Sida 49 av 64
Postat: 14 januari 2012, 13:59
av krillepille
bra nu blirdet ut och skruva
effekt skillander mellan tung aoch lätta vikter
Postat: 19 januari 2012, 13:28
av macbang
Blev lite skillnad mellan lätta och tunga vikter ändå.
Men tydligen bör man ligga runt 5g för bäst effekt om jag tolkar deras diagram rätt
http://www.pedparts.co.uk/blog/moped-tuning--rollers
Re: effekt skillander mellan tung aoch lätta vikter
Postat: 19 januari 2012, 15:24
av potog
beror ju helt på setup

men typ runt där.
Cpi aragon
Postat: 19 januari 2012, 21:34
av siimpan96
Funderar på att köpa nya vikter och fjädrar. Har dock inget annat trim men vill fortfarande få bättre acc, någon som har något bra förslag på vikter o fjädrar?
Re: Cpi aragon
Postat: 19 januari 2012, 21:34
av Mattyyy
siimpan96 skrev:Funderar på att köpa nya vikter och fjädrar. Har dock inget annat trim men vill fortfarande få bättre acc, någon som har något bra förslag på vikter o fjädrar?
Vilken moppe?
Postat: 20 januari 2012, 08:52
av anthmyr
tja, behöver nya kopplings och tryck fjäder till min neos, kopplingen är en Malossi Delta MHR med svart kopplingsfjädrar i men dom är för hårda, måste gasa som en idiot innan något händer.. Frågan är vilken styrka ska jag ha ?
Setup:
* Stage6 sport pro 70cc
* Malossi Delta MHR
* Stage6 Wingbell
* Malossi Multivar
* Malossi racing membran med carbon reeds
* 21 mm förgasare med insug
* Racing vev
* Sportluftfilter
* NGK br9hs
* NGK racing tändhatt
* Fläkt (UPGRADED)
Tacksam för svar

Postat: 23 januari 2012, 23:06
av LuudiiXen
Tjena, jag har beställt ett Laser Xpro till min Ludix nu, men kom på, vad ska man ha för vikter? Eller måste man testa sig fram?
Hemma har jag 6,5-9,5g, för tunga eller?
Mvh Johan
Postat: 23 januari 2012, 23:11
av Viktor Svensson
Kommer min Yamaha Slider 09 att slira när jag har på följande setup eller måste jag köpa en tryckfjäder till den så den inte slirar? isåfall vilken?
Setup:
Leovince ZX
4,5 vikter
gula kopplingsfjädrar
Postat: 24 januari 2012, 08:33
av Nutbreaker
[quote="Viktor Svensson"]Kommer min Yamaha Slider 09 att slira när jag har på följande setup eller måste jag köpa en tryckfjäder till den så den inte slirar? isåfall vilken?
Setup:
Leovince ZX
4,5 vikter
gula kopplingsfjädrar[/quote]
du behöver inte byta tryckfjäder till den setupen

Postat: 24 januari 2012, 08:34
av Nutbreaker
LuudiiXen skrev:Tjena, jag har beställt ett Laser Xpro till min Ludix nu, men kom på, vad ska man ha för vikter? Eller måste man testa sig fram?
Hemma har jag 6,5-9,5g, för tunga eller?
Mvh Johan
dem är nog för tunga, men är inte säker!
OBS sry för dubbelpost men vet inte hur man citerar 2 i samma inlägg

Postat: 24 januari 2012, 08:56
av potog
LuudiiXen skrev:Tjena, jag har beställt ett Laser Xpro till min Ludix nu, men kom på, vad ska man ha för vikter? Eller måste man testa sig fram?
Hemma har jag 6,5-9,5g, för tunga eller?
Mvh Johan
Hat du 9,5g så kommer din moppe gå upp mot hundra..
Men kör på 5g det är alltid bra

