bäst axx/toppfart
* Vilken av dom som är bäst för vardaglig körning
* Vilken av dom som sliter minst på motorn (Obs, ska bara ha effektrör då)
Tack!

skillnaden ligger i varv och kvalité ja
Tror att ljudnivån är ganska jämn mellan rören vad ja vet
Giannellit äger i både acc och topp
I vardaglig körning spelar de inte så stor roll, båda är trimmrör men de ena på lägre varv, de kommer vara likadant att köra med båda ungefär. Men giannellit vet ja iaf går relativt bra på lågvarv för att vara ett högvarvigt rör
I teorin så skulle thrower slita mindre eftersom de ligger på lägre varv, men de är ingen mätbar skillnad. beror på hur du kör

Tack då vet jag!

Postat: 8 juni 2009, 18:11
av Holma
chifen skrev:Holma skrev:Hej funderar på att köpa ett nytt avgassystem till min moped en Yamaha DT50R-04 och jag undrar om någon har ett bra tips på ett system. Vill inte ha ett som låter alldeles för mycket. (grannarna blir inte så glada då)

Vill du ha ett lågvarvigt och tyst så är ju leovince v6 the way to go

Sämre med högvarviga och tysta men ett Hebo bufanda sitter ju inte fel på dtn

Men låter den så jätte mycket om man packar ljuddämparen? alltså Hebo röret

Postat: 8 juni 2009, 19:06
av bensinskalle
Holma skrev:chifen skrev:Holma skrev:Hej funderar på att köpa ett nytt avgassystem till min moped en Yamaha DT50R-04 och jag undrar om någon har ett bra tips på ett system. Vill inte ha ett som låter alldeles för mycket. (grannarna blir inte så glada då)

Vill du ha ett lågvarvigt och tyst så är ju leovince v6 the way to go

Sämre med högvarviga och tysta men ett Hebo bufanda sitter ju inte fel på dtn

Men låter den så jätte mycket om man packar ljuddämparen? alltså Hebo röret

De hjälper inte så mycke att packa om ljuddämparen, beror mycke på diametern och längden på innerröret i ljuddämparen... Bara om originalullen är skitdåligt packad så märker man mycke skillnad, men de kan vara lurigt att packa ullen ordentligt själv också
Postat: 8 juni 2009, 19:29
av Riejumrx
älskar Hebo rörens ljud
packa inte om de, då förstör du charmen med dom ^^
Postat: 8 juni 2009, 20:43
av bensinskalle
ReijuMrx skrev:älskar Hebo rörens ljud
packa inte om de, då förstör du charmen med dom ^^
jepp helt klart
Men är du ute efter ett tyst rör så finns de många som låter mindre

Postat: 8 juni 2009, 21:09
av Holma
bensinskalle skrev:ReijuMrx skrev:älskar Hebo rörens ljud
packa inte om de, då förstör du charmen med dom ^^
jepp helt klart
Men är du ute efter ett tyst rör så finns de många som låter mindre

Som tex?
Postat: 8 juni 2009, 21:26
av Riejumrx
leovince v6 som han nämnde ovan till exmepel

Postat: 8 juni 2009, 21:28
av MKRider
ReijuMrx skrev:leovince v6 som han nämnde ovan till exmepel

Postat: 8 juni 2009, 21:29
av Robiin937
eller mk thrower

Postat: 8 juni 2009, 21:31
av Holma
Postat: 8 juni 2009, 21:31
av Frukt Soda
ett överliggande rör till ORGINAL cylinder. inte tk eller Hebo bufanda och det ska passa en Rieju spike 05, alltså rundrörsram. och det ska vara högvarvigt
Tack i förhand

Postat: 8 juni 2009, 21:32
av Riejumrx
haha de röret du länkade fröst, turbo kit är ett av de högljudaste röret även såkallat "fucko rör" kör på de om du vill låta mycket
mk thrower är bra och låter inte överdrivet mycket.
Postat: 8 juni 2009, 21:45
av Holma
Okej heh

har i och försig läst att tk låte mycket högt. Men nu tror jag att jag vet allt jag behöver

