Snus tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Inlägg av jack.lofgren »

byYn skrev:fyller år idag och det firas med en feeet grov lös! synd att de inte var general men ja fick den som en present :)
Gratis!
Användarens profilbild
GröntRis
Elmoped

Inlägg av GröntRis »

så är det fart och fläng hos byyn på 16 timmar xD
Bild
Användarens profilbild
Han Med Shercon
Elmoped

Inlägg av Han Med Shercon »

Någon som testat General Tailored White?

Mitt snus är snart slut (2 dosor kvar) tänkte prova att beställa från snusbolaget eller liknande. Inte i mitt namn då jag är minderårig. Men en kompis som är 23 hjälper mig. Men tänkte köpa en stock General, så såg jag tailored! Tänkte kolla vad ni tycker om den! Den var ju dessutom lite billigare o dosan såg riktigt schysst ut!

:)

Roll on // Han Med Shercon
Bild
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Han Med Shercon skrev:Någon som testat General Tailored White?

Mitt snus är snart slut (2 dosor kvar) tänkte prova att beställa från snusbolaget eller liknande. Inte i mitt namn då jag är minderårig. Men en kompis som är 23 hjälper mig. Men tänkte köpa en stock General, så såg jag tailored! Tänkte kolla vad ni tycker om den! Den var ju dessutom lite billigare o dosan såg riktigt schysst ut!

:)

Roll on // Han Med Shercon
Kör på den, är som general white fast med annan påse som är mjukare typ :)
Bild
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Haha fan vad najs, ica som ligger en kvart ifrån mig som drivs av någon turk säljer tobak åt ALLA, bara att gå in och köpa :D

Var och köpte 2 dosor igår :)

Har ni också något ställe där alla kan köpa oavsett ålder?
Bild
Ezkils
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ezkils »

byYn skrev:Haha fan vad najs, ica som ligger en kvart ifrån mig som drivs av någon turk säljer tobak åt ALLA, bara att gå in och köpa :D

Var och köpte 2 dosor igår :)

Har ni också något ställe där alla kan köpa oavsett ålder?
klart man har det! har 4-5 olika ställen jag kan välja mellan, som alla ligger en bit ifrån varandra, dock är det 2 ställen där man bara kan köpa när det står rätt kille i kassan :)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Haha, en kille på bygg kan gå in på Ica affären och köpa snus. Han är rätt stor och ser ut att vara bra mycket äldre än vad han är. No problemo
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

p4ck skrev:Haha, en kille på bygg kan gå in på Ica affären och köpa snus. Han är rätt stor och ser ut att vara bra mycket äldre än vad han är. No problemo
Fan va coolt, de kan ja me!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

har ju inte testat så jävla mycket ännu men hitills så är ju Ettan vit portion en favorit :)

kom med förslag vad man BÖR testa :D
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög

Inlägg av citrouz »

Demuz skrev:har ju inte testat så jävla mycket ännu men hitills så är ju Ettan vit portion en favorit :)

man BÖR testa Grov lös, general lös, general portion och kanske göteborgs rapé lös(dock jävligt jobbigt att baka med)
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Demuz skrev:har ju inte testat så jävla mycket ännu men hitills så är ju Ettan vit portion en favorit :)

kronan vit & kronan stark vit bör du testa :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Testade en dosa grov stark, inget jag fastnade överdrivet för faktiskt så inget jag rekommenderar. Kan vara för att jag har den väldigt långt åt sidan så den rinner allt för mycket. Fungerar superbt på fyllan därimot då annars allt blir väldigt smaklöst.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

k-skåpet skrev:Testade en dosa grov stark, inget jag fastnade överdrivet för faktiskt så inget jag rekommenderar. Kan vara för att jag har den väldigt långt åt sidan så den rinner allt för mycket. Fungerar superbt på fyllan därimot då annars allt blir väldigt smaklöst.
Prova General extra strong om du inte har gjort det, bästa starka snusen :D
Bild
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

byYn skrev:Prova General extra strong om du inte har gjort det, bästa starka snusen :D
Haha aa de är grejer de!

Verkar som de flesta bara kör vit portion här på forumet ?
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Körde vit portion men nu gått över till vanlig portion då jag slutade känna smak av vit typ hälften av alla gånger jag tog en prilla.

