Sida 6 av 7

Postat: 6 juni 2008, 20:10
av ossi303
Aerox93 skrev:han har 40% i nu.. Nu börjar du bli lite rolig.. För mkt att dricka på national dagen eller? ;)
okey så ja skall byta till typ 50%?

Postat: 6 juni 2008, 20:11
av Aerox93
Du fick la? 10% 40% och 70% med i paketet?

Postat: 6 juni 2008, 20:11
av ossi303
Aerox93 skrev:Du fick la? 10% 40% och 70% med i paketet?
aa ska ja ha 70%

Postat: 6 juni 2008, 20:14
av Aerox93
Japp om du byter till 70cc cylinder

Postat: 6 juni 2008, 20:18
av Riejumrx
Aerox93 skrev:han har 40% i nu.. Nu börjar du bli lite rolig.. För mkt att dricka på national dagen eller? ;)
haha men vafan ;)
hur skulle jag veta att han hade 40 % ? + att jag försöökte hjälpa till lite iag (A) haha :P

Postat: 6 juni 2008, 20:19
av Aerox93
det står lite längre upp om du e vaksam ;)

Postat: 6 juni 2008, 20:20
av Riejumrx
Aerox93 skrev:det står lite längre upp om du e vaksam ;)
Aha missade de innnan jag skrev min..men men, inte hela världen!! ;)

Postat: 7 juni 2008, 11:00
av ossi303
har en peugeot speedfight 2 eu-moppe blindröret på den e d den grejen som sticer ut från avgasröret?

Postat: 7 juni 2008, 11:10
av Viva-Micke
ossi303 skrev:har en peugeot speedfight 2 eu-moppe blindröret på den e d den grejen som sticer ut från avgasröret?
jag har en speedfight 2, den där grejen som sticker ut är själva blindröret, kapa den svetsta igen så går moppen bättre i acc och lite på topp.

Postat: 7 juni 2008, 11:17
av ossi303
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:har en peugeot speedfight 2 eu-moppe blindröret på den e d den grejen som sticer ut från avgasröret?
jag har en speedfight 2, den där grejen som sticker ut är själva blindröret, kapa den svetsta igen så går moppen bättre i acc och lite på topp.
okey gött hur mycket snabbare tror du?

Postat: 7 juni 2008, 11:22
av Viva-Micke
man brukar säga +- 4km/h, ska vi hålla oss till denna tråd istället för båda?

Postat: 7 juni 2008, 11:23
av ossi303
Viva-Micke skrev:man brukar säga +- 4km/h, ska vi hålla oss till denna tråd istället för båda?
aa d gör vi:P så den gör typ 70nu så den kommer typ att göta 74km/h + bätre axx men den blir inte klenare eller så vell?

Postat: 7 juni 2008, 11:25
av Viva-Micke
Alltså själva accen blir inte så mycket bättre, den får bättre bottendrag. Dvs, den blir lite starkare.

Postat: 7 juni 2008, 11:26
av ossi303
Viva-Micke skrev:Alltså själva accen blir inte så mycket bättre, den får bättre bottendrag. Dvs, den blir lite starkare.
okey så lite starkare + att den går typ 5km/h snabbare med andra ord:D

Postat: 7 juni 2008, 11:28
av Viva-Micke
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev:Alltså själva accen blir inte så mycket bättre, den får bättre bottendrag. Dvs, den blir lite starkare.
okey så lite starkare + att den går typ 5km/h snabbare med andra ord:D
Eftersom din moped inte är orginal så stämmer inte siffrorna helt 100% men nått åt det hållet kan jag tänka mig...

Postat: 7 juni 2008, 11:30
av ossi303
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev:Alltså själva accen blir inte så mycket bättre, den får bättre bottendrag. Dvs, den blir lite starkare.
okey så lite starkare + att den går typ 5km/h snabbare med andra ord:D
Eftersom din moped inte är orginal så stämmer inte siffrorna helt 100% men nått åt det hållet kan jag tänka mig...
okey aaja men den kommer iafall inte gå saktare:D vet du vart Skorsten i luftburken sitter hitta inte den?

Postat: 7 juni 2008, 11:35
av Viva-Micke
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:okey så lite starkare + att den går typ 5km/h snabbare med andra ord:D
Eftersom din moped inte är orginal så stämmer inte siffrorna helt 100% men nått åt det hållet kan jag tänka mig...
okey aaja men den kommer iafall inte gå saktare:D vet du vart Skorsten i luftburken sitter hitta inte den?
Du kommer märka av det, det kan jag lova. Men skorstenen vet inte jag vart den är. Försöker hitta det på nätet, kan kolla.

