Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Hampuuuus
Elmoped

Inlägg av Hampuuuus »

Tja!

Just nu så tränar jag minst 3 gånger i veckan + armhävningar och situps mm. varje kväll. Jag kan känna ett sixpack men det syns inte pga. lite fett på magen. Någon som har tips på vad jag kan göra för att få bort fettet innan sommaren?

Tack // Hampus
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Hampuuuus skrev:Tja!

Just nu så tränar jag minst 3 gånger i veckan + armhävningar och situps mm. varje kväll. Jag kan känna ett sixpack men det syns inte pga. lite fett på magen. Någon som har tips på vad jag kan göra för att få bort fettet innan sommaren?

Tack // Hampus
Kcal underskott och träna. Svårare/lättare än så är de inte, tro inte på någon som säger att du kan punktförbränna fett, går ej. Motionera, träna, ligg ca 500kcal i underskott och ät så lite onyttigt fett som möjligt, såsom godig, chips, cola osv.
Nötter funkar, dock i lagom mängd.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

har nu tränat i snart 1 år och 6 månader och har börjat att tappa suget för att gå till gymmet. Jag väger 105kg och är 190cm lång. Jag har generna för att bli stor och stark, pappa och farfar arbetade i skogen och är/var kolosalt starka.
Men som sagt just nu känner jag inte för det? Kan liksom inte välja vilken väg jag ska gå? Känner att om man satsar på att bli gigantisk så får man ju ingen kondition och ork på det viset, samtidigt måste det ju vara en skön livsstil! Men hur blir det när man bli äldre?

Eller ska man bli fittad? Har dessvärre svårt att gå ner i vikt och svårt att hålla mig ifrån maten.. Det är ju å andra sidan bra att ha vettig kondition!!!

I dagsläget har jag jättesvårt med framförallt byxor, finns inte många par som passar.. I tröjor så börjar XL att bli tight och kort.

Känns som att jag står och trampar pga att jag inte vet vad jag vill + att jag kommer hem så sent dom dagarna jag tränar.

Om jag skulle börja deffa är detta ett bra schema (till en början)?

Mån: ben, mage, biceps, triceps
Tis: Bröst, cykel/crosstrainer
Ons: promenad
Tor: rygg, cykel/crosstrainer
Fre: axlar, mage, cykel/crosstrainer
Lör: promenad

Kan inte börja springa med denna vikt, då kommer jag att förstöra mina knän.

Hur skulle ni ha resonerat? MVH
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Finns väl inget direkt direkt svar vi kan ge till dig. Det är ju du som får följa ditt hjärta (klyschigt men sant). Vi kan ju mer rekommendera dig vad vi tycker.

Personligen så tycker jag: Deffa ner dig lite, lägg dig på en härlig vikt med runt 15% bf. Försök hålla dig där, fortsätt träna men variera dig. Kanske börja någon sport osv. Eller bara byta upplägg, kan hjälpa som fan! T.ex. madcow eller 5/3/1.

Tycker personligen att de är rätt fult med "små" personer som är fittade, t.ex. modeller. Men däremot fitness modeller, såsom Ako Rahim, Mikael Hollsten, Binais Begovic för och ta några kända. Har stora kroppar, men inte för stora. Utan nedslimmade osv. Antar att du skulle se ut ungefär som Mikael om du deffa ner dig, han är runt 190, och väger vad va de nu (?) 97 tror jag han väger. Klart du kommer säkert lägga dig under då jag antar att du inte är lika vältränad, inget illa ment!

Men vad du än gör, sluta inte träna! Försök hålla dig till iaf 1-2 pass i veckan, börja köra en 2-split bara, överkropp underkropp.
Eller kanske en 3-split såsom PPL (Push, Pull, Leg). Något som funkar för dig och inte får dig o ge upp.

