Sida 55 av 93
Postat: 11 juli 2010, 12:54
av 2stroke4ever
haha ja det va perfekt! men saken är, att när ett tändstift gått ett tag, så ändras inte färgen på det!
åk och köp ett nytt stift ( BR9ES ) och sätt i och åk ett tag! kostar inte mycket pengar..
Bild från igår
Postat: 11 juli 2010, 13:03
av Roserud
Igår tog jag även en bild på det, då var det inte lika brunt, då var det mer svart skulle jag nog säga. Jag tog den bilden för att visa på ett annat forum men där var det dött, och det var inte specialiserat på mopeder så som detta forum.
Jag har haft det nya avgasröret på i 2 dagar, samt det nya munstycket (storlek 110) i ungefär en dag. Körde dock inte någonting med moppen första dagen av dessa då jag förstod att munstycket skulle bytas med en gång. Här kommer i alla fall bilden:

Postat: 11 juli 2010, 13:04
av 2stroke4ever
men åk en bit, ca 500meter om inte mer på endast fullgas på höga varv. sen stänger du av direkt! tar loss och kollar, vilken färg? ska se ut som i den första bilden!
Postat: 11 juli 2010, 13:14
av apashan
munstyckesstorlek till min yamaha dt50r 08?

ska beställa ett gianelli rör idag och undrar då vilken storlek på munstycke jag ska beställa. moppen är orginal annars förutom att jag har dragit pluggen i orginalröret.
Tacksamm för snabba svar!

pga att jag ska beställa snart

Gamla eller ett nytt tändstift?
Postat: 11 juli 2010, 13:37
av Roserud
För att göra det testet, måste jag då köpa ett nytt eller räcker det med att jag kör med det gamla? Kan nog köpa ett nytt då jag ska iväg lite senare och köpa lite dricka och godis. Men spelar det någon roll om jag kör med nytt eller gammalt? Bäst med nytt eller? Såna fall köper jag det, sedan testar jag.
Re: Gamla eller ett nytt tändstift?
Postat: 11 juli 2010, 14:01
av 2stroke4ever
Roserud skrev:För att göra det testet, måste jag då köpa ett nytt eller räcker det med att jag kör med det gamla? Kan nog köpa ett nytt då jag ska iväg lite senare och köpa lite dricka och godis. Men spelar det någon roll om jag kör med nytt eller gammalt? Bäst med nytt eller? Såna fall köper jag det, sedan testar jag.
du kan lika gärna köpa ett nytt, inte för att det är nått måste, men alltid nice med ett fräscht stift!
Postat: 11 juli 2010, 16:44
av apashan
ingen som kan svara på min fråga...?

Postat: 11 juli 2010, 22:46
av 2stroke4ever
apashan skrev:munstyckesstorlek till min yamaha dt50r 08?

ska beställa ett gianelli rör idag och undrar då vilken storlek på munstycke jag ska beställa. moppen är orginal annars förutom att jag har dragit pluggen i orginalröret.
Tacksamm för snabba svar!

pga att jag ska beställa snart

från 102-110 med gianelli och ostrypt cdi och luftburk!
Nytt munstycke
Postat: 12 juli 2010, 18:05
av Roserud
Den låter som en 4-takts motor när man varvar mycket med den, vet inte men tror inte att den ska låta så.
Jag köpte även ett nytt tändstift och körde en stund med det, men det var inte Oboy brunt som ni pratade om, det är vitt. Är det för stort eller för litet munstycke på den såna fall?
Postat: 12 juli 2010, 18:57
av maxxripe
Vad tror ni jag ska ha för munstycke storlek?
13/53
mk thrower
17.5 fögg
Nytt munstycke igen
Postat: 12 juli 2010, 19:12
av Roserud
Nu har jag bytt till ett 105 munstycke och den startar bara med väldigt mycket gas, samt så måste man ha den på gas (lite över 1 900 RPM) om den inte ska dö när den är i friläge. Kanske ett större munstycke behövs istället för detta som var 105 istället för det 110 som jag hade.
Jag har för mig att jag kunde ha den i friläge med originalmunstycket, alltså 90 men det kan vara fel av mig men är nästan säker på att jag kunde det

Re: Nytt munstycke
Postat: 12 juli 2010, 20:05
av 2stroke4ever
Roserud skrev:Den låter som en 4-takts motor när man varvar mycket med den, vet inte men tror inte att den ska låta så.
Jag köpte även ett nytt tändstift och körde en stund med det, men det var inte Oboy brunt som ni pratade om, det är vitt. Är det för stort eller för litet munstycke på den såna fall?
om det låter som en 4takts motor ska du ha mindre, tror även att du ska ha mindre!..
du lär köra ett bra tag innan det visar rätt på ett hel nytt stift, sen kollar du på elektoden, dvs den som sticker längs ner på stiftet.
Postat: 13 juli 2010, 05:18
av sWeeT51
vad för munstycke ska jag ha om jag har TK rör ostrypt cdi och Hebo filter?

