Sida 53 av 129
Postat: 16 april 2009, 12:49
av larsson1337
Jag va nöjd med mitt Föredetta TK HQ så köp det

Postat: 16 april 2009, 12:51
av bensinskalle
Ja beroende på va du har för moppe så finns de förstås risk att man slår i...
På DRD Pro som har 250 mm fjädringsväg så är de inte långt från backen till röret, ja skrapa i på ett fartgupp när de gick lite fort ^^
Ska du ut o gräva i skogen så rekommenderas inte underliggande...
Postat: 16 april 2009, 13:14
av fax110
passar ett effektrör från en mrx 02 till en Rieju rr 02 ? är det mkt som skiljer ?
Postat: 16 april 2009, 14:57
av Alsen
Tjenare!
Det är som så här att min kompis frågade om jag kunde trimma hans moppe åt honom. Han har en drac 04:a och själv så har jag en scooter, så jag vet inte så mycket om crossar. Min fråga är: var sitter pluggarna på en Rieju drac 04:a? Är det luftburken, insuget och avgasröret? Och var i avgasröret sitter pluggen? i ljuddämparen eller i kröken? Jag är väldigt tacksam för svar

Ha det bra!

Postat: 16 april 2009, 15:23
av Frukt Soda
fax110 skrev:passar ett effektrör från en mrx 02 till en Rieju rr 02 ? är det mkt som skiljer ?
tror det.. jag har ett underliggande Hebo på min Rieju som egenteligen skulle vara till boxram..är det ett överliggande rör så kanske det inte passar? no ide
Postat: 16 april 2009, 15:32
av chifen
Alsen skrev:Tjenare!
Det är som så här att min kompis frågade om jag kunde trimma hans moppe åt honom. Han har en drac 04:a och själv så har jag en scooter, så jag vet inte så mycket om crossar. Min fråga är: var sitter pluggarna på en Rieju drac 04:a? Är det luftburken, insuget och avgasröret? Och var i avgasröret sitter pluggen? i ljuddämparen eller i kröken? Jag är väldigt tacksam för svar

Ha det bra!

Finns en i kröken, mycket sällan att det finns i insuget. Byt munstycke och dra pluggen i kröken så kommer det gå fint sedan =)
Postat: 16 april 2009, 17:12
av fax110
passar ett effektrör från en mrx 02 till en Rieju rr 02 ? är det mkt som skiljer ?
Postat: 16 april 2009, 17:20
av Alsen
chifen skrev:Alsen skrev:Tjenare!
Det är som så här att min kompis frågade om jag kunde trimma hans moppe åt honom. Han har en drac 04:a och själv så har jag en scooter, så jag vet inte så mycket om crossar. Min fråga är: var sitter pluggarna på en Rieju drac 04:a? Är det luftburken, insuget och avgasröret? Och var i avgasröret sitter pluggen? i ljuddämparen eller i kröken? Jag är väldigt tacksam för svar

Ha det bra!

Finns en i kröken, mycket sällan att det finns i insuget. Byt munstycke och dra pluggen i kröken så kommer det gå fint sedan =)
OK!

, tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
Postat: 16 april 2009, 17:32
av bensinskalle
Alsen skrev:chifen skrev:Alsen skrev:Tjenare!
Det är som så här att min kompis frågade om jag kunde trimma hans moppe åt honom. Han har en drac 04:a och själv så har jag en scooter, så jag vet inte så mycket om crossar. Min fråga är: var sitter pluggarna på en Rieju drac 04:a? Är det luftburken, insuget och avgasröret? Och var i avgasröret sitter pluggen? i ljuddämparen eller i kröken? Jag är väldigt tacksam för svar

Ha det bra!

Finns en i kröken, mycket sällan att det finns i insuget. Byt munstycke och dra pluggen i kröken så kommer det gå fint sedan =)
OK!

, tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer

Postat: 16 april 2009, 17:39
av Alsen
bensinskalle skrev:Alsen skrev:chifen skrev:
Finns en i kröken, mycket sällan att det finns i insuget. Byt munstycke och dra pluggen i kröken så kommer det gå fint sedan =)
OK!

, tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer

OK, tackar!

. Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?

Postat: 16 april 2009, 17:41
av Riejumrx
Alsen skrev:bensinskalle skrev:Alsen skrev:
OK!

, tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer

OK, tackar!

. Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?

den är som ett litet rör som smalnar av.
du borrar bort svetslopporna om den sitter med sådana, elelr om den sitter i dleningen vid kröken så filar du bara lite på den understa skruvens fäste ^^
Postat: 16 april 2009, 17:43
av victoor
Alsen skrev:bensinskalle skrev:Alsen skrev:
OK!

, tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer

OK, tackar!

. Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?

http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... d=showmenu
så ser pluggen ut
Postat: 16 april 2009, 17:48
av Alsen
ReijuMrx skrev:Alsen skrev:bensinskalle skrev:
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer

OK, tackar!

. Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?

den är som ett litet rör som smalnar av.
du borrar bort svetslopporna om den sitter med sådana, elelr om den sitter i dleningen vid kröken så filar du bara lite på den understa skruvens fäste ^^
Tack för det!

Postat: 16 april 2009, 17:49
av Alsen
victoor skrev:Alsen skrev:bensinskalle skrev:
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer

OK, tackar!

. Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?

http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... d=showmenu
så ser pluggen ut
Aha

Tack för det

Postat: 17 april 2009, 20:46
av nonne
Postat: 17 april 2009, 22:37
av Riejumrx
japp
men du får modda infästet lite , de fick mn polare iaf ^^
Postat: 18 april 2009, 08:20
av nonne
ReijuMrx skrev:
japp
men du får modda infästet lite , de fick mn polare iaf ^^
har han rrx?
Men hur fixar med med det då?

Postat: 18 april 2009, 09:43
av kallepalle
för att få på den på orginalröret på rrx, så måste du antingen kapa av orginalljuddämparen från mellanröret eller bocka ett eget mellanrör.
Postat: 18 april 2009, 10:16
av Riejumrx
nonne skrev:ReijuMrx skrev:
japp
men du får modda infästet lite , de fick mn polare iaf ^^
har han rrx?
Men hur fixar med med det då?

han har mrx freestyle edition
men han fick kapa av slutröret en bit in på "mellanröret" och sen fick han modda på lite för att de skulle fästa med varandra. Han satte på en slangklämma mellan dom och de drog åt bra så de sitter perfa
Om du köper den så får du inte med fästen eller nå, de får du fixa själv men de är bara ta lite material hemifrån så blir de bra
på röret sitter ungefär 4-5 cm in på mellanröret och de får du sedan fästa ihop de vanliga rörets mellanrör med
säg till om de var dåligt beskrivet..

Postat: 18 april 2009, 12:30
av Tomaz
Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe.

(Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.

Postat: 18 april 2009, 12:32
av Riejumrx
DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe.

(Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.

Mk thrower tycker jag eftersom du ville ha de runt denprisklassen

Postat: 18 april 2009, 12:46
av Tomaz
ReijuMrx skrev:DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe.

(Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.

Mk thrower tycker jag eftersom du ville ha de runt denprisklassen

Okej, blir troligtvis det nu men är det några fler som har några förslag ?

Postat: 18 april 2009, 13:31
av Robiin937
DerbiSM skrev:ReijuMrx skrev:DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe.

(Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.

Mk thrower tycker jag eftersom du ville ha de runt denprisklassen

Okej, blir troligtvis det nu men är det några fler som har några förslag ?

Jag tycker MK Thrower eller Leovince - Dom är ju lågvarviga, CE-godkända och dom plugg är ju där också
Men jag VET att MK thrower är riktigt bra till Derbi

Postat: 18 april 2009, 17:13
av kallepalle
DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe.

(Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.

Hebo.
Postat: 18 april 2009, 17:14
av chifen
kallepalle skrev:DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe.

(Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.

Hebo.
Hebo är inte lågvarvigt. Satsa på thrower eller leovince. Det sistnämnda är snyggare iaf =)
Postat: 18 april 2009, 17:15
av Riejumrx
kallepalle skrev:DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe.

(Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.

