Sida 51 av 129

Postat: 31 mars 2009, 13:47
av Yngve--Tuning
Henry skrev:
Yamaha_rider skrev:Nu kommer ju Henry o tjafsa emot vad jag säger men jag tycker att TK är väldigt bra i förhållande till prisnivå.. Men gör dina grannar en tjänst o packa om dämparn om du köper ett TK

Billiga sport rör = Suger


Kör något värre och ni kommer hajja vad jag pratar om...
En polare hade ett sånt vi giått svetsa det 4 gånger.
Ingen kvalite iaf :? :(

Postat: 31 mars 2009, 14:16
av chifen
martin skrev:
kallepalle skrev:
martin skrev: Inget som vet?? :? :(
metrakit sp. sjukt fint. vill du ha överliggande så modda på ett polini forrace eller så köper du metrakit prorace överliggande alternativt avstämt
Är Gianneli 2t oxå ett bra rör ?? :roll: :oops:
Ett underbart rör om du ska köra med originalcylindern :) Ser rätt bra ut och bra pris också.

Postat: 31 mars 2009, 17:13
av martin
chifen skrev:
martin skrev:
kallepalle skrev: metrakit sp. sjukt fint. vill du ha överliggande så modda på ett polini forrace eller så köper du metrakit prorace överliggande alternativt avstämt
Är Gianneli 2t oxå ett bra rör ?? :roll: :oops:
Ett underbart rör om du ska köra med originalcylindern :) Ser rätt bra ut och bra pris också.
funkar det bättre än Tk till Hebo 70cc rep??

Postat: 31 mars 2009, 17:14
av chifen
martin skrev:
chifen skrev:
martin skrev: Är Gianneli 2t oxå ett bra rör ?? :roll: :oops:
Ett underbart rör om du ska köra med originalcylindern :) Ser rätt bra ut och bra pris också.
funkar det bättre än Tk till Hebo 70cc rep??
Då kommer du nog klara dig bättre med tk, det är lite väl vass cylinder för gianellit.

Postat: 31 mars 2009, 17:18
av Granet
bensinskalle skrev:
Granet skrev:Men håller den för det då så det inte blir något skit med den? ;P är inte så jätte bra på moppar;P
//Granet
En trimmrörssetup kan man köra 1000 mil på eller mer om man kör rätt ;)

Självklart blir de högre slitage jämfört med original men så är de med allt trimm ;)
Men jag menar att cylindern och veven och sånt klarar av det?

Postat: 31 mars 2009, 17:20
av chifen
Granet skrev:
bensinskalle skrev:
Granet skrev:Men håller den för det då så det inte blir något skit med den? ;P är inte så jätte bra på moppar;P
//Granet
En trimmrörssetup kan man köra 1000 mil på eller mer om man kör rätt ;)

Självklart blir de högre slitage jämfört med original men så är de med allt trimm ;)
Men jag menar att cylindern och veven och sånt klarar av det?
Byt upp dig i munstycke och se till att du har en oljetillförsel på ca 2,5% så ligger du bra till och riskerar inte ras så länge du inte ligger och pinar på maxvarv hela tiden :) Ingen fara

Postat: 31 mars 2009, 17:22
av martin
chifen skrev:
martin skrev:
chifen skrev: Ett underbart rör om du ska köra med originalcylindern :) Ser rätt bra ut och bra pris också.
funkar det bättre än Tk till Hebo 70cc rep??
Då kommer du nog klara dig bättre med tk, det är lite väl vass cylinder för gianellit.
oke synd för de e snyggt :P men e tk underliggande ett bra rör för den cylindern :P :roll:

Postat: 31 mars 2009, 17:28
av Granet
chifen skrev:
Granet skrev:
bensinskalle skrev: En trimmrörssetup kan man köra 1000 mil på eller mer om man kör rätt ;)

Självklart blir de högre slitage jämfört med original men så är de med allt trimm ;)
Men jag menar att cylindern och veven och sånt klarar av det?
Byt upp dig i munstycke och se till att du har en oljetillförsel på ca 2,5% så ligger du bra till och riskerar inte ras så länge du inte ligger och pinar på maxvarv hela tiden :) Ingen fara
Okej men vilket munstycke tycker ni jag ska ha då? på ett ungefär så jag vet vad jag ska beställa(: hur ser man att oljetillförsel ligger på 2,5% då haha känner mig lite korkad ;P

