Sida 6 av 88

Postat: 9 februari 2008, 21:25
av rrx_rider
tja undrar om jag har ett bra rör till denna cylindern airsal alu sport 70cc. har ett mk thrower lr finns det nått som e avstämmt till den cylindern ?
undrar hur stort munstycke jag ska ha i org förgasaren?
om nån har denna cylindern skriv till mej då vill ha lite info

MVH

Postat: 9 februari 2008, 21:30
av chifen
leovince v6 bör funka fint :)

Metrakit Hand Made 50cc Sport

Postat: 13 februari 2008, 22:08
av Xps_Suger_men_jag_har_en
Tjena , ska ha köpa Metrakit Hand Made 50cc sport och undrar vad jag ska köpa mer förgasare och osv..? Hur fungerar denna cylinder effektmässigt?

Tacksam för svar PUSS !



XPS !

Postat: 13 februari 2008, 22:10
av DERBICOOLING
Jag tror du ska ha 19 mm förgasare kommer gå fint :), sen lite annat smått och gott , typ membran så kommer den gå prima :D

Re: Metrakit Hand Made 50cc Sport

Postat: 13 februari 2008, 22:28
av Henry
Xps_Suger_men_jag_har_en skrev:Tjena , ska ha köpa Metrakit Hand Made 50cc sport och undrar vad jag ska köpa mer förgasare och osv..? Hur fungerar denna cylinder effektmässigt?

Tacksam för svar PUSS !



XPS !

Slöööööööööööööööööö cylinder.

Lira på 21mm.

Postat: 15 februari 2008, 17:50
av krawe
hej jag undar hur fort min moppe kommer att gå på ett ungefär efter jag satt på min nya cylinder airsal alu 70cc, det är en Rieju mrx racing 07 :D det som sitter på nu är:

Hebo effektrör
19mm förgasare
Hebo sportluftfilter
ostrypt insug
Hebo membran
nkg tändstifft
nkg tändkabel och hatt
metrakit prorace lammeller
mallossi kopplingsfjädrar

jag har inte bytt vev för jag tror det håller :roll:

Postat: 16 februari 2008, 17:20
av persson_10
någon som rekomenderar Top Performances 74cc på orginalvev och orginalförgasare på en Rieju mrx och så Hebo escape bufanda??

Postat: 17 februari 2008, 12:56
av Hell_qwist
krawe skrev:hej jag undar hur fort min moppe kommer att gå på ett ungefär efter jag satt på min nya cylinder airsal alu 70cc, det är en Rieju mrx racing 07 :D det som sitter på nu är:

Hebo effektrör
19mm förgasare
Hebo sportluftfilter
ostrypt insug
Hebo membran
nkg tändstifft
nkg tändkabel och hatt
metrakit prorace lammeller
mallossi kopplingsfjädrar

jag har inte bytt vev för jag tror det håller :roll:

det är ingen som vet, bara och prova, själv tycker ja toppfart är helt oitressant:P

Postat: 17 februari 2008, 13:01
av Hell_qwist
skogen_swe skrev:tjena jag undrar om de spelar så stor roll om man har som sagt polini corsa 47mm och jag ska byta kolvringar så funkar de då om jag skulle köpa malossi 47mm kolvringar eller nåt annat som är 47mm kolvringar funkar de eller måste de va corsa ringar? :roll:
tjaao, det borde ju vara det, kolven är ju lika stor men det kanske är olika ljupa spår som ringarna ska ligga i..

Postat: 17 februari 2008, 14:56
av Batman
Tjenare Grabbar!
Någon som vet om det skulle gå bäst att lira på Barikit 70cc (Gjutjärn) eller Airsal Sport 73cc (Aluminium) med avstrypt orginalrör? :wink:

Postat: 17 februari 2008, 15:40
av Hell_qwist
jadu, airsal står att det funkar mycke bra me avstrypt rör. men ja har för mig att barikiten är midrace så då måste du nog köpa nytt rör

Postat: 17 februari 2008, 17:56
av Batman
Tack, lutar åt en airsal.

Postat: 17 februari 2008, 19:22
av persson_10
helleu undrar vilken cylinder jag ska välja mellan airsal alu-sport o airsal t6 på orginalveven o orginalförgasaren?? eller kom med andra förslag :lol:

Postat: 17 februari 2008, 20:00
av Hell_qwist
asså, t6, det är någon cylinder serie, och den airsal sport är med i den,, va har du för motor??