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

kört på mutantmassr +aminosyror i 2 veckor nu tar 2 gånger per dag, riktig skön viktökning, mesta är la vatten antar jag, då det är uppe i 76-77 nu på morgonen, känner mig piggare och allmänt mer energi och ökar snabbare i vikter/sett, men! fått utslag på bröstet? är lite orolig då jag käkar även mycket utöver mutantmass, men känns fett fel att få utslag på bröstet? :S

kan tillägga att jag aldrig haft större problem med finnar i ansiktet osv aldrig haft mer än 2 st samtidigt och nu har jag flera små, 20-30 st som är på väg på bröstet :S oroar mig lite över detta då det är rätt fult, är det för jag börjar ta in så mycket kalorier elr är det något i gainern?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

david96 skrev:kört på mutantmassr +aminosyror i 2 veckor nu tar 2 gånger per dag, riktig skön viktökning, mesta är la vatten antar jag, då det är uppe i 76-77 nu på morgonen, känner mig piggare och allmänt mer energi och ökar snabbare i vikter/sett, men! fått utslag på bröstet? är lite orolig då jag käkar även mycket utöver mutantmass, men känns fett fel att få utslag på bröstet? :S

kan tillägga att jag aldrig haft större problem med finnar i ansiktet osv aldrig haft mer än 2 st samtidigt och nu har jag flera små, 20-30 st som är på väg på bröstet :S oroar mig lite över detta då det är rätt fult, är det för jag börjar ta in så mycket kalorier elr är det något i gainern?
Finnarna behöver du inte oroa dig,över. Dom försvinner så småning om, fick rätt många finnar på ryggen men har minskat nu & det kommer nya lite då och då. Sen bröstet hade jag också finnar men försvinner dom också :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Har haft uppehåll denna vecka. Hade jag ingen motivation och kroppen var sliten som baraden..
Hampuuuus
Elmoped

Inlägg av Hampuuuus »

Hej igen!

Hade helt glömt bort att jag skrev i denna tråden och glömde därför att tacka för svaret:)

Iallafall, jag tränar på gym ungefär 4-5 gånger i veckan och dricker Body Science Gainer efter varje träningspass. Min fråga är då, är detta bra eller dåligt? Ska jag dricka proteinpulver istället? Mitt mål är att få en fin kropp (sixpack, armar osv.) till sommaren utan att varken gå upp eller ner i vikt. Just nu är jag 15 ½ år, ungefär 173cm lång och väger ungefär 62kg. Som jag skrev i mitt förra inlägg så har jag muskler och nästan ett synligt sixpack, det är bara lite fett i vägen och sen ser man det tydligt. Hur gör jag för att få bort detta fettet?

Tack på förhand / Hampus:)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Du lär ju behöva gå upp i vikt för o bli större om du inte är fet.

Sen ser de bättre ut om du är stor o tränad, istället för tanig och bara synliga muskler pga. att du är slimmad.

Kolla In Min KTM Senda!

Hampuuuus
Elmoped

Inlägg av Hampuuuus »

MrAndersson skrev:Du lär ju behöva gå upp i vikt för o bli större om du inte är fet.

Sen ser de bättre ut om du är stor o tränad, istället för tanig och bara synliga muskler pga. att du är slimmad.
Jag är absolut inte liten, skulle nog säga själv att jag är motsatsen. Just nu så är jag lite småfet runt magen så att gå upp i vikt tror jag inte att jag behöver göra då jag redan är ganska stor.
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

DEA!! skrev:Har haft uppehåll denna vecka. Hade jag ingen motivation och kroppen var sliten som baraden..
Kolla på motivationsklipp på youtube. Kolla på Rocky- filmerna!
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Trinity skrev:
DEA!! skrev:Har haft uppehåll denna vecka. Hade jag ingen motivation och kroppen var sliten som baraden..
Kolla på motivationsklipp på youtube. Kolla på Rocky- filmerna!
Finns det fler bra motivations filmer om träning?? Har också nästan tappat lusten! :(

Typ några bra med arnold swartcheneger? ^^
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

Asså jag börjar hata min kropp, jag bygger muskler EXTREMT lätt jämfört med andra,men lägger också på mig fett lätt..assvårt att bli av med det lilla underhudsfettet man har på tex magen då.. ngåon mer som har samma problem?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

