Sida 52 av 88

Postat: 3 mars 2010, 16:59
av Riiikard
Någon som vet ?

Postat: 6 mars 2010, 14:19
av Derbi187
Hej, om jag skall köpa en ny kolv som är 47.94mm skall jag då köpa 47mm eller 48mm ? :?

Postat: 6 mars 2010, 19:26
av michaelzwe
Derbi187 skrev:Hej, om jag skall köpa en ny kolv som är 47.94mm skall jag då köpa 47mm eller 48mm ? :?
skulle tro att de är 48mm ,men är inte helt säker.

Postat: 9 mars 2010, 21:42
av david347
Behöver man byta vev på en 74 barkit cylinder ? :) till xps (AM6)

Postat: 9 mars 2010, 21:51
av Robiin93
david347 skrev:Behöver man byta vev på en 74 barkit cylinder ? :) till xps (AM6)
nope

Postat: 9 mars 2010, 21:57
av david347
Robiin93 skrev:
david347 skrev:Behöver man byta vev på en 74 barkit cylinder ? :) till xps (AM6)
nope
Okaaaj

Postat: 11 mars 2010, 17:54
av Grilladlax
Är det speciella kolvringar på nicasil behandlade cylindrar ?

Postat: 11 mars 2010, 18:09
av Tullis
Tjena. Ska införskaffa ny 50cc cylinder. Men nu står det mellan gjutgärn eller aluminium. Vad håller bäst? Orginal är ju gjutgärn. Men vågar man satsa på aluminium då priset är 900kr för allt (Topp, kolv, cylinder)? :D

Postat: 11 mars 2010, 23:07
av kallepalle
skulle aldrig falla mig in att köpa en ny gjutjärncylinder. finns (enligt mig) bara fördelar med aluminium. tex bekvämare inkörning (tar bara ett par minuter) bättre värmeavledning, snyggare (om man ska tex polera)

Postat: 11 mars 2010, 23:48
av beckvall
jag har en fundering... alla mina cylindrar jag haft hitils(3) har blive jävulskt repig. och jag förstår inte va det är som gör det!
har rent luftfilter.
inget soppafilter
tätt insug och förgasare så de inte kommer in någon smuts alls.

kom gjärna med förslag och ideer, jag är desperat. Det blir ganska dyrt men alla cylindrar.

Postat: 12 mars 2010, 00:33
av guth
beckvall skrev:jag har en fundering... alla mina cylindrar jag haft hitils(3) har blive jävulskt repig. och jag förstår inte va det är som gör det!
har rent luftfilter.
inget soppafilter
tätt insug och förgasare så de inte kommer in någon smuts alls.

kom gjärna med förslag och ideer, jag är desperat. Det blir ganska dyrt men alla cylindrar.
övervarvar? dåligt skick på vev/lager? snåltbestykad? snålt med olja? dålig kylning?

Cylinder byte.

Postat: 13 mars 2010, 13:54
av johannesboorg
Tjenna, Har en Rieju rrx!
Ska byta min cylinder från orginal till 70 cc tänkte jag, undrar vilken cylinder jag ska ha, min förgasare är 19mm, kör med Hebo överliggande också urpluggat, tacksam för svar.

Re: Cylinder byte.

Postat: 13 mars 2010, 17:45
av Riiikard
johannesboorg skrev:Tjenna, Har en Rieju rrx!
Ska byta min cylinder från orginal till 70 cc tänkte jag, undrar vilken cylinder jag ska ha, min förgasare är 19mm, kör med Hebo överliggande också urpluggat, tacksam för svar.
Hmm, har du råd med vevbyte o så? Annars kan du ju köra på Airsal 70cc, då de sägs att man int behöver byta vev o dylikt. Annars kan du ju köra på Metrakit handmade eftersom du har Hebo, då komemr den nog gå såhär typ ..
http://www.youtube.com/watch?v=m40bUfdA ... re=related


**

Och är det någon som vet vilken genre denna cylinder ligger i ? http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =SC1081548 Vissa säger 70cc Sport andra inte ..

Vilken?!

Postat: 13 mars 2010, 22:14
av johannesboorg
Vilket av cylinderkiten bör jag köpa?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12180
eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057
kör med urpluggat Hebo rör ( överliggande )
19mm förgasare
11/13 - 52 drev

Postat: 14 mars 2010, 09:46
av Riiikard
Är det någon som vet vilken genre denna cylinder ligger i ? http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... =SC1081548 Vissa säger 70cc Sport andra inte ..

Re: Vilken?!

Postat: 14 mars 2010, 23:02
av Fikon
johannesboorg skrev:Vilket av cylinderkiten bör jag köpa?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12180
eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057
kör med urpluggat Hebo rör ( överliggande )
19mm förgasare
11/13 - 52 drev
Metrakit håller en betydligt bättre kvalitet än Airsal

Postat: 15 mars 2010, 07:43
av kallepalle
metrakit cylindern är lågvarvig, dvs kräver lite mindre service. airisal cylindern är helt klart betydligt vassare, dvs du kommer få mer kraft (på höga varv) med airisal cylindern.

kvaliteten skiljer det inte så mycket på. airisals gamla skitkolvar e nu borta.