Hebo.
hebos röd är högvarviga
Postat: 18 april 2009, 17:15
av kallepalle
menade inte att det var lågvarvigt. han sa helst lågvarvigt. men Hebo går bra även pluggat och det är snyggt också
Postat: 18 april 2009, 17:26
av bensinskalle
kallepalle skrev:menade inte att det var lågvarvigt. han sa helst lågvarvigt. men Hebo går bra även pluggat och det är snyggt också
finns inget som är snyggare än hebot

Polera upp de dirket när du får de och de blir gryyyyyymt snyggt, de ä CE godkänt och allt dessutom och lirar skitbra om du kanske tänker strypa av
Men jag tror inte att nåt av rören varvar särskilt mycke med stryping i så ska du köra med strypning så spelar de nog ingen roll va du väljer

Postat: 18 april 2009, 20:33
av Tomaz
Okej, tack för alla svar.
Blir troligtvis MK thrower, men är det någon som vet om det passar bra till Derbi ? Alltså passformen, fästerna o.s.v.
Om någon har det på sin Derbi så lägg gärna upp bild! Skulle vara shysst. Eller om någon har bild på en Derbi som har Thrower på.
Kommer det bli skillnad i ljudet när jag kör pluggat ?
tjah
Postat: 18 april 2009, 23:03
av antonjansson_
Min kaveri kanske skall köpa effekt avgas rör. å han kme köra me orginal cylinder å fögg.
och är METRAKIT RK REPLICA ett bra rör ?
eller ge förslag på andra BILLIGA bra rör me fiint ljud.
Re: tjah
Postat: 18 april 2009, 23:53
av larsson1337
antonjansson_ skrev:Min kaveri kanske skall köpa effekt avgas rör. å han kme köra me orginal cylinder å fögg.
och är METRAKIT RK REPLICA ett bra rör ?
eller ge förslag på andra BILLIGA bra rör me fiint ljud.
Gianelli 2T

Re: tjah
Postat: 19 april 2009, 17:04
av bensinskalle
larsson1337 skrev:antonjansson_ skrev:Min kaveri kanske skall köpa effekt avgas rör. å han kme köra me orginal cylinder å fögg.
och är METRAKIT RK REPLICA ett bra rör ?
eller ge förslag på andra BILLIGA bra rör me fiint ljud.
Gianelli 2T

Hebo bufande ger finare ljud
rk replica är inte mkt och hurra över, de kommer rosta bort efter några dagar

Postat: 20 april 2009, 19:34
av jorre759
Tjena, min kompis ska köpa trimrör till sin moppe (en bultaco lobito) och han väljer mellan Gianelli 2T enduro (det passar Senda 98 men passar det bultaco?

) , metrakit thrower och turbokit. Vilket tycker ni han ska välja och varför? Obs han vill inte att den låter alldeles för mycket

Postat: 20 april 2009, 19:46
av bensinskalle
jorre759 skrev:Tjena, min kompis ska köpa trimrör till sin moppe (en bultaco lobito) och han väljer mellan Gianelli 2T enduro (det passar Senda 98 men passar det bultaco?

) , metrakit thrower och turbokit. Vilket tycker ni han ska välja och varför? Obs han vill inte att den låter alldeles för mycket

tk ska han absolut inte välja om han inte vill att de ska låta mycke ^^ Tk låter som fan
Och mellan metrakit och giannelli finns bara en solklar vinnare - giannelli
De ger mer effekt på högre varv och brett effektregister. Dessutom bland dom rör som lirar bäst till Derbi

Giannellit låter relativt lite dessutom
Passar röret till Senda 98 bör de passa en bultacoför bultacon har ju också rörram?
Postat: 20 april 2009, 20:02
av jorre759
bensinskalle skrev:jorre759 skrev:Tjena, min kompis ska köpa trimrör till sin moppe (en bultaco lobito) och han väljer mellan Gianelli 2T enduro (det passar Senda 98 men passar det bultaco?

) , metrakit thrower och turbokit. Vilket tycker ni han ska välja och varför? Obs han vill inte att den låter alldeles för mycket

tk ska han absolut inte välja om han inte vill att de ska låta mycke ^^ Tk låter som fan
Och mellan metrakit och giannelli finns bara en solklar vinnare - giannelli
De ger mer effekt på högre varv och brett effektregister. Dessutom bland dom rör som lirar bäst till Derbi

Giannellit låter relativt lite dessutom
Passar röret till Senda 98 bör de passa en bultacoför bultacon har ju också rörram?
Okej jo jag tänkte också att Gianelli var bäst men ville va helt säker

På frågan så: ja, bultacon har samma ram så då passar det?
