Sida 52 av 93

Postat: 24 maj 2010, 20:12
av Riiikard
Jacke och Olsson

Både gå upp ca 10-15 strl och börja med det minsta ni har och gå nedåt tills den går bra, och tändstiftet skall vara Oboy'brunt :wink:

Postat: 24 maj 2010, 20:40
av Jacke15
tack :)

munstycke

Postat: 24 maj 2010, 20:55
av Nenne
Tjena. Satte på mitt kundo banzai (underliggande) och Hebo sportluftfilter idag. Kundot verkar vara rätt så högvarvigt imo. Effekten kommer bara på höga varv, går tom segare upp för backar osv än vad de gjorde me urpluggat originalrör. Kan de va att jag måste byta upp mig ett par storlekar i munstycke lr va kan de va?

Vad tror ni jag ska ha för munstycke?

Postat: 24 maj 2010, 21:13
av bensinskalle
2stroke4ever skrev:
Danne666 skrev:Hej!
Jag skall köra med ett helt avstrypt Derbi original rör. På mopeden jag har (Derbi Senda X-raceSM 05) sitter det 63 i original munstycke.. De som har kört med det innan säger att det går helt ok när de chokar den. Vilket munstycke tror ni jag bör ha?:D JÄTTE Tacksam för snabbt svar!
80-85.
Jaa ungefär, har man original luftburk så brukar 80 vara i överkant, med rensad luftväg/ sportfilter så går det upp till runt 85 ;)
Nenne skrev:Tjena. Satte på mitt kundo banzai (underliggande) och sportluftfilter idag. Kundot verkar vara rätt så högvarvigt imo. Effekten kommer bara på höga varv, går tom segare upp för backar osv än vad de gjorde me urpluggat originalrör. Kan de va att jag måste byta upp mig ett par storlekar i munstycke lr va kan de va?

Vad tror ni jag ska ha för munstycke?
En trimmad tvåtaktad moped ger endast effekt på högvarv, så det du upplever är helt naturligt. Men moppen ska ju gå framåt på lågvarven i alla fall, men den tar sig inte upp för backar i 5:an på lågvarv om man säger så.

Men jag hoppas du har bytt munstycke från original. Vore en fördel att få veta vad du har för moped men i och med att du har satt på både rör och filter så skulle du säkert behöva gå upp ca 20 storlekar från originalmunstycket.
olsson1337 skrev:vad ska jag ha till min ?
Setup:
Gianelli 2t
13-53 drevning
dragen luftburksstrypning
ca 80 till en början ( om det är Derbi vi snackar ). Dragen skorsten gör inte så mycket skillnad på luftströmmen.
Jacke15 skrev:( xrace 05)
Hej alla,
vilket munstycke ska jag har till denna setupen ?
Malossi - Avgassystem (MHR Replica Supermoto)
ostrypt cdi
orginal cylinder
luftfilter
orginal förgasare
ca 85 till en början
Lazer94 skrev:Vilken munstycke ska jag börja med på ett ungefär med den här setupen på min Xtream 09?

Stylepro 70cc
Metrakit thower
Ostrypt cdi
14/53
Org förgasare (12 el 14 men tror det är 14)


Jag är osäker på de senare x-treme, de står olika beroende på vilken hemsida man kollar på men ja tror att du ska ha 14mm, annars kan det vara så att du har 17,5 mm förgasare.

Testa 90 till en början, det är svårt att säga vad du ska ha för jag har aldrig testat kombinationen originalförgasare och 70cc.

Postat: 24 maj 2010, 21:15
av Nenne
oj glömde, Rieju drac 03 :P

bild på riejun: http://www13.speedyshare.com/files/2260 ... 0rieju.jpg

kör faktiskt me originalmunstycke atm men får la köpa en sats =)

Postat: 25 maj 2010, 06:44
av D.Svensson
Hej! Jag har en Beta RR med "KTM" motorn och jag har kört urpluggat och den har gått jättebra. Men har inte kollat vilket munstycke jag har. Måste jag byta hela förgasarn till en större nu när jag köpt ett MetraKit? eller kan jag köra som den är?