Postat: 31 mars 2009, 18:44
av bensinskalle
Granet skrev:Okej men vilket munstycke tycker ni jag ska ha då? på ett ungefär så jag vet vad jag ska beställa(: hur ser man att oljetillförsel ligger på 2,5% då haha känner mig lite korkad ;P
Oljetillförseln får man justera med känsla ;) Normalt duger pumpen som den är original, men vill man vara på säkra sidan så kan man kolla så man inte har franska strypningen på pumpen och så kan man spänna vajern till pumpen, då ger den lite mer olja ;)

Munstycke frågan får du ställa i munstycketråden ;)
martin skrev:oke synd för de e snyggt men e tk underliggande ett bra rör för den cylindern
Undvik helst tk om du inte redan har köpt ett ;K De är bättre att du köper ett Hebo bufanda eller tobarro ( som ligger i ungefär samma prisklass och är mycke bättre + snyggare ), eller ett sp, scr corse, eller liknande...

Ju vassare rör desto bättre kommer de gå ;) Med tk så blir de tk effekt och de är nog inte mycke o hurra över...

Postat: 31 mars 2009, 19:03
av martin
martin skrev:
oke synd för de e snyggt men e tk underliggande ett bra rör för den cylindern

Undvik helst tk om du inte redan har köpt ett ;K De är bättre att du köper ett Hebo bufanda eller tobarro ( som ligger i ungefär samma prisklass och är mycke bättre + snyggare ), eller ett sp, scr corse, eller liknande...

Ju vassare rör desto bättre kommer de gå Med tk så blir de tk effekt och de är nog inte mycke o hurra över...
oke ska försöka få tag i ett bufanda eller tobarro då :wink:

Postat: 31 mars 2009, 20:23
av chifen
bensinskalle skrev:
Granet skrev:Okej men vilket munstycke tycker ni jag ska ha då? på ett ungefär så jag vet vad jag ska beställa(: hur ser man att oljetillförsel ligger på 2,5% då haha känner mig lite korkad ;P
Oljetillförseln får man justera med känsla ;) Normalt duger pumpen som den är original, men vill man vara på säkra sidan så kan man kolla så man inte har franska strypningen på pumpen och så kan man spänna vajern till pumpen, då ger den lite mer olja ;)

Munstycke frågan får du ställa i munstycketråden ;)
martin skrev:oke synd för de e snyggt men e tk underliggande ett bra rör för den cylindern
Undvik helst tk om du inte redan har köpt ett ;K De är bättre att du köper ett Hebo bufanda eller tobarro ( som ligger i ungefär samma prisklass och är mycke bättre + snyggare ), eller ett sp, scr corse, eller liknande...

Ju vassare rör desto bättre kommer de gå ;) Med tk så blir de tk effekt och de är nog inte mycke o hurra över...
Röret i sig ger väl en godkänd effekt men kommer att gå betydligt bättre med Hebo rör :) Blir inte riktigt bättre desto vassare röret är heller, vore ju fel att säga. Hellst vill man att rörets effektkurva ska stämma överense med cylindern och då får man maximal effekt, kanske inte mest toppfart men bästa effekten ;)

Lättast att veta hur mycket olja man har i bensinen är att blanda själv, blir säkrast så också då mopeden även får bra med olja när du motorbromsar.

Postat: 31 mars 2009, 20:29
av bensinskalle
chifen skrev:
Röret i sig ger väl en godkänd effekt men kommer att gå betydligt bättre med Hebo rör :) Blir inte riktigt bättre desto vassare röret är heller, vore ju fel att säga. Hellst vill man att rörets effektkurva ska stämma överense med cylindern och då får man maximal effekt, kanske inte mest toppfart men bästa effekten ;)

Lättast att veta hur mycket olja man har i bensinen är att blanda själv, blir säkrast så också då mopeden även får bra med olja när du motorbromsar.
Nejnej med vassare så mena ja förstås inom rimliga gränser ;)

Som att jämföra thrower och mhr supermoto ;) Supermoto betydligt "vassare" men de är fortfarande relativt "låga" kurvor i båda rören ;)


Men chifen, en viktig sak om körning ;) Man får absolut inte motorbromsa med en tvåtakt ;) När man gör de blir de ett smäre tryck i vevhuset och vevlagrena får då sämre smörjning och risk för ras är stort ...

Jag vet för ja var ganska duktig på att motorbromsa fram tills de blev rasss ^^

Postat: 31 mars 2009, 21:11
av aprilia999
Hej!

Jag har en aprilia sx50 07 och undrar vilket effektrör som är bäst mellan Hebo eller gianelli? Med rätt drevning,munstycke och intällningar. Vilket rör tror du är bäst och hur snabbt tror det det kan gå i?

