Sida 54 av 93

Postat: 20 juni 2010, 20:16
av mopedpojken
Derbi xtreme

Mk Thrower
Borttagen skorsten (kansk sportluftfilter)
Ostrypt cdi
12-13/53 drevning

övrigt original
:wink:

Postat: 20 juni 2010, 21:38
av 2stroke4ever
Jonteeee skrev:En polare har en Rieju rrx med setupen:

Överliggande tk

sportluftfilter

Barikit insug

Hebo membran

de sitter orginal (16mm) fögg på den


vad ska man lägga i för munstycke?


sen har flickvännen en Rieju rrx -07 som hon och jag funderar på att åtminstonde ta bort pluggen i luftfilterboxen och i röret så vad ska man köra för munstycke i den ?
polarns: 105-110 beroende på flödet i luftfiltret

brudens: 98-100

Postat: 20 juni 2010, 21:49
av GRieju
Jag skämms nästan ? Jag satte på ett str8 luftfilter och ändrade munstycket till 92. Men den går som en klocka och inga problem ?

Postat: 20 juni 2010, 22:25
av Jonteeee
2stroke4ever skrev:
Jonteeee skrev:En polare har en Rieju rrx med setupen:

Överliggande tk

sportluftfilter

Barikit insug

Hebo membran

de sitter orginal (16mm) fögg på den


vad ska man lägga i för munstycke?


sen har flickvännen en Rieju rrx -07 som hon och jag funderar på att åtminstonde ta bort pluggen i luftfilterboxen och i röret så vad ska man köra för munstycke i den ?
polarns: 105-110 beroende på flödet i luftfiltret

brudens: 98-100
polarn har i ett 105 munstycke men den bara plöddrar 1an till 3an..beror de på munstycket eller någe annat? de är ett Malossi luftfilter han har på

Postat: 20 juni 2010, 22:29
av 2stroke4ever
Jonteeee skrev:
2stroke4ever skrev:
Jonteeee skrev:En polare har en Rieju rrx med setupen:

Överliggande tk

sportluftfilter

Barikit insug

Hebo membran

de sitter orginal (16mm) fögg på den


vad ska man lägga i för munstycke?


sen har flickvännen en Rieju rrx -07 som hon och jag funderar på att åtminstonde ta bort pluggen i luftfilterboxen och i röret så vad ska man köra för munstycke i den ?
polarns: 105-110 beroende på flödet i luftfiltret

brudens: 98-100
polarn har i ett 105 munstycke men den bara plöddrar 1an till 3an..beror de på munstycket eller någe annat? de är ett Malossi luftfilter han har på
kör en längre sträcka på fullgas (endast fullgas) och stäng sedan av moppen och rulla in till kanten och kolla stiftet. ska vara oboy då är munstycket bra!

Postat: 22 juni 2010, 11:57
av Riejudracss
Rieju drac 04 . dragen plugg både i kröken och i insuget :D

Postat: 22 juni 2010, 14:23
av primex
Vad ska jag ha för munstycke till yasuni r1 rör och sportluftfilter?

Postat: 24 juni 2010, 18:44
av Flugheden
Vilket munstycke ska jag har på en helt original Gilera SMT 05?

Vill att den ska bli lite starkare och snabbare.

Allt är original.

Tack på förhand :)

Postat: 25 juni 2010, 12:33
av Pizzadax
Om den böar på full gas med luftskruven max utskruvad och ett 70 munstycke ska man upp eller ner, den går sämre om man skruvar in luftskruven. stiftet är brunt.

Yamaha dt50r -94 me 5½

Postat: 2 juli 2010, 00:17
av generictriggersm
tjeena jag har en Generic Trigger sm 50 årsmodell : 08, och funderar på att köpa http://www.twostroke.se/product.asp?product=14399
och då undrar jag vad jag ska ha för munstycke. är Dellerto 6mm 95
på nu och det är orginal, även orginal förgasare på. (14 mm tror jag) om det är i mm man säger xD

borde jag ha 10 -20 str större då? även när jag redan har så stort munstycke på den förgasarn?

MVH Pontus

Postat: 2 juli 2010, 11:33
av h0pe
Vilket munstycke? är 75 för stort?

Rieju drac -00

Original cylinder
Original dellerto 12mm förgasare
Original luftfilter
Helt urpluggad
13/56 drevning

Kan tillägga att det rinner lite olja från ljuddämparen efter man har kört ett tag.

Postat: 2 juli 2010, 14:40
av generictriggersm
h0pe skrev:Vilket munstycke? är 75 för stort?