Postat: 17 februari 2008, 20:28
av persson_10
ja har AM6 motor

Postat: 17 februari 2008, 21:29
av mrxrider
t6 så får du nästan byta vev(iallafall mycket tidigare än alu)
och alu sport kommer orginalveven hålla längre för

Postat: 17 februari 2008, 21:31
av persson_10
ok, så ska ja köpa alu-sport eller finns det någon bättre cylinder till orginal veven o förgasaren.. ps. ja har Hebo trimmrör me om de är ngt +

Postat: 18 februari 2008, 20:56
av persson_10
vilken cylinder skulle ni lirat på orginalveven o 17,5mm förgasare Metrakit handmade 70cc eller top performence 74cc? har inte en aning om vilken jag ska välja

Postat: 18 februari 2008, 21:05
av mrxrider
om du ska köra me Hebo rör så ta tp(om den håller oginalvev) men mk handmade är mycket snäll mot orginalet men då ska du helst köra lågvarvsrör

Postat: 18 februari 2008, 21:27
av persson_10
ngn som vet om orginalveven håller för tp?

Postat: 18 februari 2008, 21:39
av mrxrider
eftersom den bara ger ca 11.5 hästar kan det gå men efter ett tag är du tvingad att byta vev:D

Postat: 18 februari 2008, 21:42
av persson_10
ok, jag får nog lira mk handmade istället

Postat: 18 februari 2008, 22:16
av persson_10
någon som vet om top performance 74cc håller för orginalveven??

Postat: 18 februari 2008, 22:18
av KoNG
persson_10 skrev:någon som vet om top performance 74cc håller för orginalveven??
Övrig setup?

Postat: 18 februari 2008, 22:20
av krawe
hur länge har du frågat om det här ,e de så svårt att välja :? jag fick min cylinder idag den e perfekt köp airsal t6 det HÅLLER för orginalveven!!!!!!!

Postat: 18 februari 2008, 22:22
av persson_10
Hebo trimmrör 17,5mm förgasare på AM6

Postat: 19 februari 2008, 19:25
av barikit_krille
måsta bara skriva att om ni ska ha en fin cylinder med fint acc och skönt varv så är barikit 74cc sjukt bra! kan verkligen recomendera! har sj en och kör, tro det lr ej, med thrower och den går sjukt fint!

Postat: 19 februari 2008, 21:09
av mrxrider
orginalvev?

Postat: 19 februari 2008, 21:33
av barikit_krille
Nope.. Tog det säkra före det osäkra, så jag bytte till Hebo racing vev och skf c3 lager..

Postat: 19 februari 2008, 21:35
av drayper
barikit_krille skrev:måsta bara skriva att om ni ska ha en fin cylinder med fint acc och skönt varv så är barikit 74cc sjukt bra! kan verkligen recomendera! har sj en och kör, tro det lr ej, med thrower och den går sjukt fint!
har du testat och köra med någon värre :) då får du körglädje =)

Postat: 19 februari 2008, 21:39
av barikit_krille
drayper skrev:
barikit_krille skrev:måsta bara skriva att om ni ska ha en fin cylinder med fint acc och skönt varv så är barikit 74cc sjukt bra! kan verkligen recomendera! har sj en och kör, tro det lr ej, med thrower och den går sjukt fint!
har du testat och köra med någon värre :) då får du körglädje =)
Ja jo visst.. men för att ha kört med bara thrower så...
Men gasres och toppar 100+ så är det faktiskt körglädje^^

Postat: 20 februari 2008, 22:16
av SMT-Ludde
barikit_krille skrev:Nope.. Tog det säkra före det osäkra, så jag bytte till Hebo racing vev och skf c3 lager..

Är Barikits 74cc cylinder en mid-race eller sport?

Postat: 21 februari 2008, 00:00
av Division
Är de nån som har lirat med Barikits 70ccc gjutjärn ? Skulle vilja ha lite info om den typ till vilka varvtal den har effekt o ge ? Likvärdig med Handmaden elr ?

Postat: 21 februari 2008, 08:09
av Hell_qwist
veven brukar tåla gansk mycket, det är väll ramlagrerna som tar stryk. men ska man byta ramlager är det väl lika bra o slänga på en vev med:p

Postat: 21 februari 2008, 13:59
av barikit_krille
SMT-Ludde skrev:
barikit_krille skrev:Nope.. Tog det säkra före det osäkra, så jag bytte till Hebo racing vev och skf c3 lager..

Är Barikits 74cc cylinder en mid-race eller sport?
Mid race cylinder^^