Sida 6 av 10

Postat: 20 december 2008, 00:53
av meanzick
Mt har väll en plugg i kröken men den gör ingen effekt. tar du bort den låter de bara mer :P

Postat: 20 december 2008, 00:56
av moppe galen
meanzick skrev:Mt har väll en plugg i kröken men den gör ingen effekt. tar du bort den låter de bara mer :P
det gör absolut ingen skillnad det är bättre att köpa ett effektkrök det låter typ lika mycket och ger mer effekt :)

Postat: 20 december 2008, 01:09
av meanzick
moppe galen skrev:
meanzick skrev:Mt har väll en plugg i kröken men den gör ingen effekt. tar du bort den låter de bara mer :P
det gör absolut ingen skillnad det är bättre att köpa ett effektkrök det låter typ lika mycket och ger mer effekt :)
jo, men inte mycke.. men värt är de :P

Postat: 31 januari 2009, 23:06
av ChopperS
Derbi 99 :
plugg i myningen
och i insuget
kanske något mer

Postat: 12 februari 2009, 22:05
av DNC
På lite äldre Derbi Senda (00-05) sitter det strypningar i luftburken, avgasröret, insuget, cdi:n. I luftburken är det en sak med 3 hål typ överst som man bara kan dra av men annars kan man borra hål i innehållet på luftburken för bättre effekt, avgasröret finns strypningen antagligen i grenröret mellan cylindern och röret annars sitter den vid en del som man kan dela röret med ganska nära grenröret. Cdi:n vet jag inte hur man tar bort strypningen men man kan köpa en ostrypt cdi för inte så mycket.

Postat: 26 februari 2009, 22:30
av YzTerge
Nån som vet vare sitter för strypningar på Derbi x-race från 04? och hur mycket den gör när den är helt original?

Postat: 26 februari 2009, 22:32
av Moddad
Ev. CDI Strypning beroende på om du har Leonelli (Bruna motorn) eller Ducati
Plugg i kröken/Sugrörskrök, lär du kunna se rätt lätt
"Drevstrypt"

Kring 70 ~avstrypt

Postat: 27 februari 2009, 18:28
av YzTerge
Det sitter en blindtarm på den;) och den är nog cdi strypt tror jag för när jag kommer upp i 60 på sexan så slutar skiten varva även fast jag har massa gas kvar o ge:P

Postat: 17 mars 2009, 22:28
av rozzy79
vad menas med delning i krök?

Postat: 17 mars 2009, 23:15
av jimmyskoglund
EGR? :P

Postat: 18 mars 2009, 10:31
av Extreme16
Malagtui drakon.

Katalysator
Plugg
CDI
Luftburk
EGR tror jag, sitter som ett rör in till luftburken från avgasröret.

Postat: 18 mars 2009, 10:35
av Gl3nn
Rieju Mrx 02-04
Katalysator vi delningen av kröken
Plugg i början av röret
Snålt bestyckad
Liten förgasare:D

Postat: 29 mars 2009, 19:17
av Riejumrx
var sitter katalysatorn på cpi sx? :)
en polare undrar^^

Postat: 9 april 2009, 17:13
av zenda02
ok har bara en fråga, är ''sugröret'' själva ljuddämparen eller?

Postat: 9 april 2009, 17:14
av derbi_senda93
zenda02 skrev:ok har bara en fråga, är ''sugröret'' själva ljuddämparen eller?
Nej sugrörskröken kallas sugröret :P

Postat: 9 april 2009, 17:29
av zenda02
wooooot nu blir jag förvirrad här :O e inte moppe fantast om ja ska va ärlig ^^ tror du att du har nån bild eller liknande på den delen?

Postat: 9 april 2009, 17:55
av Mura
YAMAHA dt50 menar du dom nya dt eller dom gamla då?

Postat: 9 april 2009, 17:57
av derbi_senda93
zenda02 skrev:wooooot nu blir jag förvirrad här :O e inte moppe fantast om ja ska va ärlig ^^ tror du att du har nån bild eller liknande på den delen?
Visst har jag bild.. Kan ta min egna ^^
Det är den väldigt smala delen på röret.

Bild
Bild

Postat: 10 april 2009, 11:38
av zenda02
ah, okej, då vet jag :) tackar så mkt för hjälpen :P

Postat: 10 april 2009, 17:06
av Mongoolid
Hej! Vad händer om man tar bort alla strypningar på en ny Derbi Senda Xtreme innan man kör in den? Jag anser att motorn ej tar skada då den är byggd för att gå utan strypningar.. Vad tycker ni? Många säger att man skall köra in den först.

Postat: 10 april 2009, 17:14
av bombmannen
Puckel Senda har plugg i kröken vad jag vet!.