Nu har jag dock en general lös för jag fick inte tag på något annat :p
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

rasmusborg skrev:Verkar som de flesta bara kör vit portion här på forumet ?
vit portion är rätt gott emellan åt!
Men det bästa är väll att variera lite.
kaliber vit special, kronan vit, kronan stark vit och general vit är mina favoriter!
När det gäller lös så Grov eller general, ettan funkar också.
Förresten, hur länge har ni snusat?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Ezkils
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ezkils »

Persson97 skrev:
rasmusborg skrev:Verkar som de flesta bara kör vit portion här på forumet ?
vit portion är rätt gott emellan åt!
Men det bästa är väll att variera lite.
kaliber vit special, kronan vit, kronan stark vit och general vit är mina favoriter!
När det gäller lös så Grov eller general, ettan funkar också.
Förresten, hur länge har ni snusat?
Firar ettårsdag om typ 1 vecka :oops:
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Sen i vintras / tidig vår typ. så inte så länge , men snusade hela 9an dock väldigt oregelbundet så det räknas inte
Bild
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Vit är ingen höjdare för mig i alla fall, tycker man inte får någon smak. Men har snusat och rökt i 2 år nu dock så började jag snusa lös snus (ettan) för tyckte lös var fyra gånger godare än portion sen gick de över till portion (ettan) av praktiska skäl :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Tycker vit är helt ok.
Har själv snusat regelbundet i lite mer änn ett och etthalvt år nu
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Bara jag som föredrar portion före lös? :P

Skitkonstigt, men för mig rinner det mindre med lös. Oavsett hur hårt jag bakar så går skiten oftast sönder också och jag får i hela munnen = tvingas spotta ut...Och nej jag tänker inte ta en nypa och köra direkt upp i käften haha :D
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Alltså lös är ju ingenting som man går runt med tills smaken helt försvinner såsom man kan göra med portion, en 45 minuter brukar vara lagom sen börjar det ju ramla ner mer och mer :wink:
Hur länge har du inne den?
Ezkils
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ezkils »

Brukar ni köra samma märke hela tiden eller brukar ni byta? :) I början körde jag endast ettan som jag lessnade ganska fort på, väldigt speciell smak imo. Efter det blev det endast kaliber ett tag som jag gillade då, nu tycker jag prillorna är alldeles för små. Nu för tiden blir det blandat, favoriten är dock grov, både lös, vit, orginal portion och stark, annars kan det bli rape, general, kronan och även skruf, gillar både lös och portion beroende på vad jag är sugen på. Idag slog jag till på en general white och en whiskey probe 8)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Mestadels samma, general eller kronan brukar ligga under läppen!
Sen kommer ju undantag ibland såsom ettan, kaliber, småland osv.
Användarens profilbild
Han Med Shercon
Elmoped

Tjenare alla snusande 2taktare! ;)

Efter onsdag förra veckan behöver jag inte längre hålla mitt snusande hemligt! Bonusfarsan frågade vad jag snusade på skoj, jag tog det seriöst o svarade General så klart! ;)

Inte så mycket mer än det! Dock ville de inte köpa snus åt mig, ska jag ha så får jag köpa själv! Vilket inte är ett problem! ^^

Så köpte mig en dosa General o 2 dosor göteborgsrapè efter skolan i förrgår. Är inne på andra dosan rapè nu. Smakar fint! Längar dock tills det är dax för att öppna min General! Kan det bli finare? ;) Fint snus nu när man tjänat lite pengar på datorbyggen och så! :)

Annars kör jag smålands och ibland kaliber! Men med Rapè/General under läppen så mår man fint!

Tyckte denna tråden blev lite inaktiv så dax att posta igen! Har ni något annat tips? Borde jag prova Ettan Portion?

2takta vidare! ;) // Han Med Shercon (Som förövrigt är utan Shercon!)
Bild
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög

Inlägg av plankan »

juckeyy skrev:Hockeypulver :oops: 8)
Klockers!
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Ezkils
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ezkils »

Han Med Shercon skrev:Tjenare alla snusande 2taktare! ;)

Efter onsdag förra veckan behöver jag inte längre hålla mitt snusande hemligt! Bonusfarsan frågade vad jag snusade på skoj, jag tog det seriöst o svarade General så klart! ;)

Inte så mycket mer än det! Dock ville de inte köpa snus åt mig, ska jag ha så får jag köpa själv! Vilket inte är ett problem! ^^

Så köpte mig en dosa General o 2 dosor göteborgsrapè efter skolan i förrgår. Är inne på andra dosan rapè nu. Smakar fint! Längar dock tills det är dax för att öppna min General! Kan det bli finare? ;) Fint snus nu när man tjänat lite pengar på datorbyggen och så! :)

Annars kör jag smålands och ibland kaliber! Men med Rapè/General under läppen så mår man fint!

Tyckte denna tråden blev lite inaktiv så dax att posta igen! Har ni något annat tips? Borde jag prova Ettan Portion?

