Sida 49 av 88
Postat: 17 december 2009, 18:19
av KarlssoN^
-TeddaN- skrev:Daanne skrev:Robiin937 skrev:Okej då ska jag förklara
HELA motorn är inte en cylinder om du inte visste det.
HEla motorn så man kör in vevparti, och allt annat. Är mopeden HELT NY, gått 0mil då kör man lungt i ca 50mil men inte för att cylindern ska hålla för det gör den ändå. Byter du cylinder på en moppe som gått t.ex 400 mil så behöver du inte köra in den 50mil även den är ny.
fattar du?
edit: tack teddy

Och vem var det där menat till då?
Hashkakan skulle jag tro...
skulle jag me tro xD
Postat: 17 december 2009, 20:50
av Henry
Men herregud, Hashkakan kan du ens någonting om motorer?
Din polare som meckat moped i 25år är troligen SÄMST om han sa det där till dig.
De på "Volvo" sa så.
Vad i HELVETE har Volvo med en Mopedcylinder att göra?
En bilmotor och en mopedcylinder är som att jämföra ett pappersflygplan med ett Jas Gripen. Det ända som de har lika är ett cylinderlopp!
Du behöver ABSOLUT inte mer inkörning än vad jag skrev när du monterar en ny cylinder. Köra längre är bara idiotiskt, materialet går in och härdar första gången. Inte efter 30 gånger......
Postat: 17 december 2009, 20:52
av -TeddaN-
Henry skrev:Men herregud, Hashkakan kan du ens någonting om motorer?
Din polare som meckat moped i 25år är troligen SÄMST om han sa det där till dig.
De på "Volvo" sa så.
Vad i HELVETE har Volvo med en Mopedcylinder att göra?
En bilmotor och en mopedcylinder är som att jämföra ett pappersflygplan med ett Jas Gripen. Det ända som de har lika är ett cylinderlopp!
Du behöver ABSOLUT inte mer inkörning än vad jag skrev när du monterar en ny cylinder. Köra längre är bara idiotiskt, materialet går in och härdar första gången. Inte efter 30 gånger......
Jag tror "stackarn" har förstått nu....
Postat: 17 december 2009, 20:55
av KarlssoN^
-TeddaN- skrev:Henry skrev:Men herregud, Hashkakan kan du ens någonting om motorer?
Din polare som meckat moped i 25år är troligen SÄMST om han sa det där till dig.
De på "Volvo" sa så.
Vad i HELVETE har Volvo med en Mopedcylinder att göra?
En bilmotor och en mopedcylinder är som att jämföra ett pappersflygplan med ett Jas Gripen. Det ända som de har lika är ett cylinderlopp!
Du behöver ABSOLUT inte mer inkörning än vad jag skrev när du monterar en ny cylinder. Köra längre är bara idiotiskt, materialet går in och härdar första gången. Inte efter 30 gånger......
Jag tror "stackarn" har förstått nu....
haha

bra då behöver ja inte köra in den då nästa gång jag skaffar ny cylinder

aa, lr inte så länge då iaf

de gör inget är van med att ta skit.
Postat: 19 december 2009, 10:52
av Ukno
Tjenare jag ska byta till 70ccs airsal cylinder på min Rieju mrx och då har jag fått 2st cylinderfots packningar gjorda av papper är det någon form av squish packningar? ska man använda båda packningarna eller bara en av dom?
Postat: 19 december 2009, 11:54
av Robiin937
Ukno skrev:Tjenare jag ska byta till 70ccs airsal cylinder på min Rieju mrx och då har jag fått 2st cylinderfots packningar gjorda av papper är det någon form av squish packningar? ska man använda båda packningarna eller bara en av dom?
1
Postat: 19 december 2009, 11:54
av Robiin937
Ukno skrev:Tjenare jag ska byta till 70ccs airsal cylinder på min Rieju mrx och då har jag fått 2st cylinderfots packningar gjorda av papper är det någon form av squish packningar? ska man använda båda packningarna eller bara en av dom?
1
Postat: 19 december 2009, 22:27
av umeå__
håller orginalveven för.
airsal 70cc racing
mk sp?
Postat: 20 december 2009, 00:42
av Henry
umeå__ skrev:håller orginalveven för.
airsal 70cc racing
mk sp?
Är mopeden relativt ny, så ja.
Postat: 20 december 2009, 00:46
av -TeddaN-
Henry skrev:umeå__ skrev:håller orginalveven för.
airsal 70cc racing
mk sp?
Är mopeden relativt ny, så ja.
Den är inte ny för det är en Rieju drac, dock kan den varit lungt körd.
Postat: 20 december 2009, 21:35
av derbi_senda93
Tjena!
Undrar om denna Top Performance cylindern är i sport-klassen och om den håller för originalveven om jag kör med ett giannelli också.
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... T99.1739.0
Tack för svar!

