Fatzy skrev:Går väl sakta men säkert frammåt, ca 180cm och ca 70 kg:)
Har ökat på alla muskelgrupper, och nu börjar det synas några bulor här och där:) (har inte gymmat så mycket heller, mycket fys med hockeyn och egen kroppsvikt). Tänkte bulka i sommar när jag ska köra mycket gym och deffa i vinter då det blir mer kondidtion, magen som håller på att växa är förhoppningsvis borta innan #beachen2014.
Hur tränar man på bästa sätt nedre delen av brösten? För att när jag kör bröst bränner det typ bara i övre halvan/nästan framsidan av axeln...
Säkert lite konstiga formuleringar och sånt, men jag hade bråttom när jag skrev detta
Decline pressar, för större aktivering av nedre pecsen. Dock så aktiveras hela, men decline gör så de känns lite mer i nedre delen. Annars är bänken och pec dec riktigt fint för pecsen i stort.
DEA!! skrev:Äter nu totalt 1 000g kvarg (50g protein/100g) om dagen, börjar vänja mig vid smaken.. bara två och en halv vecka kvar på "gå ner i vikt-tävlingen"..
Låter överdrivet med protein? 500g protein om dagen är ju... en jävla massa! man brukar ju räkna 2-2.5 g protein / kilo kroppsvikt. Överskottet pissar man ut
Hur många måltider delar du upp de på o är de de enda du äter?
haha skönt när du ska gå upp imorgon då kör du någon vadövning i benpressen?
Jag har ju under 2 månader (på söndag) deffat, har ju gått ner ett par kilo iaf. Men just hur jag ska träna vet jag inte, roligt att se "fittad" ut, men å andra sidan är jag byggd för att bygga! Dock så går man ju upp i vikt så mycket och har redan idag problem med kläder -.- Köpte ett linne från gorilla wear (XL) slimmat. Det beror givetvis på modellen med
DEA!! skrev:haha skönt när du ska gå upp imorgon då kör du någon vadövning i benpressen?
Jag har ju under 2 månader (på söndag) deffat, har ju gått ner ett par kilo iaf. Men just hur jag ska träna vet jag inte, roligt att se "fittad" ut, men å andra sidan är jag byggd för att bygga! Dock så går man ju upp i vikt så mycket och har redan idag problem med kläder -.- Köpte ett linne från gorilla wear (XL) slimmat. Det beror givetvis på modellen med
Prata inte om det.... Yes, blir inte fulldjup när man kör där i. Men kör de sista setten med calfraises riktigt tungt, med kontakt i vaden hela tiden. ca 8 set. Sen innan så har ja kört stående och sittande då med fokus på stretch och squeeze genom hela övningen, då lite lättare
Härligt, släng upp lite formbilder?
Jo, kläder är ofta ett problem, märker av de själv! Men sen ser de bra ut när kläderna sitter lite tight också!
Jofan helt uppslukad av gymmandet o kosten o allt skit. Körde ben/vader/mage/underarmar idag och kan lova er jag kan använda mina skinkor som bultsax just nu. Riktigt nice
Jofan helt uppslukad av gymmandet o kosten o allt skit. Körde ben/vader/mage/underarmar idag och kan lova er jag kan använda mina skinkor som bultsax just nu. Riktigt nice
Va de ironi eller vad menade du var manligt?
Jävligt manligt? Ett par rejäla vader är manligt. Allt som är stort är manligt.
Jaha! Jo, har haft små ben, riktiga pinnar! Men satsar nu allt på benen, speciellt vader, finns få saker lika snyggt som o se när Inre och Yttre breda lårmuskeln sticker fram under shorts kanten och se hur de drar ihop sig o blir som två stora kött filéer när man går!
Till samman med ett par vader som drar ihop sig som 2 riktigt köttbitar när man går i trappor eller springer!
Tja, behöver lite tips på skit man kan göra hemma för att börja bygga?
Tänker mycket på mage, bicepts, yadda yadda.
Har 2 mil till närmsta gym så det är inte så ofta det blir av.
Xpressen skrev:Tja, behöver lite tips på skit man kan göra hemma för att börja bygga?
Hallao discogymmarn!
Skaffa dig ett hemmagym, möjligtvis en såndär stång man kan sätta upp i dörrhål o börja pumpa rygg o biceps i den. Ben kan du ju göra så att du står på ett ben och går ner till marken med röven och upp igen så mkt du orkar. Är svårt att bygga bra massa sådär om man inte själv vet vad man ska göra. Sök på övningar hemma gym elr dylikt så kmr de komma massor
Jag får ofta lite ont i ryggen när jag gör tunga knäböj, ibland mer ibland mindre, och då tycker jag faktiskt att min form inte är så pjåkig ändå, finns folk på gymmet som e betydligt värre. Är det något speciellt man ska tänka på när man kör tungt på knäböjen?
Har börjat med fronböj lite grann och det är bättre för ryggen men krossar min tummar om jag har olympiskt grepp!
Har väl hållt på o gymmat i 2 månader eller nått
Pantad skrev:Jag får ofta lite ont i ryggen när jag gör tunga knäböj, ibland mer ibland mindre, och då tycker jag faktiskt att min form inte är så pjåkig ändå, finns folk på gymmet som e betydligt värre. Är det något speciellt man ska tänka på när man kör tungt på knäböjen?
