Sida 52 av 129

Postat: 8 april 2009, 11:51
av hemster
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14284 (tror ni detta röret kan passa på en derbisenda x-treme 07 med adapter ) ?

Postat: 8 april 2009, 13:47
av chifen
kallepalle skrev:det är det bästa röret till orginalcylindern. tätt efter ligger metrakit sp och gianelli enduro 2t
Bäst är fel att säga, det är riktigt bra och ligger bland topp 3. Gianelli är helt utmärkt till originalcylinder också, de rören går rätt jämnt på originalcylinder när bägge är riktigt inställda och det vet jag av egen erfarenhet. Polini forrace 2 är också riktigt vasst och ligger jämnt med gianelli och mhr röret. Eftersom varje motor är unik är det väldigt svårt att säga vilket som är bäst rakt av. Jag har personligen vunnit flera race när jag bara körde med mitt polinirör mot mopeder med både gianelli och mhr replica. Det är mest en smaksak mellan de rören till originalcylinder, vilket du än väljer kommer du inte bli besviken =)

Ett tips är att välja polini eller malossit om du har planer på att byta upp dig i cylinder sedan

Postat: 8 april 2009, 15:51
av larsson1337
hemster skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=14284 (tror ni detta röret kan passa på en derbisenda x-treme 07 med adapter ) ?
Ja det ska väll gå.. ungefär samma moppe så aa.. eftersom det är underliggande med, så borde det ganska garanterat gå men du kanske måste anpassa system lite det behövde jag när jag köpte ett underliggande till min moppe once upon a time xD.

Postat: 8 april 2009, 16:34
av hemster
larsson1337 skrev:
hemster skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=14284 (tror ni detta röret kan passa på en derbisenda x-treme 07 med adapter ) ?



måste jag typ modda om fästet till röret eller ? :wink:

Postat: 8 april 2009, 16:37
av DEA!!
NJa jag tror inte det ... :roll:

Postat: 9 april 2009, 17:12
av bensinskalle
zenda02 skrev:kan det vara möjligt att pluggen sitter i ljuddämparen? för på mitt original rör till Senda 02 hittar jag inget plugg-liknande i själva kröken, endast någonting som verkar se ut som en plugg i ljuddämparen O.o
:shock: Rätta mig om ja har fel men du har väl sugrörskrök på din -02:a?

Men iaf, de du ser i ljuddämparen är en skiljevägg... Ljuddämparen är en sk kammardämpare. Den förminskar oljeutsläpp osv och förlänger livet på ljuddämparen. Den ger ingen effektminskning!

Sen så sitter de en katalysator mitt inne i själva kröken ;)

Postat: 9 april 2009, 17:16
av zenda02
bensinskalle skrev:
zenda02 skrev:kan det vara möjligt att pluggen sitter i ljuddämparen? för på mitt original rör till Senda 02 hittar jag inget plugg-liknande i själva kröken, endast någonting som verkar se ut som en plugg i ljuddämparen O.o
:shock: Rätta mig om ja har fel men du har väl sugrörskrök på din -02:a?

Men iaf, de du ser i ljuddämparen är en skiljevägg... Ljuddämparen är en sk kammardämpare. Den förminskar oljeutsläpp osv och förlänger livet på ljuddämparen. Den ger ingen effektminskning!

Sen så sitter de en katalysator mitt inne i själva kröken ;)
Jo jag antar det, vet inte riktigt vad sugrörskrök är men det måste vara det jag har, eftersom att det är ett originalrör :P

Jaha, okej, förstår. 2 frågor: Vad är ''katalysator'' för någonting, och om jag förstått det rätt så är den oåtkomlig?

Postat: 9 april 2009, 17:21
av derbi_senda93
zenda02 skrev:Jo jag antar det, vet inte riktigt vad sugrörskrök är men det måste vara det jag har, eftersom att det är ett originalrör :P

Jaha, okej, förstår. 2 frågor: Vad är ''katalysator'' för någonting, och om jag förstått det rätt så är den oåtkomlig?
Katalysatorn sitter inne i röret på en Derbi och renar avgaserna för att klara vissa miljökrav. För att ta bort den måste man kapa upp röret och sen svetsa igen det :)

Postat: 9 april 2009, 17:35
av zenda02
Jahaaa, okej :) då vet jag, tackar för hjälpen ^^
När jag ändå e igång här, vad blir straffet om man åker fast för trim 2 ggr?

