Sida 6 av 31
Postat: 5 maj 2009, 17:34
av hyperslider
Moppe: aerox
Cylinder: Polini sport 70 cc
Rör: yasuni R
Förgasare: Dellorto 21mm
variator: polini speed control [/list][/quote] men nu till saken ska bytta cylinder vilken rekomenderar ni till det här trimmet ? just nu går moppen 101 km/h vill att den ska gå fortare och vilket rör ska jag ha som passar bäst till den ny cylindern ? vill inte byta något mer än det ! ps har en racing vev också
Postat: 5 maj 2009, 19:56
av Stunt-Nisse
är malossi sport 70cc gjutjärn??

Postat: 5 maj 2009, 21:43
av lillnick3
Stunt-Nisse skrev:är malossi sport 70cc gjutjärn??

yes:)
Slider -02
Postat: 15 maj 2009, 17:26
av Simonks
Tjena!
har en slider 02, som jag ska köpa en: Hebo manston replica, och vad är NÖDVÄNDIGT att köpa till?
Är Rör ett måste?
Postat: 15 maj 2009, 17:56
av kallepalle
större förgasare är det enda som är 100% nödvändigt. men att rekomendera är ju:
insugskit
trimvariator
effektrör
förgasare
vikter, kopplingsfjädrar, tryckfjäder och munstycken.
annars kommer den bara gå dåligt
Kempex
Postat: 16 maj 2009, 21:36
av Kempex
Om jag kör originalförgasare (12mm) till 70cc är det större chans att kolven nyper pga för lite smörjning?
Eller är det bara det att jag får ut mindre effekt från cylindern?
Postat: 16 maj 2009, 22:04
av robin93
beror alldeles på vad det är för 70cc:are men själv skulle jag aldrig göra det smörjning det är väl för att få korrekt kylning? rätta mig om jag har fel.
Postat: 3 juni 2009, 14:00
av sefio
Kommer jag behöva mer olja i tanken om jag kör 50cc Motoforce sport plus?
Hur fungerar den cylindern några erfarenheter?
Postat: 3 juni 2009, 14:30
av chifen
sefio skrev:Kommer jag behöva mer olja i tanken om jag kör 50cc Motoforce sport plus?
Hur fungerar den cylindern några erfarenheter?
Nä, eller under inkörning kan du gå upp runt 0,5-1% olja men sedan kan du köra samma blandning igen
Snarlikt original.
Postat: 3 juni 2009, 16:40
av sefio
så då kan jag lika gärna köra oljetank som vanligt?
Postat: 3 juni 2009, 17:44
av chifen
jarå

Postat: 3 juni 2009, 19:46
av sefio
nån som har några erfarenheter av den cylinder, ska tydligen ge mkt mer drag än orginal cylindern men ändå ge mindre än en "riktig" 50cc trim
Postat: 3 juni 2009, 21:06
av hyperslider
Postat: 11 juni 2009, 17:33
av Jck92
Mhren är bättre men behöver också värre komponenter till sig, att tänka på är att båda cylindrarna har 12mm Kolvbult så du behöver ett vevparti som har 12mm kolvbult.
Postat: 13 juni 2009, 22:36
av runners
kallepalle skrev:ljudet lär inte bli ngn stor skillnad med 70cc. kör på 70cc för en 50cc sport märker du knappt någon skillnad på och motorn kommer må bättre med en 70cc eftersom du behöver varva mindre för samma effekt
Jag satte just en Poilini sport 50 cc på min och det blev en jävulsk skillnad. Både i acc och topfart. Innan gjorde moppen 55 km och nu över 70 och accet är nästan dubbla mot innan.