Postat: 10 april 2009, 22:34
av kallepalle
Mongoolid skrev:Hej! Vad händer om man tar bort alla strypningar på en ny Derbi Senda Xtreme innan man kör in den? Jag anser att motorn ej tar skada då den är byggd för att gå utan strypningar.. Vad tycker ni? Många säger att man skall köra in den först.
precis som du säger. det är BÄTTRE för motorn att vara ostrypt änn strypt.

Postat: 14 april 2009, 21:22
av swemil93
Vad finns det för pluggar på en dt50 06:a?

Postat: 14 april 2009, 22:31
av Riejumrx
swemil93 skrev:Vad finns det för pluggar på en dt50 06:a?
kolla första sidan.

DT50

Plugg i delningen av kröken.
CDI.
Drevingen.
EGR.
Luftburk.

Postat: 28 april 2009, 23:12
av g-ounze
Wiesel skrev:Nej nu blir jag towkig :lol: Nu kommer en ordentlig lista över först:

Rieju Drac 00-03

Plugg i delningen på röret ( Den skitstora även kallat Katalysator )
Plugg i mynningen
"Skorsten" i luftburken
Strypt vid Reedsen


Hrd Sherco/Sonic 00-03

Plugg i mynningen
Plugg innuti kröken ( Man måste kapa av kröken för att få ut, även här katalysator )
Plugg i insug
"Skorsten" i luftburken
Vafan är reedsen? =)

Postat: 29 april 2009, 19:12
av MarcusAndersson
kallepalle skrev:
Mongoolid skrev:Hej! Vad händer om man tar bort alla strypningar på en ny Derbi Senda Xtreme innan man kör in den? Jag anser att motorn ej tar skada då den är byggd för att gå utan strypningar.. Vad tycker ni? Många säger att man skall köra in den först.
precis som du säger. det är BÄTTRE för motorn att vara ostrypt änn strypt.
Där snackar du skit ,

Ingen motor mår bra av att gå på högvarv.

Postat: 29 april 2009, 19:25
av Extreme16
tror inte det gör så mkt skillnad när allt e orginal... och så mkt varvar den ju knappast när den e "orginal"

Postat: 29 april 2009, 19:25
av g-ounze
MarcusAndersson skrev:
kallepalle skrev:
Mongoolid skrev:Hej! Vad händer om man tar bort alla strypningar på en ny Derbi Senda Xtreme innan man kör in den? Jag anser att motorn ej tar skada då den är byggd för att gå utan strypningar.. Vad tycker ni? Många säger att man skall köra in den först.
precis som du säger. det är BÄTTRE för motorn att vara ostrypt änn strypt.
Där snackar du skit ,

Ingen motor mår bra av att gå på högvarv.
Nej.. De gör den inte... men den mår fan mycket bättre på höga varv som ostrypt... Spring du maraton med en jude som stryper dig.. ;) Du mår bättre av att andast fullt ut... samtidigt blir du endå trött liksom.. Bara att du orkar mer utan att vara strypt...

Så som sagt.. Motorn mår inte bättre på höga varv nej.. Men den mår bättre på höga varv när den är ostrypt...

Postat: 29 april 2009, 20:40
av kallepalle
MarcusAndersson skrev: Där snackar du skit ,

Ingen motor mår bra av att gå på högvarv.

motorn mår bättre av att gå på lite högre varv än att helt sota igen pga strypning...

Postat: 29 april 2009, 20:59
av ProoStunter
drayper skrev:RRX har en strypt cdi med=) Nice annars Henry
fan har tänkt köpa en rrx 06a måste jag köpa ny cdi då? om jag ska trimma?

Postat: 29 april 2009, 21:01
av derbi_senda93
ProoStunter skrev:
drayper skrev:RRX har en strypt cdi med=) Nice annars Henry
fan har tänkt köpa en rrx 06a måste jag köpa ny cdi då? om jag ska trimma?
isåfall ja.

Postat: 29 april 2009, 21:02
av kallepalle
ProoStunter skrev:
drayper skrev:RRX har en strypt cdi med=) Nice annars Henry
fan har tänkt köpa en rrx 06a måste jag köpa ny cdi då? om jag ska trimma?
dom flesta 06:orna har ostrypt. så det beror på. har den ducati så e den strypt har den leonelli så e den ostrypt

Postat: 29 april 2009, 21:04
av ProoStunter
okej tack kallepalle

Postat: 30 april 2009, 15:26
av najs_bajs
kan någon berätta om detta är en stryping: :?

Bild

tacksam för svar

Postat: 30 april 2009, 15:32
av g-ounze
najs_bajs skrev:kan någon berätta om detta är en stryping: :?

Bild

tacksam för svar
Jag kan inget skit om mopeder... Vet inte hur man gör.. Men de där är membran..