Sida 53 av 93
Postat: 8 juni 2010, 19:05
av mummel
vad har stiftet för färg?
Postat: 8 juni 2010, 19:08
av karlssonlysekil
Derbi DRD PRO:
Urpluggat gianelli 2t rör
13 framdrev
17,5 förgasare (original)
Postat: 8 juni 2010, 19:22
av beckvall
karlssonlysekil skrev:Derbi DRD PRO:
Urpluggat gianelli 2t rör
13 framdrev
17,5 förgasare (original)
plugga ur förgasaren och kör med 90
Postat: 8 juni 2010, 19:28
av karlssonlysekil
beckvall skrev:karlssonlysekil skrev:Derbi DRD PRO:
Urpluggat gianelli 2t rör
13 framdrev
17,5 förgasare (original)
plugga ur förgasaren och kör med 90
Har funderingar på det, skall alltså utgå ifrån 90?
Postat: 8 juni 2010, 22:02
av Haaga
Derbi X-treme SM 06
Giannelli 2t
13/53
Original förgasare
Original Cylinder
Borttagen "skorsten" på luftburken.
Postat: 8 juni 2010, 22:54
av 2stroke4ever
Haaga skrev:Derbi X-treme SM 06
Giannelli 2t
13/53
Original förgasare
Original Cylinder
Borttagen "skorsten" på luftburken.
90-95
Postat: 9 juni 2010, 12:23
av Haaga
2stroke4ever skrev:Haaga skrev:Derbi X-treme SM 06
Giannelli 2t
13/53
Original förgasare
Original Cylinder
Borttagen "skorsten" på luftburken.
90-95
Är inte det lite stort?
Postat: 9 juni 2010, 13:15
av 2stroke4ever
Haaga skrev:2stroke4ever skrev:Haaga skrev:Derbi X-treme SM 06
Giannelli 2t
13/53
Original förgasare
Original Cylinder
Borttagen "skorsten" på luftburken.
90-95
Är inte det lite stort?
min kompis, med samma setup, hade 96.
Postat: 9 juni 2010, 13:20
av Haaga
2stroke4ever skrev:Haaga skrev:2stroke4ever skrev:
90-95
Är inte det lite stort?
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
Postat: 9 juni 2010, 13:22
av 2stroke4ever
Haaga skrev:2stroke4ever skrev:Haaga skrev:
Är inte det lite stort?
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
okej okej, kanske sportluft filtret på hans då.
Postat: 9 juni 2010, 13:25
av Haaga
2stroke4ever skrev:Haaga skrev:2stroke4ever skrev:
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
okej okej, kanske sportluft filtret på hans då.
Haha, ja så är det nog. Men eftersom att mitt stift är grått. Hur får jag så det blir oboy'brunt?
Postat: 9 juni 2010, 13:25
av KarlssoN^
Haaga skrev:2stroke4ever skrev:Haaga skrev:
Är inte det lite stort?
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
fortfarande lite litet om färgen är lite gråaktig
Postat: 9 juni 2010, 13:26
av Haaga
KarlssoN^ skrev:Haaga skrev:2stroke4ever skrev:
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
fortfarande lite litet om färgen är lite gråaktig
Okej, ungefär vilken storlek då? Tror inte jag orkar köpa en helt ny munstyckessats ;P
Postat: 9 juni 2010, 13:28
av KarlssoN^
testa och köp 90

96 om sportluft.
Postat: 9 juni 2010, 13:30
av Haaga
Kan jag köra tills jag fixat till munstyckena? Eller måste jag vänta tills jag får rätt munstycke?

Postat: 9 juni 2010, 13:30
av KarlssoN^
kör med choke

Postat: 9 juni 2010, 13:31
av Haaga
Spaken ska vara "uppåt" då va?

Postat: 9 juni 2010, 13:33
av KarlssoN^
yea

Postat: 9 juni 2010, 14:14
av Riiikard
Allt är på Och Fixat! Så Tack grabbar, nu återstår det bara att ställa in förgasaren ordentligt. Testat med 105,100 och har nu i 95 munstycke, vilket den går bäst med tror jag.. Blöddrar inte lika mycket.
Symptonen är ändå
- Det är lite underlig acc ibland
- och i efefktkurvan så låter det som den "skär sig" ibland :S Svårt att förklara men låt som en moppe med munnen och gör så de blir sneskär, ungefär så låter den.
- Sedan så är det väldigt svag på låga varv, om jag t.ex ligger på 3'an i jättelåg fart så dör den typ..
- Och sedan kan den typ gå igång o så, men när man gasar lite så dör den.. Kan det vara för stort munstycke? Dock är det bara i början när den är kall.. Har ingen Choke monterad nämligen. Men den startar oftast på första kicken när den är kall, annars får man springa igång den.
Kan det hjälpa att höja nålen, den sitter näst längst upp atm..
Har;
Derbi Senda R X`Treme 2004
-Gianelli 2T
-19mm Dell'Orto Black Edition (PHBG)
-95 munstycke
-14/70
-Ostrypt Luftburk
-Barkit 19-21mm Insug
Postat: 9 juni 2010, 14:19
av Osten R
börja med att flytta nålen till mitt läge för kan vara att den får för lite bensin på mellan varv
Postat: 9 juni 2010, 17:56
av Vicke_95
Vilket munstycke skall jag ha till en Derbi Xtreme 06:a med en Leovince v6
Postat: 9 juni 2010, 19:58
av willemedDERBIN
jag kan i alla fall visa ett bra exempel på dålig demontionering av förgasare ^^
Postat: 12 juni 2010, 18:04
av derbirace
Derbi drd pro 09
gianelli T2
drevning 13/53
nuvarande munstycke femstorlekar störren än orginal (orginal tror jag är 66 ungefär.)
den hackar sig fram i de första växlerna och dör nästan ifall man inte chockar i de högre växlarna, vet att jag måste ha ett mycket större munstycke frågan är bara om hur mycket större?
tacksam för svar så snabbt som möjligt