Postat: 9 april 2009, 17:46
av derbi_senda93
zenda02 skrev:Jahaaa, okej :) då vet jag, tackar för hjälpen ^^
När jag ändå e igång här, vad blir straffet om man åker fast för trim 2 ggr?
Varsågod :)

Kolla i Trafikpolisen - Frågor och Svar. Om inte frågan är ställd där kan du alltid ställa den ^^

Postat: 12 april 2009, 09:23
av TobbaN
Tjena.
Först vill veta om detta är bra :P Aldrig sett förr ^^

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16873

Sen ska jag köpa underliggande Tk snart, men är det stor skillnad mellan det vanliga underliggande, och underliggande HQ?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11453

http://www.twostroke.se/product.asp?product=11817

Är det värt att offra några hundralappar till menar jag?
-TobbaN

Postat: 12 april 2009, 09:48
av bensinskalle
hemster skrev:
larsson1337 skrev:
hemster skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=14284 (tror ni detta röret kan passa på en derbisenda x-treme 07 med adapter ) ?



måste jag typ modda om fästet till röret eller ? :wink:
Till din x-treme så kommer du få modda om fästena! Eftersom röret du vill köpa är till en drd pro ( med alu-ramen ) så ser fästen osv olika ut ;)

De är bättre att du väljer rör som passar direkt på x-treme ;)

Postat: 12 april 2009, 18:18
av chifen
TobbaN skrev:Tjena.
Först vill veta om detta är bra :P Aldrig sett förr ^^

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16873

Sen ska jag köpa underliggande Tk snart, men är det stor skillnad mellan det vanliga underliggande, och underliggande HQ?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11453

http://www.twostroke.se/product.asp?product=11817

Är det värt att offra några hundralappar till menar jag?
-TobbaN
RK replican är ganska likt thrower men underliggande. Drar ca 500rpm högre än thrower.

Angående tk så välj high quality om du ska ta något tk, låter mindre, håller högre kvalité och ger aningen högre effekt. Inte speciellt märkbart på originalcylinder men byter du så kommer du märka

Postat: 13 april 2009, 09:12
av TobbaN
chifen skrev:
TobbaN skrev:Tjena.
Först vill veta om detta är bra :P Aldrig sett förr ^^

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16873

Sen ska jag köpa underliggande Tk snart, men är det stor skillnad mellan det vanliga underliggande, och underliggande HQ?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11453

http://www.twostroke.se/product.asp?product=11817

Är det värt att offra några hundralappar till menar jag?
-TobbaN
RK replican är ganska likt thrower men underliggande. Drar ca 500rpm högre än thrower.

Angående tk så välj high quality om du ska ta något tk, låter mindre, håller högre kvalité och ger aningen högre effekt. Inte speciellt märkbart på originalcylinder men byter du så kommer du märka
Okej. har KANSKE planer på att byta till 50/70cc Sport.
Stor skillnad? Eller måste man ha värre cylinder? :P

Postat: 13 april 2009, 14:16
av Vanwieringen
Funderar på om jag ska köpa ett tk dos salidos till min Rieju drac 04.
vad är för och nackdelarna med röret? och kommer det attt gå bättre än orginalröret ? :D

Postat: 13 april 2009, 16:03
av chifen
Vanwieringen skrev:Funderar på om jag ska köpa ett tk dos salidos till min Rieju drac 04.
vad är för och nackdelarna med röret? och kommer det attt gå bättre än orginalröret ? :D
Nackdelar = sämre effekt än vanliga underliggande tk, låter helt förstört, ser stört ut när det bara ryker ur en dämp.

Den kommer gå lite bättre än med originalröret men jag skulle rekomendera något annat

Postat: 13 april 2009, 16:23
av Vanwieringen
jag tror jag ska ha det ändå. 8) finns många som är nöjd med röret. :D

Postat: 14 april 2009, 07:35
av Extreme16
haha om inte chifens post kunde ändra dig finns det nog inget :P :)

Postat: 14 april 2009, 09:20
av forsan92
Enda bra med dos salidos är att det är snyggt :P

Postat: 14 april 2009, 22:04
av swemil93
Vad ska jag ha till en d50 - 06? hög eller låg varvigt rör?
Och vad är detta för typ, http://www.twostroke.se/product.asp?product=17001 hög eller låg´?

Undrar också om den här "strypningen" som gör trimmet godkänt, tar man väldigt enkelt bort den där pluggen och kan man sätta dit den igen?

Skicka gärna en bild på strypningen om du har ;)

Postat: 14 april 2009, 22:57
av Riejumrx
swemil93 skrev:Vad ska jag ha till en d50 - 06? hög eller låg varvigt rör?
Och vad är detta för typ, http://www.twostroke.se/product.asp?product=17001 hög eller låg´?

Undrar också om den här "strypningen" som gör trimmet godkänt, tar man väldigt enkelt bort den där pluggen och kan man sätta dit den igen?

Skicka gärna en bild på strypningen om du har ;)
alla dina frågor finns besvarade på länken :wink:
Det är högvarvigt (7000-12500 rpm)
strypingen gör gör så röret är CE-märkt = godkänt :wink:
men du måste besiktiga om moppen när du satt på röret.

Pluggen går att sätta tillbaka om du drar loss den så den är hel och så ^^

Postat: 14 april 2009, 23:11
av Vanwieringen
Men om det inte blir dos salidos, vad skulle jag köpa annas. vet inte vad som är det bästa till min Rieju drac 04.;D

Postat: 14 april 2009, 23:13
av Riejumrx
Vanwieringen skrev:Men om det inte blir dos salidos, vad skulle jag köpa annas. vet inte vad som är det bästa till min Rieju drac 04.;D
vad är du ute efter för rör? ;)
hög eller lågvarvigt?

mk thrower fungerar alltid på drac ^^

Postat: 15 april 2009, 06:42
av TobbaN
Okej.
Vilket rör lämpar sig bäst för en RRX med 50cc?
Skriv helst upp 4-5 stycken som är bra. så jag kan välja mellan lite.
Obs: Högvarviga ska dom vara.
Skriv dom i ordning med bäst först & sämst sist :D
Hade vart snällt om nån kunde de ^^

Mvh

Postat: 15 april 2009, 11:14
av Vanwieringen
skriv 5 bra rör till Rieju drac. är ute efter hög hastighet. :P

Postat: 15 april 2009, 11:45
av Vanwieringen
vill helst inte att dom ska kostar mer än 2200kr.

