Tjejer, Killar, Förhållanden och Kärleks - Tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

GuZt4v skrev:tjenare har ett litet problem nu och undrar vad jag ska göra:( jo de är så att en tjej på skolan (går i 9:an och hon med men i en annan klass) skrev till mej helt plötsligt o börja med att jag var söt osv. (som alltid) iaf sen typ fortsatte de o jag kände att hon verkar schysst o så bara att hon inte vågar snacka lr någonting irl... hennes o min kompis typ tvingade henne att krama mej nästan o de var inte direkt en mjuk skön kram utan mer att hon inte gillade så.. vi har typ sagt att vi ska träffas o lite men vet inte hur de kommer sluta, hon är alltid upptagen med att rida då hon tävlar i det så har verkligen allt fö många tankar runt det då moppen behöver mycket mer fokus....
Vänta ska du se att något händer ;) i sommras när ja va på G me min brud så sov vi över på samma ställe :oops: båda va ju lite "fega" så inget hände mer än ligga brevid varandra ;) sen när skolan börja kom 1:a kramen osv och nu så har vi vart tillsammans i snart 7mån :D vi börja prata på fejjan för ja hade tråkigt :roll: så allt kan ju hända ;)
Edit hon är 2 år yngre :lol: :twisted:
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

På lördag har jag och bruden varit tillsammans i 1 år och 2 månader. :roll:
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

ArvidsZon skrev:På lördag har jag och bruden varit tillsammans i 1 år och 2 månader. :roll:
haru satt på na då? :wink:
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

stunt 4 life skrev:
ArvidsZon skrev:På lördag har jag och bruden varit tillsammans i 1 år och 2 månader. :roll:
haru satt på na då? :wink:
Bild
widell
Stolt ägare av vicke xX SMT

Inlägg av widell »

nej, för ni hade väll ett uppehåll ? ;)
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta

Bild
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

widell skrev:
nej, för ni hade väll ett uppehåll ? ;)
Ska man räkna med det så blir de 1,1 :lol:
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Hur fan lyckas ni ha förhållande som varar så länge? Tröttnar ni aldrig på samma brud?

Mitt längsta var 2månader ^^, Måste ju variera lite mellan brudarna, inte särskillt bra om hon kommer på de.. :D
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

Ztraand skrev:Hur fan lyckas ni ha förhållande som varar så länge? Tröttnar ni aldrig på samma brud?

Mitt längsta var 2månader ^^, Måste ju variera lite mellan brudarna, inte särskillt bra om hon kommer på de.. :D
Man hittar väll någon man trivs ihop med, sen avskyr jag rent ut sagt sådana som byter partner efter någon månad.
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

ArvidsZon skrev:
Ztraand skrev:Hur fan lyckas ni ha förhållande som varar så länge? Tröttnar ni aldrig på samma brud?

Man hittar väll någon man trivs ihop med, sen avskyr jag rent ut sagt sådana som byter partner efter någon månad.
Jag byter inte, grejjen är bara att ja aldrig lyckas få de och hålla längre. Men de är ju inte en ny varje månad direkt... 2flickvänner/år typ. Om de inte håller längre än vanligt, singel livet ör ju 10000000ggr roligare tkr jag, slipper ha brudens tjejkompisar efter en så fort man snackar med en annan brud.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

TechnoMen skrev:[spoiler]
Roxxen96 skrev:[spoiler]
TechnoMen skrev:[/spoiler]

Tycker du ska göra precis som Derbi_mackan sa prata med henne ansikte mot ansikte och berätta precis vad du känner/tycker sedan kysser du na långsamt det funkar varje gång med en liten långsam kyss.. :roll:
Tror inte en kyss är särskilt passande på hur det ser ut just nu.. Hon svarar inte när jag ringer, skriver på facebook, eller i skype. Hon drog nyss idag till Norge utan att säga hejdå. Men jag har förståelse för varför hon inte svarar, hon behöver betänke tid. Men jag undrade mer om det var värt att vänta på henne om man verkligen älskar henne, eller om det inte är värt för att Isak kommer ivägen...? :roll: Kommer inte kunna prata med henne föräns nästa måndag, inte imorgon, alltså nästa, då börjar skolan... Hon är påväg till Norge (trysil) för att åka skidor med sin familj just nu.
[/spoiler]

Tycker du ska va singel och vänta på en annan.. eller bara skita i att skriva till henne om lyssna på denna mening "Älskar hon dig kommer hon tillbaka.." alltså om du bara låter henne va så kommer hon själv att ringa/smsa dig någon gång..
Tack TechnoMen! :) Jo det är precis den meningen mina polare, och alla som stöttar mig säger till mig! Jag tänker bara låta henne vara nu, jag har inte snackat med henne på många dagar nu pga att hon är i norge, jag skiter i att smsa henne också, för jag vet att hon behöver tänka. Och ja, älskar hon mig kommer hon att komma tillbaka till mig, ja genom att först börja smsa / ringa mig och börja snacka. Hoppas som fan att det blir som vanligt!