För er som är trötta så rekommenderar jag att byta träning.
Om ni går till gymmet 24/7 så testa att träna hemma istället utan vikter, cykla, spring/jogga, simma, (deffa?) ja lista kan göras lång menuetts är vad jag rekomenderar, och det är faktiskt inte helt fel att byta häller, höj motivationen och när du känner för det så dra till gymmet igen! :wink:
Såkallade "motivationsfilmer" hjälper oftast en liten stund men inte mer änn ett par dagar, sen släpper det igen.
derbigp1open-10 skrev:Asså jag börjar hata min kropp, jag bygger muskler EXTREMT lätt jämfört med andra,men lägger också på mig fett lätt..assvårt att bli av med det lilla underhudsfettet man har på tex magen då.. ngåon mer som har samma problem?
har samma problem..
När man är igång tränas man upp supersnabbt, men om man tar "pauser" så är det så gott som förjävligt, men det är inte riktigt så i mitt fall, jag måste träna stenhårt så gott som varje dag i veckan annars står jag bara still..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Jag vill må bra fysiskt o psykiskt, o då har jag börjat springa/jogga då jag skafå upp konditionen ännu mera ;-) vaf mer kan man göra då jag är runt 172-3 lång o väger 55kilo o jag vill inte lägga på mig för då känner jag mig tjock. . Har alltid varit liten o lätt ;-) så jag vill få bra med kondition o bli lite "biffigare" ;-)
Men nu kommer ett problem. . Jag har slem i halsen så som man är förkyld fast det siter i flera år..

Mvh BakarN

Bjuder på skriv fel då jag skriver ifrån nallen!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

haha svårt o biffa på sig utan att lägga på sig någon vikt ;).
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

är runt 176 lång, väger lite över 70 kg (skulle jag tro, har inte vägt mig) har en "fin" ölmage som man gärna skulle slippa, emn har svårt att hålla mig från mat :oops:
tränar fotboll minst 3 ggr i veckan, försökar gym så mycket jag hinner, sen har jag matcher ganska ofta också
dricker gainer pro efter träning, och tar bcaa före gym. själv tkr jag att jag har gjort framsteg på gymmet, vilket är positivt...

vilket är bästa träningssättet på gymmet?
armstyrka, rygg och magmuskler.
brukar köra mag/rygg först, sen armar eller ben.
armar brukar jag träna med hantlar, senast testade jag att börja med 10kg, sen när jag inte fick upp den mer tog jag 9kg utan paus emellan, sen 8,7,6,5,4,3. man blev jävligt slut i armarna av det, men är det bra att träna så eller behöver man vila?
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

NOName? skrev:är runt 176 lång, väger lite över 70 kg (skulle jag tro, har inte vägt mig) har en "fin" ölmage som man gärna skulle slippa, emn har svårt att hålla mig från mat :oops:
tränar fotboll minst 3 ggr i veckan, försökar gym så mycket jag hinner, sen har jag matcher ganska ofta också
dricker gainer pro efter träning, och tar bcaa före gym. själv tkr jag att jag har gjort framsteg på gymmet, vilket är positivt...

vilket är bästa träningssättet på gymmet?
armstyrka, rygg och magmuskler.
brukar köra mag/rygg först, sen armar eller ben.
armar brukar jag träna med hantlar, senast testade jag att börja med 10kg, sen när jag inte fick upp den mer tog jag 9kg utan paus emellan, sen 8,7,6,5,4,3. man blev jävligt slut i armarna av det, men är det bra att träna så eller behöver man vila?
de är väldigt bra och köra så!, man tar ut allt ur armana då!, gjorde själv så förut!:), alltid bra och vila kanske 15 sekunder mellan eller ngt:)

edit. men när det gäller att få bort magen, då äre bara och nöta abs-träning, jag själv är inget för gym när det gäller mage... ät protein och kör ca 4 set på varje övning och vilar 20 sekunder emellan, sen går man vidare till nästa magövning osv.. ger mkt som fan!...
kolla bara på youtube, så finns det en jävla massa abs-program, bara kolla där
och se givetvis till att inte ligga på överskott!
Senast redigerad av derbigp1open-10 den 1 juni 2013, 11:14, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Hinner du inte med så många grupper i veckan ska du inte prioritera armar om du vill ha ner ölmagen. Satsa hellre knäböj!
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

O vill du ha väck magen skulle jag verkligen nte druckit gainer, det är ju en massa kalorier för att du ska kunna lägga på dig extra muskler. Hamnar du då över vad du behöver per dag så kommer du inte bli av med någon mage. ;)