Postat: 15 april 2009, 13:40
av chifen
TobbaN skrev:Okej.
Vilket rör lämpar sig bäst för en RRX med 50cc?
Skriv helst upp 4-5 stycken som är bra. så jag kan välja mellan lite.
Obs: Högvarviga ska dom vara.
Skriv dom i ordning med bäst först & sämst sist :D
Hade vart snällt om nån kunde de ^^

Mvh
Antar att du menar standard 50cc

Metrakit sp
Hebo bufanda/tobarro
gianelli
turbokit

Säger samma sak för drac =)

Postat: 15 april 2009, 14:53
av Vanwieringen
TobbaN skrev:
Okej.
Vilket rör lämpar sig bäst för en RRX med 50cc?
Skriv helst upp 4-5 stycken som är bra. så jag kan välja mellan lite.
Obs: Högvarviga ska dom vara.
Skriv dom i ordning med bäst först & sämst sist
Hade vart snällt om nån kunde de ^^

Mvh


Antar att du menar standard 50cc

Metrakit sp
Hebo bufanda/tobarro
gianelli
turbokit

Säger samma sak för drac =)
_________________

vad för turbokit ?

Postat: 15 april 2009, 16:26
av swemil93
ReijuMrx skrev:
swemil93 skrev:Vad ska jag ha till en d50 - 06? hög eller låg varvigt rör?
Och vad är detta för typ, http://www.twostroke.se/product.asp?product=17001 hög eller låg´?

Undrar också om den här "strypningen" som gör trimmet godkänt, tar man väldigt enkelt bort den där pluggen och kan man sätta dit den igen?

Skicka gärna en bild på strypningen om du har ;)
alla dina frågor finns besvarade på länken :wink:
Det är högvarvigt (7000-12500 rpm)
strypingen gör gör så röret är CE-märkt = godkänt :wink:
men du måste besiktiga om moppen när du satt på röret.

Pluggen går att sätta tillbaka om du drar loss den så den är hel och så ^^
Ah okej tack ;) Frågan var typ om 7 - 12500 är hög eller låg varvigt ;)
Vet inte vad jag är ute efter hög eller låg, men vad är bäst till dt:n tror du? tror att den varvar 10.000 får den på freda ;)

Ska också tilllägga att det är original 50cylinder.

Malossi MHR Replica

Postat: 15 april 2009, 20:01
av pingpoong
Vet någon ifall http://www.twostroke.se/product.asp?product=11029
är låg eller högvarigt (det e säkert någon som har frågat det innan men eftersom jag inte orkar gå igenom alla sidorna i denna tråden och man kan inte heller söka i trådar så gör jag detta ;p)

har tänkt att köpa detta rör till min Derbi Senda Drd 03:a

Re: Malossi MHR Replica

Postat: 16 april 2009, 01:22
av chifen
pingpoong skrev:Vet någon ifall http://www.twostroke.se/product.asp?product=11029
är låg eller högvarigt (det e säkert någon som har frågat det innan men eftersom jag inte orkar gå igenom alla sidorna i denna tråden och man kan inte heller söka i trådar så gör jag detta ;p)

har tänkt att köpa detta rör till min Derbi Senda Drd 03:a
Ganska mellan-högvarvigt, karaktären påminner om gianelli röret :) Riktigt fint rör för övrigt

Postat: 16 april 2009, 10:41
av adam921115
Hej. någon som vet hur effektkurvan ser ut på detta röret?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=14399

Re: Malossi MHR Replica

Postat: 16 april 2009, 10:42
av forsan92
pingpoong skrev:Vet någon ifall http://www.twostroke.se/product.asp?product=11029
är låg eller högvarigt (det e säkert någon som har frågat det innan men eftersom jag inte orkar gå igenom alla sidorna i denna tråden och man kan inte heller söka i trådar så gör jag detta ;p)

har tänkt att köpa detta rör till min Derbi Senda Drd 03:a
där har du rör du!
En kompis till mig hade ett sånt till sin Senda och jävlar va de gick! :o

Postat: 16 april 2009, 11:04
av chifen
adam921115 skrev:Hej. någon som vet hur effektkurvan ser ut på detta röret?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=14399
8-12500rpm ungefär :) Ganska högvarvigt

Postat: 16 april 2009, 11:16
av Vanwieringen
Nu måste jag bestämma mig snart.vill ha ett underliggande, men är det lätt och slå i den i något. kanske vill ha ett sånt också http://www.twostroke.se/product.asp?product=11819.
blir detta rör bar till min Rieju. ? :P