Tack för alla svar grabbar, det betyder! <3
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Ge upp era personliga debatter och bråk här annars stänger jag ner tråden på obestämd tid och kör kollektivbestraffning bara för att några inte kan sköta sig och hålla sig till topic. Om det är någon som har drog/alkoholproblem så antingen startar ni en tråd om det här, skriver pm till en medlem eller mod som ni litar på och pratar om det eller söker proffs hjälp med det. Hör inte hemma i den här tråden, det är inte för att jag är känslokall utan för att det inte hör hemma här i tråden bara. Överlappar problemen förhållande och droger/alkohol, kan ni självklart ta det här men det ska inte vara något skit från andra medlemmar då. Jag vet själv hur det är att ha folk i sin omgivning med problem med både droger och alkohol och vet att det inte är lätt men här är inte stället att ta det på om det inte överlappar med varandra och att sedan ta till personangrepp och gå på folks sexuella läggning (vet inte om personen i fråga är gay eller hetro) men det spelar ingen roll. Tråden är till för de som har problem med förhållanden, tjejer, killar och kärlek. Sedan spelar det ingen roll om personen som har problemet är homo, hetro eller bi så har de full rätt att posta här om sina problem och se jag att någon klankar ner på någon på grund av det så blir det avstängning.

Det här är ett väldigt känsligt ämne och då vill man inte att folk ska komma och vara oseriösa och speciellt och börja trakassera. Det är inte okej, förstått? Folk får ha vilken läggning de vill, det gör dem inte mindre värda eller något och är det någon som tycker annat så behöver de inte posta här helt enkelt utan håll tråden till vad den är till för. Och jag vet att speciellt i er ålder är det ett väldigt känsligt ämne, det är ett känsligt ämne även för äldre men i tonåren så är det värre med alla hormoner etc som rusar i kroppen så tagga ner!

Fresh start nu och tidigare inlägg är rensat!
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

chifen skrev:Ge upp era personliga debatter och bråk här annars stänger jag ner tråden på obestämd tid och kör kollektivbestraffning bara för att några inte kan sköta sig och hålla sig till topic. Om det är någon som har drog/alkoholproblem så antingen startar ni en tråd om det här, skriver pm till en medlem eller mod som ni litar på och pratar om det eller söker proffs hjälp med det. Hör inte hemma i den här tråden, det är inte för att jag är känslokall utan för att det inte hör hemma här i tråden bara. Överlappar problemen förhållande och droger/alkohol, kan ni självklart ta det här men det ska inte vara något skit från andra medlemmar då. Jag vet själv hur det är att ha folk i sin omgivning med problem med både droger och alkohol och vet att det inte är lätt men här är inte stället att ta det på om det inte överlappar med varandra och att sedan ta till personangrepp och gå på folks sexuella läggning (vet inte om personen i fråga är gay eller hetro) men det spelar ingen roll. Tråden är till för de som har problem med förhållanden, tjejer, killar och kärlek. Sedan spelar det ingen roll om personen som har problemet är homo, hetro eller bi så har de full rätt att posta här om sina problem och se jag att någon klankar ner på någon på grund av det så blir det avstängning.

Det här är ett väldigt känsligt ämne och då vill man inte att folk ska komma och vara oseriösa och speciellt och börja trakassera. Det är inte okej, förstått? Folk får ha vilken läggning de vill, det gör dem inte mindre värda eller något och är det någon som tycker annat så behöver de inte posta här helt enkelt utan håll tråden till vad den är till för. Och jag vet att speciellt i er ålder är det ett väldigt känsligt ämne, det är ett känsligt ämne även för äldre men i tonåren så är det värre med alla hormoner etc som rusar i kroppen så tagga ner!

Fresh start nu och tidigare inlägg är rensat!
Håller med till 100% där!
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Nu vill jag ta om allting och strävar verkligen efter ett seriöst svar..

Alltså jag har sovit hos en tjej (vi var inte tillsammans) från förra onsdagen och åkte hem idag och hon har alltid varit snäll inte sur eller hållt sig borta från mig eller liknande utan tvärtom lite mycket kanske så tre gånger hade vi sex och jag vet att hon var med på det till 100% vi var ju inte tillsammans så jag viska tillochmed i hennes öra "vill du verkligen..?" hon sa "ja, jag vill.." men det är så att jag klarar mig verkligen inte utan henne för jag kan åka till henne när allt är som värst, hon ställer alltid upp och är världens finaste person! Men nu skrev hon till mig "Det här funkar inte längre. Håll dig borta från mig." och jag fråga vad som var fel och ville ha ett bra svar då fick jag detta "Jag orkar inte. Jag vill inte höra. Alla frågar om vi är tsm. Jag vill inte det. Jag trodde vi var vänner men det går inte. Snälla låt mig vara. Du klarar dig utan mig." och det är så att jag verkligen inte klarar mig utan henne utan jag kommer börja med spriten och drogerna igen bli tvungen att flytta till Linköping och bo hos en familj där och det kommer verkligen inte gå så jag frågar er vad fan jag ska göra/säga till Emelie, ja ligger helt fucking förstörd i sängen just nu och jag vågar inte fråga någon i skolan som känner henne bra vad jag ska göra för om det kommer ut.. och nu hoppas jag inte heller att alla drygar med mig utan var snälla och ge mig tips på vad jag kan säga/göra..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Antar att du berättat om dina drogproblem för henne då din tillflyktsort har varit just till henne och hon är rädd att det ska bli allt för seriöst så hon blir indragen i det hela. Allt blev väl för mycket för henne på en gång och hon vet inte hur hon ska hantera det för hon har kanske inte varit i den situationen förut med folk med drogproblem och allt det där och som jag tolkar det verkar det som hon börjar utveckla känslor för dig som är med än vänskapliga bara men lite som tjejer är så går ju ryktet också och jag vet inget om din bakgrund men antar att folk där i omgivningen gör det till viss del och hon vill inte bli associerad med dig pga din bakgrund och att du haft (har?) ett problem med droger (nu räknar jag in alkohol som en drog då det faktiskt är det även om det är en laglig sådan). Hon är förmodligen rädd för att om ni umgås mer så kommer hon inte orka hålla det på en vänskaplig nivå längre (vilket ni redan börjar vara påväg över nu som jag kan tolka det, rätta mig om jag har fel) och blir ni tillsammans så kommer rykten gå om att hon blir tillsammans med (ursäkta uttrycket) pundare och hennes vänner kommer se ner på henne och möjligen lämna henne på grund av den anledningen.