Postat: 8 juni 2009, 21:46
av Riejumrx
bra, bara fråga om något är oklart

Postat: 8 juni 2009, 21:58
av bensinskalle
Frukt Soda skrev:ett överliggande rör till ORGINAL cylinder. inte tk eller Hebo bufanda och det ska passa en Rieju spike 05, alltså rundrörsram. och det ska vara högvarvigt
Tack i förhand

giannelli, enda ja kan på rak arm som borde finnas till din moppe

Postat: 8 juni 2009, 22:04
av Holma
Förresten när jag funderar så Mk thrower hur ser fästet ut till ljuddämparen alltså hur många bultars fäste är det?

är det 2 eller? Står varken på cykelkraft och på Ts så finns det inte till dt..

Postat: 8 juni 2009, 22:07
av Robiin937
Holma skrev:Förresten när jag funderar så Mk thrower hur ser fästet ut till ljuddämparen alltså hur många bultars fäste är det?

är det 2 eller? Står varken på cykelkraft och på Ts så finns det inte till dt..

mellan ljuddämparen och mellanröret som jag tror du menar är de inga . det är liksom en sån blå gummi sak du sätter på bara

Postat: 8 juni 2009, 22:09
av Holma
Jaha

Funderade bara på om man kunde köpa en annan ljuddämpare kanske som passar bättre i färgen

Postat: 10 juni 2009, 18:09
av jimmyskoglund
någon som vet vad SP står för?

Postat: 10 juni 2009, 18:37
av bensinskalle
jimmyskoglund skrev:någon som vet vad SP står för?

super power ^^
haha nerå, vet faktiskt inte va de betyder...
Postat: 10 juni 2009, 18:45
av TobbaN
bensinskalle skrev:jimmyskoglund skrev:någon som vet vad SP står för?

super power ^^
haha nerå, vet faktiskt inte va de betyder...
angående SP. Min kompis kom till skolan idag och sa "Jag drar dig nu"
Och jag hatar när folk håller på så..
Min moppe har följande setup:
Rieju RRX:
16mm Dell'Orto @ 112 munstycke, (perfekt bestyckad)
13/52 drev. (2 kugg större än orginal)
Sportluftfilter.
Metrakit Thrower.
Han moppe har:
Gilera SMT:
Metrakit SP..
Resten är orginalt.
Kommer han att dra mig? Min gör 90km/h uppmätt med GPS.
Postat: 10 juni 2009, 18:50
av chifen
TobbaN skrev:bensinskalle skrev:jimmyskoglund skrev:någon som vet vad SP står för?

super power ^^
haha nerå, vet faktiskt inte va de betyder...
angående SP. Min kompis kom till skolan idag och sa "Jag drar dig nu"
Och jag hatar när folk håller på så..
Min moppe har följande setup:
Rieju RRX:
16mm Dell'Orto @ 112 munstycke, (perfekt bestyckad)
13/52 drev. (2 kugg större än orginal)
Sportluftfilter.
Metrakit Thrower.
Han moppe har:
Gilera SMT:
Metrakit SP..
Resten är orginalt.
Kommer han att dra mig? Min gör 90km/h uppmätt med GPS.
Kör han med original munstycke och drevning?
Han kommer nog garanterat dra dig så länge han har bestyckat om förgasaren och bytt drev, både i acceleration och toppfart. Röret varvar längre och är vassare. Hata om du vill, så är fallet

