kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
nej det behöver du inte men en stage6 wingcooler rekomenderas starktkarlsson31 skrev:Hej!
om man köper malossi multivarr eller polini speed control MÅSTE man ha ny kopplingklocka då?
Eller behöver man inte det?
kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Jag märkte iaf ingen skillnadNiklas Berntsson skrev:nej det behöver du inte men en stage6 wingcooler rekomenderas starktkarlsson31 skrev:Hej!
om man köper malossi multivarr eller polini speed control MÅSTE man ha ny kopplingklocka då?
Eller behöver man inte det?
blir faktiskt en rätt stor skillnad
Mjukare tryck fjäder å lite lättare vikterxXTASKENXx skrev:Cpi hussar 07
Dragen v bricka
ostrypt org Krök
Dragen luftburk plugg
95 munstycke
5,3g vikter
Vad behövs för bättre axx?Den drar på ganska bra redan men vill ha lite till
Den är snabb till 30 sedan seg på 30km till 40 sedan medel till 55-60
Vill fixa den där 30-40 kurvan som den går ner på (när den är varm)
Och bättre topp.
Hårdare kopplings fjädrar?
tyngre vikter? så den får upp remmen högst upp?
potog skrev:Mjukare tryck fjäder å lite lättare vikterxXTASKENXx skrev:Cpi hussar 07
Dragen v bricka
ostrypt org Krök
Dragen luftburk plugg
95 munstycke
5,3g vikter
Och bättre topp.
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
Det ända du behöver göra är att sätta i hårdare kopplingsfjädar... Fan va jag tjatar om detta till alla känner jag nu! Snälla, hoppas att alla läser detta nu, jag har sagt det många gånger, men ändå är det så många som inte riktigt tar in det.tompa221 skrev:Skulle vilja ha lite mer drag i moppen.
Har s6 pro sport 70cc
17.5 fögg
org variator och koppling
zx
Ska jag köpa ny koppling eller ny variator?
topp skiter jag men bottendrag är viktigt. nu drar moppen helt okej fast typ vid 15km/h. ska försöka ställa in den bättre men som sagt vad gör mest skillnad på bottendrag?
satte i gröna men märkte ingen skillnad, ska dock beställa nya snart.Roxxen96 skrev:Det ända du behöver göra är att sätta i hårdare kopplingsfjädar... Fan va jag tjatar om detta till alla känner jag nu! Snälla, hoppas att alla läser detta nu, jag har sagt det många gånger, men ändå är det så många som inte riktigt tar in det.tompa221 skrev:Skulle vilja ha lite mer drag i moppen.
Har s6 pro sport 70cc
17.5 fögg
org variator och koppling
zx
Ska jag köpa ny koppling eller ny variator?
topp skiter jag men bottendrag är viktigt. nu drar moppen helt okej fast typ vid 15km/h. ska försöka ställa in den bättre men som sagt vad gör mest skillnad på bottendrag?
Du behöver hårdare kopplingsfjädrar, så enkelt är det. Kostar cirka 100-200 kr max. Varför? Jo, för att du nu har satt på effektrör, 70 cc osv osv, då har du kommit bort från original inställningnarna på moppen. Dvs mjuka kopplingsfjädrar, original vikter, original munstycke etc. NU när du satt på en setup där effekten kommer senare än din lågvarviga original setup, så måste du ställa in när kopplingen ska greppa då effekten ur röret + cylindern kommer. Då måste du sätta i hårdare fjädrar. För dom fjädarna du har i original, är in passade för att greppa när effekten ur det lågvarviga original röret ska komma. Och därför måste du sätta i kopplingsfjädrar som greppar samtidigt då effekten kommer. Just nu när du har mjuka så greppar kopplingen innan effekten kommer, och därav drar långsamt upp till 15 kmh som du beskriver, sedan drar den på.
Hårdare fjädrar, så är ditt problem löst. FUnkar inte ett snäpp hårdare, i med ännu hårdare. Det är ditt problem, att du har för mjuka i.
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
xXTASKENXx skrev:Cpi hussar 07
Dragen v bricka
ostrypt org Krök
Dragen luftburk plugg
95 munstycke
5,3g vikter
Och bättre topp.
Race koppling! jag bytte och den gjorde otroligt stor skillnad!
Hoppas du skojar? testa själv, det är svårt att säga. Särskilt när du inte säger vilket rör du har. men prova gula fjädrar. och 4grams vikter. och jobba dig ner/upp.koppelikopp skrev:vilka vikter och kopplingsfjädrar till stunt stalker -00
17,5 dellorto förgasare
effektrör
orginal cylinder
Om du byter till en trimvariator kommer då få ett jämnare axx och lite högre topfart. Jag skulle ha tagit polini speed control, fast det är väl en smaksak. Tror att Malossi varvar 800rpm mer än polinis fast är inte säker:Sstalkerr__ skrev:Tjeena!
Sitter på Malossi Delta koppling m. Vita fjädrar och +86 tryck fjäder.
Undrar hur mycket skillnad en Polini Speed Control kommer göra, har 16 x 13.5 vikter nu ju (orginal). Men det ska väll inte spela någon roll?
Eller ska man ta en Malossi Multivar, ska mest stunta..
Ahh okej, men orginal storleken på vikterna spelar ingen roll ?:)Slider557 skrev:Om du byter till en trimvariator kommer då få ett jämnare axx och lite högre topfart. Jag skulle ha tagit polini speed control, fast det är väl en smaksak. Tror att Malossi varvar 800rpm mer än polinis fast är inte säker:Sstalkerr__ skrev:Tjeena!
Undrar hur mycket skillnad en Polini Speed Control kommer göra, har 16 x 13.5 vikter nu ju (orginal). Men det ska väll inte spela någon roll?
Nej. Bara du använder rätt storlek som det står att det är till den nya vatiatorn(tror det ska vara 16x13 på dom) fast som sakt titta upp storleken och beställ ett viktsetstalkerr__ skrev:Ahh okej, men orginal storleken på vikterna spelar ingen roll ?:)Slider557 skrev:Om du byter till en trimvariator kommer då få ett jämnare axx och lite högre topfart. Jag skulle ha tagit polini speed control, fast det är väl en smaksak. Tror att Malossi varvar 800rpm mer än polinis fast är inte säker:Sstalkerr__ skrev:Tjeena!
En anledning kan vara att remmen är för hård? Många som haft problem med det, även jag.tjeniss skrev:Tja jag undrar varför min aerox går sämre med en stage6 drivrem än med en sliten orginal :/?
setup
v-ring
airsal 50 racing
malossi fly
Hebo filter
Ja det är en bra fråga om det verkligen gör det eller inte.. Många säger att det gör det, men jag säger bara att det är skitsnack, det finns ingen tillförlitlig förklaring till varför en moped skulle få sämre acceleration om man tar bort variator-ringen. SÅ det är inget du ska tro på. Om du tar bort variatorbrickan som det sitter på peugeot motorer, så kommer din toppa runt 60. Tror inte du kommer få ut så mycket att byta bara vikter nu när du kör original, så dra v-brickan istället.likeme skrev:Hej, Jag undrar om axxen försämras när man tar bort variatorbrickan.
Vilken hastighet kommer jag upp i om jag tar bort den.
Eller är den kanske en bättre ide att byta vikter just nu har jag original vikter 16x13 8.5 gram, Jag vill att mopeden kör runt 60Km/h
Mopeden är helt original ingenting är gjort på den.
Vad tycker ni jag ska göra?
Peugeot vivacity 02Eu