Postat: 12 juni 2010, 18:08
av 2stroke4ever
derbirace skrev:Derbi drd pro 09
gianelli T2
drevning 13/53
nuvarande munstycke femstorlekar störren än orginal (orginal tror jag är 66 ungefär.)
den hackar sig fram i de första växlerna och dör nästan ifall man inte chockar i de högre växlarna, vet att jag måste ha ett mycket större munstycke frågan är bara om hur mycket större?
tacksam för svar så snabbt som möjligt

antar du har org luftbuxen och 17,5mm förgasaren.
jag skulle gissa på 85-90
Postat: 12 juni 2010, 18:10
av derbirace
2stroke4ever skrev:derbirace skrev:Derbi drd pro 09
gianelli T2
drevning 13/53
nuvarande munstycke femstorlekar störren än orginal (orginal tror jag är 66 ungefär.)
den hackar sig fram i de första växlerna och dör nästan ifall man inte chockar i de högre växlarna, vet att jag måste ha ett mycket större munstycke frågan är bara om hur mycket större?
tacksam för svar så snabbt som möjligt

antar du har org luftbuxen och 17,5mm förgasaren.
okej tack ska du ha min vän

jag skulle gissa på 85-90
Postat: 12 juni 2010, 18:10
av 2stroke4ever
skulle du skriva nått?
Postat: 12 juni 2010, 18:28
av MartenRRX
Tja, min polare har nyss skaffat Tk high quality (överliggande) Till sin
Cpi "crossmodel" (2005+) och jag undrar vad för munstycke storlek det behövs och även hur man ställer in förgasaren, jag tittade lite och den var krånglig som fan X)
Postat: 13 juni 2010, 09:19
av Carlallan
Hej!
Undrar vad jag ska ha för munstycke på originalförgasare (16mm dellorto).
Har:
70cc airsal
vforce3 membran
Metrakit thrower avgasrör
Sportluftfilter
Jag vet att jag borde ha minst 19mm förgasare men jag tänker prova med original.
Postat: 13 juni 2010, 15:33
av rozander
tjenare. har en drd pro 09 som jag har 14/53 drev så vilket munstycke ska jag ha, alla pluggar kvar också.
Postat: 13 juni 2010, 15:35
av 2stroke4ever
Carlallan skrev:Hej!
Undrar vad jag ska ha för munstycke på originalförgasare (16mm dellorto).
Har:
70cc airsal
vforce3 membran
Metrakit thrower avgasrör
Sportluftfilter
Jag vet att jag borde ha minst 19mm förgasare men jag tänker prova med original.
115-120 skulle jag gissa på!
Postat: 14 juni 2010, 12:06
av TheSameOne
Vilkrt munstycke på en Rieju RRX med urpluggad luftbox och MK RK Replica (originalförgasare)?
Postat: 19 juni 2010, 13:09
av matton2
vilket munstycke ska jag ha om jag har
orginalcylinder
orginalförgasare 14
turbokit kromat
13/53 drevning
avstrypt luftburk och cdi
över hundra säkert men vill vara lite mera säker på saken
Postat: 19 juni 2010, 13:42
av derbi_senda93
matton2 skrev:vilket munstycke ska jag ha om jag har
orginalcylinder
orginalförgasare 14
turbokit kromat 13/53
avstrypt luftburk och cdi
över hundra säkert men vill vara lite mera säker på saken
Vad är det för moped?
Postat: 19 juni 2010, 13:43
av matton2
Derbi_senda93 skrev:matton2 skrev:vilket munstycke ska jag ha om jag har
orginalcylinder
orginalförgasare 14
turbokit kromat 13/53
avstrypt luftburk och cdi
över hundra säkert men vill vara lite mera säker på saken
Vad är det för moped?
Derbi Senda x-treme -06
Postat: 20 juni 2010, 20:14
av Jonteeee
En polare har en Rieju rrx med setupen:
Överliggande tk
sportluftfilter
Barikit insug
Hebo membran
de sitter orginal (16mm) fögg på den
vad ska man lägga i för munstycke?
sen har flickvännen en Rieju rrx -07 som hon och jag funderar på att åtminstonde ta bort pluggen i luftfilterboxen och i röret så vad ska man köra för munstycke i den ?