Sättet som hon skriver på tyder ju på att hon är upprörd iaf så det är nog redan folk som börjat prata. Hon vill att du ska låta henne vara för att hon inte vill dras med den bördan och tyngden som hon tror det skulle sätta på henne om ni blir tillsammans officiellt och hon förstår nog inte heller hur svårt missbruk kan vara att komma ur och att man verkligen behöver folk vid sig då som kan stötta, lyssna och förstå utan att döma. För ska man vara ärlig så är folk i det här landet jävligt duktiga på att döma, speciellt när det gäller droger. Man kan vara väldens trevligaste och goaste person som hamnar i fel gäng, börjar med fel saker sedan eskalerar det och man är fast i något. För dig har det ju tydligen funkat så länge du haft henne men hon har aldrig varit med om det förut så hon vet inte hur det blir när den stöttande pelaren bara försvinner och inte vill veta av en längre. Det låter som att dina problem tar väldigt hårt på henne också så jag skulle tro att hon har ganska starka känslor för dig och det börjar bli för allvarligt för fort. Sedan vet du väl hur tjejer kan snacka så säger hon att ni haft sex så börjar folk prata om att ni är tillsammans och det är då stenen föll för henne verkar det som och då känner hon sig ansvarig för vad som händer med dig om ni skulle vara tillsammans.

Hur länge drack du/brukade du innan du träffade henne? Var det bara lätta droger typ cannabis eller tyngre också? Det vill jag bara veta pga hur seriöst beroende missbruk dom det är du går/gått igenom. Pratade ni mycket om vad anledningen till dina problem kom ifrån eller var det mer prat om hur du skulle sluta och vad du ska göra sedan?

Har du varit helt nykter under tiden som du varit med henne? Och under hur lång tid är det isf? En annan ganska viktig fråga är hur gammal är du och hur gammal är hon? Tänk på att du har inget namn här, ingen mailadress utan du är fortfarande helt anonym. Det står inte ens en stad så var lugn.

Är du kär i den här tjejen också eller är det bara en vänskaplig relation och ni har haft sex?

Innan jag kan komma med några tips om vad du ska säga eller hur du ska göra så vill jag gärna veta detta bara för att kunna analysera situationen bättre och ge dig så goda råd som möjligt. Uppenbart är redan att du litar på henne.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

chifen skrev:[spoiler]Antar att du berättat om dina drogproblem för henne då din tillflyktsort har varit just till henne och hon är rädd att det ska bli allt för seriöst så hon blir indragen i det hela. Allt blev väl för mycket för henne på en gång och hon vet inte hur hon ska hantera det för hon har kanske inte varit i den situationen förut med folk med drogproblem och allt det där och som jag tolkar det verkar det som hon börjar utveckla känslor för dig som är med än vänskapliga bara men lite som tjejer är så går ju ryktet också och jag vet inget om din bakgrund men antar att folk där i omgivningen gör det till viss del och hon vill inte bli associerad med dig pga din bakgrund och att du haft (har?) ett problem med droger (nu räknar jag in alkohol som en drog då det faktiskt är det även om det är en laglig sådan). Hon är förmodligen rädd för att om ni umgås mer så kommer hon inte orka hålla det på en vänskaplig nivå längre (vilket ni redan börjar vara påväg över nu som jag kan tolka det, rätta mig om jag har fel) och blir ni tillsammans så kommer rykten gå om att hon blir tillsammans med (ursäkta uttrycket) pundare och hennes vänner kommer se ner på henne och möjligen lämna henne på grund av den anledningen.

Sättet som hon skriver på tyder ju på att hon är upprörd iaf så det är nog redan folk som börjat prata. Hon vill att du ska låta henne vara för att hon inte vill dras med den bördan och tyngden som hon tror det skulle sätta på henne om ni blir tillsammans officiellt och hon förstår nog inte heller hur svårt missbruk kan vara att komma ur och att man verkligen behöver folk vid sig då som kan stötta, lyssna och förstå utan att döma. För ska man vara ärlig så är folk i det här landet jävligt duktiga på att döma, speciellt när det gäller droger. Man kan vara väldens trevligaste och goaste person som hamnar i fel gäng, börjar med fel saker sedan eskalerar det och man är fast i något. För dig har det ju tydligen funkat så länge du haft henne men hon har aldrig varit med om det förut så hon vet inte hur det blir när den stöttande pelaren bara försvinner och inte vill veta av en längre. Det låter som att dina problem tar väldigt hårt på henne också så jag skulle tro att hon har ganska starka känslor för dig och det börjar bli för allvarligt för fort. Sedan vet du väl hur tjejer kan snacka så säger hon att ni haft sex så börjar folk prata om att ni är tillsammans och det är då stenen föll för henne verkar det som och då känner hon sig ansvarig för vad som händer med dig om ni skulle vara tillsammans.

Hur länge drack du/brukade du innan du träffade henne? Var det bara lätta droger typ cannabis eller tyngre också? Det vill jag bara veta pga hur seriöst beroende missbruk dom det är du går/gått igenom. Pratade ni mycket om vad anledningen till dina problem kom ifrån eller var det mer prat om hur du skulle sluta och vad du ska göra sedan?

Har du varit helt nykter under tiden som du varit med henne? Och under hur lång tid är det isf? En annan ganska viktig fråga är hur gammal är du och hur gammal är hon? Tänk på att du har inget namn här, ingen mailadress utan du är fortfarande helt anonym. Det står inte ens en stad så var lugn.

