är du dum i hela huvet? jag pratar inte om dina airsal cylindrar har jag sackt redan och du säger jag ska lära mig om moppar när du tror att alla cylindrar är lika bra trots prestandan på den allt handlar om tillvärkaren eller?
Mura skrev:är du dum i hela huvet? jag pratar inte om dina airsal cylindrar har jag sackt redan och du säger jag ska lära mig om moppar när du tror att alla cylindrar är lika bra trots prestandan på den allt handlar om tillvärkaren eller?
Jäävlar vilken läsförståelse du har asså. Förklara va du vill ha svar på istälelt så kan jag säga de till dig, haha
Mura skrev:är du dum i hela huvet? jag pratar inte om dina airsal cylindrar har jag sackt redan och du säger jag ska lära mig om moppar när du tror att alla cylindrar är lika bra trots prestandan på den allt handlar om tillvärkaren eller?
Jäävlar vilken läsförståelse du har asså. Förklara va du vill ha svar på istälelt så kan jag säga de till dig, haha
du har fan problem asså han fråga efter en cylinder som är bäst till orginal vev och som har mässt prestanda men ENDÅ SKA VA SKIT BRA HÅLLBARHET och det finns en balans mellan hållbarhet och prestanda som jag försökte förklara men det fattar inte du så du tycker jag ska leka i sandlådan istället det är exakt vad fattar
du har fan problem asså han fråga efter en cylinder som är bäst till orginal vev och som har mässt prestanda men ENDÅ SKA VA SKIT BRA HÅLLBARHET och det finns en balans mellan hållbarhet och prestanda som jag försökte förklara men det fattar inte du så du tycker jag ska leka i sandlådan istället det är exakt vad fattar
Du borde leka i sandlådan..
Men ja de ja försökte säga när du sa så det är att dom 2 cylindrarna jag sa är bra kvalite på o helt okej effekt.
jag börja inte äns prata med dig försökte säga det till han men du fatta tydligen inte så försöker du leka proffs till mig in på chaten om du vill prata mer så kan du säga va du tycker där istället.
Ju högre effektuttag, ju mindre marginaler har man att lira med, det såg vi vad som hände i ABG när en motor bara small inuti.
Och Oavsett tillverkaren så finns ALLTID risken att få en halvt defekt cylinder.
Titta på ABG:s motorer, där räcker med ett litet skitfel för att hela motorn skall gå i småbitar.
Varför tror du t.ex. en topfuelmotor inom dragracing har en driftstid på strax under 5 min innan blocket helt enkelt måste röntgas, mm för att se om motorn är fortfarande säker i blocken? Guess what, du har samma med din hyper, det är skitsnack förbannad dikt att den ens skulle hålla till korvarn 5 km bort utan att du får riva den efter ett par dagar.
Mura skrev:jag börja inte äns prata med dig försökte säga det till han men du fatta tydligen inte så försöker du leka proffs till mig in på chaten om du vill prata mer så kan du säga va du tycker där istället.
Okej du sa så.. Vilken håller bäst airsal eller prorace o vilken ger mest effekt av dom?
Airsal behöver inte alls hålla bättre än prorace bara för den inte är hyper, de beror på hur du sköter den för hellvete men visst chanserna kanske är lite mindre
Skåningens-handelsbod skrev:Ju högre effektuttag, ju mindre marginaler har man att lira med, det såg vi vad som hände i ABG när en motor bara small inuti.
Och Oavsett tillverkaren så finns ALLTID risken att få en halvt defekt cylinder.
Titta på ABG:s motorer, där räcker med ett litet skitfel för att hela motorn skall gå i småbitar.
Varför tror du t.ex. en topfuelmotor inom dragracing har en driftstid på strax under 5 min innan blocket helt enkelt måste röntgas, mm för att se om motorn är fortfarande säker i blocken? Guess what, du har samma med din hyper, det är skitsnack förbannad dikt att den ens skulle hålla till korvarn 5 km bort utan att du får riva den efter ett par dagar.
lyssna här istället och in på chaten efter du läst klart
Henry skrev:
Skum fråga, men du menar alltså om det spelar någon roll vart öppningen på kolvringarna är när du sätter på cylindern?
Om så, Ja, du får inte på cylindern annars.
Okej tack, vart ska öppningen peka då? ser man det i cylindern?
De syns på kolven vart ringarna ska klämmas ihop. Är som små gropar (en för varje ring) där man pressar ihop ringen och trär då på cylindern.
Tack så jävla mycket älskar er <3 har försökt få in kolven i cylindern i säkert flera timmar men har inte lyckats men nu gick det på några sekunder, tack tack :D
Är inte så haj på AM6 cyllarna men vilken årsmod? De tidiga va i gjutjärn medans de senare är alu. Tror cylinderväggarna kommer bli allt för tunna dessutom kommer du förstöra alla portar om det borras upp så mycket. Satsa på en cylinder istället, du riskerar bara en rasad cylinder om du sätter borren i den.
Min polare snackade om en som filat cylindern där avgasen far ut och den började gå fortare men e de inte riskfyllt? och e de inte lika bra att fila insidan i början avloppet ?
vilken ger bäst effekt och mest pris värd att köpa?
70cc 47mm "malossi sport eller 70cc 47mm polini sport ? den ska vara till min honda x8r ska ha 19mm förgasare och giannelli effekt rör och lite annat smått och gott ? behöver jag byta vev?
Senast redigerad av michaelzwe den 1 februari 2010, 21:06, redigerad totalt 3 gång.
Motard-Man skrev:Min polare snackade om en som filat cylindern där avgasen far ut och den började gå fortare men e de inte riskfyllt? och e de inte lika bra att fila insidan i början avloppet ?
man kan porta en cylinder, ja. dock har du inte kunskapen för att få det bra, så ge dig inte på det själv.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Är inte så haj på AM6 cyllarna men vilken årsmod? De tidiga va i gjutjärn medans de senare är alu. Tror cylinderväggarna kommer bli allt för tunna dessutom kommer du förstöra alla portar om det borras upp så mycket. Satsa på en cylinder istället, du riskerar bara en rasad cylinder om du sätter borren i den.
Alla AM6 cylindrarna som sitter på original är utav gjutjärn.