Rieju drac -00

Original cylinder
Original dellerto 12mm förgasare
Original luftfilter
Helt urpluggad
13/56 drevning

Kan tillägga att det rinner lite olja från ljuddämparen efter man har kört ett tag.


det gör det på många mopeder. jag tror det är normalt, kanske kan bero på munstycke me, vet inte . men så gör det på min och nåra jag känner iaf

Postat: 5 juli 2010, 01:07
av Murran95
Roxon duel 07
Ostrypt cdibox
dragen pluggish

Postat: 5 juli 2010, 01:17
av puttrish
Murran95 skrev:Roxon duel 07
Ostrypt cdibox
dragen pluggish
Kolla vad du har original sen så höjer du med cirka 10 storlekar.

Postat: 5 juli 2010, 22:39
av zappa_5
Urpluggad DT50X?

Postat: 5 juli 2010, 22:53
av 2stroke4ever
[quote="zappa_5"]Urpluggad DT50X?[/quote]

100+- 5

Postat: 6 juli 2010, 20:09
av rozander
hej, jag har porrat min glugg i röret som går till cylinderkit,tagit ur pluggen i förgasaren/munstycket,drevat 14/53 så vilket skulle du rekomendera?

Postat: 6 juli 2010, 20:13
av 2stroke4ever
rozander skrev:hej, jag har porrat min glugg i röret som går till cylinderkit,tagit ur pluggen i förgasaren/munstycket,drevat 14/53 så vilket skulle du rekomendera?
vad har du för hoj?

Postat: 7 juli 2010, 18:23
av apracing
Derbi Senda -99
Förgasare: Pwk 24 mm utan powerjet.
Luftfilter: Hebo
Effektrör: Hebo

Vad ska ja ha för munstycke?

Postat: 7 juli 2010, 19:57
av 2stroke4ever
apracing skrev:Derbi Senda -99
Förgasare: Pwk 24 mm utan powerjet.
Luftfilter: Hebo
Effektrör: Hebo

Vad ska ja ha för munstycke?
org cylinder!??

MRX 03

Postat: 7 juli 2010, 23:50
av Riejukoffe
Tjena har ostrypt cdi och gianelli trimm rör på min Rieju mrx racing 03 undrar lite va jag ska göra för den bluddrar på fyran när jag ligger runt 70 så jag inte får tillräckligt med varv för att lägga i femman
tack på förhand :)

Re: MRX 03

Postat: 7 juli 2010, 23:54
av 2stroke4ever
Riejukoffe skrev:Tjena har ostrypt cdi och gianelli trimm rör på min Rieju mrx racing 03 undrar lite va jag ska göra för den bluddrar på fyran när jag ligger runt 70 så jag inte får tillräckligt med varv för att lägga i femman
tack på förhand :)
vad har du i nu?

Re: MRX 03

Postat: 7 juli 2010, 23:58
av Riejukoffe
2stroke4ever skrev:
Riejukoffe skrev:Tjena har ostrypt cdi och gianelli trimm rör på min Rieju mrx racing 03 undrar lite va jag ska göra för den bluddrar på fyran när jag ligger runt 70 så jag inte får tillräckligt med varv för att lägga i femman
tack på förhand :)
vad har du i nu?
hade 78 orginal nu sitter 68 på men de gjorde ingen skillnad :P

Re: MRX 03

Postat: 8 juli 2010, 00:02
av 2stroke4ever
Riejukoffe skrev:
2stroke4ever skrev:
Riejukoffe skrev:Tjena har ostrypt cdi och gianelli trimm rör på min Rieju mrx racing 03 undrar lite va jag ska göra för den bluddrar på fyran när jag ligger runt 70 så jag inte får tillräckligt med varv för att lägga i femman
tack på förhand :)
vad har du i nu?
hade 78 orginal nu sitter 68 på men de gjorde ingen skillnad :P
du byter åt fel håll tror ja!? pröva byt upp till typ 85 och kolla då! kolla stiftet också!

Re: MRX 03

Postat: 8 juli 2010, 00:03
av Riejukoffe
2stroke4ever skrev:
Riejukoffe skrev:
2stroke4ever skrev: vad har du i nu?
hade 78 orginal nu sitter 68 på men de gjorde ingen skillnad :P
du byter åt fel håll tror ja!? pröva byt upp till typ 85 och kolla då! kolla stiftet också!
aa kanske får pröva :)

Postat: 8 juli 2010, 12:33
av matton2
är det 5 mm eller 6 mm munstycke till dellorto phva 14 och hur många storlekar skall jag gå upp om jag tar bort skorstenen på luftburken och derbina lär ju vara snålt bestyckade orginal som är 65

är en Derbi Senda x-treme -06 som är allt orginal förutom ett 14 drev där framme

Postat: 8 juli 2010, 12:53
av 2stroke4ever
matton2 skrev:är det 5 mm eller 6 mm munstycke till dellorto phva 14 och hur många storlekar skall jag gå upp om jag tar bort skorstenen på luftburken och derbina lär ju vara snålt bestyckade orginal som är 65

är en Derbi Senda x-treme -06 som är allt orginal förutom ett 14 drev där framme
6mm dellorto!

ca 70-75?