Är du kär i den här tjejen också eller är det bara en vänskaplig relation och ni har haft sex?

Innan jag kan komma med några tips om vad du ska säga eller hur du ska göra så vill jag gärna veta detta bara för att kunna analysera situationen bättre och ge dig så goda råd som möjligt. Uppenbart är redan att du litar på henne.[/spoiler]
Tack så mycket! Jag kommer skriva dåligt nu för jag har dyslexi och sitter på min iphone..
chifen skrev:Hur länge drack du/brukade du innan du träffade henne? Var det bara lätta droger typ cannabis eller tyngre också? Det vill jag bara veta pga hur seriöst beroende missbruk dom det är du går/gått igenom. Pratade ni mycket om vad anledningen till dina problem kom ifrån eller var det mer prat om hur du skulle sluta och vad du ska göra sedan?
Alltså jag har alltid kännt denna tjej det är så här att min pappa är Eddy Larsson (om du inte vet vem det är kan du söka upp lite fakta orkar inte skriva..) och från jag var 1 till 3 år bodde jag granne med Emelie som tjejen heter, och det var då pappa misshandla min mamma och en till kvinna så hela Emelies familj stöttar mig nu för det han har gjort nu med Bobby.. så jag har alltid haft kontakt med denna tjej och nu har jag fått problem med min mamma här hemma och då går det inte så bra att bo här hemma längre så jag sover hos Emelie för att komma hemmifrån lite. Hon bor på en ö ute i skärgården med en massa djur så det är rena paradiset att komma ut dit! iaf i höstas börja mamma gå in i väggen jag palla inte trycket och var då nära att börja med droger men gjorde inte det för Emelies familj hjälpte mig genom allt och jag fick bo där och de var bedå bra för mamma om mig.. iaf så hände det första gången då jag och Emelie låg med varan då sa hon att hon inte palla mer och ville inte ha kontakt med mig längre då small det till och jag bröt ihop så jag började med drogerna.. jag rökte cannabis och drak under skol tid.. Emelie såg på mig att jag verkligen behövde hjälp då och stötta mig genom skiten och jag sket i skolan och var hemma hon henne i 4 veckor så jag fick jobba med hennes mamma som har 43 islandshästar på ön och då fick jag ju inte tag på cannabis längre eller något annat så det mesta blev bra igen.. jag sluta iaf med skiten.. Sedan blev allt bra mellan oss också så jag bodde hemma igen när jag kommer hem var även mamma okej igen inte sönder stressad eller något, men så nu när jag fyllde år den 30de mars fick jag brev av pappa som sitter inne då och aldrig har hört av sig till mig sen jag var 4.. och han ville träffa mig när han kommer ut men jag var ärlig mot han och sa att jag inte ville det så som han har förstört mitt liv och allt han gjort mot mamma.. då börja jag få hot brev av han och mamma gick in väggen igen.. så jag drog ut till Emelie den 4de april och kom hem igår.. och under tiden jag var där hade vi sex 3 gånger och nu händer allt detta.. och jag kommer inte klara mig utan henne för hon är den ända pelaren jag har, ingen annan människa vill hjälpa en sån som jag.. men jag får inte tag på henne hon svarar inte när jag ringer/smsar.. och nu börjar jag rasa samman igen..
chifen skrev:Har du varit helt nykter under tiden som du varit med henne? Och under hur lång tid är det isf? En annan ganska viktig fråga är hur gammal är du och hur gammal är hon? Tänk på att du har inget namn här, ingen mailadress utan du är fortfarande helt anonym. Det står inte ens en stad så var lugn.
Ja jag har varit helt ren från allt. sen nyår ungefär tills nu.. jag är bara 15 bast fyllde det den 30de som jag nämnde tidigare.. hon är lika gammal som mig.
chifen skrev:Är du kär i den här tjejen också eller är det bara en vänskaplig relation och ni har haft sex?
Ja jag har väll haft lite extra kännslor för henne i något halv år nu..

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Okej okej, jo jag vet vet det är och hela den där tragiska storyn, det behöver vi inte prata om alls för det förstår jag måste vara jobbigt för dig. Om det känns bättre för dig kan vi snacka över PM istället men det är upp till dig sedan. Börjar du få hotbrev så kan du se till så att han inte tillåts att skicka brev till dig eller din familj längre om du orkar gå den vägen men jag förstår att det är tung som fan.

Då var du inte inne på tunga droger iaf så abstinensen och den biten är inget man behöver lägga vikt på iaf, då är det bara den psykiska biten. Har du sökt hjälp någon annan stans? (ja, jag vet att psykhjälp i Sverige är ett patetiskt skämt i 9 fall av 10) men det finns hjälp att få och så pass ung som du är och med tanke på din historia är det ganska stor chans att de lägger ner extra energi på dig och du får mer hjälp.

Men du har hennes familj lite som en stödfamilj också då som jag tolkar det, det hela blir mycket med komplicerat nu när ni haft sex. Kan du inte vända dig mer till hennes mamma och börja jobba med hästarna där igen för det verkade ju hjälpa dig att tänka på annat, men det kan ju bli jobbigt nu när du och Emelie har "hit a roadblock" så att säga. Har blivit så dålig på att formulera mig på svenska under hela tiden jag varit utomlands och sedan bara pratat engelska när jag bodde i Stockholm med en amerikan men hoppas du förstår vad jag menar iaf.