Postat: 20 december 2009, 22:22
av Robiin937
Håller om den inte e sliten, glappar
Postat: 20 december 2009, 22:30
av derbi_senda93
Robiin937 skrev:
Håller om den inte e sliten, glappar
Tack! Vet du om den är i sport- eller midraceklassen?

Postat: 20 december 2009, 23:05
av kallepalle
det är en sportcylle.
Postat: 21 december 2009, 11:17
av derbi_senda93
kallepalle skrev:det är en sportcylle.
Tackar!
Postat: 21 december 2009, 21:47
av Dolling
Är så att jag är sugen på 70cc nu men har inga pengar till vev o därför utesluter jag vevbyte. Så vilken 70cc är bäst till orginalveven dvs bästa prestanda o hållbarhet typ.
(Derbi Senda 2007 gått dryga 600mil)
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Mvh
Postat: 21 december 2009, 21:54
av Robiin937
Dolling skrev:Är så att jag är sugen på 70cc nu men har inga pengar till vev o därför utesluter jag vevbyte. Så vilken 70cc är bäst till orginalveven dvs bästa prestanda o hållbarhet typ.
(Derbi Senda 2007 gått dryga 600mil)
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Mvh
airsal 70-73cc
Postat: 21 december 2009, 21:56
av Mura
Robiin937 skrev:Dolling skrev:Är så att jag är sugen på 70cc nu men har inga pengar till vev o därför utesluter jag vevbyte. Så vilken 70cc är bäst till orginalveven dvs bästa prestanda o hållbarhet typ.
(Derbi Senda 2007 gått dryga 600mil)
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Mvh
airsal 70-73cc
eller MHR replica 80cc
mindre effekt är ju offtast mer hållbarhet

Postat: 21 december 2009, 21:56
av Robiin937
Mura skrev:Robiin937 skrev:Dolling skrev:Är så att jag är sugen på 70cc nu men har inga pengar till vev o därför utesluter jag vevbyte. Så vilken 70cc är bäst till orginalveven dvs bästa prestanda o hållbarhet typ.
(Derbi Senda 2007 gått dryga 600mil)
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Mvh
airsal 70-73cc
eller MHR replica 80cc
mindre effekt är ju offtast mer hållbarhet

e du dum eller? båda dom jag sa är sportcylindrar som funkar bra till dagligt bruk o bra effekt
Postat: 21 december 2009, 21:57
av Dolling
Robiin937 skrev:Dolling skrev:Är så att jag är sugen på 70cc nu men har inga pengar till vev o därför utesluter jag vevbyte. Så vilken 70cc är bäst till orginalveven dvs bästa prestanda o hållbarhet typ.
(Derbi Senda 2007 gått dryga 600mil)
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Mvh
airsal 70-73cc
Men Airsal är bättre än Barikit eller?
Postat: 21 december 2009, 21:57
av Mura
Robiin937 skrev:Mura skrev:Robiin937 skrev:
airsal 70-73cc
eller MHR replica 80cc
mindre effekt är ju offtast mer hållbarhet

e du dum eller?
e du dum eller? en pro race 70cc och en airsal 70cc vilken ger mässt prestanda pro race vem håller bäst airsal.... du är dum
Postat: 21 december 2009, 21:58
av Robiin937
Dolling skrev:Robiin937 skrev:Dolling skrev:Är så att jag är sugen på 70cc nu men har inga pengar till vev o därför utesluter jag vevbyte. Så vilken 70cc är bäst till orginalveven dvs bästa prestanda o hållbarhet typ.
(Derbi Senda 2007 gått dryga 600mil)
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Mvh
airsal 70-73cc
Men Airsal är bättre än Barikit eller?
Jag har inte testat barikti så det vet jag faktiskt inte. Men jag har testat airsal o den tkr jag du borde köpa
Postat: 21 december 2009, 21:59
av Robiin937
Mura skrev:Robiin937 skrev:Mura skrev:
mindre effekt är ju offtast mer hållbarhet