Postat: 24 januari 2012, 20:30
av LuudiiXen
Jo tänkte de, men jag testar 6,5g annars får jag köpa 5g, tack!
Pgo big max 25
Postat: 26 januari 2012, 20:50
av marcus.gb
Hej jag behöver hjälp med vilken vikt och storlek jag ska ha till Pgo big max 25?
Distansring koppling Sym Jet 50 -99
Postat: 29 januari 2012, 12:34
av Sym Jet 50
Hej, jag är ny på forumet, har köpt en gamal Sym Jet 50 för att åka till jobbet på. Det verkar som den är lite "hjälpt" den gör strax över 50 lite väl bra för en 30 moppe. CDI box verkar orörd för den klipper när varven har kommit upp en bit. Har läst mig till på olika forum att det skall sitta en ring i remskivan vid kopplingsdelen på dessa som begränsar uppväxlingen.
Min fråga är vet någon hur tjock denna ring är original så jag kan svarva en ny?
Har inte för avsikt att bli haffad av länsman på mina turer till jobbet.
Tacksam för svar.
Re: Pgo big max 25
Postat: 29 januari 2012, 12:56
av Mattyyy
marcus.gb skrev:Hej jag behöver hjälp med vilken vikt och storlek jag ska ha till Pgo big max 25?
Vad har du för setup?
Postat: 29 januari 2012, 17:29
av DerbiMoppe
Får man verkligen något i acceleration och topp med en "trim variator"?
Moppen är en Aerox 02 gått 1800mil.
Anledningen att jag frågar är att det är "vågor" på variatorn där remmen går, men påverkar dom något?
Postat: 31 januari 2012, 13:45
av Anteee
nrg mc3
70cc
högvarvigt rör
hårdare tryckfjäder
Vilka vikter skulle ni rekommendera och vad väger original?

Postat: 4 februari 2012, 23:44
av Viktor Svensson
Tjenare!
Någon som vet om Motoforce variatorn fungerar bra med mallosi fly clutch på min Yamaha Slider 2009.
Är variatorn en multivariator?
Variator:
http://twostroke.se/product.asp?product=24421
Koppling:
http://twostroke.se/product.asp?product=13403
Eller är det bättre om jag köper en Motoforce koppling:
http://twostroke.se/product.asp?product=7288
Med vilken kombination går den bäst?
Postat: 5 februari 2012, 13:13
av Nutbreaker
"multivariator" är igentligen malossis variator "multivar" så nej motoforce har inte malossis multivar.
sen så har det inte så stor betydelse hur du kombinerar tror jag sålänge du inte kör på overrange osv.. men jag skulle köpt malossis variator ist för motoforce^^
Postat: 5 februari 2012, 14:51
av Anteee
Vad hjälper det om man köper ny variator? (A)
Postat: 5 februari 2012, 18:58
av macbang
Anteee skrev:Vad hjälper det om man köper ny variator? (A)
Bättre acc/ mellan register fick jag med Polini speed control igärnfall.
Postat: 7 februari 2012, 17:15
av Perslow
Tänkte bara kolla om någon vet vad som händer om jag tar bort min v-ring eller byter till gulakopplingsfjädrar
Postat: 7 februari 2012, 17:29
av DerbiMoppe
Perslow skrev:Tänkte bara kolla om någon vet vad som händer om jag tar bort min v-ring eller byter till gulakopplingsfjädrar
Tar du bort v ringen så kommer den gå fortare.
Håddare kopplingsfjädrar gör så att kopplingen tar senare, senare varvtal.
Mjukare koppligsfjädrar för så koppligen tar tidigare, tidigre varvtal.
Hur hårda/mjuka gula fjädrar är en bra fråga....
Hjälper också att du skriver vilken moppe du har och vilka fjädrar du pratar om...
Postat: 7 februari 2012, 20:56
av Perslow
Jag kör en Yamaha slider men vad händer när den tar senare och tidigare??
Postat: 7 februari 2012, 21:09
av macbang
Perslow skrev:Jag kör en Yamaha slider men vad händer när den tar senare och tidigare??
Antar du menar kopplingen?
Har du hårdare kopplingsfjädrar tar kopplingen senare ( vid högre varv tal= lite högra acc )
Postat: 7 februari 2012, 21:13
av Perslow
Aha tack men om jag tar en ny tryckfjäder med (har 3 stycken) vad gör det då. Sorry för alla frågor men är inte så hemma på detta
Postat: 7 februari 2012, 21:25
av macbang
Perslow skrev:Aha tack men om jag tar en ny tryckfjäder med (har 3 stycken) vad gör det då. Sorry för alla frågor men är inte så hemma på detta
Hårdare tryckfjäder " kan " ge dig bättre fart i backarna och åter acceleration= Hellre lite för hård fjäder än mjuk är vad jag har hört.
Kör själv med Naraku V 2.0 tryckfjädrar och är super nöjd.
Att tänka på, om du montera på en för hård tryckfjäder slits rem och övriga delar snabbare.
Postat: 7 februari 2012, 22:03
av Perslow
Men om jag bara byter kopplingsfjädrar eller byter kopplingsfjädrar och tryckfjäder slits kopplingen och sånt snabbt ner till botten snabbt som f*n om jag bara byter detta och inget annat??
Postat: 7 februari 2012, 23:25
av macbang
Perslow skrev:Men om jag bara byter kopplingsfjädrar eller byter kopplingsfjädrar och tryckfjäder slits kopplingen och sånt snabbt ner till botten snabbt som f*n om jag bara byter detta och inget annat??
Du behöver nog inte oroa dig om kopplingen det första taget. Remmen kommer nog slitas fortare. Men den kostar inte många kronor.
Postat: 9 februari 2012, 15:28
av Victorh
Hmm nu undrar jag en fråga hur tar man bort skalena på stage 6 vikterna?
Det är skal som sitter fast runt den inte längs med!
Postat: 9 februari 2012, 15:56
av potog
Victorh skrev:Hmm nu undrar jag en fråga hur tar man bort skalena på stage 6 vikterna?
Det är skal som sitter fast runt den inte längs med!
what? :O
ta bara en kniv å dela ju??