Det kommer inte funka om du bara ringer och ringer, det kommer hon förmodligen anse som pressande och känna stort tryck på sig utan försök att träffa henne och prata med henne på riktigt istället och se till att göra det nykter. Har du berättat om dessa brev som du börjat fått från din pappa nu? Det kan vara sånt också. Eftersom ni är lika gamla, ingen av er har speciellt mycket livserfarenhet (säger inte att jag har det heller, är själv bara 20 och fyller 21 iår) men det sätter en oerhörd press på henne också att veta att hon är den ändå som du kan förlita dig på och som folk snackar i det här landet är det inte konstigt att du får dåligt rykte på grund av vad din pappa gjort och i den där åldern så är ryktet väldigt viktigt och det är nog därför hon vill att du ska backa undan, eller så kan det vara för att hon också känner sig hotad om hon vet om dessa hotbrev från din far då ni står varandra så pass nära och det är ren rädsla. Det är så svårt att säga i såna här situationer med tanke på att jag inte känner någon av er utan allt jag kan gå på är bara grundliga psykiska principer och reaktioner, det är väldigt svårt för mig som utomstående att göra en individuell bedömning för varför hon tvärvänder sådär men jag kan säga att det är inte ovanligt och det behöver inte vara på grund av dig, tjejer i den åldern kan vara extremt impulsiva och bara tvärvända för att sedan komma tillbaka så förlora inte hoppet på henne än och vad du än gör går inte till flaskan för att trösta dig. Nu vill jag inte uppmuntra någon till droger här eller så men då måste jag säga att det vore bättre för dig att ta en holk så du lugnar ner dig om du känner att du måste ta något för alkohol kan få folk att göra så sjukt dumma grejer och då kan du få för dig att säga dumma saker till henne också vilket jag är säker på är det sista du vill. Men tillbaka till henne nu, prata med henne och säg att du verkligen behöver komma bort hemifrån och fråga om du inte kan få bo hos dem ett tag nu, jag förstår att du är väldigt rädd för vad svaret kan bli och jag kan inte lova dig att det blir ett positivt svar men då har du iaf försökt. Säg att ni inte behöver sova i samma rum om hon inte vill, bara då får komma hemifrån och låta din mamma ta itu med sakerna i hennes takt (Använder hon också flaskan som tillflykt förresten eller blir hon bara deprimerad och emotionellt förstörd?) Då kanske du kan börja hjälpa hennes mamma med hästarna igen. Då får du också säga till henne som det är att du inte kommer klara av att stanna där hemma och säga precis som du har sagt till oss här att du kommer drunkna i drogerna och alkoholen om du inte kan få någon att prata med, kräv inte av henne att hon måste förstå och komma med förslag, säg bara att du vill ha någon som kan lyssna och försöka hjälpa dig att komma igenom allt med.

Ska jag vara ärlig så är inte allt det här helt rätt mot henne heller, det blir väldigt mycket tryck på henne och hon må vara en stark, snäll och jättegullig tjej men hon är fortfarande bara 15 år och det är svårt att kräva att hon ska kunna processera allt det här. Det kanske skulle vara bättre om du kan prata med hennes mamma som är äldre och inte lika instabil som en 15 årig tjej (inget illa menat mot henne men 15åriga tjejer har så mycket hormoner i kroppen att de blir instabila på ett sätt som inte vuxna blir i samma utsträckning) Jag förstår att hon är din stödpelare men du kanske får skaffa två stödpelare istället och anförtro dig lite på hennes mamma som du ändå jobbat med och då kan ni prata på jobbet när ni sköter om hästarna och om inte Emelie vill att du ska sova med henne kanske hennes mamma låter dig sova någon annan stans i huset så du kan komma hemifrån iaf och på sikt jobba ut det där med Emelie och berätta för henne hur du känner för att ha förtryckta känslor för någon är inte kul. Har du det för länge utan att söka dig till någon så kan du bli känslomässigt störd på ett vis som gör att du inte kan anförtro dig till någon och du går runt på alla dina plågor själv och aldrig pratar med någon om det, och det är jävligt jobbigt kan jag lova dig. Det är jag ganska säker på att du redan gör till viss del men inte fullt ut för då skulle du aldrig våga öppna dig såhär på ett öppet forum, inte ens som anonym.

Jag tycker du gjorde helt rätt som sa sanningen till din pappa iaf och jag tycker inte att ni ska ha någon mer kontakt alls tills du känner dig mogen för att ta den kontakten själv, även om det betyder aldrig.

Sedan förstår jag hur det tär på dig att din mamma mår dåligt också och att du vill kunna vara där för henne också med det blir helt enkelt bara för mycket att deala med på en gång, inte bara för en 15åring utan för vem fan som helst. Sånt där är skitjobbigt, dels har ju du dina problem och i vanliga fall är det ju föräldrarna man går till då men det kan ju inte du göra nu när din mamma har kraschat igen (har hon träffat någon ny förresten eller är hon ensam?) och då får du söka dig till din stödfamilj istället, jag hav svårt att se att de kan avvisa dig.

Kan säga att det finns många människor som skulle vila hjälpa "människor som du" dig är det inget fel på, det är din pappa som begått en massa hemskheter och det ska inte du behöva lida för vad det gäller att få kontakt med folk. Sedan kommer du ju självklart lida för det ändå, jag tänker inte ljuga för dig. Folk kan vara väldigt fördomsfulla och du kan få ta skit för saker som din pappa har gjort men det är då fan inte ditt fel att han är störd, för det finns inget annat jag kan kalla det även om det gör dig ledsen att höra. Jag försöker hjälpa dig så gott jag kan och jag känner dig inte ens så det är väldigt svårt för mig att göra det men gå inte ut med inställningen att folk inte vill ha att göra med dig på grund av din far, ni är helt olika individer och så dåligt som du mår så finns det många som vill hjälpa dig men gå först och främst till din stödfamilj och försök få deras hjälp och bo där för jag kan förstå att det känns mycket mer betryggande för dig att bo med dem som du känner och har känt sedan länge istället för att flytta till någon annan familj (soc som ordnat antar jag?) i Linköping.