Postat: 13 juni 2009, 23:33
av sefio
Säger som runners: slängde på Stage6 sport 50cc härom dan, gick från 50 till 75 i topp
Postat: 14 juni 2009, 21:02
av stunt_pojken^^
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... J27-700-05 duger denna cylinder för det priset vill inte lägga ut så mkt och går den bra med
del 17,5 mm
större munstycke
stage 6 pro replica röret
Postat: 14 juni 2009, 23:45
av Jck92
Cylindern har väldigt låga durationer så den bör lira fint med ett så lågvarvigt rör som pro replica.
Postat: 15 juni 2009, 15:26
av stunt_pojken^^
Jck92 skrev:
Cylindern har väldigt låga durationer så den bör lira fint med ett så lågvarvigt rör som pro replica.
pro replica är inte lågvarvigt
Postat: 16 juni 2009, 15:49
av Jck92
stunt_pojken^^ skrev:Jck92 skrev:
Cylindern har väldigt låga durationer så den bör lira fint med ett så lågvarvigt rör som pro replica.
pro replica är inte lågvarvigt
Fel S6pro är högvarvigt medans s6 proreplica är ett skitrör, det är högvarvigare än ett zx och TT men inte i närheten av de högvarviga rören.
Postat: 16 juni 2009, 15:56
av stunt_pojken^^
Jck92 skrev:stunt_pojken^^ skrev:Jck92 skrev:
Cylindern har väldigt låga durationer så den bör lira fint med ett så lågvarvigt rör som pro replica.
pro replica är inte lågvarvigt
Fel S6pro är högvarvigt medans s6 proreplica är ett skitrör, det är högvarvigare än ett zx och TT men inte i närheten av de högvarviga rören.
om det är ett skitrör vill jag ha ett som är bra efter som den måste gå i minst 110km/h då
kan ngn berätta vad skillnaden mellan pro och pro replica är eftersom jag inte förstår det
Postat: 16 juni 2009, 16:01
av stunt_pojken^^
Jck92 skrev:
Cylindern har väldigt låga durationer så den bör lira fint med ett så lågvarvigt rör som pro replica.
hur går den med ett zx ??? hade tänkt stunta är det en bra stuntsetup???
sry för dubbelpost
Postat: 16 juni 2009, 18:42
av Jck92
stunt_pojken^^ skrev:Jck92 skrev:stunt_pojken^^ skrev:pro replica är inte lågvarvigt
Fel S6pro är högvarvigt medans s6 proreplica är ett skitrör, det är högvarvigare än ett zx och TT men inte i närheten av de högvarviga rören.
om det är ett skitrör vill jag ha ett som är bra efter som den måste gå i minst 110km/h då
kan ngn berätta vad skillnaden mellan pro och pro replica är eftersom jag inte förstår det
Tyvärr kommer du inte att komma upp i ens över hundra skulle tippa på runt 80 +-5Km/h Skillnaden är att s6pro är avstämt för högre durationer vilket gör att mopeden varvar mer om cylindern klarar det och högre varv = mer effekt!
Postat: 17 juni 2009, 17:24
av O-W
Tjaa!
vilken 70cc tycker ni jag ska ha? ska användas till vanlig gata.
har detta nu!
Stage 6 pro replica
andra vikter
andra kopplingsfjädrar
keihin förgasare , munstycke 85
kanske ska köpa en ny förgasare också, vilken rekomenderar ni ?
Postat: 17 juni 2009, 17:54
av Jck92
O-W skrev:Tjaa!
vilken 70cc tycker ni jag ska ha? ska användas till vanlig gata.
har detta nu!
Stage 6 pro replica
andra vikter
andra kopplingsfjädrar
keihin förgasare , munstycke 85
kanske ska köpa en ny förgasare också, vilken rekomenderar ni ?
malossi sport är en perfekt brukscylinder: )
Postat: 17 juni 2009, 19:59
av sefio
Vilken är den bästa sport 50ccaren?
Postat: 17 juni 2009, 20:20
av Jck92
sefio skrev:Vilken är den bästa sport 50ccaren?
stage6 50cc alu är den bästa "sport" 50cc cylindern

sedan finns ju 50cc mhr replica som är en perfekt brukscylinder

Postat: 17 juni 2009, 20:24
av KoNG
sefio skrev:Vilken är den bästa sport 50ccaren?
FInns allt från st6, polini etc