Har börjat med fronböj lite grann och det är bättre för ryggen men krossar min tummar om jag har olympiskt grepp!
Citerar "jag faktiskt att min form inte är så pjåkig ändå, finns folk på gymmet som e betydligt värre." Detta betyder inte att din form är bra.
Skulle tro att det är 99% chans att du får smärtor i ryggen pga. felaktigt utförande. Med korrekt teknik ska de inte smärta. Släng upp en film.
Angående frontböj, frontböj är något som de flesta klarar av med bra teknik i princip direkt. Skulle säga att det är bättre för dig o sänka vikterna i böj o öva teknik där, sedan öka i frontböjen o pressa dig mer på dom. Greppet, håll olympiskt om du är rörlig nog för detta, annars kör med mixat grepp.
Pantad skrev:Jag får ofta lite ont i ryggen när jag gör tunga knäböj, ibland mer ibland mindre, och då tycker jag faktiskt att min form inte är så pjåkig ändå, finns folk på gymmet som e betydligt värre. Är det något speciellt man ska tänka på när man kör tungt på knäböjen?
Citerar "jag faktiskt att min form inte är så pjåkig ändå, finns folk på gymmet som e betydligt värre." Detta betyder inte att din form är bra.
Skulle tro att det är 99% chans att du får smärtor i ryggen pga. felaktigt utförande. Med korrekt teknik ska de inte smärta. Släng upp en film.
Angående frontböj, frontböj är något som de flesta klarar av med bra teknik i princip direkt. Skulle säga att det är bättre för dig o sänka vikterna i böj o öva teknik där, sedan öka i frontböjen o pressa dig mer på dom. Greppet, håll olympiskt om du är rörlig nog för detta, annars kör med mixat grepp.
Smärtan som uppstår kommer inte direkt utan en stund efter jag är klar, inte under själva lyftet. Får ta o filma mig o studera/ jämföra med youtube klipp. Jag brukar köra utan dojor, tror du det kan ha en negativ inverkan?
Gillar verkligen frontböjen, riktigt fin övning, när jag kör på mixat grepp blir det svårare att hålla upp armbågarna så stången ligger stadigt. Får börja stretcha handlederna så det blir lättare med olympiskt grepp helt enkelt.. Annars kanske man kan använda sånna där band för att få upp armbågarna ännu mer på olympiskt grepp? tack för svar förresten
Skulle fortfarande tippa på felaktigt utförande eller ev. att du är ovan så du får typ "ansträngnings smärtor".
Utan dojor är bara och rekommendera, mycket bättre tryck genom benen o bättre kontakt med marken.
Jag föredrar o se folk köra olympiskt istället för mixat, så stretcha på!
Xpressen skrev:Tja, behöver lite tips på skit man kan göra hemma för att börja bygga?
Hallao discogymmarn!
Skaffa dig ett hemmagym, möjligtvis en såndär stång man kan sätta upp i dörrhål o börja pumpa rygg o biceps i den. Ben kan du ju göra så att du står på ett ben och går ner till marken med röven och upp igen så mkt du orkar. Är svårt att bygga bra massa sådär om man inte själv vet vad man ska göra. Sök på övningar hemma gym elr dylikt så kmr de komma massor
Hallao discogymmarn!
Tack för tipsen! Men du, Discogymmarn?
Du skriver mage biceps, klart du blir tolkad som en disko då...
du böjer på ryggen, håll den rak om du inte kan det så träna den mer, gjorde oxå detta fel i början, ända anledning till att du kan få ont i ryggen
Tränar nu ganska mycket och börjar bli hyffsat nöjd över min kropp. Det finns bara ett problem, jag har fått små utslag på axlarna/längst upp på armarna och lite på ryggen. Det ser ut ungefär som gåshud fast liite större och typ rosa/rött. Anledningen till att jag skriver detta i tränings-tråden är för att jag tror att det kan ha något med min träning att göra, t.ex. det jag dricker/äter efter ett träningspass osv. eller att jag kanske tränar för mycket(?). Att träna mindre är inget alternativ men däremot att kanske byta pulver till något som inte ger utslag kan jag gå med på (Om det nu beror på detta). Just nu använder jag BodyScience Diet Fuel http://www.mmsports.se/Body-Science-Diet-fuel-1kg.html
Någon som har/har haft liknade problem och vet vad det beror på och vet hur man får bort det?
Alla svar skulle uppskattas otroligt mycket då jag helst inte åker och badar med utslag på armarna osv...
DEA!! skrev:Tjena! Jag har haft det problemet med, till och med innan jag började med kosttillskott.
Tar diet fuel oxå, men det beror inte på det.
Okej, skönt att höra att det inte beror på det iallafall. Men det där med träning, en polare säger att det beror på för mycket träning men jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Det kan ju vara vanliga utslag som varenda tonåring får, (Jag är 15 år) men det skulle ändå vara skönt att bli av med dom.
Förresten, har du testat något som har gett resultat? Har hört att det försvinner lite om man solar mm.
// Hampus