Mvh Hugge66
Mattyyy skrev:Kan börja med att det är en Speedfight -03 som problemet gäller
Jo som endel vet så har min moppe gått skit nu och anderssoNN här på forumet hade ungefär samma problem som jag och då hade han för klen tryckfjäder.
Den accar som fan upp till 20/25 km/h sen drar den skitsegt till ungefär 50km/h sen lite bättre till 70 sen efter 70 drar den utav bara fan igen.
Alla hastigheter är enligt hastighetsmätaren så viss felvisning finns. Men skulle ni tro att det är tryckisen eller? Förgasaren är hyffsad inställd.
Setup :
Polini evo1 70cc
Gianelli rör (Tror V1 osäker dock)
Dellorto 19mm fögg
Polini open flow filter
Stage6 R/T 16000rpm vev
Malossi x-kevlar drivrem
Hebo membran
Hårdare kopplingsfjädrar
Karbon reeds
Malossi 23mm insug
Anledningen till att jag har original är att den gamla gick avRoxxen96 skrev:Mattyyy skrev:Kan börja med att det är en Speedfight -03 som problemet gäller
Jo som endel vet så har min moppe gått skit nu och anderssoNN här på forumet hade ungefär samma problem som jag och då hade han för klen tryckfjäder.
Den accar som fan upp till 20/25 km/h sen drar den skitsegt till ungefär 50km/h sen lite bättre till 70 sen efter 70 drar den utav bara fan igen.
Alla hastigheter är enligt hastighetsmätaren så viss felvisning finns. Men skulle ni tro att det är tryckisen eller? Förgasaren är hyffsad inställd.
Setup :
Polini evo1 70cc
Gianelli rör (Tror V1 osäker dock)
Dellorto 19mm fögg
Polini open flow filter
Stage6 R/T 16000rpm vev
Malossi x-kevlar drivrem
Hebo membran
Hårdare kopplingsfjädrar
Karbon reeds
Malossi 23mm insug
Det är nog tryckfjädern. Känns inte så bra att köra med original till den setupen du har, du ska testa med någon hårdare.
Niklas Berntsson: Offtopic, men varför ska du ha det? Det borde bara bli sämre eftersom den kommer greppa vid sjukt högt varvtal.
Ok då gör jag det:-PRoxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:Ok men glömde säga att jag har en starkare tryckfjäder också men tror du att moppen orkar dra med de röda kopplingsfjädrarna?
Eftersom du har malossi fly koppling och de är Hebo fjädrar lär de inte ens passa. DU BEHÖVER INTE SÅ HÅRDA. Kör med det du har!
Du kan inte sätta på en 107mm koppling på en 105mm kopplingsklocka. Men du kan ändra ifrån 105mm koppling och 105mm kopplingsklocka till 107mm koppling och 107mm kopplingklocka jaDouglasson skrev:Om jag har 105mm koppling original på min Neos och sen vill byta till en ny koppling, måste den vara 105 då eller kan jag sätta på en 107mm?
OKej fan va bra, tack ska du ha!jarken skrev:Du kan inte sätta på en 107mm koppling på en 105mm kopplingsklocka. Men du kan ändra ifrån 105mm koppling och 105mm kopplingsklocka till 107mm koppling och 107mm kopplingklocka jaDouglasson skrev:Om jag har 105mm koppling original på min Neos och sen vill byta till en ny koppling, måste den vara 105 då eller kan jag sätta på en 107mm?
Jag använder denna rem ( http://www.twostroke.se/product.asp?product=7748 ) och den är vell bra o så, men du måste "slita in den" eller vad man sägerRoxxen96 skrev:Tjenare allihopa.
Efter jag slängt på mitt effektrör så började remmen slira, och det låg små remm bitar/flisor inuti blocket. Slängde på en hårdare tryckfjäder och det blev bättre, förstår själv också att det är en ny remm som gäller. Om remmen nu slirar, hade det blivit lite bättre om jag slängt på ett par hårdare kopplingsfjädrar? Tex medium, isåfall köper jag det. Jo jag vet att det bara är att testa, men frågar eftersom jag inte för tillfället har några medium fjädrar eller hårda fjädrar hemma som passar just min koppling.
Min setup om det skulle hjälpa.
Leovince TT effektrör.
Polini speedcontrol variator 16x13.
4.25 grams vikter
Original cylinder
Carbon reeds
Stage 6 sport pro clutch
1. Kan ni länka en bra remm till mig enligt denna setup jag har, vill inte ha en original eller dålig remm som jag hade innan, vid 500 mil bytte jag till en helt ny original remm då jag körde original. Jag körde 250 mil original nu tills jag köpte mitt effektrör, och nu är den sliten har jag märkt, och den slirar. Så kan ni länka en bra remm till effektrörs setup? Max 200-300 kr. Skriv efter era egna erfarenheter, och inte efter vad ni tror är bra. Skulle uppskatta enormt om ni kunde länka en bra remm, jo visst jag kan titta själv på tex twostroke och andra butiker, men vad är det för mening om jag köper mig en dålig när ni istället kan länka någon BRA remm som ni kört med etc. TACK!
Uppskattar om någon kunde ta lite tid åt att hjälpa mig med detta.
Tack så jätte mycket på förhand. / Jocke
Roxxen96 skrev:Tjenare allihopa.