Själv har jag testat det mesta, men den jag fastnat för är grov, helt klart det bästa snuset! Tycker därför du borde testa den :D
Användarens profilbild
Han Med Shercon
Elmoped

Ezkils skrev:
Han Med Shercon skrev:Tjenare alla snusande 2taktare! ;)

Själv har jag testat det mesta, men den jag fastnat för är grov, helt klart det bästa snuset! Tycker därför du borde testa den :D
Menar du då Grov lös/white/svart? :)
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Snusar mest:
Portion: general orginal, general silver, general white, kronan stark vit, kronan vit, Smålands vita, Smålands orginal, kaliber vit, kaliber vit special, grov svart

Lös: general, ettan, grov.
Användarens profilbild
Han Med Shercon
Elmoped

Vad tror ni om att göra eget portionssnus? Tänkte köpa "Prillan White 500 Portioner" o smaksätta med en flaska rappmix o en halv flaska enbär för att få lite Rapèsmak på det!

Vad jag har förstått ska man inte ha det i ugnen. O att man gärna ska låta det torka några dagar för att få den äkta white känslan typ.

Någon som har erfarenhet? Skulle bli bra mycket billigare. Och förhoppningsvis smaka bra/bättre än köpessnus!

Annars inget annat tips? Tror inte mina föräldrar som bor bredvid köket är pigga på att det luktar snus i hela huset lixom ;)

Tack på förhand! ;)
Bild
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Han Med Shercon skrev:Vad tror ni om att göra eget portionssnus? Tänkte köpa "Prillan White 500 Portioner" o smaksätta med en flaska rappmix o en halv flaska enbär för att få lite Rapèsmak på det!

Vad jag har förstått ska man inte ha det i ugnen. O att man gärna ska låta det torka några dagar för att få den äkta white känslan typ.

Någon som har erfarenhet? Skulle bli bra mycket billigare. Och förhoppningsvis smaka bra/bättre än köpessnus!

Annars inget annat tips? Tror inte mina föräldrar som bor bredvid köket är pigga på att det luktar snus i hela huset lixom ;)

Tack på förhand! ;)
Hade jag haft möjlighet hade jag lätt gjort eget, nu är det så att jag fortfarande inte blivit påkommen ;)

Köpte en dosa knox portion för någon dag sen, ett hett tips är att INTE göra det. Var seriöst den torraste snusen jag någonsin skådat, seriöst det finns inte ord för hur torr den är.
Jag kan seriöst inte bestämma mig för vad jag ska snusa :p
Bild
Användarens profilbild
Han Med Shercon
Elmoped

byYn skrev:
Han Med Shercon skrev:Vad tror ni om att göra eget portionssnus? Tänkte köpa "Prillan White 500 Portioner" o smaksätta med en flaska rappmix o en halv flaska enbär för att få lite Rapèsmak på det!

Tack på förhand! ;)
Hade jag haft möjlighet hade jag lätt gjort eget, nu är det så att jag fortfarande inte blivit påkommen ;)

Köpte en dosa knox portion för någon dag sen, ett hett tips är att INTE göra det. Var seriöst den torraste snusen jag någonsin skådat, seriöst det finns inte ord för hur torr den är.
Jag kan seriöst inte bestämma mig för vad jag ska snusa :p
Pro tip - Fortsätt med General! Fint som faan alltså! :) Kan ju bara säga att det är sjukt skönt att ha blivit påkommen. Kan sätta in en var som helst o ingen bryr sig! Grymt trevligt!

Ha det bra! // Han Med Shercon
Bild
Ezkils
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ezkils »

Tycker också det är värt att bli påkommen, snusar fortfarande inte öppet men föräldrarna vet att jag gör det och har "accepterat" det
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Snusar inte själv men har varit med om en del med kompisarna, och kan hett tipsa om Offroad Lös Lakrits! Luktar som en godisfabrik! L&D Lakrits ska även detva gåttt :) Men kommer nog kanske börja snusa då jag fyller 18, får nämligen 1500€ av farsan på 18:årsdagen om jag inte snusat, rökt eller druckit före det. Btw, ett tips för att köpa ut som underårig: Om ni liknar nåt äldre syskon, låna eeras pass och lär er infon utantil. Mina kompisar brukar göra det och det blir en hel del tobak på denvägen :P
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Finns inget värre än Lakrits snus...
Förövrigt, varför måste man bli påkommen?
Jag sa det bara rätt ut till päronen efter ca 2 månader av regelbundet snusande, visst. Dom blev ju sura men inte mer.
Hittar päronen helt plötsligt en dosa i kylen så får dom ju spelet..
Hett tips är att berätta det
Skriv svar