Sida 54 av 88

Postat: 9 april 2010, 21:55
av Motard-Man
men att kan man inte ta en billigare metrakit cylinderkit? t.ex. http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=800D1614

Postat: 13 april 2010, 21:43
av TK_DRAC
Tjena

Ska köpa en 80cc hade jag tänkt mig vill ha en midrace cylinder. Vad ska man ha för nåt Hebo, malossi, polini elr top performance? har en barikit 74cc nu som jag har tröttnat på så vill ha mer drag i moppen.

Mvh

Postat: 13 april 2010, 21:44
av Daanne
Malossi/Hebo Tomahawk.

Brukar vara mer drag i 70cc än 80cc!

Postat: 13 april 2010, 21:48
av TK_DRAC
Daanne skrev:Malossi/Hebo Tomahawk.

Brukar vara mer drag i 70cc än 80cc!
Haha ofta det är bättre drag i 70cc?xD

Men vilken cylinder rekomendear du isf ska vara till varadligt bruk men ändå vara bra drag i den. Är till en Rieju om du undrar :)

Postat: 13 april 2010, 21:54
av Daanne
TK_DRAC skrev:
Daanne skrev:Malossi/Hebo Tomahawk.

Brukar vara mer drag i 70cc än 80cc!
Haha ofta det är bättre drag i 70cc?xD

Men vilken cylinder rekomendear du isf ska vara till varadligt bruk men ändå vara bra drag i den. Är till en Rieju om du undrar :)
Beror på hur man ser det.

Finns vassa 80cc och vassa 70cc. men 80cc brukar vara mindre varv villigare än 70cc.

Vardagligt bruk så skulle jag nog säga SP 70cc , Hebo Tomahawk , MHR cylindern.

Postat: 13 april 2010, 21:57
av TK_DRAC
okejokej vilken tror du det e bäst drag i? :) Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?

Postat: 13 april 2010, 22:00
av Daanne
TK_DRAC skrev:okejokej vilken tror du det e bäst drag i? :) Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?
Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.

SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper

Postat: 14 april 2010, 20:44
av TK_DRAC
Daanne skrev:
TK_DRAC skrev:okejokej vilken tror du det e bäst drag i? :) Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?
Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.

SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
Okejokej om vi säger så här då jag vill ha en vass cylinder som håller förvardagligtt bruk. Vilken skulle ni rekomendra då? Och jag ska byta vev.

Tror ni denna cylinder skulle vara ett bra alternativ?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=12312

Postat: 14 april 2010, 21:32
av chifen
TK_DRAC skrev:
Daanne skrev:
TK_DRAC skrev:okejokej vilken tror du det e bäst drag i? :) Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?
Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.

SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
Okejokej om vi säger så här då jag vill ha en vass cylinder som håller förvardagligtt bruk. Vilken skulle ni rekomendra då? Och jag ska byta vev.

Tror ni denna cylinder skulle vara ett bra alternativ?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=12312
Inte för dagligt bruk. Polini guss kan du kolla på, gjutjärns 80cc. Annars är handmade ett givet val för dagligt bruk

Postat: 14 april 2010, 22:09
av TK_DRAC
chifen skrev:
TK_DRAC skrev:
Daanne skrev: Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.

SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
Okejokej om vi säger så här då jag vill ha en vass cylinder som håller förvardagligtt bruk. Vilken skulle ni rekomendra då? Och jag ska byta vev.

Tror ni denna cylinder skulle vara ett bra alternativ?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=12312
Inte för dagligt bruk. Polini guss kan du kolla på, gjutjärns 80cc. Annars är handmade ett givet val för dagligt bruk
Okejokej, men vill ha en aluminium cylinder. Har idag en barikit 74cc men tycker den är rätt slö. Vilka e dem värsta cyllarna som man kan ha för dagligtbruk?

Postat: 14 april 2010, 22:42
av Vivven
kör du med tk till barakit 74cc:n? kanske ett vassare rör skulle göra susen :)

Postat: 14 april 2010, 23:47
av TK_DRAC
Vivven skrev:kör du med tk till barakit 74cc:n? kanske ett vassare rör skulle göra susen :)
Ska byta rör oxå funderade på scr midrace.

Men det tar vi i rör tråden ;)

Postat: 27 april 2010, 21:31
av Pizza knådare
Hej ja undrar vilken cylinder som skulle passa bäst men ett TK rör och som jag inte behöver byta vev till. Och vilken förgasare jag ska ha. Ni kan också skriva om det är något mer jag måste byta?

det är en yamaha dt 04 AM6 motor.

fattade alla? :oops:

Postat: 30 april 2010, 18:23
av TK_DRAC
Pizza knådare skrev:Hej ja undrar vilken cylinder som skulle passa bäst men ett TK rör och som jag inte behöver byta vev till. Och vilken förgasare jag ska ha. Ni kan också skriva om det är något mer jag måste byta?

det är en yamaha dt 04 AM6 motor.

fattade alla? :oops:
Barikit 74cc eller arisal 70cc. 19-21mm förgasare, insug, membran, hårdare kopplingsfjädrar och ett sportluftfilter om man vill men funkar oxå med orginalboxen. Kom ihåg att byta nållager..

Postat: 30 april 2010, 23:04
av Pizza knådare
tack för svaret men vad är skillnaden på airsal (racing) 70cc
och airsal (sport) 70cc?

