Sida 57 av 88
Postat: 14 augusti 2010, 23:52
av KarlssoN^
Gilerarcr04 skrev:Tjenare, När jag kör så låter det om cylindern? tror de är cylindern allafal . de är typ som om det sprutar småsten på den , fattar ni?:P
är det för att jag har för litet munstycke? har Hebo trimrör på , fast har orginal munstycke kvar..
vf har du original munstycken om du har trimm rör på ? :S
Postat: 15 augusti 2010, 02:15
av Tiimpelimpen
znyggolle skrev:värmenöp org-cylinder och org-kolv några veckor sen, Körde då med bara ett gianelli 2t. om jag ändå måste byta cylinderkit, finns det något schysst 70cc eller 50cc-kit som passar bra med bara gianelli 2t och ger en del effekt? vill ha bra livslängd och kvalle. tänker ha kvar origial-förgasare (17.5 mm dellerto) Tacksam för svar! Länka gärna!

fan vad läskigt, jag har en gilera smt som vämenöp förut och jag har ett gianelli 2t på och 17,5mm förgasare

, jag beställde Arisal 50cc racing t6

Postat: 15 augusti 2010, 12:42
av stektkorv
är de bäst att skaffa 70cc sport cylinder till original urpluggat rör eller funkar en annan model lika bra?
Postat: 15 augusti 2010, 15:20
av KarlssoN^
egentligen vore det ju bra att skaffa en lågvarvig cylinder, eftersom röret är lågvarvigt.
Postat: 15 augusti 2010, 15:52
av stektkorv
och vad skull de va för cylinder?
btw, ngn som vet hur mycket original veven håller?
Postat: 21 augusti 2010, 08:26
av Zlacker73
Tidigare såldes Metrakit 72cc,Metrakit SP 75cc till morini motorn här på twostroke men har utgått.Någon som vet vart man kan få tag på en i dagsläget(helst inom vårt land)?
Postat: 21 augusti 2010, 08:39
av Derbipower05
börjar bli svårare att få tag på MK saker nu. sedan dom gick i konkurs finns bara varorna på lagerna kvar nu. har en MK handmade cylinder hemma tillsalu men till Derbi :/
Postat: 21 augusti 2010, 08:57
av Zlacker73
Jupp vet,därför jag frågade...
Postat: 21 augusti 2010, 09:00
av Derbipower05
Tråkigt de MK har grym kvalite på varorna. undra om det blir svårt att få tag på nya kolvar och kolv ringar snart och så.:/
Postat: 22 augusti 2010, 16:39
av Riejudrac_
Hur många HK kan jag pressa ut ur en Barikit 80cc till AM6?

Och hur många ligger den på orginal!

Postat: 22 augusti 2010, 17:23
av KarlssoN^
Riejudrac_ skrev:Hur många HK kan jag pressa ut ur en Barikit 80cc till AM6?

Och hur många ligger den på orginal!

beror på hur mkt stålar du har....
har sätt 20+....
Postat: 22 augusti 2010, 20:25
av jacke MH enduro
vart köper man ett paket med stage 6 munstycken till förgasaren???
Postat: 22 augusti 2010, 20:33
av Riejudrac_
KarlssoN^ skrev:Riejudrac_ skrev:Hur många HK kan jag pressa ut ur en Barikit 80cc till AM6?

Och hur många ligger den på orginal!

beror på hur mkt stålar du har....
har sätt 20+....
haha så det räcker, !
Postat: 23 augusti 2010, 16:49
av KarlssoN^
Riejudrac_ skrev:KarlssoN^ skrev:Riejudrac_ skrev:Hur många HK kan jag pressa ut ur en Barikit 80cc till AM6?

Och hur många ligger den på orginal!

beror på hur mkt stålar du har....
har sätt 20+....
haha så det räcker, !
dock max portad(hyper portad) avstämt rör trimm tändning 28mm gasare mm, beror ju helt vilket rör du använder mm.
Postat: 25 augusti 2010, 15:33
av stektkorv
70cc handmade eller sport? Och hur många hk får man ut på 70cc + urpluggat org rör?
Postat: 25 augusti 2010, 15:47
av KarlssoN^
stektkorv skrev:70cc handmade eller sport? Och hur många hk får man ut på 70cc + urpluggat org rör?
sport, med original ? 7kanske.
Postat: 26 augusti 2010, 16:27
av stektkorv
KarlssoN^ skrev:stektkorv skrev:70cc handmade eller sport? Och hur många hk får man ut på 70cc + urpluggat org rör?
sport, med original ? 7kanske.
tack tack
Postat: 29 augusti 2010, 00:27
av Riejudrac_
http://www.mohlins.se/index.php?page=sh ... &Itemid=64
Den cylindern kommer jag förmodligen köpa men vad ska jag ha för rör till den som är överliggande?

