Cylinder-Tråden! Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

är du dum i hela huvet? jag pratar inte om dina airsal cylindrar har jag sackt redan och du säger jag ska lära mig om moppar när du tror att alla cylindrar är lika bra trots prestandan på den allt handlar om tillvärkaren eller?
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Mura skrev:är du dum i hela huvet? jag pratar inte om dina airsal cylindrar har jag sackt redan och du säger jag ska lära mig om moppar när du tror att alla cylindrar är lika bra trots prestandan på den allt handlar om tillvärkaren eller?
Jäävlar vilken läsförståelse du har asså. Förklara va du vill ha svar på istälelt så kan jag säga de till dig, haha
Dolling
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Dolling »

Robiin937 skrev:
Dolling skrev:
Robiin937 skrev: Jag har inte testat barikti så det vet jag faktiskt inte. Men jag har testat airsal o den tkr jag du borde köpa
Och Airsalen håller en Ok kvalité också? :D
Japp :)
Bra, då lutar väl de åt airsalen 73cc'n då :) Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Robiin937 skrev:
Mura skrev:är du dum i hela huvet? jag pratar inte om dina airsal cylindrar har jag sackt redan och du säger jag ska lära mig om moppar när du tror att alla cylindrar är lika bra trots prestandan på den allt handlar om tillvärkaren eller?
Jäävlar vilken läsförståelse du har asså. Förklara va du vill ha svar på istälelt så kan jag säga de till dig, haha
du har fan problem asså han fråga efter en cylinder som är bäst till orginal vev och som har mässt prestanda men ENDÅ SKA VA SKIT BRA HÅLLBARHET och det finns en balans mellan hållbarhet och prestanda som jag försökte förklara men det fattar inte du så du tycker jag ska leka i sandlådan istället det är exakt vad fattar
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

en gjutjärns cylinder är bättre kvalite än en alminium airsal
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Mura skrev:
Robiin937 skrev:
du har fan problem asså han fråga efter en cylinder som är bäst till orginal vev och som har mässt prestanda men ENDÅ SKA VA SKIT BRA HÅLLBARHET och det finns en balans mellan hållbarhet och prestanda som jag försökte förklara men det fattar inte du så du tycker jag ska leka i sandlådan istället det är exakt vad fattar
Du borde leka i sandlådan..

Men ja de ja försökte säga när du sa så det är att dom 2 cylindrarna jag sa är bra kvalite på o helt okej effekt.

Sen att du börja babbla om
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

jag börja inte äns prata med dig försökte säga det till han men du fatta tydligen inte så försöker du leka proffs till mig in på chaten om du vill prata mer så kan du säga va du tycker där istället.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Ju högre effektuttag, ju mindre marginaler har man att lira med, det såg vi vad som hände i ABG när en motor bara small inuti.

Och Oavsett tillverkaren så finns ALLTID risken att få en halvt defekt cylinder.

Titta på ABG:s motorer, där räcker med ett litet skitfel för att hela motorn skall gå i småbitar.

Varför tror du t.ex. en topfuelmotor inom dragracing har en driftstid på strax under 5 min innan blocket helt enkelt måste röntgas, mm för att se om motorn är fortfarande säker i blocken? Guess what, du har samma med din hyper, det är skitsnack förbannad dikt att den ens skulle hålla till korvarn 5 km bort utan att du får riva den efter ett par dagar.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Mura skrev:jag börja inte äns prata med dig försökte säga det till han men du fatta tydligen inte så försöker du leka proffs till mig in på chaten om du vill prata mer så kan du säga va du tycker där istället.
Okej du sa så.. Vilken håller bäst airsal eller prorace o vilken ger mest effekt av dom?

Airsal behöver inte alls hålla bättre än prorace bara för den inte är hyper, de beror på hur du sköter den för hellvete men visst chanserna kanske är lite mindre
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Skåningens-handelsbod skrev:Ju högre effektuttag, ju mindre marginaler har man att lira med, det såg vi vad som hände i ABG när en motor bara small inuti.

Och Oavsett tillverkaren så finns ALLTID risken att få en halvt defekt cylinder.

Titta på ABG:s motorer, där räcker med ett litet skitfel för att hela motorn skall gå i småbitar.

Varför tror du t.ex. en topfuelmotor inom dragracing har en driftstid på strax under 5 min innan blocket helt enkelt måste röntgas, mm för att se om motorn är fortfarande säker i blocken? Guess what, du har samma med din hyper, det är skitsnack förbannad dikt att den ens skulle hålla till korvarn 5 km bort utan att du får riva den efter ett par dagar.
lyssna här istället :) och in på chaten efter du läst klart
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Får man med nya knaster då man köper ett cylinderkit? :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Det ska medfölja :) Samma när du köper ny kolv ska knaster och kolvbult följa med
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

chifen skrev:Det ska medfölja :) Samma när du köper ny kolv ska knaster och kolvbult följa med
huh tur :D tappade nämligen bort ena knastret igår men ett nytt cylinderkit är påväg så :D

Är det någon skillnad vilken väg man svänger kolvringarna också? jag menar om "öppningen" ska peka åt något visst håll? :D
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

MinikeV skrev:
Är det någon skillnad vilken väg man svänger kolvringarna också? jag menar om "öppningen" ska peka åt något visst håll? :D
Skum fråga, men du menar alltså om det spelar någon roll vart öppningen på kolvringarna är när du sätter på cylindern?