Postat: 7 juni 2008, 11:37
av ossi303
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev: Eftersom din moped inte är orginal så stämmer inte siffrorna helt 100% men nått åt det hållet kan jag tänka mig...
okey aaja men den kommer iafall inte gå saktare:D vet du vart Skorsten i luftburken sitter hitta inte den?
Du kommer märka av det, det kan jag lova. Men skorstenen vet inte jag vart den är. Försöker hitta det på nätet, kan kolla.
mm för den hittat inte ja heller?

Postat: 7 juni 2008, 11:40
av Viva-Micke
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:okey aaja men den kommer iafall inte gå saktare:D vet du vart Skorsten i luftburken sitter hitta inte den?
Du kommer märka av det, det kan jag lova. Men skorstenen vet inte jag vart den är. Försöker hitta det på nätet, kan kolla.
mm för den hittat inte ja heller?
Hittat på nätet:

Luftfilter:
På en del så har luftfiltret en strypande effekt genom att sänka lufttillförseln till motorn. Detta fixar man genom att skaffa ett öppet luftfilter. Det man bör tänka på är att byta upp i munstycka och pilla på luftskruven på förgasaren, för nu så komemr dne få en väldigt massa mer luft och då blir det fel proportioner i mellan luft och bensin vilket gör att den nyper.

ända jag hittade...

Postat: 7 juni 2008, 11:42
av Viva-Micke
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev: Du kommer märka av det, det kan jag lova. Men skorstenen vet inte jag vart den är. Försöker hitta det på nätet, kan kolla.
mm för den hittat inte ja heller?
Hittat på nätet:

Luftfilter:
På en del så har luftfiltret en strypande effekt genom att sänka lufttillförseln till motorn. Detta fixar man genom att skaffa ett öppet luftfilter. Det man bör tänka på är att byta upp i munstycka och pilla på luftskruven på förgasaren, för nu så komemr dne få en väldigt massa mer luft och då blir det fel proportioner i mellan luft och bensin vilket gör att den nyper.

ända jag hittade...
fanns visst på vårat forum, länk här: http://www.twostrokerider.se/artiklar/376

Postat: 7 juni 2008, 11:48
av ossi303
Viva-Micke skrev:
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:mm för den hittat inte ja heller?
Hittat på nätet:

Luftfilter:
På en del så har luftfiltret en strypande effekt genom att sänka lufttillförseln till motorn. Detta fixar man genom att skaffa ett öppet luftfilter. Det man bör tänka på är att byta upp i munstycka och pilla på luftskruven på förgasaren, för nu så komemr dne få en väldigt massa mer luft och då blir det fel proportioner i mellan luft och bensin vilket gör att den nyper.

ända jag hittade...
fanns visst på vårat forum, länk här: http://www.twostrokerider.se/artiklar/376
tack:D

Postat: 7 juni 2008, 11:52
av Viva-Micke
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev:
Viva-Micke skrev: Hittat på nätet:

Luftfilter:
På en del så har luftfiltret en strypande effekt genom att sänka lufttillförseln till motorn. Detta fixar man genom att skaffa ett öppet luftfilter. Det man bör tänka på är att byta upp i munstycka och pilla på luftskruven på förgasaren, för nu så komemr dne få en väldigt massa mer luft och då blir det fel proportioner i mellan luft och bensin vilket gör att den nyper.

ända jag hittade...
fanns visst på vårat forum, länk här: http://www.twostrokerider.se/artiklar/376
tack:D
Lugnt, bara fråga om det är nått, har haft 3 speedfight och en viva nu...

Postat: 7 juni 2008, 11:58
av ossi303
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev: fanns visst på vårat forum, länk här: http://www.twostrokerider.se/artiklar/376
tack:D
Lugnt, bara fråga om det är nått, har haft 3 speedfight och en viva nu...
oj jävlar varför byta hela tiden?

