Oggee skrev:
Vill du veta en sak till man blir less på? När du försöker vara nån sorts fröken över det hela...
Och ja jag vet att min 80cc är ungefär lika stark som en airsal 70cc, men gjutjärn håller bättre, så man kan säga att 80cc gjutjärn är som en hållbarare version av 70cc alu
Oj vilken fröken JAG är.
försöker bara få dig att fatta att det inte bara är Xpressen som inte gillar dig och din 80cc
gjutjärn och aluminium är typ samma livslängd beroende på hur man kör in dem och hur man kör förövrigt
fördelen men aluminium är att den har bättre kyllning
Nu tar du inte med hela sanningen... Behandlar man båda cylindrarna lika bra så håller gjutjärn garanterat längst och aluminiumkolven är rätt körd efter 3 månader
HAHAH 3 månader är du hög eller!
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
Setup:
Barikit 74cc (Portad av toggetuning)
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
gilerahjärnan skrev:haha, du är ju för fan dummare än ett tåg, jag får seriöst tårar för att jag skrattar så mycket
Kul, bryr mig inte direkt om dina kännslor om det var meningen att du ville dela dem med mig där... Det roliga är att du kommer med teorier om att alu håller bättreän gjutjärn och säger att jag är stockdum. Du läste antagligen inte cylindertråden.
gilerahjärnan skrev:haha, du är ju för fan dummare än ett tåg, jag får seriöst tårar för att jag skrattar så mycket
Kul, bryr mig inte direkt om dina kännslor om det var meningen att du ville dela dem med mig där... Det roliga är att du kommer med teorier om att alu håller bättreän gjutjärn och säger att jag är stockdum. Du läste antagligen inte cylindertråden.
herregud unge, jag säger inte att aluminium håller bättre, jag säger att aluminium KAN hålla lika länge som gjutjärn
gilerahjärnan skrev:haha, du är ju för fan dummare än ett tåg, jag får seriöst tårar för att jag skrattar så mycket
Kul, bryr mig inte direkt om dina kännslor om det var meningen att du ville dela dem med mig där... Det roliga är att du kommer med teorier om att alu håller bättreän gjutjärn och säger att jag är stockdum. Du läste antagligen inte cylindertråden.
herregud unge, jag säger inte att aluminium håller bättre, jag säger att aluminium KAN hålla lika länge som gjutjärn
Hahaha wtf?? Koppar KAN också hålla lika länge som guld, det beror på hur man sköter om. Ja den KAN hålla lika länge om man sköter om den BÄTTRE än en gjutjärn. Sköter man om båda lika bra så håller gjutjärn längst det är de vi jämför nu, idiotjävel
Oggee skrev:
Kul, bryr mig inte direkt om dina kännslor om det var meningen att du ville dela dem med mig där... Det roliga är att du kommer med teorier om att alu håller bättreän gjutjärn och säger att jag är stockdum. Du läste antagligen inte cylindertråden.
herregud unge, jag säger inte att aluminium håller bättre, jag säger att aluminium KAN hålla lika länge som gjutjärn
Hahaha wtf?? Koppar KAN också hålla lika länge som guld, det beror på hur man sköter om. Ja den KAN hålla lika länge om man sköter om den BÄTTRE än en gjutjärn. Sköter man om båda lika bra så håller gjutjärn längst det är de vi jämför nu, idiotjävel
Haha om man sköter dom lika bra så håller gjutjärn bäst? så om vi ligger lika fort i ett race, går din snsbbare då? Herregud, lär dig argumentera
gilerahjärnan skrev:
herregud unge, jag säger inte att aluminium håller bättre, jag säger att aluminium KAN hålla lika länge som gjutjärn
Hahaha wtf?? Koppar KAN också hålla lika länge som guld, det beror på hur man sköter om. Ja den KAN hålla lika länge om man sköter om den BÄTTRE än en gjutjärn. Sköter man om båda lika bra så håller gjutjärn längst det är de vi jämför nu, idiotjävel
Haha om man sköter dom lika bra så håller gjutjärn bäst? så om vi ligger lika fort i ett race, går din snsbbare då? Herregud, lär dig argumentera
Vad menar du nu? Du kan inte jämföra livslängd med hastighet, det är som att säga "jag är starkare än du är blå" makear ingen sense
Ogge för helvete GE DIG.