Postat: 27 maj 2010, 13:52
av D.Svensson
Hej! Jag har bytt till ett metrakit thrower på min moped och den känns svag när jag ska köra iväg.. är det fel munstycke då? ska ja byta upp eller ner?

vilket?

Postat: 27 maj 2010, 15:14
av shoffy
Tja, har en vivacity med;

Stage6 50cc Alu
Stage6 orangea kopplingsfjädrar
5,8 grams variatorvikter
dragen v-ring och blindtarmen borta
12mm Gurtners originalförgasare

Ungefär vilken storlek på munstycket borde jag ha? :?:

SNÄLLA SNABBA SVAR

Postat: 27 maj 2010, 20:47
av Motard-Man
Visst ska man lägga ungefär 15 strl. större munsycke då man byter till sportluft :P ?

Postat: 27 maj 2010, 21:37
av 2stroke4ever
Motard-Man skrev:Visst ska man lägga ungefär 15 strl. större munsycke då man byter till sportluft :P ?
snarare 5-10 beroende på luftflödet igenom filtret.

Postat: 29 maj 2010, 16:02
av Motard-Man
2stroke4ever skrev:
Motard-Man skrev:Visst ska man lägga ungefär 15 strl. större munsycke då man byter till sportluft :P ?
snarare 5-10 beroende på luftflödet igenom filtret.
ok, e nog väldigt bra luftflöde:P

Rieju

Postat: 29 maj 2010, 16:45
av ankakan
Tja! Rieju drac 99 grön:D dragna pluggar och orginla förgasare, orginal rör. 50cc

Re: Rieju

Postat: 29 maj 2010, 21:56
av KarlssoN^
ankakan skrev:Tja! Rieju drac 99 grön:D dragna pluggar och orginla förgasare, orginal rör. 50cc
strl 55-60 på den förgasaren

Postat: 29 maj 2010, 23:26
av fuck_rooster
Tja,har lite problem med bestyckningen eftersom när jag har på luftfiltret så tar den inte upp de sista varven utan bara ¨plottrar¨ vid full gas!
Har för mig att det betyder alltså att den får för mycket bensin i förhållande till luft...Har en 15 dellorto på nu med 92 munstycke så hur mycket bör jag gå ner i munstycke!?Mopeden är en Derbi Senda extreme!

Postat: 29 maj 2010, 23:27
av 2stroke4ever
fuck_rooster skrev:Tja,har lite problem med bestyckningen eftersom när jag har på luftfiltret så tar den inte upp de sista varven utan bara ¨plottrar¨ vid full gas!
Har för mig att det betyder alltså att den får för mycket bensin i förhållande till luft...Har en 15 dellorto på nu med 92 munstycke så hur mycket bör jag gå ner i munstycke!?Mopeden är en Derbi Senda extreme!
14mm förgasare har du då.
ja om den blöddrar borde du byta ner dej i munstycke.

Postat: 30 maj 2010, 19:31
av martiinz
Gilera rcr 03

urpluggat originalrör och ska dra skorstenen på luftburken

allt annat original, sitter 60 munstycke i nu

Postat: 30 maj 2010, 20:25
av Johanczon
Rieju RRX 06

Ostrypt
Sportluftfilter

Postat: 30 maj 2010, 20:49
av beckvall
Johanczon skrev:Rieju RRX 06

Ostrypt
Sportluftfilter
ingen ide att byta sitter ju redan 96 har ja för mig.