Postat: 31 mars 2009, 21:23
av chifen
bensinskalle skrev:
chifen skrev:
Röret i sig ger väl en godkänd effekt men kommer att gå betydligt bättre med Hebo rör :) Blir inte riktigt bättre desto vassare röret är heller, vore ju fel att säga. Hellst vill man att rörets effektkurva ska stämma överense med cylindern och då får man maximal effekt, kanske inte mest toppfart men bästa effekten ;)

Lättast att veta hur mycket olja man har i bensinen är att blanda själv, blir säkrast så också då mopeden även får bra med olja när du motorbromsar.
Nejnej med vassare så mena ja förstås inom rimliga gränser ;)

Som att jämföra thrower och mhr supermoto ;) Supermoto betydligt "vassare" men de är fortfarande relativt "låga" kurvor i båda rören ;)


Men chifen, en viktig sak om körning ;) Man får absolut inte motorbromsa med en tvåtakt ;) När man gör de blir de ett smäre tryck i vevhuset och vevlagrena får då sämre smörjning och risk för ras är stort ...

Jag vet för ja var ganska duktig på att motorbromsa fram tills de blev rasss ^^
haha, ibland lär man sig den hårda vägen ;) Motorbroms med 2takt går bra om man blandar i tanken då den får olja hela tiden och inte bara när man gasar och oljepumpen sätter igång trots tryckförändringen. Men att göra det allt för länge bidrar såklart till högre risk.

metrakit sp

Postat: 31 mars 2009, 22:15
av D'Orto
hejsan!passar inte ett metrakit sp till en motorhispania rx?

Postat: 1 april 2009, 06:49
av bensinskalle
chifen skrev:
haha, ibland lär man sig den hårda vägen ;) Motorbroms med 2takt går bra om man blandar i tanken då den får olja hela tiden och inte bara när man gasar och oljepumpen sätter igång trots tryckförändringen. Men att göra det allt för länge bidrar såklart till högre risk.
De är väldigt illa oavsett om man blandar i tanken eller ej ;) Att motorbromsa eller ens jämngasa med en 125:a är ju rena döden :shock:

Postat: 1 april 2009, 15:58
av martin
martin skrev:
chifen skrev:
martin skrev: funkar det bättre än Tk till Hebo 70cc rep??
Då kommer du nog klara dig bättre med tk, det är lite väl vass cylinder för gianellit.
oke synd för de e snyggt :P men e tk underliggande ett bra rör för den cylindern :P :roll:
E det här ett bra rör till Hebo cylindern?
http://www.gearparts24.de/Rieju-RR-MRX- ... :3529.html
:!: :?: :?: :P

Postat: 1 april 2009, 16:34
av kallepalle
ja.

Postat: 1 april 2009, 19:53
av Henry
chifen skrev:
bensinskalle skrev:
chifen skrev:
Röret i sig ger väl en godkänd effekt men kommer att gå betydligt bättre med Hebo rör :) Blir inte riktigt bättre desto vassare röret är heller, vore ju fel att säga. Hellst vill man att rörets effektkurva ska stämma överense med cylindern och då får man maximal effekt, kanske inte mest toppfart men bästa effekten ;)

Lättast att veta hur mycket olja man har i bensinen är att blanda själv, blir säkrast så också då mopeden även får bra med olja när du motorbromsar.
Nejnej med vassare så mena ja förstås inom rimliga gränser ;)

Som att jämföra thrower och mhr supermoto ;) Supermoto betydligt "vassare" men de är fortfarande relativt "låga" kurvor i båda rören ;)


Men chifen, en viktig sak om körning ;) Man får absolut inte motorbromsa med en tvåtakt ;) När man gör de blir de ett smäre tryck i vevhuset och vevlagrena får då sämre smörjning och risk för ras är stort ...

Jag vet för ja var ganska duktig på att motorbromsa fram tills de blev rasss ^^
haha, ibland lär man sig den hårda vägen ;) Motorbroms med 2takt går bra om man blandar i tanken då den får olja hela tiden och inte bara när man gasar och oljepumpen sätter igång trots tryckförändringen. Men att göra det allt för länge bidrar såklart till högre risk.

Man motorbromsar aldrig med en 2t. När du motobromsar så får du en bränslekonsumtion som är absolut 0.
En 2t kyler och får sin smörjning via bränslet, minsta motorbroms sliter direkt på ringarna och sedan ryker oftast och gärna vevlagret om man bromsar länge. Den nyper lika lätt med då den går varmt.