Postat: 8 juli 2010, 13:17
av matton2
okej tack :D

Postat: 8 juli 2010, 22:52
av aztyx
Yamaha neos


Avstrypt
Hebo Hebo - Performance avgasrör
50cc sport
sportluftfilter skumgummi typ
12mm förgasare
medium kopplingsfjädrar
2.4 variator vikter


köpte en sats 80-102 men fick den inte att gå med något av dem, dock så gick den med mitt uppborrade som jag dock inte kommer ihåg storleken på(skulle tro 90, dock går den dåligt när den blir varm!)Rolling Eyes

köpte röret begagnat och såg nu på twostroke att det följer med 3.4 vikter, man kanske skulle köpa sånna och testa, kan värmeproblemet ha med det att göra?
tacksam som fan för svar!

/aztyx

Postat: 8 juli 2010, 23:00
av puttrish
aztyx skrev:Yamaha neos


Avstrypt
Hebo Hebo - Performance avgasrör
50cc sport
sportluftfilter skumgummi typ
12mm förgasare
medium kopplingsfjädrar
2.4 variator vikter


köpte en sats 80-102 men fick den inte att gå med något av dem, dock så gick den med mitt uppborrade som jag dock inte kommer ihåg storleken på(skulle tro 90, dock går den dåligt när den blir varm!)Rolling Eyes

köpte röret begagnat och såg nu på twostroke att det följer med 3.4 vikter, man kanske skulle köpa sånna och testa, kan värmeproblemet ha med det att göra?
tacksam som fan för svar!

/aztyx
Ta det i scooter-delen.

Postat: 9 juli 2010, 22:16
av CaraNos
Tjena.

Har en cpi sm 07 som jag har dragit pluggen på och lite större drev fram.
Jag undrar vilken munstycke jag ska ha på sitter 6mm 72.5 på om jag inte minns fel.
Räcker det med 80?

Hoppas på svar

Postat: 10 juli 2010, 10:47
av Zlacker73
Tja!Tycker moppen går lite skumt efter byte till sportluftsfilter och underliggande turbokit så jag tänkte höra vad ni andra med samma rör och sportfilter kör med för strl på munstycke(bara så man har ett riktmärke typ)då jag fått gå ner i strl från 82 me avstrypt orginal rör till 78 me tubokit.
Tyckte den drog bra från 7500 första dagarna men känns som den "kicken"mindre och att den blivit svagare.

Yamaha DT50R -08

Postat: 11 juli 2010, 08:48
av Roserud
Detta är vad jag har som setup, moped en är en: Yamaha DT50R -08, jag har allt original förutom att jag har ett sportluftfilter istället för luftboxen, jag har även bytt originalavgassystemet till ett Turbo Kit ostrypt avgassystem. Original hade jag ett munstycke med storleken 90, jag köpte sedan ett 110 för att testa men den går inte bra på låga varv, alltså under 6 000 varv ungefär, den går ojämt och har knappt någon kraft, det är först när man varvar den till ungefär 6 000 varv som man känner att jäkla drag när man åker och då går den bättre men det går lite ojämt och sluddrigt om man kan beskriva det så. Jag har originaldrevningen på och det är 11 fram, 62 bak. Just nu gör den ungefär 85 km/h när man gasat på en del.

Ska jag testa mig fram med mindre eller större munstycke? Såna fall lite mer exakt vilken storlek kan jag testa och hur vet jag hur det ska låta och kännas att köra den, har inte kört andra trimmade mopeder utan bara trimmat min och kört den original innan men då var den svag och långsam, men den gick väldigt mycket renare och jämnare än vad den gör nu. Man antar att det bara är munstycket som ska bytas eller?

Jag undrar även om jag bara ska byta huvudmunstycket eller om jag ska byta "lågfarts munstycket" som jag även hittade under tillbehör till min moped på TwoStroke nätaffären. Det låg under samma kategori som huvudmunstycket och jag är osäker på om jag enbart ska byta huvudmunstycket som jag enbart bytt nu. Någon som vet något om detta?

Postat: 11 juli 2010, 12:09
av 2stroke4ever
bra och detaljerat inlägg, det gillar vi!

nej men det verkar som du har ett förstort huvudmunstycke!

byt ner till ca 102-108! då ska det nog bli bättre!, lågfartsmunstycket ska du inte behöva byta utan det är bara huvudmunstycket!
sen kan du kolla tändstiftet, det ska vara gyllenbrunt/oboybrunt när du åkte en bit med FULLGAS. vit= mera bensin, svart= mindre bensin!

Bild på tändstiftet

Postat: 11 juli 2010, 12:49
av Roserud
För er som undrar hur tändstiftet ser ut just nu så ser det ut såhär, postar en bild nedanför. Jag vet inte om det är vitt, svart eller Oboy brunt men skulle gissa på någon slags brun. Har som sagt inte några tidigare erfarenheter av detta så vet inte. Här är bilden i alla fall:

Bild