Läste första inlägget du svarade till mig när jag sa att grabben kunde köra på en 70 airsal eller något sånt, och förgasare osvosv
Och det är tamefan INGEN JÄVLA HYPERCYLINDER som du skrev. Fyfan vad arg jag börjar bli.
EDIT:
Jag ser ju förhelvete här hur dum du är.
Luftfilter ger bättre luftgenomströmning som får moppen att gå bättre som i sin tur resulterar i bättre kylning.
TK HQ är ett värstingrör (ett av de starkare rören, allt är relativt)
Har jag sagt emot att en cylinder inte kan värmenypa? Att den värmenyper är knappast det första han bör oroa sig för om han köper större cc cylinder. Luftfilter ger bättre luftgenomströmning som får moppen att gå bättre som i sin tur resulterar i bättre kylning. Okej, motorn får mer luft, den går bättre. Bara för den går bättre får den inte bättre kylning, dumbfuck!
TK HQ är ett värstingrör (ett av de starkare rören, allt är relativt) Det är absolut inget jävla värstingrör. Det är ett rör som ger effekt på högre varv, visst. Men det är samma sak med ett jävla Gianelli 2T.
Har jag sagt emot att en cylinder inte kan värmenypa? Att den värmenyper är knappast det första han bör oroa sig för om han köper större cc cylinder.
Whaow, detta må vara det dummaste jag hört. Det du har skrivit är att om cylindern värmenyper så är det knappt nån fara. Bara för att han har större kubik betyder det inte att cylindern får mindre chans att värmenypa!!!! FÖR HELVETE. [/b]
Senast redigerad av p4ck den 28 juli 2013, 01:06, redigerad totalt 1 gånger.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
p4ck skrev:Ogge för helvete GE DIG.
Läste första inlägget du svarade till mig när jag sa att grabben kunde köra på en 70 airsal eller något sånt, och förgasare osvosv
Och det är tamefan INGEN JÄVLA HYPERCYLINDER som du skrev. Fyfan vad arg jag börjar bli.
Menade inte hyper bokstavligen, du fattar nog vad jag menar
Oggee skrev:
Hahaha wtf?? Koppar KAN också hålla lika länge som guld, det beror på hur man sköter om. Ja den KAN hålla lika länge om man sköter om den BÄTTRE än en gjutjärn. Sköter man om båda lika bra så håller gjutjärn längst det är de vi jämför nu, idiotjävel
Haha om man sköter dom lika bra så håller gjutjärn bäst? så om vi ligger lika fort i ett race, går din snsbbare då? Herregud, lär dig argumentera
Vad menar du nu? Du kan inte jämföra livslängd med hastighet, det är som att säga "jag är starkare än du är blå" makear ingen sense
Du säger om msn behandlar dom EXAKT LIKA BRA så håller gjutjärn bäst..... Hmm.... Tänker du med lillsnorren?
p4ck skrev:Ogge för helvete GE DIG.
Läste första inlägget du svarade till mig när jag sa att grabben kunde köra på en 70 airsal eller något sånt, och förgasare osvosv
Och det är tamefan INGEN JÄVLA HYPERCYLINDER som du skrev. Fyfan vad arg jag börjar bli.
Menade inte hyper bokstavligen, du fattar nog vad jag menar
,Läs om mitt inlägg då jag ändrade på det.
Och nehe, vafan menar du då? Det du skrev var "köp ingen jävla hyper/racing"
Bara för att cylinderfan heter "racing" på twostroke betyder det inte att den gör smuldeg av veven efter 50 mil!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
gilerahjärnan skrev:
Haha om man sköter dom lika bra så håller gjutjärn bäst? så om vi ligger lika fort i ett race, går din snsbbare då? Herregud, lär dig argumentera
Vad menar du nu? Du kan inte jämföra livslängd med hastighet, det är som att säga "jag är starkare än du är blå" makear ingen sense
Du säger om msn behandlar dom EXAKT LIKA BRA så håller gjutjärn bäst..... Hmm.... Tänker du med lillsnorren?