Han kanske inte kan köra istället och du vinner.
Postat: 10 juni 2009, 19:14
av TobbaN
chifen skrev:TobbaN skrev:bensinskalle skrev:
super power ^^
haha nerå, vet faktiskt inte va de betyder...
angående SP. Min kompis kom till skolan idag och sa "Jag drar dig nu"
Och jag hatar när folk håller på så..
Min moppe har följande setup:
Rieju RRX:
16mm Dell'Orto @ 112 munstycke, (perfekt bestyckad)
13/52 drev. (2 kugg större än orginal)
Sportluftfilter.
Metrakit Thrower.
Han moppe har:
Gilera SMT:
Metrakit SP..
Resten är orginalt.
Kommer han att dra mig? Min gör 90km/h uppmätt med GPS.
Kör han med original munstycke och drevning?
Han kommer nog garanterat dra dig så länge han har bestyckat om förgasaren och bytt drev, både i acceleration och toppfart. Röret varvar längre och är vassare. Hata om du vill, så är fallet

Han kanske inte kan köra istället och du vinner.
Munstycke borde han ha bytat

Men drevningen tror jag inte han har brytt sig om..
Har jag en chans, tro? (a)
Postat: 10 juni 2009, 20:22
av bensinskalle
Vet inte de... Han kör ju smt med derbimotor och Derbi är ju snäppet vassare............
Haha ^^ Ne men har han inte bytt drevning och den är låg ( originaldrev brukar ju vara låga

) så accar han kanske ifrån dig en aning men förlorar på toppfart...
Postat: 11 juni 2009, 13:30
av TobbaN
bensinskalle skrev:Vet inte de... Han kör ju smt med derbimotor och Derbi är ju snäppet vassare............
Haha ^^ Ne men har han inte bytt drevning och den är låg ( originaldrev brukar ju vara låga

) så accar han kanske ifrån dig en aning men förlorar på toppfart...
Okej, tack

Postat: 13 juni 2009, 15:59
av pifflan
Tja, ja har funderingar på att införskaffa ett tk dos salidos men ja har letat runt och de verkar vara så att twostroke.se är i stort sett de ända stället där dom har som passar rrx sm, och den är ju pluggad, är de en strypning som går att ta loss lätt eller är den svetsad, eller om det går att få det utan strypning helt? mvh
Postat: 13 juni 2009, 16:17
av Robiin937
pifflan skrev:Tja, ja har funderingar på att införskaffa ett tk dos salidos men ja har letat runt och de verkar vara så att twostroke.se är i stort sett de ända stället där dom har som passar rrx sm, och den är ju pluggad, är de en strypning som går att ta loss lätt eller är den svetsad, eller om det går att få det utan strypning helt? mvh
Jag tror inte du kan beställa Dos salidos Ostrypta men det är väldigt lätt att bå bort pluggen. Den är fastsvetsad men de går antingen borra upp den eller ta en hammare och en platt skruvmejsel o banka på svets punkterna ( försiktigt )

Postat: 13 juni 2009, 16:18
av pifflan
okej men vart sitter strypningen då? man behöver inte öppna röret då alltså?

Postat: 13 juni 2009, 16:18
av kallepalle
om du verkligen ska ha ett dos salidos (inget bra effektrör) så köp det. pluggen är skitenkel att ta loss.
Postat: 13 juni 2009, 16:21
av Robiin937
pifflan skrev:okej men vart sitter strypningen då? man behöver inte öppna röret då alltså?

Den sitter i mynningen, Precis i öppningen i röret där man stoppar in de i cylindern , Du behöver absolut inte öppna röret

Och att säga att TK är skit kasst är överdrivet , De funkar hur bra som helst
Edit: MEN, de finns såklart bättre

Postat: 13 juni 2009, 16:21
av pifflan
Okej, finns de något annat effektrör som du rekomenderar till rrx då? (underliggande) just nu har ja bara dratt pluggen o bytt munstycke o drev.
Postat: 13 juni 2009, 16:22
av Robiin937
Metrakit SP är riktigt bra men dyrt, finns på cykelkraft. Hebo är bättre än TK, Giannelli är också bra
Postat: 13 juni 2009, 16:26
av pifflan