Postat: 1 april 2009, 20:44
av bensinskalle
martin skrev:
E det här ett bra rör till Hebo cylindern?
http://www.gearparts24.de/Rieju-RR-MRX- ... :3529.html
:!: :?: :?: :P
De ska funka utmärkt ;) SCR är bra skit :D

Och även fast du inte blir nöjd så kan du lätt sälja röret då de är såpass sällsynt än så länge ;)
Henry skrev:Man motorbromsar aldrig med en 2t. När du motobromsar så får du en bränslekonsumtion som är absolut 0.
En 2t kyler och får sin smörjning via bränslet, minsta motorbroms sliter direkt på ringarna och sedan ryker oftast och gärna vevlagret om man bromsar länge. Den nyper lika lätt med då den går varmt.
Visste inte att de kylde dåligt också, men nu vet ja de ;)

Här måste vi tjata lite chifen, de blir inge kul om du eller nån annan råkar ut för ras och haverier :(

BIG ONE!

Postat: 4 april 2009, 15:03
av jocksson
Tjena! Någon som vet var man kan hitta ett big one rör??
om ni vet va d e för rör då :P

hej

Postat: 4 april 2009, 15:06
av antonjansson_
Tänkt köpa en Derbi xtreme sm

å tänkt sett trimavgasrör på den men annars ha den helt orginal.


Vill mest ha de för ljudet skull behöver inte ge så mycket effekt.

Vilket skall jag köpa ?

Postat: 4 april 2009, 16:38
av ProoStunter
köp turbokit dos salidos det låter som fan å e snygt som fan
http://twostroke.se/product.asp?product=11182

Postat: 4 april 2009, 16:41
av antonjansson_
ProoStunter skrev:köp turbokit dos salidos det låter som fan å e snygt som fan
http://twostroke.se/product.asp?product=11182

vill int ha underliggande :P

Postat: 4 april 2009, 16:51
av ProoStunter
SKIT I DET DÅ ! :D

Re: BIG ONE!

Postat: 4 april 2009, 17:28
av bensinskalle
jocksson skrev:Tjena! Någon som vet var man kan hitta ett big one rör??
om ni vet va d e för rör då :P
tror de finns en sida som heter nåt i stil med STCtrim. nånting.. Du får googla ;)''

Ja har åkt big one, grymt jävla rör :D varvar som fan

Men ja tror de på stc inte är de värsta big one....

De ja hade ( natural born big one ) fanns bara 3 st i sverige av.....

Re: hej

Postat: 4 april 2009, 17:41
av kallepalle
antonjansson_ skrev:Tänkt köpa en Derbi xtreme sm

å tänkt sett trimavgasrör på den men annars ha den helt orginal.


Vill mest ha de för ljudet skull behöver inte ge så mycket effekt.

Vilket skall jag köpa ?
gianelli. billigt och lirar typ näst bäst av alla rör till org cylindern.

Re: hej

Postat: 4 april 2009, 17:44
av antonjansson_
kallepalle skrev:
antonjansson_ skrev:Tänkt köpa en Derbi xtreme sm

å tänkt sett trimavgasrör på den men annars ha den helt orginal.


Vill mest ha de för ljudet skull behöver inte ge så mycket effekt.

Vilket skall jag köpa ?
gianelli. billigt och lirar typ näst bäst av alla rör till org cylindern.

Okej får de fint ljud då ? sku vilja ha 2takts cross ljud :P

Postat: 4 april 2009, 17:45
av kallepalle
det har ett riktigt fint smattrande ljud

Postat: 4 april 2009, 17:46
av antonjansson_
kallepalle skrev:det har ett riktigt fint smattrande ljud

okej:D tack för svaret

Postat: 4 april 2009, 17:48
av kallepalle
iallafall om du väljer kolfiber dämpen. aluminiumdämopen verkar låta annorlunda när jag kollade på beckvalls teststarning (i projekttråden på detta forum)

Postat: 5 april 2009, 13:31
av SajdoO
vilket rör bör jag köpa som ger mäst effekt och e överliggande, ska ge maximal effekt till org cylinder å org förgasare (17,5 mm) // Derbi Drd Racing

Postat: 5 april 2009, 14:00
av kallepalle
malossi mhr replica.

Postat: 6 april 2009, 10:46
av SajdoO
ofan så de går bra till orginal cylinder å orginal förgasare asså

Postat: 6 april 2009, 10:49
av kallepalle
det är det bästa röret till orginalcylindern. tätt efter ligger metrakit sp och gianelli enduro 2t