Postat: 17 juni 2009, 21:03
av O-W
Jck92 skrev:O-W skrev:Tjaa!
vilken 70cc tycker ni jag ska ha? ska användas till vanlig gata.
har detta nu!
Stage 6 pro replica
andra vikter
andra kopplingsfjädrar
keihin förgasare , munstycke 85
kanske ska köpa en ny förgasare också, vilken rekomenderar ni ?
malossi sport är en perfekt brukscylinder: )
Har kollat på en stage6 70cc är den bra eller?
Postat: 17 juni 2009, 21:05
av Jck92
O-W skrev:Jck92 skrev:O-W skrev:Tjaa!
vilken 70cc tycker ni jag ska ha? ska användas till vanlig gata.
har detta nu!
Stage 6 pro replica
andra vikter
andra kopplingsfjädrar
keihin förgasare , munstycke 85
kanske ska köpa en ny förgasare också, vilken rekomenderar ni ?
malossi sport är en perfekt brukscylinder: )
Har kollat på en stage6 70cc är den bra eller?
Antar att du menar s6 prosport. Den är bra är den vassaste sport cylindern rekommenderar dock avgasrörs byte då.
Postat: 17 juni 2009, 22:17
av stunt_pojken^^
Jck92 skrev:stunt_pojken^^ skrev:Jck92 skrev:
Fel S6pro är högvarvigt medans s6 proreplica är ett skitrör, det är högvarvigare än ett zx och TT men inte i närheten av de högvarviga rören.
om det är ett skitrör vill jag ha ett som är bra efter som den måste gå i minst 110km/h då
kan ngn berätta vad skillnaden mellan pro och pro replica är eftersom jag inte förstår det
Tyvärr kommer du inte att komma upp i ens över hundra skulle tippa på runt 80 +-5Km/h Skillnaden är att s6pro är avstämt för högre durationer vilket gör att mopeden varvar mer om cylindern klarar det och högre varv = mer effekt!
hoppas du förstod att det var ironi

Postat: 17 juni 2009, 22:43
av O-W
Jck92 skrev:O-W skrev:Jck92 skrev:
malossi sport är en perfekt brukscylinder: )
Har kollat på en stage6 70cc är den bra eller?
Antar att du menar s6 prosport. Den är bra är den vassaste sport cylindern rekommenderar dock avgasrörs byte då.
Den här menar jag:
http://www.startuning.se/product/96525- ... iggande-AC
Men röret ska väll funka bra till den ?

Postat: 17 juni 2009, 23:58
av sefio
Jck92 skrev:sefio skrev:Vilken är den bästa sport 50ccaren?
stage6 50cc alu är den bästa "sport" 50cc cylindern

sedan finns ju 50cc mhr replica som är en perfekt brukscylinder

Okej kör nämligen Stage6 50cc alu nu, vad är den byggd för? Jag använder det som transport endast, lite buskörning och så.
Postat: 18 juni 2009, 08:13
av Jck92
sefio skrev:Jck92 skrev:sefio skrev:Vilken är den bästa sport 50ccaren?
stage6 50cc alu är den bästa "sport" 50cc cylindern

sedan finns ju 50cc mhr replica som är en perfekt brukscylinder

Okej kör nämligen Stage6 50cc alu nu, vad är den byggd för? Jag använder det som transport endast, lite buskörning och så.
Det är en sådan cylinder som är gjord för gaubruk, det är verkligen inte en racingcylinder. Dock så har den stor potential med dubbla avgasportar så det går ju att höja effekten enormt med en vass portning.
O-W skrev:Jck92 skrev:O-W skrev:
Har kollat på en stage6 70cc är den bra eller?
Antar att du menar s6 prosport. Den är bra är den vassaste sport cylindern rekommenderar dock avgasrörs byte då.
Den här menar jag:
http://www.startuning.se/product/96525- ... iggande-AC
Men röret ska väll funka bra till den ?

nej, Stage6 pro röret fungerar bra men replica röret är rikigt dåligt räkna med upp till 3-4 hk effekt förlust med det röret.
Postat: 18 juni 2009, 12:46
av O-W
Jck92 skrev:sefio skrev:Jck92 skrev: stage6 50cc alu är den bästa "sport" 50cc cylindern

sedan finns ju 50cc mhr replica som är en perfekt brukscylinder

Okej kör nämligen Stage6 50cc alu nu, vad är den byggd för? Jag använder det som transport endast, lite buskörning och så.
Det är en sådan cylinder som är gjord för gaubruk, det är verkligen inte en racingcylinder. Dock så har den stor potential med dubbla avgasportar så det går ju att höja effekten enormt med en vass portning.
nej, Stage6 pro röret fungerar bra men replica röret är rikigt dåligt räkna med upp till 3-4 hk effekt förlust med det röret.
aha men den borde väll ändå gå runt 80, det är lagom.