Postat: 7 juni 2008, 12:09
av Viva-Micke
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:tack:D
Lugnt, bara fråga om det är nått, har haft 3 speedfight och en viva nu...
oj jävlar varför byta hela tiden?
Haha, så här är det. Ganska otur har man, Först köpte jag en trimmad med blackbox och sånt, dagen efter kom polisen till skolan. Det gick bra dom testade den accepterade och sen så kom dom tillbaka till mig och sa att dom vill testa igen för någon hade sagt att jag hade blackbox. Åkte dit lämnade tillbaka mopeden till den jag köpte den ifrån. köpte en ny dagen efter, as nöjd med den. några månader senare var det en bil som mejjade ner mig i diket, mopeden helt död. fick försäkringspengar, köpte en ny speedfight igen, denna var en smugglad moped från något land, måste typas vilket jag skulle göra. men sen lossnade avgasröret när jag körde, pinnbultarna var av. cylindern pajj, köpa ny. sen krashade kolven, býta det med. Sen upptäckte vi att det inte fanns någon packning, ingen topplockspackning, ingen grenrörspackning mm. sen fortsatte det såhär så nu har jag en helt nyrenoverad speedfight hemma till salu. är helt enkelt trött på den nu. köpte en viva, allt vart bäst....

Postat: 7 juni 2008, 12:11
av ossi303
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev: Lugnt, bara fråga om det är nått, har haft 3 speedfight och en viva nu...
oj jävlar varför byta hela tiden?
Haha, så här är det. Ganska otur har man, Först köpte jag en trimmad med blackbox och sånt, dagen efter kom polisen till skolan. Det gick bra dom testade den accepterade och sen så kom dom tillbaka till mig och sa att dom vill testa igen för någon hade sagt att jag hade blackbox. Åkte dit lämnade tillbaka mopeden till den jag köpte den ifrån. köpte en ny dagen efter, as nöjd med den. några månader senare var det en bil som mejjade ner mig i diket, mopeden helt död. fick försäkringspengar, köpte en ny speedfight igen, denna var en smugglad moped från något land, måste typas vilket jag skulle göra. men sen lossnade avgasröret när jag körde, pinnbultarna var av. cylindern pajj, köpa ny. sen krashade kolven, býta det med. Sen upptäckte vi att det inte fanns någon packning, ingen topplockspackning, ingen grenrörspackning mm. sen fortsatte det såhär så nu har jag en helt nyrenoverad speedfight hemma till salu. är helt enkelt trött på den nu. köpte en viva, allt vart bäst....
fan va jobbigt:D

Postat: 7 juni 2008, 12:14
av Viva-Micke
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:oj jävlar varför byta hela tiden?
Haha, så här är det. Ganska otur har man, Först köpte jag en trimmad med blackbox och sånt, dagen efter kom polisen till skolan. Det gick bra dom testade den accepterade och sen så kom dom tillbaka till mig och sa att dom vill testa igen för någon hade sagt att jag hade blackbox. Åkte dit lämnade tillbaka mopeden till den jag köpte den ifrån. köpte en ny dagen efter, as nöjd med den. några månader senare var det en bil som mejjade ner mig i diket, mopeden helt död. fick försäkringspengar, köpte en ny speedfight igen, denna var en smugglad moped från något land, måste typas vilket jag skulle göra. men sen lossnade avgasröret när jag körde, pinnbultarna var av. cylindern pajj, köpa ny. sen krashade kolven, býta det med. Sen upptäckte vi att det inte fanns någon packning, ingen topplockspackning, ingen grenrörspackning mm. sen fortsatte det såhär så nu har jag en helt nyrenoverad speedfight hemma till salu. är helt enkelt trött på den nu. köpte en viva, allt vart bäst....
fan va jobbigt:D
Jaa, men nu ska jag fixa min viva, den är som ny, pendantiskt skött. men tyvärr var det en som hade punkterat mitt bakhjul igår, avensjuka jävlar du vet...

Postat: 15 juni 2008, 20:30
av ossi303
tjena kör en peugeot speedfight 2 eu-moppe ja har dragit v-ringen,tagit bort blindröret,har bytat vikter,bytat kopplingsfjäder+tryckfjäder. den gör ungefär 70km/h. men vill att den skall gå lite snabbare men ja vill inte att det skall höras eller synas om ja kör förbi tex polisen så ja funderar på att köpa ett orginalavgasrör med bra effekt.
vilken tror ni är bäst av dom? snälla hjälp mig!
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=3

Postat: 15 juni 2008, 20:38
av P0JKEN
Bästa orginal Utseendemässiga röret ellet "touring" rör som det kallas.

Är helt klart Stage 6 Street på långa vägar.
Har en högre varvning en tex Yasuni Z som Scooter-attack mätt.
Dock med en MK cylinder som satt på vid testen.
Här är guiden : http://www.twostrokerider.se/artiklar/106


Stage 6 street har jag gt och har kvar, skönt ljud jävligt bra drag, men främst en fin toppfart.