Ursäkta om det är väldigt svamligt men jag är sjukt trött och ska gå och lägga mig precis. Hoppas jag har varit till någon hjälp iaf. Vill du snacka över PM och göra det mer privat så gör vi det istället men det kan ju finnas folk som har något nyttigt att väga in med. Vi hörs imorn iaf. Försök att håll dig borta från alla droger nu och håll dig nykter, det kommer bara göra saken sämre, tro mig. Du är alldeles för ung för att förstöra ditt liv med sånt skit nu, du har redan så mycket som tynger dig och även om berusningen lättar på det trycket temporärt så kommer det bara bli ännu tyngre med tiden för du får bara en börda till på dina axlar men det har du säkert hört förut.

God natt. Peace

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög

Inlägg av falkheden »

fyfan betalade nyss 500 kr på taxi för att få hit en brud...
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

falkheden skrev:fyfan betalade nyss 500 kr på taxi för att få hit en brud...
Och du fick inget ellerhur? :lol: :D
bibapeolola
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

chifen skrev:[spoiler]Okej okej, jo jag vet vet det är och hela den där tragiska storyn, det behöver vi inte prata om alls för det förstår jag måste vara jobbigt för dig. Om det känns bättre för dig kan vi snacka över PM istället men det är upp till dig sedan. Börjar du få hotbrev så kan du se till så att han inte tillåts att skicka brev till dig eller din familj längre om du orkar gå den vägen men jag förstår att det är tung som fan.

Då var du inte inne på tunga droger iaf så abstinensen och den biten är inget man behöver lägga vikt på iaf, då är det bara den psykiska biten. Har du sökt hjälp någon annan stans? (ja, jag vet att psykhjälp i Sverige är ett patetiskt skämt i 9 fall av 10) men det finns hjälp att få och så pass ung som du är och med tanke på din historia är det ganska stor chans att de lägger ner extra energi på dig och du får mer hjälp.

Men du har hennes familj lite som en stödfamilj också då som jag tolkar det, det hela blir mycket med komplicerat nu när ni haft sex. Kan du inte vända dig mer till hennes mamma och börja jobba med hästarna där igen för det verkade ju hjälpa dig att tänka på annat, men det kan ju bli jobbigt nu när du och Emelie har "hit a roadblock" så att säga. Har blivit så dålig på att formulera mig på svenska under hela tiden jag varit utomlands och sedan bara pratat engelska när jag bodde i Stockholm med en amerikan men hoppas du förstår vad jag menar iaf.

Det kommer inte funka om du bara ringer och ringer, det kommer hon förmodligen anse som pressande och känna stort tryck på sig utan försök att träffa henne och prata med henne på riktigt istället och se till att göra det nykter. Har du berättat om dessa brev som du börjat fått från din pappa nu? Det kan vara sånt också. Eftersom ni är lika gamla, ingen av er har speciellt mycket livserfarenhet (säger inte att jag har det heller, är själv bara 20 och fyller 21 iår) men det sätter en oerhörd press på henne också att veta att hon är den ändå som du kan förlita dig på och som folk snackar i det här landet är det inte konstigt att du får dåligt rykte på grund av vad din pappa gjort och i den där åldern så är ryktet väldigt viktigt och det är nog därför hon vill att du ska backa undan, eller så kan det vara för att hon också känner sig hotad om hon vet om dessa hotbrev från din far då ni står varandra så pass nära och det är ren rädsla. Det är så svårt att säga i såna här situationer med tanke på att jag inte känner någon av er utan allt jag kan gå på är bara grundliga psykiska principer och reaktioner, det är väldigt svårt för mig som utomstående att göra en individuell bedömning för varför hon tvärvänder sådär men jag kan säga att det är inte ovanligt och det behöver inte vara på grund av dig, tjejer i den åldern kan vara extremt impulsiva och bara tvärvända för att sedan komma tillbaka så förlora inte hoppet på henne än och vad du än gör går inte till flaskan för att trösta dig. Nu vill jag inte uppmuntra någon till droger här eller så men då måste jag säga att det vore bättre för dig att ta en holk så du lugnar ner dig om du känner att du måste ta något för alkohol kan få folk att göra så sjukt dumma grejer och då kan du få för dig att säga dumma saker till henne också vilket jag är säker på är det sista du vill. Men tillbaka till henne nu, prata med henne och säg att du verkligen behöver komma bort hemifrån och fråga om du inte kan få bo hos dem ett tag nu, jag förstår att du är väldigt rädd för vad svaret kan bli och jag kan inte lova dig att det blir ett positivt svar men då har du iaf försökt. Säg att ni inte behöver sova i samma rum om hon inte vill, bara då får komma hemifrån och låta din mamma ta itu med sakerna i hennes takt (Använder hon också flaskan som tillflykt förresten eller blir hon bara deprimerad och emotionellt förstörd?) Då kanske du kan börja hjälpa hennes mamma med hästarna igen. Då får du också säga till henne som det är att du inte kommer klara av att stanna där hemma och säga precis som du har sagt till oss här att du kommer drunkna i drogerna och alkoholen om du inte kan få någon att prata med, kräv inte av henne att hon måste förstå och komma med förslag, säg bara att du vill ha någon som kan lyssna och försöka hjälpa dig att komma igenom allt med.