Herregud asså märker vilken nivå du befinner dig på. Skulle kunna jämför dig på en 11 årings humornivå. Gjutjärn är hållbarare material. Skulle man behandla dem utifrån vad som e bäst för varje cylinder så skulle gjutjärn hålla bättre, det fattar till och med en trög jävel som du haha
p4ck skrev:Ogge för helvete GE DIG.
Läste första inlägget du svarade till mig när jag sa att grabben kunde köra på en 70 airsal eller något sånt, och förgasare osvosv
Och det är tamefan INGEN JÄVLA HYPERCYLINDER som du skrev. Fyfan vad arg jag börjar bli.
Menade inte hyper bokstavligen, du fattar nog vad jag menar
,Läs om mitt inlägg då jag ändrade på det.
Och nehe, vafan menar du då? Det du skrev var "köp ingen jävla hyper/racing"
Bara för att cylinderfan heter "racing" på twostroke betyder det inte att den gör smuldeg av veven efter 50 mil!
Har ja sagt det? har sagt att den jag tippsade om är schystare mot veven om han vill att den ska hålla ett tag
Oggee skrev:
Menade inte hyper bokstavligen, du fattar nog vad jag menar
,Läs om mitt inlägg då jag ändrade på det.
Och nehe, vafan menar du då? Det du skrev var "köp ingen jävla hyper/racing"
Bara för att cylinderfan heter "racing" på twostroke betyder det inte att den gör smuldeg av veven efter 50 mil!
Har ja sagt det? har sagt att den jag tippsade om är schystare mot veven om han vill att den ska hålla ett tag
Ja, det har du sagt!
Har du jävligt grov autism?
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
p4ck skrev:Ogge för helvete GE DIG.
Läste första inlägget du svarade till mig när jag sa att grabben kunde köra på en 70 airsal eller något sånt, och förgasare osvosv
Och det är tamefan INGEN JÄVLA HYPERCYLINDER som du skrev. Fyfan vad arg jag börjar bli.
EDIT:
Jag ser ju förhelvete här hur dum du är.
Luftfilter ger bättre luftgenomströmning som får moppen att gå bättre som i sin tur resulterar i bättre kylning.
TK HQ är ett värstingrör (ett av de starkare rören, allt är relativt)
Har jag sagt emot att en cylinder inte kan värmenypa? Att den värmenyper är knappast det första han bör oroa sig för om han köper större cc cylinder. Luftfilter ger bättre luftgenomströmning som får moppen att gå bättre som i sin tur resulterar i bättre kylning. Okej, motorn får mer luft, den går bättre. Bara för den går bättre får den inte bättre kylning, dumbfuck!
TK HQ är ett värstingrör (ett av de starkare rören, allt är relativt) Det är absolut inget jävla värstingrör. Det är ett rör som ger effekt på högre varv, visst. Men det är samma sak med ett jävla Gianelli 2T.
Har jag sagt emot att en cylinder inte kan värmenypa? Att den värmenyper är knappast det första han bör oroa sig för om han köper större cc cylinder.
Whaow, detta må vara det dummaste jag hört. Det du har skrivit är att om cylindern värmenyper så är det knappt nån fara. Bara för att han har större kubik betyder det inte att cylindern får mindre chans att värmenypa!!!! FÖR HELVETE. [/b]
Spelar du dum för att få argumentera eller är du korkad?
Turbokit HQ är ett värstingrör enligt mig, då det stressar moppen och nej det e inte samma som ett 2T
Det jag menade var att det är inte stor risk att en cylinder värmenyper -.- herrejävlar asså... Du får börja läsa vad JAG SKRIER innan du börjar ta upp massa bs...
p4ck skrev:
,Läs om mitt inlägg då jag ändrade på det.
Och nehe, vafan menar du då? Det du skrev var "köp ingen jävla hyper/racing"
Bara för att cylinderfan heter "racing" på twostroke betyder det inte att den gör smuldeg av veven efter 50 mil!