Efter jag slängt på mitt effektrör så började remmen slira, och det låg små remm bitar/flisor inuti blocket. Slängde på en hårdare tryckfjäder och det blev bättre, förstår själv också att det är en ny remm som gäller. Om remmen nu slirar, hade det blivit lite bättre om jag slängt på ett par hårdare kopplingsfjädrar? Tex medium, isåfall köper jag det. Jo jag vet att det bara är att testa, men frågar eftersom jag inte för tillfället har några medium fjädrar eller hårda fjädrar hemma som passar just min koppling.
Leovince TT effektrör.
4.25 grams vikter
Original cylinder
Carbon reeds
Stage 6 sport pro clutch
1. Kan ni länka en bra remm till mig enligt denna setup jag har, vill inte ha en original eller dålig remm som jag hade innan, vid 500 mil bytte jag till en helt ny original remm då jag körde original. Jag körde 250 mil original nu tills jag köpte mitt effektrör, och nu är den sliten har jag märkt, och den slirar. Så kan ni länka en bra remm till effektrörs setup? Max 200-300 kr. Skriv efter era egna erfarenheter, och inte efter vad ni tror är bra. Skulle uppskatta enormt om ni kunde länka en bra remm, jo visst jag kan titta själv på tex twostroke och andra butiker, men vad är det för mening om jag köper mig en dålig när ni istället kan länka någon BRA remm som ni kört med etc. TACK!
Tack så jätte mycket på förhand. / Jocke
Hade tänkt beställa denna :ollebolle15 skrev:Jag använder denna rem ( http://www.twostroke.se/product.asp?product=7748 ) och den är vell bra o så, men du måste "slita in den" eller vad man sägerRoxxen96 skrev:Tjenare allihopa.
Leovince TT effektrör.
4.25 grams vikter
Original cylinder
Carbon reeds
Stage 6 sport pro clutch
Tack så jätte mycket på förhand. / Jockeoch om du köper hårdare kopplingfjädrar så kommer kopplingen bara släppa senare och du kanske får lite bättre acc
Okej tack! Det ska jag köpa då, och en ny remmJa som sagt byt till hårdare kopplingsfjädrar. Mycket bättre
Jodå, men skulle ja vara bättre med ännu bättre acc?Roxxen96 skrev:Ta de lugnt med dubbel posterna! Ont: seriöst du har 70 cc, effektrör och polini speedcontrol. Tror du inte abbe ställde in optimalt när han stunta? Du får skaffa en vassare 70 cc om du ska ha bättre axx isåfall. Bara att träna bakan, tar långt tid att lära sig. Kämpa på. / Jocke
Jo det är klart, men som jag sa, du får dra på en vassare cylinder isåfall!falkheden skrev:Jodå, men skulle ja vara bättre med ännu bättre acc?Roxxen96 skrev:Ta de lugnt med dubbel posterna! Ont: seriöst du har 70 cc, effektrör och polini speedcontrol. Tror du inte abbe ställde in optimalt när han stunta? Du får skaffa en vassare 70 cc om du ska ha bättre axx isåfall. Bara att träna bakan, tar långt tid att lära sig. Kämpa på. / Jocke
Så de kommer inte göra någon skillnad alls med den kopplingen?Roxxen96 skrev:Jo det är klart, men som jag sa, du får dra på en vassare cylinder isåfall!falkheden skrev:Jodå, men skulle ja vara bättre med ännu bättre acc?Roxxen96 skrev:Ta de lugnt med dubbel posterna! Ont: seriöst du har 70 cc, effektrör och polini speedcontrol. Tror du inte abbe ställde in optimalt när han stunta? Du får skaffa en vassare 70 cc om du ska ha bättre axx isåfall. Bara att träna bakan, tar långt tid att lära sig. Kämpa på. / Jocke
falkheden skrev:Så de kommer inte göra någon skillnad alls med den kopplingen?Roxxen96 skrev:Jo det är klart, men som jag sa, du får dra på en vassare cylinder isåfall!falkheden skrev: Jodå, men skulle ja vara bättre med ännu bättre acc?
Kör på original förgasare. Har en 19mm liggandes hemmagandih500 skrev:falkheden skrev:Så de kommer inte göra någon skillnad alls med den kopplingen?Roxxen96 skrev: Jo det är klart, men som jag sa, du får dra på en vassare cylinder isåfall!
Jo det är väll klart. Men kör du på orginalförgasaren?
Om du gör det så byt till en 19 eller 17,5mm
Stage6 å köp till r/t remskiva så har du är att du har en variator som alldrig slirarMattyyy skrev:Nån som vet om man verkligen måste ha guidebrickor på variatorn?
Isf vilken av dessa 4 variatorer skulle ni rekommendera?
Polini : http://www.twostroke.se/product.asp?product=28
Hebo : http://www.twostroke.se/product.asp?product=994
Malossi : http://www.twostroke.se/product.asp?product=269
Stage6 : http://www.twostroke.se/product.asp?product=18429
Skulle faktiskt precis hänvisa dig hit. Lite svårt att veta va för vikter du ska ha, köp ett vikt kits set och testa dig fram. Sen finns det säkert någon som vet vilka vikter som lirar bra med det röret pga att de själva kört med det. Om du gillar att grejja så köp ett set och testa dig framkrillepille skrev:vilka vikter ska man ha till ett stage6 pro replica för bäst effekt och fart?
man kanse ska båta huvud munstyket också