har en Yamaha DT50r 98
Postat: 13 juli 2010, 09:28
av Roserud
Den låter ju inte som en 4takts hela tiden, det är bara när man kör snabbt och varvar ganska mycket som den gör det. Det kan inte vara någon slags strypning i CDI boxen eller något sådant?
Postat: 13 juli 2010, 13:03
av Jonteeee
sWeeT51 skrev:vad för munstycke ska jag ha om jag har TK rör ostrypt cdi och Hebo filter?

har en Yamaha DT50r 98
jag körde ca 105 i min men utan öppet filter så kanske 110-115
Derbi Senda
Postat: 14 juli 2010, 12:19
av Siemon
Jag har en Derbi Senda xtreme 04a, det satt ett gianelli rör på den när ja köpte den och även drevning 13-53. Men jag fick inget nytt munstycke med, så nu när ja bytte röret så rinner de lite bensin ur förgasaren eller lite under vid det gummit, och jag vet inte vilket munstycke jag ska ha på den för att det ska bli bättre någon som vet ?
Re: Derbi Senda
Postat: 14 juli 2010, 12:45
av bensinskalle
Siemon skrev:Jag har en Derbi Senda xtreme 04a, det satt ett gianelli rör på den när ja köpte den och även drevning 13-53. Men jag fick inget nytt munstycke med, så nu när ja bytte röret så rinner de lite bensin ur förgasaren eller lite under vid det gummit, och jag vet inte vilket munstycke jag ska ha på den för att det ska bli bättre någon som vet ?
Vad är det nya röret för något då?
anledningen till att det läcker är för att det... läcker

Re: Derbi Senda
Postat: 14 juli 2010, 19:51
av Siemon
bensinskalle skrev:Siemon skrev:Jag har en Derbi Senda xtreme 04a, det satt ett gianelli rör på den när ja köpte den och även drevning 13-53. Men jag fick inget nytt munstycke med, så nu när ja bytte röret så rinner de lite bensin ur förgasaren eller lite under vid det gummit, och jag vet inte vilket munstycke jag ska ha på den för att det ska bli bättre någon som vet ?
Vad är det nya röret för något då?
anledningen till att det läcker är för att det... läcker

jag bytte till orginal röret men jag hittar inte hur stort orginal munstycket är

haha jo jag fatta de med (att det läcker ^^)
blöddrar
Postat: 15 juli 2010, 17:24
av Zack
hej jag undrar vad jag ska ha för munstycke på min Derbi Senda xtreme när jag tagit bort strypningen på insuget , den blöddrar på låga varv ,
Postat: 15 juli 2010, 18:51
av KarlssoN^
om du drar pluggen i röret och i cdi'n (om det finns någon på den) och går upp i 10-15 str i huvudmunstycke så skall den inte blöddra

.
annars kan du sänka nålen ett hack.
Postat: 16 juli 2010, 00:39
av Zack
men jag har ett effektrör , andra drev och så tog jag bort strypningen , men nu blöddrar den , ska jag gå upp 10-15 str då?
Postat: 18 juli 2010, 15:55
av lolgranath
Hej.
Jag har en Derbi X-race 07 och ska köpa ett Hebo escape. Och då undrar jag vilken munstycke ska jag ha om jag har drevning 12/53 och luftburkstrypningen borta?(dom där som sitter under sadeln).
Orginal är strl 68munstycke
drevning 12/65
Postat: 23 juli 2010, 13:39
av Haaga
Hej. Har 2 setup's här till min Derbi X-treme sm 06.
Nummer ett:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Original förgasare
Ostrypt luftburk
Nummer två:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Dellorto Black Racing PHBG 19 mm
Ostrypt Luftburk.
Postat: 23 juli 2010, 14:11
av Riiikard
Haaga skrev:Hej. Har 2 setup's här till min Derbi X-treme sm 06.
Nummer ett:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Original förgasare
Ostrypt luftburk
Nummer två:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Dellorto Black Racing PHBG 19 mm
Ostrypt Luftburk.
Jag kör på exakt den setupen du har på "Setup 2" Där har jag i 95, har testat med massa.. Det största jag hade var 105, men då blöddrade det något förjävligt. För min moppe iaf.
Postat: 26 juli 2010, 19:22
av Maltyboy
Derbi Senda sm -05
SETUP: Leovince v6, ostrypt cdi.
Behöver man gå upp i munstycke? (har ej köpt grejorna än)
Vad ska jag köpa för munstycken till Derbi Senda sm -05? Länka Gärna
Postat: 26 juli 2010, 19:23
av 2stroke4ever
Maltyboy skrev:Derbi Senda sm -05
SETUP: Leovince v6, ostrypt cdi.
Behöver man gå upp i munstycke? (har ej köpt grejorna än)
Vad ska jag köpa för munstycken till Derbi Senda sm -05? Länka Gärna
dellorto 6mm.
ca allt från 88-95.
Postat: 26 juli 2010, 19:24
av Maltyboy
2stroke4ever skrev:Maltyboy skrev:Derbi Senda sm -05
SETUP: Leovince v6, ostrypt cdi.
Behöver man gå upp i munstycke? (har ej köpt grejorna än)
Vad ska jag köpa för munstycken till Derbi Senda sm -05? Länka Gärna
dellorto 6mm.
ca allt från 88-95.
Thanks igen