Har ja sagt det? har sagt att den jag tippsade om är schystare mot veven om han vill att den ska hålla ett tag
Ja, det har du sagt!
Har du jävligt grov autism?
Nej det har jag inte du verkar dock ha nån sorts skada i hjärnan så du inte inser när du går över gränsen om vad som är ok och inte, lite psykopat skulle jag tro
p4ck skrev:Ogge för helvete GE DIG.
Läste första inlägget du svarade till mig när jag sa att grabben kunde köra på en 70 airsal eller något sånt, och förgasare osvosv
Och det är tamefan INGEN JÄVLA HYPERCYLINDER som du skrev. Fyfan vad arg jag börjar bli.
EDIT:
Jag ser ju förhelvete här hur dum du är.
Luftfilter ger bättre luftgenomströmning som får moppen att gå bättre som i sin tur resulterar i bättre kylning.
TK HQ är ett värstingrör (ett av de starkare rören, allt är relativt)
Har jag sagt emot att en cylinder inte kan värmenypa? Att den värmenyper är knappast det första han bör oroa sig för om han köper större cc cylinder. Luftfilter ger bättre luftgenomströmning som får moppen att gå bättre som i sin tur resulterar i bättre kylning. Okej, motorn får mer luft, den går bättre. Bara för den går bättre får den inte bättre kylning, dumbfuck!
TK HQ är ett värstingrör (ett av de starkare rören, allt är relativt) Det är absolut inget jävla värstingrör. Det är ett rör som ger effekt på högre varv, visst. Men det är samma sak med ett jävla Gianelli 2T.
Har jag sagt emot att en cylinder inte kan värmenypa? Att den värmenyper är knappast det första han bör oroa sig för om han köper större cc cylinder.
Whaow, detta må vara det dummaste jag hört. Det du har skrivit är att om cylindern värmenyper så är det knappt nån fara. Bara för att han har större kubik betyder det inte att cylindern får mindre chans att värmenypa!!!! FÖR HELVETE. [/b]
Spelar du dum för att få argumentera eller är du korkad?
Turbokit HQ är ett värstingrör enligt mig, då det stressar moppen och nej det e inte samma som ett 2T
Det jag menade var att det är inte stor risk att en cylinder värmenyper -.- herrejävlar asså... Du får börja läsa vad JAG SKRIER innan du börjar ta upp massa bs...
det ändå bs som tas upp här det är att du har satt dig på tvären och inte kan inse att det du "vet" är bäst. kanske inte är det i verkligheten. så gå och läg dig. är bara irriterande..
oggee för helvete ge dig nu!! du verkar ha kunskap om motorer och mopeder som en tre åring och uppför dig som en p12:a. så ta och läs på dig i några månader och kom tillbaka hit sedan. Jag körde mk sp 70cc och prorace rör på orginal vev utan problem, så att tjöta om att man inte kan ha aliminuim 80cc på orginal vev är skitsnack! och sen är det inte materialet som avgör hur mycket en cylinder varvar. en gjutjärn kan mycket väll varva mer en aluminuim.
du tycker att tk är värtingrör för de ger mycket effekt? men du rekommenderar han att köpa ett yasuni rör? om du inte visste så ger alla trimrör mycket effekt fast på olika varvtal..
i vissa inlägg kan man faktiskt tro att de är ica jerry här i egen hög person..
åj skrev:kör på airsals 70 sport och nån 21mm förgasare dellorto är ju bra märke, ostrypt insug de röret du har och 13/53, sen powerjet är munstycket i förgasaren, så de kan du ju beställa en sats också, typ 90-110, sen luftfilter kan du köra med luftburken men du får plugga ur den..
sen de där powerjet munstycket är antingen tomgångs munstycket eller ett munstycke som bara finns i vissa föggar, så de är inget som behövs byta.
sen tror jag inte att luftburken kommer passa på 38mm eller 49,2mm så då blir de antingen att köpa ett luftfilter eller köra utan^^ skulle ja länka drev också eller har du redan bra drev som funkar tro?