Postat: 30 maj 2010, 20:59
av Johanczon
Men den svarar ju inte på full gas på någon växel

Postat: 30 maj 2010, 21:02
av InDaHouse
fuck_rooster skrev:Tja,har lite problem med bestyckningen eftersom när jag har på luftfiltret så tar den inte upp de sista varven utan bara ¨plottrar¨ vid full gas!
Har för mig att det betyder alltså att den får för mycket bensin i förhållande till luft...Har en 15 dellorto på nu med 92 munstycke så hur mycket bör jag gå ner i munstycke!?Mopeden är en Derbi Senda extreme!
Borde du inte ha Ca storlek 72-75?
Rätta mig om jag har fel ;/

Postat: 2 juni 2010, 15:18
av oscarc
Yamaha DT59R -93

Portad Airsal 70cc
12 - 14mm (inte säker) pacco förgasare
Luaho krök
sportlufts filter

Postat: 2 juni 2010, 15:28
av beckvall
Johanczon skrev:Men den svarar ju inte på full gas på någon växel
oken men då tycker jga att du kolla stiftet och utgår från det.

Postat: 2 juni 2010, 15:29
av beckvall
martiinz skrev:Gilera rcr 03

urpluggat originalrör och ska dra skorstenen på luftburken

allt annat original, sitter 60 munstycke i nu
80-85

Derbi Senda X-treme 07

Postat: 3 juni 2010, 18:06
av Pontus669
Jag har en Derbi Senda X-treme och har köpt Hebo rör och undrar vilket munstycke jag ska ha?
Jag har kollat runt lite på twostroke och undrar om man ska ska köpa ett huvudmunstycke eller förgasar munstycke?
Jag har kollar på en 2Extreme - Huvudmunstycksset (Amal/Arreche),
men jag vet inte om min förgasre är 17,5

Re: Derbi Senda X-treme 07

Postat: 3 juni 2010, 19:36
av Riiikard
Pontus669 skrev:Jag har en Derbi Senda X-treme och har köpt Hebo rör och undrar vilket munstycke jag ska ha?
Jag har kollat runt lite på twostroke och undrar om man ska ska köpa ett huvudmunstycke eller förgasar munstycke?
Jag har kollar på en 2Extreme - Huvudmunstycksset (Amal/Arreche),
men jag vet inte om min förgasre är 17,5
Det vore en fördel om du nämnde vilken årsmodell du har..

Postat: 3 juni 2010, 19:40
av Pontus669
07 :oops:

Postat: 4 juni 2010, 07:28
av DaViD^^
vättigt munstycke att börja med?
sitter 105 just nu dock ej provstartad med det

cyl Tp 75cc
förgasare dellorto kopia av Phbg 21mm
skumfilter
orginal system


vet att inte avgasystemet är så vättigt att köra
men hellre lite lägre effekt än att det låter som f-n

Postat: 4 juni 2010, 07:35
av DaViD^^
guth skrev:
Riejuludde skrev:hej,har en Rieju rr 00 vad kan jag ha för storlek på munstycket orginal;)


MVH ludde
det varierar :)
jag had 58 iaf
58 är orginal på alla RR jag mekat som varit 30moppar
som har orginal dellorto 12mm förgasare
något på typ 73 var det på eu45 orginal med samma förgasare

90 munstycke när man tar ur pluggarna och byter cdi och utan kat

Postat: 5 juni 2010, 08:07
av Riiikard
Hej, Fått min Dell'Orto 19mm Förgasare Black Editon nu ;) Så Jag och Far minskall ut och byta den + lite annat ;)

Och jag undrar, vilket munstycke skall jag ha som riktning? Det jag skall börja med dvs. ? ;) Det sitter ett 75 i nu, och jag beställde 70-115 satsen..

"Setupen" kommer bli;

Gianelli 2T
12/53
19mm Dell'Orto, Stage 6, Black Edition.
Munstycke **(*) ?
Ostrypt Luftburk, de 3 rören ovanför ska bort
Ostrypt CDI(Kommer senare)
Barikit Insug 19-21mm.

Postat: 5 juni 2010, 08:25
av beckvall
Riiikard skrev:Hej, Fått min Dell'Orto 19mm Förgasare Black Editon nu ;) Så Jag och Far minskall ut och byta den + lite annat ;)

Och jag undrar, vilket munstycke skall jag ha som riktning? Det jag skall börja med dvs. ? ;) Det sitter ett 75 i nu, och jag beställde 70-115 satsen..