Om så, Ja, du får inte på cylindern annars.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Henry skrev:
MinikeV skrev:
Skum fråga, men du menar alltså om det spelar någon roll vart öppningen på kolvringarna är när du sätter på cylindern?

Okej tack, vart ska öppningen peka då? ser man det i cylindern? :P
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

MinikeV skrev:
Henry skrev:
MinikeV skrev:

De syns på kolven vart ringarna ska klämmas ihop. Är som små gropar (en för varje ring) där man pressar ihop ringen och trär då på cylindern.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

chifen skrev:
MinikeV skrev:
Henry skrev: Skum fråga, men du menar alltså om det spelar någon roll vart öppningen på kolvringarna är när du sätter på cylindern?

De syns på kolven vart ringarna ska klämmas ihop. Är som små gropar (en för varje ring) där man pressar ihop ringen och trär då på cylindern.
Tack så jävla mycket :P älskar er <3 har försökt få in kolven i cylindern i säkert flera timmar men har inte lyckats men nu gick det på några sekunder, tack tack :D:D
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Tjena!

Undrar om man kan köra med en cylinder som har lite nicasilsläpp på ett ställe?
Tack för svar! :D
Användarens profilbild
antonjansson_
Svårstartad skrothög

Inlägg av antonjansson_ »

Tjena!

Ge förslag på en 70 cylinder som passar med orginal förgasare(17,5mm delortto),orginal vev och lågvrvigt rör tex thrower eller v6 till en smt 2006
Polisen och bromsen är fartens hinder !
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

antonjansson_ skrev:Tjena!

Ge förslag på en 70 cylinder som passar med orginal förgasare(17,5mm delortto),orginal vev och lågvrvigt rör tex thrower eller v6 till en smt 2006
Airsal 70. Mk Handmade.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

eller om du vill gå upp till 80cc så funkar polini guss utmärkt.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Ukno
Elmoped

Inlägg av Ukno »

tja vad tror ni om att borra upp en AM6 orginal cylinder till 50mm och och trycka i en sån här kolv http://www.twostroke.se/product.asp?product=17434 ?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Ukno skrev:tja vad tror ni om att borra upp en AM6 orginal cylinder till 50mm och och trycka i en sån här kolv http://www.twostroke.se/product.asp?product=17434 ?
Är inte så haj på AM6 cyllarna men vilken årsmod? De tidiga va i gjutjärn medans de senare är alu. Tror cylinderväggarna kommer bli allt för tunna dessutom kommer du förstöra alla portar om det borras upp så mycket. Satsa på en cylinder istället, du riskerar bara en rasad cylinder om du sätter borren i den.

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
eddiejohansson94
Elmoped

Inlägg av eddiejohansson94 »

tja vilken är den billigaste midrace cylindern till Derbi? Är barikit 80cc midrace?

http://twostroke.se/product.asp?product=12461
Går den bättre än metrakit sp?
Bild
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Är detta en "ok" cylinder att ha?

Ja det ska vara org
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Rabxorzz skrev:Är detta en "ok" cylinder att ha?

Ja det ska vara org
hmmm? du länkade inget om det nu var de du skulle..
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Bild
Användarens profilbild
Motard-Man
Svårstartad skrothög

Inlägg av Motard-Man »

Min polare snackade om en som filat cylindern där avgasen far ut och den började gå fortare men e de inte riskfyllt? och e de inte lika bra att fila insidan i början avloppet ? :?
Det som inte går att köras, måste lagas x)
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

vilken ger bäst effekt och mest pris värd att köpa?
70cc 47mm "malossi sport eller 70cc 47mm polini sport ? den ska vara till min honda x8r ska ha 19mm förgasare och giannelli effekt rör och lite annat smått och gott ? behöver jag byta vev?
Senast redigerad av michaelzwe den 1 februari 2010, 21:06, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Orginal är ju såklart bäst! men denna duger gott att andvända, och du får med allt du behöver :wink:
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

-TeddaN- skrev:
Orginal är ju såklart bäst! men denna duger gott att andvända, och du får med allt du behöver :wink:
Men det är kvallite, alltså ingen skit som skär :P
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Rabxorzz skrev:
-TeddaN- skrev:
Men det är kvallite, alltså ingen skit som skär :P
får den bara rätt blandning så skär den inte, om det inte händer något d.v.s :wink:
Användarens profilbild
Motard-Man
Svårstartad skrothög

Inlägg av Motard-Man »

kan någon svar eller e alla lika tomma i huvet som jag? :lol:
Det som inte går att köras, måste lagas x)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Motard-Man skrev:Min polare snackade om en som filat cylindern där avgasen far ut och den började gå fortare men e de inte riskfyllt? och e de inte lika bra att fila insidan i början avloppet ? :?

man kan porta en cylinder, ja. dock har du inte kunskapen för att få det bra, så ge dig inte på det själv.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

chifen skrev:
Ukno skrev:tja vad tror ni om att borra upp en AM6 orginal cylinder till 50mm och och trycka i en sån här kolv http://www.twostroke.se/product.asp?product=17434 ?
Är inte så haj på AM6 cyllarna men vilken årsmod? De tidiga va i gjutjärn medans de senare är alu. Tror cylinderväggarna kommer bli allt för tunna dessutom kommer du förstöra alla portar om det borras upp så mycket. Satsa på en cylinder istället, du riskerar bara en rasad cylinder om du sätter borren i den.
Alla AM6 cylindrarna som sitter på original är utav gjutjärn.
Skriv svar