Ska jag vara ärlig så är inte allt det här helt rätt mot henne heller, det blir väldigt mycket tryck på henne och hon må vara en stark, snäll och jättegullig tjej men hon är fortfarande bara 15 år och det är svårt att kräva att hon ska kunna processera allt det här. Det kanske skulle vara bättre om du kan prata med hennes mamma som är äldre och inte lika instabil som en 15 årig tjej (inget illa menat mot henne men 15åriga tjejer har så mycket hormoner i kroppen att de blir instabila på ett sätt som inte vuxna blir i samma utsträckning) Jag förstår att hon är din stödpelare men du kanske får skaffa två stödpelare istället och anförtro dig lite på hennes mamma som du ändå jobbat med och då kan ni prata på jobbet när ni sköter om hästarna och om inte Emelie vill att du ska sova med henne kanske hennes mamma låter dig sova någon annan stans i huset så du kan komma hemifrån iaf och på sikt jobba ut det där med Emelie och berätta för henne hur du känner för att ha förtryckta känslor för någon är inte kul. Har du det för länge utan att söka dig till någon så kan du bli känslomässigt störd på ett vis som gör att du inte kan anförtro dig till någon och du går runt på alla dina plågor själv och aldrig pratar med någon om det, och det är jävligt jobbigt kan jag lova dig. Det är jag ganska säker på att du redan gör till viss del men inte fullt ut för då skulle du aldrig våga öppna dig såhär på ett öppet forum, inte ens som anonym.

Jag tycker du gjorde helt rätt som sa sanningen till din pappa iaf och jag tycker inte att ni ska ha någon mer kontakt alls tills du känner dig mogen för att ta den kontakten själv, även om det betyder aldrig.

Sedan förstår jag hur det tär på dig att din mamma mår dåligt också och att du vill kunna vara där för henne också med det blir helt enkelt bara för mycket att deala med på en gång, inte bara för en 15åring utan för vem fan som helst. Sånt där är skitjobbigt, dels har ju du dina problem och i vanliga fall är det ju föräldrarna man går till då men det kan ju inte du göra nu när din mamma har kraschat igen (har hon träffat någon ny förresten eller är hon ensam?) och då får du söka dig till din stödfamilj istället, jag hav svårt att se att de kan avvisa dig.

Kan säga att det finns många människor som skulle vila hjälpa "människor som du" dig är det inget fel på, det är din pappa som begått en massa hemskheter och det ska inte du behöva lida för vad det gäller att få kontakt med folk. Sedan kommer du ju självklart lida för det ändå, jag tänker inte ljuga för dig. Folk kan vara väldigt fördomsfulla och du kan få ta skit för saker som din pappa har gjort men det är då fan inte ditt fel att han är störd, för det finns inget annat jag kan kalla det även om det gör dig ledsen att höra. Jag försöker hjälpa dig så gott jag kan och jag känner dig inte ens så det är väldigt svårt för mig att göra det men gå inte ut med inställningen att folk inte vill ha att göra med dig på grund av din far, ni är helt olika individer och så dåligt som du mår så finns det många som vill hjälpa dig men gå först och främst till din stödfamilj och försök få deras hjälp och bo där för jag kan förstå att det känns mycket mer betryggande för dig att bo med dem som du känner och har känt sedan länge istället för att flytta till någon annan familj (soc som ordnat antar jag?) i Linköping.

Ursäkta om det är väldigt svamligt men jag är sjukt trött och ska gå och lägga mig precis. Hoppas jag har varit till någon hjälp iaf. Vill du snacka över PM och göra det mer privat så gör vi det istället men det kan ju finnas folk som har något nyttigt att väga in med. Vi hörs imorn iaf. Försök att håll dig borta från alla droger nu och håll dig nykter, det kommer bara göra saken sämre, tro mig. Du är alldeles för ung för att förstöra ditt liv med sånt skit nu, du har redan så mycket som tynger dig och även om berusningen lättar på det trycket temporärt så kommer det bara bli ännu tyngre med tiden för du får bara en börda till på dina axlar men det har du säkert hört förut.

God natt. Peace[/spoiler]
Tack jag uppskattar verkligen att du tar dig tid och försöker hjälpa mig! Jag har nu gjort så att jag ska låta henne va i någon vecka eller två och jag sa till henne att hon skulle tänka igenom allt som hänt mellan oss, så jag hoppas allt ska ordna sig om ett tag..

Bild
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

tja nu vill jag berätta mitt lilla tjejproblem:
hek jag har en "tjejkompis" och jag vet inte om vi räknas som att vär tsm eller inte nedan kommer en lista på saker vi har gjort;) 100% real så e inget skit!!
-haft sex
-strulat
-håller hand
-pussas alltid när vi träffas och går ifrån varandra
-myser med varandra på olika sätt
-grovhånglat
-hon tar ofta på min *fult ord* när vi e tsm
-hon berättar allt för mig.
så nu vill jag ha hjälp med detta och undrar om vi bara e kk eller mer än så eller riktigt bra vänner?
p.s ska till henne idag och gymma tsm så ge gjärna lite tips;)

mvh; markus hulten
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Du kan ju alltid fråga henne vad hon tycker/känner? :)
Ni verkar ju väldigt tighta....
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

rieju4life skrev:tja nu vill jag berätta mitt lilla tjejproblem:
hek jag har en "tjejkompis" och jag vet inte om vi räknas som att vär tsm eller inte nedan kommer en lista på saker vi har gjort;) 100% real så e inget skit!!
-haft sex
-strulat
-håller hand
-pussas alltid när vi träffas och går ifrån varandra
-myser med varandra på olika sätt
-grovhånglat
-hon tar ofta på min *fult ord* när vi e tsm
-hon berättar allt för mig.
så nu vill jag ha hjälp med detta och undrar om vi bara e kk eller mer än så eller riktigt bra vänner?
p.s ska till henne idag och gymma tsm så ge gjärna lite tips;)

mvh; markus hulten
Så gör man ju med många tjejer i denna ålder som man är i just nu.. :P Men om du gillar henne fråga vad hon tycker om dig! :)

