Sida 57 av 64

Postat: 4 augusti 2012, 11:37
av tjeniss
är denna http://twostroke.se/product.asp?product=18430 multivar bra till den här http://twostroke.se/product.asp?product=13213 driv remmen ? för moppen vill inte varva med denna rem nu när jag har orginal var.
och en annan fråga också, får man inte med en variator fläkt till denna multivar ?

Postat: 14 augusti 2012, 20:29
av Arkstar
Tjena !
Hade tänkt o skaffa en ny variator i framtiden! :)
Har kollat kring igenom Polini Speedcontrol,Malossi Multiwar,Stage 6 Sport Pro,
Det är tänkt att den ska lira med Malossi Fly Clutch och nån gång kanske 70cc :)

Vilken Variator skall jag ha? :)

Postat: 14 augusti 2012, 20:33
av rexzo
Arkstar skrev:Tjena !
Hade tänkt o skaffa en ny variator i framtiden! :)
Har kollat kring igenom Polini Speedcontrol,Malossi Multiwar,Stage 6 Sport Pro,
Det är tänkt att den ska lira med Malossi Fly Clutch och nån gång kanske 70cc :)

Vilken Variator skall jag ha? :)
Jag körde med en polini speedcontrol och en malossi fly clutch till min snake, den gick jävligt bra måste jag säga! :D

Postat: 14 augusti 2012, 20:36
av Arkstar
rexzo skrev:
Arkstar skrev:Tjena !
Hade tänkt o skaffa en ny variator i framtiden! :)
Har kollat kring igenom Polini Speedcontrol,Malossi Multiwar,Stage 6 Sport Pro,
Det är tänkt att den ska lira med Malossi Fly Clutch och nån gång kanske 70cc :)

Vilken Variator skall jag ha? :)
Jag körde med en polini speedcontrol och en malossi fly clutch till min snake, den gick jävligt bra måste jag säga! :D
Okej! :)
Hur va din övrig setup på den :) ?

Postat: 14 augusti 2012, 20:41
av rexzo
Arkstar skrev:
rexzo skrev:
Arkstar skrev:Tjena !
Hade tänkt o skaffa en ny variator i framtiden! :)
Har kollat kring igenom Polini Speedcontrol,Malossi Multiwar,Stage 6 Sport Pro,
Det är tänkt att den ska lira med Malossi Fly Clutch och nån gång kanske 70cc :)

Vilken Variator skall jag ha? :)
Jag körde med en polini speedcontrol och en malossi fly clutch till min snake, den gick jävligt bra måste jag säga! :D
Okej! :)
Hur va din övrig setup på den :) ?
Orginal cylinder lite småportad
16mm dellorto
doppler s3r rör urpluggad
sportluftfilter
polini rem
malossi reeds
ostrypt insug

Postat: 15 augusti 2012, 20:19
av The G
Har en speedforce kör med
Stage 6 ostrypt cdi
Yasuni z rör
Doppler racing membran
Hade 5g variatorvikter som original så tog bort 3st så kör med 3st 5g vikter den fick mycket bättre acc och förlorade knappt nå toppfart så undrar om jag kör med för låga vikter o vad kan hända?

Vivacity

Postat: 16 augusti 2012, 20:01
av likeme
8.5g

Postat: 18 augusti 2012, 16:22
av Mrkatt
vad är orginalvikterna till en speedfight 2 iron x-06? och hur mycket ska man gå ner för att få ett bättre acc men inte förlora så mycket i toppfarten?

Vikter

Postat: 18 augusti 2012, 16:37
av likeme
[quote="Mrkatt"]vad är orginalvikterna till en speedfight 2 iron x-06? och hur mycket ska man gå ner för att få ett bättre acc men inte förlora så mycket i toppfarten?[/quo


Original vikterna är 16*13 8.5g

Om du ska köpa nya vikter rekommenderar jag http://www.twostroke.se/product.asp?product=22918

Re: Vikter

Postat: 18 augusti 2012, 16:41
av Mrkatt
likeme skrev:
Mrkatt skrev:vad är orginalvikterna till en speedfight 2 iron x-06? och hur mycket ska man gå ner för att få ett bättre acc men inte förlora så mycket i toppfarten?[/quo


Original vikterna är 16*13 8.5g

Om du ska köpa nya vikter rekommenderar jag http://www.twostroke.se/product.asp?product=22918

tack men ska man gå ner ett halvt gram eller ett helt för att få lite bättre acc och inte tappa något i toppfarten??