Postat: 26 juli 2010, 19:59
av 2stroke4ever
Maltyboy skrev:2stroke4ever skrev:Maltyboy skrev:Derbi Senda sm -05
SETUP: Leovince v6, ostrypt cdi.
Behöver man gå upp i munstycke? (har ej köpt grejorna än)
Vad ska jag köpa för munstycken till Derbi Senda sm -05? Länka Gärna
dellorto 6mm.
ca allt från 88-95.
Thanks igen

vassego x2

<3
Ch Racing munstycke
Postat: 27 juli 2010, 10:51
av HanssonCH
tja
jag har en ch racing wsm med AM6 motor

med denna setupen:
urpluggat org rör
borttagen luftfilter plugg
vilket munstycke skulle passa mig ? (tror AM6 har 95 eller något sånt orginal)
Tacksam för svar!
MVH

Postat: 27 juli 2010, 11:10
av sorex_senda
Haaga skrev:Hej. Har 2 setup's här till min Derbi X-treme sm 06.
Nummer ett:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Original förgasare
Ostrypt luftburk
Nummer två:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Dellorto Black Racing PHBG 19 mm
Ostrypt Luftburk.
till setup 1 kan du börja med munstycke 92-95 och gå nedåt.
Tjenare
Postat: 30 juli 2010, 01:45
av lazyguuy
Hej jag undrar vad jag ska ha för munstycke på min rrx 07
Giannelli - Krök (Enduro 2T)
16 mm förgasare
resten orginal?
Postat: 30 juli 2010, 16:01
av Mopedz
Tjena, undrar om någon vet ungefär hur stort munstycke jag ska ha?
Moped: Yamaha Dt 50 R -03
Trim: metrakit thrower,75 cc airsal, racing luftfilter, ostrypt insug och en spillrans ny 21 mm dellorto förgasare.
Körde innan med storlek 75 på den gamla 14 mm förgasaren.
Tacksam för all hjälp =)
/Kalle
Re: Tjenare
Postat: 31 juli 2010, 14:07
av 2stroke4ever
lazyguuy skrev:Hej jag undrar vad jag ska ha för munstycke på min rrx 07
Giannelli - Krök (Enduro 2T)
16 mm förgasare
resten orginal?
95-105. pröva
Postat: 31 juli 2010, 14:15
av Spray
Derbi Senda Xtreme 06
Setup:
Igensvetsad blindtarm
Borttagen Skorsten
Ostrypt CDi
11-12/53
Postat: 31 juli 2010, 14:43
av KarlssoN^
Zack skrev:men jag har ett effektrör , andra drev och så tog jag bort strypningen , men nu blöddrar den , ska jag gå upp 10-15 str då?
om den blöddrar skall du gå ner i munstycke
Tjena, undrar om någon vet ungefär hur stort munstycke jag ska ha?
Moped: Yamaha Dt 50 R -03
Trim: metrakit thrower,75 cc airsal, racing luftfilter, ostrypt insug och en spillrans ny 21 mm dellorto förgasare.
Körde innan med storlek 75 på den gamla 14 mm förgasaren.
Tacksam för all hjälp =)
/Kalle
75 på den setupen

:O inte lite litet tror du ?
skulle tippa på nånstans mellan 90-110
Xtreme 06
Setup:
Igensvetsad blindtarm
Borttagen Skorsten
Ostrypt CDi
11-12/53
om pluggen i röret är borta så runt 80-85
tja
jag har en ch racing wsm med motor
med denna setupen:
urpluggat org rör
borttagen luftfilter plugg
vilket munstycke skulle passa mig ? (tror har 95 eller något sånt orginal)
Tacksam för svar!
MVH
du kan omöjligt ha 95 original..
85-90 tror jag.
sm -05
SETUP: Leovince v6, ostrypt cdi.
Behöver man gå upp i munstycke? (har ej köpt grejorna än)
Vad ska jag köpa för munstycken till sm -05? Länka Gärna
ja det är bra att göra

ca 80-95 lr något sådant
Hej.
Jag har en X-race 07 och ska köpa ett escape. Och då undrar jag vilken munstycke ska jag ha om jag har drevning 12/53 och luftburkstrypningen borta?(dom där som sitter under sadeln).
Orginal är strl 68munstycke
drevning 12/65
ca 80 -90