Bild
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

tack ^^ ska kolla med henne^^

MBH4LIFE
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

rieju4life skrev:tack ^^ ska kolla med henne^^
Men var inte för på när du frågar... utan känslig!
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

DEA!! skrev:
okej ska typ ta och mysa med henne först och få upp det ämnet sen så fråga jag hon vad hon tycker om mig;)

MBH4LIFE
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

rieju4life skrev:
DEA!! skrev:
okej ska typ ta och mysa med henne först och få upp det ämnet sen så fråga jag hon vad hon tycker om mig;)
Go for it och sen säger du hur det gick! :)
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

DEA!! skrev:
rieju4life skrev:
DEA!! skrev: Men var inte för på när du frågar... utan känslig!
klart jag säjer till^^
;)

MBH4LIFE
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

rieju4life skrev:
DEA!! skrev:
rieju4life skrev: okej ska typ ta och mysa med henne först och få upp det ämnet sen så fråga jag hon vad hon tycker om mig;)
klart jag säjer till^^
;)
kan tillägga att efter gymet så dela vi omklädningsrum hos damernas^^

MBH4LIFE
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

OjOj, mysigt värre :wink:
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

DEA!! skrev:OjOj, mysigt värre :wink:
alltid;)

MBH4LIFE
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

TechnoMen skrev:
chifen skrev:[spoiler]Okej okej, jo jag vet vet det är och hela den där tragiska storyn, det behöver vi inte prata om alls för det förstår jag måste vara jobbigt för dig. Om det känns bättre för dig kan vi snacka över PM istället men det är upp till dig sedan. Börjar du få hotbrev så kan du se till så att han inte tillåts att skicka brev till dig eller din familj längre om du orkar gå den vägen men jag förstår att det är tung som fan.

God natt. Peace[/spoiler]
Tack jag uppskattar verkligen att du tar dig tid och försöker hjälpa mig! Jag har nu gjort så att jag ska låta henne va i någon vecka eller två och jag sa till henne att hon skulle tänka igenom allt som hänt mellan oss, så jag hoppas allt ska ordna sig om ett tag..
Låter som ett bra val av dig :)

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

rieju4life skrev:
DEA!! skrev:
rieju4life skrev: okej ska typ ta och mysa med henne först och få upp det ämnet sen så fråga jag hon vad hon tycker om mig;)
klart jag säjer till^^
;)
så nu har jag pratat med henne och hon sa:
- jag gillar dig jättemycket mer ön kompisar och sånt men hon har en annan kille hon gillar lika mycket så hon vet inte vem hon ska "välja" :(
jag- jag tänker inte tvinga dig till något det e ditt val och din framtid och du ska veta att jag alltid kommer finnas för dig<3 (puss) sen var jag tvungen att gå:(några jävligt bra tips kanske?
p.s den andre killen e en sån "gangster" som förstör allt m.m medans jag e som lille bambi fast jävligt biff!!! ja tips till detta som sagt:)
TACK<3

MBH4LIFE
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

rieju4life skrev:
rieju4life skrev:
DEA!! skrev: Go for it och sen säger du hur det gick! :)
klart jag säjer till^^
;)
- jag gillar dig jättemycket mer ön kompisar och sånt men hon har en annan kille hon gillar lika mycket så hon vet inte vem hon ska "välja" :(
jag- jag tänker inte tvinga dig till något det e ditt val och din framtid och du ska veta att jag alltid kommer finnas för dig<3 (puss) sen var jag tvungen att gå:(några jävligt bra tips kanske?
p.s den andre killen e en sån "gangster" som förstör allt m.m medans jag e som lille bambi fast jävligt biff!!! ja tips till detta som sagt:)
TACK<3
Om hon har en till på G så tycker jag det bara är fel.
Men men, försök vara så social med henne som möjligt.
Var lika för mig när jag höll på med min nuvarande tjej för ca 1,3år sen.
Då var hennes ex alltid där osv (också en sån där gangster)
men på nått vänster så lyckades jag bli av med honom då han såg mig mer och mer med henne och jag slutade prata med honom.
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

ArvidsZon skrev:
rieju4life skrev:
rieju4life skrev: klart jag säjer till^^
;)
TACK<3
Om hon har en till på G så tycker jag det bara är fel.
Men men, försök vara så social med henne som möjligt.
Var lika för mig när jag höll på med min nuvarande tjej för ca 1,3år sen.
Då var hennes ex alltid där osv (också en sån där gangster)
men på nått vänster så lyckades jag bli av med honom då han såg mig mer och mer med henne och jag slutade prata med honom.
okej så jag ska vara med henne så mycket som möjligt och så han ser det?
isåfall får jag jobba minsan för vi går inte på samma skola men det gör hon och han andre killen:(

MBH4LIFE
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

rieju4life skrev:
rieju4life skrev:
DEA!! skrev: Go for it och sen säger du hur det gick! :)
klart jag säjer till^^
;)
TACK<3

Det här kanske kan vara nåt för dig ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SscxB0a-1xg[/youtube]

Lite seriöst nu då. Jobbig situation du har hamnat i, du kanske bara får hoppas på det bästa! Lycka till! :D
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Skriv svar