Postat: 18 augusti 2012, 16:48
av Saimon
du får testa dig fram, för mig var det stor skillnad mellan 3.5 och 4.0 gram (:

Postat: 18 augusti 2012, 16:52
av Mrkatt
Saimon skrev:du får testa dig fram, för mig var det stor skillnad mellan 3.5 och 4.0 gram (:
ok, men dom är ju ganska dyra om man bara ska testa :s
aja,tror jag kör på 8,0grams vikter :)

Vikter

Postat: 18 augusti 2012, 16:53
av likeme
Jag rekommenderar 7.5g

För när man drar V-Brickan gör moppen cirka 60km/h om allting är original.

Så det räcker med 7.5g men det bror på hur mycket du vill att moppen toppar.

Re: Vikter

Postat: 18 augusti 2012, 16:56
av Mrkatt
likeme skrev:Jag rekommenderar 7.5g

För när man drar V-Brickan gör moppen cirka 60km/h om allting är original.

Så det räcker med 7.5g men det bror på hur mycket du vill att moppen toppar.
vill att den toppar 70 som den gör nu men vill att den accar lite bättre också. Så vad hade du valt 7,5 eller 8,0?

Postat: 18 augusti 2012, 16:59
av Saimon
jag hade köpt en ask från TS med 4st olika vikter t.ex 6.0 6.5 7.0 och 7.5 och resten av vikterna säljer du till någon av dina kompisar så blir det inte dyrt (: och då kanske du kan köpa nya kopplingsfjädrar om du inte tycker de är överkurs (:

Vikter

Postat: 18 augusti 2012, 17:00
av likeme

Postat: 19 augusti 2012, 16:16
av ohrner1996
funderar på ny variator och även koppling, och vill ha så bra axx som möjligt med rätt inställningar och undrar vilken variator och koppling som ger bäst acc när dom e rätt inställd? :) funderar på denna koppling http://www.twostroke.se/product.asp?product=13403 för vill inte betala för mycket :D

aerox går segt

Postat: 20 augusti 2012, 14:06
av Saimon
tjena, har en aerox rossi 05 gör cirka 80 km/h på plan väg och den börjar axxa när jag har kommit upp i 15 km/h och då har polarna redan bränt ifrån mig :(
men just nu har jag dragen v ring och nybytta vikter 4.3gram, behöver man byta munstycke fast att man bara har den setupen som jag har? moppen går ju bra så och har inte fått nå värmestrypningar

och jag har tänkt att köpa ett ZX r rör med kopplingsfjädrar (gula) och ett passande munstycke men det kan jag inte köpa ännu för jag har för lite pengar, men jag undrar att om det känns som att det är krut i moppen men däcket inte börjar snurra kan det vara att man måste byta hela kopplingen till en ny trim koppling? tänkte till senare när man har köpt ZX r rör :D
och nu till den riktiga frågan som jag tänkte ställa tidigare är om det är värt att ta bort blidtarmen och om man märker någon skillnad på axxet, och fler bra tips på hur man får mopeden axxigare utan att köpa saker?
finns det fler strypningar i avgasröret?
skicka länkar kom med tips

Postat: 21 augusti 2012, 20:50
av AndreasWadell
Yamaha Slider -03

Helt orginal, gör 56 enligt mätaren (och JAAAAA jag vet att det är glädjemätare)

Tänkte dra V-ring, Kapa blindtarmen.

Ska mest ha den och leka på bakhjulet med, så topp hastigheten spelar inte så stor roll.

Så vilka vikter ska jag testa? 3,5 - 4,5? Samt tryckfjäder 15%? Kopplingsfjäder ska jag köpa en sats med:)

Mvh!