"Setupen" kommer bli;

Gianelli 2T
12/53
19mm Dell'Orto, Stage 6, Black Edition.
Munstycke **(*) ?
Ostrypt Luftburk, de 3 rören ovanför ska bort
Ostrypt CDI(Kommer senare)
Barikit Insug 19-21mm.
stoppa i 80 och utgå från det.

Postat: 5 juni 2010, 09:17
av Riiikard
beckvall skrev:
Riiikard skrev:Hej, Fått min Dell'Orto 19mm Förgasare Black Editon nu ;) Så Jag och Far minskall ut och byta den + lite annat ;)

Och jag undrar, vilket munstycke skall jag ha som riktning? Det jag skall börja med dvs. ? ;) Det sitter ett 75 i nu, och jag beställde 70-115 satsen..

"Setupen" kommer bli;

Gianelli 2T
12/53
19mm Dell'Orto, Stage 6, Black Edition.
Munstycke **(*) ?
Ostrypt Luftburk, de 3 rören ovanför ska bort
Ostrypt CDI(Kommer senare)
Barikit Insug 19-21mm.
stoppa i 80 och utgå från det.
Okej, är inte de lite litet? :O Men aja..

Postat: 5 juni 2010, 09:21
av Osten R
Riiikard skrev:
beckvall skrev:
Riiikard skrev:Hej, Fått min Dell'Orto 19mm Förgasare Black Editon nu ;) Så Jag och Far minskall ut och byta den + lite annat ;)

Och jag undrar, vilket munstycke skall jag ha som riktning? Det jag skall börja med dvs. ? ;) Det sitter ett 75 i nu, och jag beställde 70-115 satsen..

"Setupen" kommer bli;

Gianelli 2T
12/53
19mm Dell'Orto, Stage 6, Black Edition.
Munstycke **(*) ?
Ostrypt Luftburk, de 3 rören ovanför ska bort
Ostrypt CDI(Kommer senare)
Barikit Insug 19-21mm.
stoppa i 80 och utgå från det.
Okej, är inte de lite litet? :O Men aja..
ne 85-90 nånting skulle jag gissat på iaf

Postat: 5 juni 2010, 09:23
av Riiikard
Osten R skrev:
Riiikard skrev:
beckvall skrev:stoppa i 80 och utgå från det.
Okej, är inte de lite litet? :O Men aja..
ne 85-90 nånting skulle jag gissat på iaf
Okej, Tack skall ni ha, är ju inge vidare på Moppar, så kommer kanske inte känna om de e fel munstycke ? :O

Men jag har; 70, 75, 80 ,85, 90, 95, 100, 105, 110, 115.

Postat: 5 juni 2010, 09:52
av Pontus669
Hej,
Jag ska köpa ett munstyckeset och undrar om dette fungerar om jag bara ska köpa ett effektrör?
Alla annat är original, detta är huvudmunstycke, jag kanske ska köpa förgasarmunstycke eller är det samma?
http://twostroke.se/product.asp?product=17974

Postat: 7 juni 2010, 20:25
av Riiikard
Så allt är på nu, men återstår ett probelm!

Testat med 105,100 och har nu i 95 munstycke, vilket den går bäst med tror jag.. Blöddrar inte lika mycket.

Symptonen är ändå
- Det är lite underlig acc ibland

- och i efefktkurvan så låter det som den "skär sig" ibland :S Svårt att förklara men låt som en moppe med munnen och gör så de blir sneskär, ungefär så låter den.

- Sedan så är det väldigt svag på låga varv, om jag t.ex ligger på 3'an i jättelåg fart så dör den typ..

- Och sedan kan den typ gå igång o så, men när man gasar lite så dör den Dock ungefär bara när den är kall, men det kan hända lite då och då.. Kan det vara för stort munstycke? Asså, inte så bra på detta, men kan den söva sig kanske?

Kör med Gianelli + 19mm förgasare och Ostrypt luftburk( Endast de 3 rören borta)