Postat: 1 maj 2010, 10:18
av Riiikard
Pizza knådare skrev:tack för svaret men vad är skillnaden på airsal (racing) 70cc
och airsal (sport) 70cc?
Racing är vassare, du BÖR byta vev och så när/om du kör på den.. Sport är som namnet, en Sportis, som kan köras på Originacyllen.

Postat: 1 maj 2010, 10:25
av kallepalle
racing är också en sportcylinder, fast upper sport. orginalveven håller för den också.

Postat: 1 maj 2010, 10:55
av Riiikard
kallepalle skrev:racing är också en sportcylinder, fast upper sport. orginalveven håller för den också.
Jasså ? Okej de visste jag inte :P Men nog är den vassare än Sport cylindern iaf?

Postat: 2 maj 2010, 13:31
av Pizza knådare
okej tack så mycket

Postat: 8 maj 2010, 22:52
av Lazer94
Hej, såg en cylinder på blocket till nya Derbi motorn och undrar om det är någon som testat den? Tänkte på kvaliteten och så, någon som vet?

LÄNK: http://www.blocket.se/alvsborg/70cc_TIL ... m?ca=6&w=3

Postat: 8 maj 2010, 23:51
av KarlssoN^
Tja, jag tänkte på det när man kör sprint och sånt så hade det varit bäst med högvarvig setup lr låg varvig ? för lågvarvig så får man ju bra botten vrid vilket är bra i startena tex..
men med högvarvig cylinder så kan man nå högre Hk.. det enda jag tänker att kan vara problem är i startena, men man kan ju varva i början på startena..

Postat: 9 maj 2010, 01:02
av TK_DRAC
KarlssoN^ skrev:Tja, jag tänkte på det när man kör sprint och sånt så hade det varit bäst med högvarvig setup lr låg varvig ? för lågvarvig så får man ju bra botten vrid vilket är bra i startena tex..
men med högvarvig cylinder så kan man nå högre Hk.. det enda jag tänker att kan vara problem är i startena, men man kan ju varva i början på startena..
Finns ju malossi "lågvarvig" pro race hög varvig och båda klara sig ju på banan ;)

Postat: 9 maj 2010, 12:16
av kallepalle
med lågvarvig så får du i regel bättre start, men högvarvigt tar igen efter ett par meter.

Postat: 9 maj 2010, 12:34
av KarlssoN^
så hinner högvarvigt hinna ifatt på 201 meter ?

Postat: 12 maj 2010, 19:25
av Osten R
hej en snabb fråga bara vilken av polini guss eller Hebo tomahawk går bäst? har en Derbi Senda drd 03 med mhr supermoto röret :) och vad för fargasare borde jag använda till de?

Postat: 12 maj 2010, 21:47
av kallepalle
Osten R skrev:hej en snabb fråga bara vilken av polini guss eller Hebo tomahawk går bäst? har en Derbi Senda drd 03 med mhr supermoto röret :) och vad för fargasare borde jag använda till de?
tomahawk. gussen är lågvarvig sport cylinder.

Postat: 12 maj 2010, 22:11
av david347
hur många hk ger tomahawk?

Postat: 12 maj 2010, 22:31
av Osten R
de är beror la på övrig setupp :P

Postat: 16 maj 2010, 17:44
av Lazer94
Provar igen då eftersom jag inte fick något svar sist.
Tänkte höra om någon vet något om denna cylinder, det är en stylepro 70cc med separat förbränningsrum, någon som provat den eller vet något och måste man byta vev om man köper den? Den är till nya Derbi motorn.

Cylindern: http://www.blocket.se/alvsborg/70cc_TIL ... m?ca=6&w=3

Postat: 17 maj 2010, 12:45
av kallepalle
sportcylinder av dålig kvalitet. du behöver inte byta vev.

Postat: 18 maj 2010, 18:29
av Thebluecow
Pille skrev:okej :) o jävligt grymt acc då: D
du menar axx :P

Postat: 18 maj 2010, 18:38
av Thebluecow
Hell_qwist skrev:
chifen skrev:inte gasres 1,2,3.. men satsa på typ handmade eller kanske rentav polini guss? och leovince v6 som är lågvarvigt och bra
men det är en sak ja aldrig har fattat... hur i helvete kan en lågvarvig setup axa bättre??? -som alla säger-
Asså jag tror dom flesta menar att efekten kommer snabbare och då tror dom att den axxar bättre, men med högvarvriga cyllar o rör får du ju leka lite med koppling och gasen så den drar undan. men tror inte lågvarviga behöver axxa bättre :D

Barkit

Postat: 19 maj 2010, 14:59
av Thebluecow
Är barkit cyllarna bra? ska man skafa 70cc eller 80cc. kan någon nämna någon info o domma cyllarna

Postat: 19 maj 2010, 16:58
av kallepalle
dom håller hög kvalitet och ger bra effekt. ska du ha den som brukscylinder? isf till vilken övrig setup? jag skulle rekomendera dig 74cc cylindern, då den är en riktigt fin brukscylinder.

Postat: 19 maj 2010, 18:14
av köttpaj
Någon som har tips på en hyfsat billig, något effekthöjande men annars så lik originalcylinder som möjligt till Yamaha dt50r 2005 sm?:)

Funderar på detta atm, äre något att ha?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10230