Postat: 29 augusti 2010, 00:39
av Lazer94
Går det att köra en polini evolution 80cc på original veven sålänge tills man köpt ny om man inte varvar för mycket eller kommer det inte gå alls?

Postat: 29 augusti 2010, 00:39
av Riejudrac_
borde gå iomed att det är sport cylinder!
Postat: 29 augusti 2010, 00:41
av Lazer94
Riejudrac_ skrev:borde gå iomed att det är sport cylinder!
Okej, vad jag läst så är det midrace och man plockar nog inte ut 16 - 19 hk ur en sport cylinder

Postat: 29 augusti 2010, 00:43
av Riejudrac_
kolla cykelkraft! elr TS på cykelkraft står den under mid race/race kategorin men det står att det är en sport cylinder?:S

Postat: 29 augusti 2010, 00:48
av Lazer94
Riejudrac_ skrev:kolla cykelkraft! elr TS på cykelkraft står den under mid race/race kategorin men det står att det är en sport cylinder?:S

Nu såg jag det, sorry

Men tror det det går att köra på original så länge?
Postat: 29 augusti 2010, 00:49
av Riejudrac_
japp det tror jag! men köp sen motoforce trim vevparti för att vara 100% säker att den inte flyger åt jävelskaparn!

Postat: 29 augusti 2010, 00:51
av Lazer94
Riejudrac_ skrev:japp det tror jag! men köp sen motoforce trim vevparti för att vara 100% säker att den inte flyger åt jävelskaparn!

haha aa, men blir nog ett doppler 16 000 varvs vevparti istället

Postat: 29 augusti 2010, 00:52
av Riejudrac_
najs, samanträffande faktiskt det jag tänkte köpa !

Postat: 29 augusti 2010, 00:53
av Lazer94
Riejudrac_ skrev:najs, samanträffande faktiskt det jag tänkte köpa !

Okej, en kompis kör det på sin sp cylinder och det lirar på fint så då blir det ett sånt

Postat: 29 augusti 2010, 00:53
av Riejudrac_
härligt lycka till!

Postat: 29 augusti 2010, 00:54
av Lazer94
Riejudrac_ skrev:härligt lycka till!

Tack detsamma

Postat: 29 augusti 2010, 00:54
av Riejudrac_
Postat: 31 augusti 2010, 12:48
av Lazer94
Tja har en Derbi xtream 09 och undrar om det går det att köra en malossi mhr 80cc replica på original veven så länge tills man skaffat en annan om man inte varvar mer än 10 - 11 tusen varv? Har läst att det är en hög sport cylinder.
Postat: 31 augusti 2010, 14:35
av ostklump
70cc MK pro race cylinder är det nått? tänkte skaffa mig en sån till min Rieju får med kolv, och cylindern och en större förgasare + mk pro race underliggande rör, hur kommer den gå med det tror ni?

och vad kommer jag få byta den är helt original förutom pluggarna, större förgasare iaf men mer då? jag får cylindern och kolv med (hela cylindern)
Postat: 31 augusti 2010, 14:37
av Dolling
Lazer94 skrev:Tja har en Derbi xtream 09 och undrar om det går det att köra en malossi mhr 80cc replica på original veven så länge tills man skaffat en annan om man inte varvar mer än 10 - 11 tusen varv? Har läst att det är en hög sport cylinder.
Jag skulle inte riskerat de, min orginalvev pajja på bara effektrör så. Sen så har MHR replican bra mkt mer vrid än orginal cylindern så ja skulle väntat o byta cylinder hur tråkigt de än är o vänta

Postat: 1 september 2010, 18:12
av Riejudrac_
Nån som vet hur många hk man får ut ur en orginal Malossi MHR 80cc:s cylinder?
Äre stor skillnad på MHR 80 & MHR TEAM 80?
mer än att TEAM är dyrare?
Tacksam för svar!

Postat: 2 september 2010, 20:18
av Fulltösmedvetslös
Hej jag undrar vad jag får bättre av att ha Hebo - Cylinderkit (Tomahawk Racing) 80cc än Hebo - Cylinderkit (Manston Racing) 70cc. Vilken tror ni passar bäst till den här setupen, behöver jag byta vevparti och munstycke?
Hebo - Cylinderkit (Tomahawk Racing) 80cc/Hebo - Cylinderkit (Manston Racing) 70cc.
Hebo - Luftfilter (Power) 30°
Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 21 mm
Malossi - Membran (Racing)
Turbo Kit - Avgassystem (High Quality) 80cc
13/54 dreving
(Med ett 100+ munstycke) Svara gärna om du vet:) Tack så mycket.
MvH Alexander.
