Postat: 9 april 2010, 21:55
men att kan man inte ta en billigare metrakit cylinderkit? t.ex. http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=800D1614
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
Haha ofta det är bättre drag i 70cc?xDDaanne skrev:Malossi/Hebo Tomahawk.
Brukar vara mer drag i 70cc än 80cc!
Beror på hur man ser det.TK_DRAC skrev:Haha ofta det är bättre drag i 70cc?xDDaanne skrev:Malossi/Hebo Tomahawk.
Brukar vara mer drag i 70cc än 80cc!
Men vilken cylinder rekomendear du isf ska vara till varadligt bruk men ändå vara bra drag i den. Är till en Rieju om du undrar
Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.TK_DRAC skrev:okejokej vilken tror du det e bäst drag i?Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?
Okejokej om vi säger så här då jag vill ha en vass cylinder som håller förvardagligtt bruk. Vilken skulle ni rekomendra då? Och jag ska byta vev.Daanne skrev:Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.TK_DRAC skrev:okejokej vilken tror du det e bäst drag i?Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?
SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
Inte för dagligt bruk. Polini guss kan du kolla på, gjutjärns 80cc. Annars är handmade ett givet val för dagligt brukTK_DRAC skrev:Okejokej om vi säger så här då jag vill ha en vass cylinder som håller förvardagligtt bruk. Vilken skulle ni rekomendra då? Och jag ska byta vev.Daanne skrev:Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.TK_DRAC skrev:okejokej vilken tror du det e bäst drag i?Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?
SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
Tror ni denna cylinder skulle vara ett bra alternativ?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12312
Okejokej, men vill ha en aluminium cylinder. Har idag en barikit 74cc men tycker den är rätt slö. Vilka e dem värsta cyllarna som man kan ha för dagligtbruk?chifen skrev:Inte för dagligt bruk. Polini guss kan du kolla på, gjutjärns 80cc. Annars är handmade ett givet val för dagligt brukTK_DRAC skrev:Okejokej om vi säger så här då jag vill ha en vass cylinder som håller förvardagligtt bruk. Vilken skulle ni rekomendra då? Och jag ska byta vev.Daanne skrev: Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.
SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
Tror ni denna cylinder skulle vara ett bra alternativ?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12312
Ska byta rör oxå funderade på scr midrace.Vivven skrev:kör du med tk till barakit 74cc:n? kanske ett vassare rör skulle göra susen
Barikit 74cc eller arisal 70cc. 19-21mm förgasare, insug, membran, hårdare kopplingsfjädrar och ett sportluftfilter om man vill men funkar oxå med orginalboxen. Kom ihåg att byta nållager..Pizza knådare skrev:Hej ja undrar vilken cylinder som skulle passa bäst men ett TK rör och som jag inte behöver byta vev till. Och vilken förgasare jag ska ha. Ni kan också skriva om det är något mer jag måste byta?
det är en yamaha dt 04 AM6 motor.
fattade alla?
Racing är vassare, du BÖR byta vev och så när/om du kör på den.. Sport är som namnet, en Sportis, som kan köras på Originacyllen.Pizza knådare skrev:tack för svaret men vad är skillnaden på airsal (racing) 70cc
och airsal (sport) 70cc?
Jasså ? Okej de visste jag intekallepalle skrev:racing är också en sportcylinder, fast upper sport. orginalveven håller för den också.
Finns ju malossi "lågvarvig" pro race hög varvig och båda klara sig ju på bananKarlssoN^ skrev:Tja, jag tänkte på det när man kör sprint och sånt så hade det varit bäst med högvarvig setup lr låg varvig ? för lågvarvig så får man ju bra botten vrid vilket är bra i startena tex..
men med högvarvig cylinder så kan man nå högre Hk.. det enda jag tänker att kan vara problem är i startena, men man kan ju varva i början på startena..
tomahawk. gussen är lågvarvig sport cylinder.Osten R skrev:hej en snabb fråga bara vilken av polini guss eller Hebo tomahawk går bäst? har en Derbi Senda drd 03 med mhr supermoto röretoch vad för fargasare borde jag använda till de?
du menar axxPille skrev:okejo jävligt grymt acc då: D
Asså jag tror dom flesta menar att efekten kommer snabbare och då tror dom att den axxar bättre, men med högvarvriga cyllar o rör får du ju leka lite med koppling och gasen så den drar undan. men tror inte lågvarviga behöver axxa bättreHell_qwist skrev:men det är en sak ja aldrig har fattat... hur i helvete kan en lågvarvig setup axa bättre??? -som alla säger-chifen skrev:inte gasres 1,2,3.. men satsa på typ handmade eller kanske rentav polini guss? och leovince v6 som är lågvarvigt och bra