Röret är delat i kröken, och där sitter en plugg utan svetskoppar, bara dra ut den med stämjärn eller något som passar hålet.

Kan varmt rekomendera det.

Har även ett hemma till Peugoet som jag säljer för ett bra pris.

Postat: 15 juni 2008, 20:42
av ossi303
P0JKEN skrev:Bästa orginal Utseendemässiga röret ellet "touring" rör som det kallas.

Är helt klart Stage 6 Street på långa vägar.
Har en högre varvning en tex Yasuni Z som Scooter-attack mätt.
Dock med en MK cylinder som satt på vid testen.
Här är guiden : http://www.twostrokerider.se/artiklar/106


Stage 6 street har jag gt och har kvar, skönt ljud jävligt bra drag, men främst en fin toppfart.

Röret är delat i kröken, och där sitter en plugg utan svetskoppar, bara dra ut den med stämjärn eller något som passar hålet.

Kan varmt rekomendera det.

Har även ett hemma till Peugoet som jag säljer för ett bra pris.
okey så du tycker att jag skall köpa en Stage6 - Street Avgassystem för den har ganska bra axx + att den går snabbt? men låter den mycket da om man drar pluggen i den ?

Postat: 15 juni 2008, 20:50
av P0JKEN
Det är den som ger mest effekt av alla Touring rör ja,

Jaa det kan jag nog säga, den låter ganska mycket.
men är väll bara skylla att dämpullen är slut till farbror blå.
Den + en blackbox så är du laglig som en Svenson.

Postat: 15 juni 2008, 20:55
av ossi303
P0JKEN skrev:Det är den som ger mest effekt av alla Touring rör ja,

Jaa det kan jag nog säga, den låter ganska mycket.
men är väll bara skylla att dämpullen är slut till farbror blå.
Den + en blackbox så är du laglig som en Svenson.
okey men om den gör 70km/h nu med lite nya fjädrar+ dragen v-ring hur snabbt tror du att den kommer att gå med den om man drar pluggen?

Postat: 16 juni 2008, 09:49
av Kennie
Lite dum fråga kanske, men men... t.e.x. ett next R rör det passar till både aerox och hyosung sf50..
Betyder det att alla rör som passar aerox passar hyosung (sf50)?

Mvh //Kennie

Postat: 16 juni 2008, 20:48
av Kennie
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:
Viva-Micke skrev: Haha, så här är det. Ganska otur har man, Först köpte jag en trimmad med blackbox och sånt, dagen efter kom polisen till skolan. Det gick bra dom testade den accepterade och sen så kom dom tillbaka till mig och sa att dom vill testa igen för någon hade sagt att jag hade blackbox. Åkte dit lämnade tillbaka mopeden till den jag köpte den ifrån. köpte en ny dagen efter, as nöjd med den. några månader senare var det en bil som mejjade ner mig i diket, mopeden helt död. fick försäkringspengar, köpte en ny speedfight igen, denna var en smugglad moped från något land, måste typas vilket jag skulle göra. men sen lossnade avgasröret när jag körde, pinnbultarna var av. cylindern pajj, köpa ny. sen krashade kolven, býta det med. Sen upptäckte vi att det inte fanns någon packning, ingen topplockspackning, ingen grenrörspackning mm. sen fortsatte det såhär så nu har jag en helt nyrenoverad speedfight hemma till salu. är helt enkelt trött på den nu. köpte en viva, allt vart bäst....
fan va jobbigt:D
Jaa, men nu ska jag fixa min viva, den är som ny, pendantiskt skött. men tyvärr var det en som hade punkterat mitt bakhjul igår, avensjuka jävlar du vet...

OT: Jävlar:D

Postat: 16 juni 2008, 20:50
av ossi303
Kennie skrev:
Viva-Micke skrev:
ossi303 skrev:fan va jobbigt:D
Jaa, men nu ska jag fixa min viva, den är som ny, pendantiskt skött. men tyvärr var det en som hade punkterat mitt bakhjul igår, avensjuka jävlar du vet...

OT: Jävlar:D
va

Postat: 17 juni 2008, 13:14
av Viva-Micke
ossi303 skrev:
Kennie skrev:
Viva-Micke skrev: Jaa, men nu ska jag fixa min viva, den är som ny, pendantiskt skött. men tyvärr var det en som hade punkterat mitt bakhjul igår, avensjuka jävlar du vet...

OT: Jävlar:D
va
Hehe, sån tur har jag haft, men nu har jag helt nya michelin däck fram och bak.. fast måste därimot fixa lite olja i slutväxeln xD