Postat: 9 februari 2012, 16:56
av gandih500
Victorh skrev:Hmm nu undrar jag en fråga hur tar man bort skalena på stage 6 vikterna?
Det är skal som sitter fast runt den inte längs med!
Ja dom kan sitta hårt som fan

Postat: 9 februari 2012, 18:01
av Roxxen96
Victorh skrev:Hmm nu undrar jag en fråga hur tar man bort skalena på stage 6 vikterna?
Det är skal som sitter fast runt den inte längs med!
Om det sitter 2 halvor skal runt varje vikt, så ta bara en kniv och lirka i springan fram och tillbaka, då blir det större och större till slut och du kan ta loss skalen. Har gjort det ett flertal gånger och funkar jätte smidigt.
Postat: 9 februari 2012, 22:42
av Victorh
Roxxen96 skrev:Victorh skrev:Hmm nu undrar jag en fråga hur tar man bort skalena på stage 6 vikterna?
Det är skal som sitter fast runt den inte längs med!
Om det sitter 2 halvor skal runt varje vikt, så ta bara en kniv och lirka i springan fram och tillbaka, då blir det större och större till slut och du kan ta loss skalen. Har gjort det ett flertal gånger och funkar jätte smidigt.
orkade testa på en vikt men bara ena sidan lossnade :/ prövar igen i helg ^^
Postat: 10 februari 2012, 09:54
av potog
Victorh skrev:Roxxen96 skrev:Victorh skrev:Hmm nu undrar jag en fråga hur tar man bort skalena på stage 6 vikterna?
Det är skal som sitter fast runt den inte längs med!
Om det sitter 2 halvor skal runt varje vikt, så ta bara en kniv och lirka i springan fram och tillbaka, då blir det större och större till slut och du kan ta loss skalen. Har gjort det ett flertal gånger och funkar jätte smidigt.
orkade testa på en vikt men bara ena sidan lossnade :/ prövar igen i helg ^^
värm upp den bara