e du dum eller?
e du dum eller? en pro race 70cc och en airsal 70cc vilken ger mässt prestanda pro race vem håller bäst airsal.... du är dum
Du vet då ingenting om mopeder..
Postat: 21 december 2009, 22:00
av Mura
Robiin937 skrev:Dolling skrev:Robiin937 skrev:
airsal 70-73cc
Men Airsal är bättre än Barikit eller?
Jag har inte testat barikti så det vet jag faktiskt inte. Men jag har testat airsal o den tkr jag du borde köpa
han fråga vilken som ger mässt effekt och hållbarhet och då mena jag på att mindre prestanda=oftast mer hållbarhet och högre prestanda=mindre hållbarhet så sluta nu och säga jag är dum
Postat: 21 december 2009, 22:00
av Mura
HÅLL ****************
Postat: 21 december 2009, 22:00
av Robiin937
Mura skrev:Robiin937 skrev:Dolling skrev:
Men Airsal är bättre än Barikit eller?
Jag har inte testat barikti så det vet jag faktiskt inte. Men jag har testat airsal o den tkr jag du borde köpa
han fråga vilken som ger mässt effekt och hållbarhet och då mena jag på att mindre prestanda=oftast mer hållbarhet och högre prestanda=mindre hållbarhet så sluta nu och säga jag är dum
Airsal har både och.. MHR replica 80cc också. Fattar inte va du babblar om. Du kan inte direkt jämnföra en hyper med en sport
Postat: 21 december 2009, 22:01
av Dolling
Robiin937 skrev:Dolling skrev:Robiin937 skrev:
airsal 70-73cc
Men Airsal är bättre än Barikit eller?
Jag har inte testat barikti så det vet jag faktiskt inte. Men jag har testat airsal o den tkr jag du borde köpa
Och Airsalen håller en Ok kvalité också?

Postat: 21 december 2009, 22:01
av Mura
asså jag pratar inte om dina skit cylindrar jag svara på hans första inlägg och då fråga han vilken som ger mässt prestanda men ändå är bäst kvalitet
Postat: 21 december 2009, 22:02
av Robiin937
Dolling skrev:Robiin937 skrev:Dolling skrev:
Men Airsal är bättre än Barikit eller?
Jag har inte testat barikti så det vet jag faktiskt inte. Men jag har testat airsal o den tkr jag du borde köpa
Och Airsalen håller en Ok kvalité också?

Japp

Postat: 21 december 2009, 22:03
av Mura
va fan leker du?
Postat: 21 december 2009, 22:04
av Robiin937
Mura skrev:va fan leker du?
Jag sitter inte o leker cool framför datan som vissa andra iaf, gå o lek ngn annanstans istället, ok?
Postat: 21 december 2009, 22:05
av Mura
Robiin937 skrev:Mura skrev:va fan leker du?
Jag sitter inte o leker coll framför datan som vissa andra iaf, gå o lek ngn annanstans istället, ok?
blir riktigt lack på dig så du menar om en hyper cylinder går sönder så är det kass kvalite och inget annat?
Postat: 21 december 2009, 22:06
av Robiin937
Mura skrev:Robiin937 skrev:Mura skrev:va fan leker du?
Jag sitter inte o leker coll framför datan som vissa andra iaf, gå o lek ngn annanstans istället, ok?
blir riktigt lack på dig så du menar om en hyper cylinder går sönder så är det kass kvalite och inget annat?
Va? Var får du det ifrån? Det har jag inte sagt?
Postat: 21 december 2009, 22:06
av Mura
Robiin937 skrev:Mura skrev:Robiin937 skrev:
Jag sitter inte o leker coll framför datan som vissa andra iaf, gå o lek ngn annanstans istället, ok?
blir riktigt lack på dig så du menar om en hyper cylinder går sönder så är det kass kvalite och inget annat?
Va? Var får du det ifrån? Det har jag inte sagt?
DU HAR SAGT DET NU HELA TIDEN JU
Postat: 21 december 2009, 22:07
av Robiin937
Mura skrev:Robiin937 skrev:Mura skrev:
blir riktigt lack på dig så du menar om en hyper cylinder går sönder så är det kass kvalite och inget annat?
Va? Var får du det ifrån? Det har jag inte sagt?
DU HAR SAGT DET NU HELA TIDEN JU
Nope, jag säger att han borde skaffa en airsal 70cc för den funkar bra till hans trim också. Gianelli o dedära.
Jag har aldrig skrivit att om en cylinder går sönder så e de kass kvalite?
Du missuppfattade mig isf