Postat: 25 augusti 2012, 07:46
av likeme
Det är bättre om du köper ett trimtrör istället och pluggar ur den:)

vring

Postat: 29 augusti 2012, 18:31
av Ivarsson16
vill dra v ringen på min helt nya slider. men kan inte ta av bulten som sitter jämt bakom variator kåpan. för när jag skruvar på den så följer drevet/kugghjulet med och kan inte hålla i det..
vill ha hjälp, snälla!1

Postat: 29 augusti 2012, 18:36
av likeme
Så här brukar jag göra, funkar varje gång

http://www.youtube.com/watch?v=zYCasW5pY24

:D

Postat: 29 augusti 2012, 18:39
av Ivarsson16
har provar så men kugghjulet går sönder :(

Postat: 29 augusti 2012, 18:44
av likeme
Okey! Men det finns en mutterdragare på jula för 399kr
Som man kan köpa :D

Postat: 29 augusti 2012, 18:46
av xXTASKENXx
Cpi Hussar 07

ZX rör
Dragen v ring
75 munstycke
5,3g vikter


Vilken tryckfjäder, vikter och kopplingsfjädrar? Länka gärna på tsr! :)

Postat: 29 augusti 2012, 19:39
av Womberg6
Har en Aerox som jag precis har dragit v-ringen på men accet är tokdåligt. Jag funderar på att köpa nya Kopplingsfjädrar och vikter. Skulle vilja ha hjälp om vilka fjädrar jag borde välja som passar en originalsetup bäst förutom v-ring :)

Postat: 29 augusti 2012, 19:42
av potog
Womberg6 skrev:Har en Aerox som jag precis har dragit v-ringen på men accet är tokdåligt. Jag funderar på att köpa nya Kopplingsfjädrar och vikter. Skulle vilja ha hjälp om vilka fjädrar jag borde välja som passar en originalsetup bäst förutom v-ring :)
1,6-1,7 typ 4g vikter borde gå bra med om inte 4,5

Postat: 1 september 2012, 08:36
av Konrad
Vad tror ni man skulle ha för tryckfjäder?,kopplingsfjädrar? , och vikter till denna setup? För att få gasres?
Setup:
Airsal 70cc techracing
Dellorto 21mm
Luft filter racing
Racing vev

Postat: 1 september 2012, 08:40
av Konrad
Och laser xpro

Postat: 2 september 2012, 10:41
av 0scar
ska beställa dessa kopplingsfjädrar, ska jag ha tvådelat eller tredelat till min Aerox -04 ?

http://twostroke.se/product.asp?product=13242

Postat: 2 september 2012, 12:21
av Arkstar
0scar skrev:ska beställa dessa kopplingsfjädrar, ska jag ha tvådelat eller tredelat till min Aerox -04 ?

http://twostroke.se/product.asp?product=13242
Tre delat tror jag :)

Postat: 2 september 2012, 12:54
av tompa221
0scar skrev:ska beställa dessa kopplingsfjädrar, ska jag ha tvådelat eller tredelat till min Aerox -04 ?

http://twostroke.se/product.asp?product=13242

Du kan ju kolla på din koppling? -.-

Re: vring

Postat: 2 september 2012, 13:35
av s6aerox
Ivarsson16 skrev:vill dra v ringen på min helt nya slider. men kan inte ta av bulten som sitter jämt bakom variator kåpan. för när jag skruvar på den så följer drevet/kugghjulet med och kan inte hålla i det..
vill ha hjälp, snälla!1
Köp en sån här http://twostroke.se/product.asp?product=23398 istället för att använda dig av de oseriösa och klantiga metoder som en del rekomenderar här.

Då slipper du äventyra att det slinter och något går sönder.

Postat: 3 september 2012, 08:43
av Rakie
Jag har en yamaha aerox 01 med följande setup:
Malossi 70cc sport
Leovince zx
Dellorto 19mm black edition
Malossi multivariator
Sportluftfilter

Och jag undrar vilken koppling ni skulle rekommendera till den setupen om man ska stunta?

Postat: 3 september 2012, 08:51
av derbigp1open-10
polini 3g for race eller malossi fly-clutch