!

Postat: 15 mars 2010, 17:29
av johannesboorg
fan jag som beställde metrakit handmae 70cc, aja hoppas dt inte är så stor skillnad :p tack för svaren

Re: !

Postat: 16 mars 2010, 08:26
av Riiikard
johannesboorg skrev:fan jag som beställde metrakit handmae 70cc, aja hoppas dt inte är så stor skillnad :p tack för svaren
'

Den duger gott å väl! :wink:

Postat: 16 mars 2010, 18:40
av jimmyx
tja min dumma kompis säger att en 74cc barikit cylinder skulle skära om jag hade de till leovince v6 ett rör :? detta stämmer väll inte för 5 öre?
övrig setup 19mm fög ostrypt insug och cdi 13/53drev

Postat: 16 mars 2010, 18:44
av kallepalle
lita aldrig mer på den kompisen när det gäller mopeder iaf. alltså nej, absolut inte sant.

fandå

Postat: 17 mars 2010, 17:52
av johannesboorg
Moget, beställde min cylinder och när jag ska sätta ihop den så har Twostroke glömt att skicka kolvringarna, alltid problem med dem :(

Re: fandå

Postat: 17 mars 2010, 18:12
av Riiikard
johannesboorg skrev:Moget, beställde min cylinder och när jag ska sätta ihop den så har Twostroke glömt att skicka kolvringarna, alltid problem med dem :(
Aaaaah, Halvkul. :?

Vad var det för cylinder? ;)

Svar

Postat: 17 mars 2010, 19:20
av johannesboorg
Metrakit handmade 70cc! hittade ett par andra ringar jag hade hemma så klar nu!

Re: Svar

Postat: 17 mars 2010, 20:57
av Riiikard
johannesboorg skrev:Metrakit handmade 70cc! hittade ett par andra ringar jag hade hemma så klar nu!
Nice :wink: Återkom med Edit när du testkört lite :)

nice

Postat: 20 mars 2010, 11:45
av johannesboorg
Jofan, Blev jävligt nöjd med cylindern, bra acc sticker dirr + den toppar 110.
Kör med:
70 cc metrakit handmade.
Hebo överliggande ( urpluggat ).
13/52 Drev.
100 munstycke.
Så ja riktigt nice!

Re: nice

Postat: 20 mars 2010, 11:47
av Riiikard
johannesboorg skrev:Jofan, Blev jävligt nöjd med cylindern, bra acc sticker dirr + den toppar 110.
Kör med:
70 cc metrakit handmade.
Hebo överliggande ( urpluggat ).
13/52 Drev.
100 munstycke.
Så ja riktigt nice!
Nice-igt :wink: 8)

Postat: 20 mars 2010, 18:13
av jimmyx
Får man med alla packningar till denna cylinder( allt man behöver för att sätta ihop den utan att behöva köpa något annat som man måste ha för att montera ihop den)???? http://www.twostroke.se/product.asp?product=10990
Är den från T6 serien???

Postat: 20 mars 2010, 18:21
av Thorsken
jimmyx skrev:Får man med alla packningar till denna cylinder( allt man behöver för att sätta ihop den utan att behöva köpa något annat som man måste ha för att montera ihop den)???? http://www.twostroke.se/product.asp?product=10990
Är den från T6 serien???
Står ju att den är från T6 serien :) sen ja de ska väl vara allt som krävs för att få saken att rulla.. dock inte säker om veven håller?

Postat: 21 mars 2010, 20:45
av jimmyx
Derbi Senda xtreme:
Ostrypt cdi, 13/53, leovince v6.
Vilken av barikit 74cc eller airsal 70cc (racing) är bäst för original veven??
Vilken av dem ger mest topphastighet till denna setup?? Jag köper till en 19mm förgasare på det.

Postat: 21 mars 2010, 23:16
av sinclair
tror ni original veven på Aprilia rx50 03(AM6) pallar min top 80cc (red race) som jag fick av polarn och är det en sport cylinder? och vilket rör bör jag köpa till det vill helst inte lägga ut mer än 2000kr

Re: nice

Postat: 21 mars 2010, 23:23
av guth
johannesboorg skrev:Jofan, Blev jävligt nöjd med cylindern, bra acc sticker dirr + den toppar 110.
Kör med:
70 cc metrakit handmade.
Hebo överliggande ( urpluggat ).
13/52 Drev.
100 munstycke.
Så ja riktigt nice!
original förgasare? :)
film :D!!!

Postat: 22 mars 2010, 09:48
av phille94
Hur mång mil tror ni att en airsal 70 alu-sport skulle klara sig med ett gianelli 2t å drevning på AM6 ?

Till guth

Postat: 22 mars 2010, 18:30
av johannesboorg
Guth, vetifan om det är original har inte bytt den fast köpte moppen begagnad men tror det är dt, och om du vill ha film så.. kommer dt nog inte att hända pallar inte, men om jag gör en så kommer den upp! :D

Postat: 23 mars 2010, 11:08
av Riiikard
phille94 skrev:Hur mång mil tror ni att en airsal 70 alu-sport skulle klara sig med ett gianelli 2t å drevning på AM6 ?
Eeh Många? Varför skulle den inte klara ? :?