Fixa lite vassleprotein efter träning istället.
bibapeolola
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

kör ben/rygg/mage, största grupperna och där med förbränner mest fett :)

går sakta men säkert uppåt 76-77 nu :3
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

jag tog gainern för att jag snabbt ville få muskelmassa och bli stark snabbt så jag inte skulle vara så klen, börjar nu dock komma ikapp dem ,så jag börjar ångra köpet nu då jag gärna skulle slippa magen också, dum som man var så köpte man 4kg påse :/
kanske man skulle få påsen såld till en kompis, han tycker det smakar gott och sa att han skulle köpa samma som jag har då hans nuvarande smakar förjävligt...

några rekomendationer från fitnestukku? borde jag köra med whey 80? vilken smak är godast? då jag använde fast recovery&protein 2,5dl burkar så gillade jag vanilj och jordgubb väldigt mycket, smakar whey ungefär lika? gillar även jordgubb av gainern
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

jag själv körde också precis som du med gainern, ville biffa på mig snabbt, de funkar utmärkt, fast man blir tvungen och bli av med lite mage efteråt! :)

http://www.budo-fitness.cc/os2/product_ ... ts_id=1354

det där är RIKTIGT bra!, har aldrig dessutom varit med om ngt proteinpulver med så jävligt goda smaker...
dock blandar jag alltid med mjölk, har aldrig testat blanda ngt proteinpulver med vatten!...
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Hur går det för er nu inför sommaren? Pictures!!!!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:Hur går det för er nu inför sommaren? Pictures!!!!
gav upp deffning för länge sen är bulk :3

bild kommer om 48 dagar då jag går av att äta varannan timme, äter även på natten :3

hur går det med din deff då ? :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Haha bulk är mycket roligare :O

Har inte vägt mig på en vecka, får se imorgon på gymmet!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Jodå, de går fint. Ligger dock stilla nu på runt 83kg. Gått från 67 till 83 från 4 september. När sommarlovet börjar ska jag dock försöka lägga mig på en mat 12ggr om dan "diet" för och öka ännu mera. Då med 3-4 riktiga mål, sedan lite mackor, någon tallrik yoghurt, gröt, kanske några bars osv. Bara för och få i mig och öka.

EATLIFTGROW!

Kolla In Min KTM Senda!

Hampuuuus
Elmoped

Inlägg av Hampuuuus »

Hej igen!

Har nu ett ganska synligt sixpack men jag har märkt att den högra delen är högre upp än den vänstra?

Är detta normalt? Läste runt lite och många säger att detta är fullt normalt och att man inte kan göra något åt det?

Tycker att det ser jättefult ut och om man på något sätt kan fixa det så säg gärna hur :?
Hittade två biler på två killar som har liknande magar:
http://tinyurl.com/mw4eh7x
http://tinyurl.com/k56buyn

Tack på förhand / Hampus:)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

det är normalt. jag har med så :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Ja, det är normalt. Du kan inte göra något för och ändra det, det har med genetik och göra.

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

dem flesta har väl lite osymetriskt! :), så inga fel!
StigrareN^
Svårstartad skrothög

Inlägg av StigrareN^ »

Ska försöka rippa mig i sommar vad ska jag använda för tillskott?
Inga pulver då jag spyr av de :(
Hampuuuus
Elmoped

Inlägg av Hampuuuus »

Skönt att höra :) Då slipper jag tänka på det:)
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Går väl sakta men säkert frammåt, ca 180cm och ca 70 kg:)
Har ökat på alla muskelgrupper, och nu börjar det synas några bulor här och där:) (har inte gymmat så mycket heller, mycket fys med hockeyn och egen kroppsvikt). Tänkte bulka i sommar när jag ska köra mycket gym och deffa i vinter då det blir mer kondidtion, magen som håller på att växa är förhoppningsvis borta innan #beachen2014.

Hur tränar man på bästa sätt nedre delen av brösten? För att när jag kör bröst bränner det typ bara i övre halvan/nästan framsidan av axeln...

Säkert lite konstiga formuleringar och sånt, men jag hade bråttom när jag skrev detta :oops:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Skriv svar