Sida 48 av 75

Postat: 11 oktober 2011, 14:38
av Roxxen96
Tjena, tänkt att köpa ett leovince zx chrome av en kille och undrar om det passar min aerox, den har suttit på hans peugeot innan. Tacksam för svar!!

http://img192.imageshack.us/img192/9389 ... hrome3.jpg



Kommer det att passa?


Mvh Jocke.

Postat: 11 oktober 2011, 14:59
av anthmyr
Roxxen96 skrev:Tjena, tänkt att köpa ett leovince zx chrome av en kille och undrar om det passar min aerox, den har suttit på hans peugeot innan. Tacksam för svar!!

http://img192.imageshack.us/img192/9389 ... hrome3.jpg



Kommer det att passa?


Mvh Jocke.
Vilken Peugeot? det sur ut att ha samma "böj" = passa , men kan du inte säga att du köper det om det passar så testar du det ? :)

Postat: 11 oktober 2011, 15:25
av julle100
Tjena, har en peugeot jetforce c-tech, tänkte köpa effektrör, passar leo vince zx bra om jag vill ha bättre acceleration? Kommer effektröret öka toppfart också? Vad kommer jag komma upp i, ungefär?

Just nu urpluggad avgasrör och dragen v-bricka, gör 85 med fint axx

Tacksam för svar! :D

Postat: 11 oktober 2011, 15:31
av Roxxen96
anthmyr skrev:
Roxxen96 skrev:Tjena, tänkt att köpa ett leovince zx chrome av en kille och undrar om det passar min aerox, den har suttit på hans peugeot innan. Tacksam för svar!!

http://img192.imageshack.us/img192/9389 ... hrome3.jpg



Kommer det att passa?


Mvh Jocke.
Vilken Peugeot? det sur ut att ha samma "böj" = passa , men kan du inte säga att du köper det om det passar så testar du det ? :)

Så du menar att jag ska montera det vid affär och se ifall det passar? :P

Postat: 11 oktober 2011, 16:08
av Mattyyy
Vilka rör till Yamaha slider är lågvarvigt men lirar fint med 70cc och är helst ganska tyst?

Vilket rör till stunt är bäst för Peugeot Vivacity (Inte nå jävla zx)?

Postat: 12 oktober 2011, 15:22
av Roxxen96
Tjena grappar :twisted:

Funderat att kapa min blindtarm sedan svetsa igen hålet, och svetsa tillbaka blindtarmen över så det är lite diskret iallafall!

Det jag undrar vad för effektskillnad skulle det bli på en original moped, eller blir det samma skillnad i effekt, alltså i axx och topphastighet om man gör det på en original moped eller om man gör det på tex min aerox som går i 65, dragen v ring, 72 munstycke, ostrypt cdi osv. Blir det samma effekt oavsett original eller trimmat? Och hur kommer blindtarmen att påverka axxet och toppfarten? Kommer det bli bra axx, jätte bra axx, grymt axx, kommer den gå fortare i toppfart? 1-2 kmh snabbare? / 2-3 kmh snabbare? 3-4 kmh snabbare? 4-5 kmh snabbare? Ja ni förstår.

Blev lite mycket text nu men hoppas det inte blir så jobbigt att svara!
Tacksam för snabba och bra svar! :)

Mvh Jocke!

Postat: 13 oktober 2011, 23:00
av Viktor12345
Tja grabbar, har beställt ett technigas silent pro och 5.0 grams Dr. pulley vikter till min stalker =) gör 65-70 med dragen v ring, vad tror ni om denna setupen?

Postat: 18 oktober 2011, 19:07
av anthmyr
Ett bra avgas rör till stage 6 sport PRO , ska stunta så lågvarv är välm bäst
Zx vet jag men något annat bra :)

Setup :
Stage 6 sport PRO
Malossi koppling
Malossi variator
Starkare vev
17,5 mm

Postat: 18 oktober 2011, 19:46
av Viktor Svensson
Vad ska jag ha för rör på min slider?

Det ska:
Ha bra topphastighet.

Vara lätt att komma upp på bakhjulet(nybörjare)

Postat: 19 oktober 2011, 21:18
av Börniee
Viktor Svensson skrev:Vad ska jag ha för rör på min slider?

Det ska:
Ha bra topphastighet.

Vara lätt att komma upp på bakhjulet(nybörjare)
Du ska ha zx viktor :lol:

Postat: 19 oktober 2011, 21:19
av Börniee
Viktor Svensson skrev:Vad ska jag ha för rör på min slider?

Det ska:
Ha bra topphastighet.

Vara lätt att komma upp på bakhjulet(nybörjare)
Du ska ju ha ZX Viktor :lol:

Postat: 19 oktober 2011, 21:36
av Viktor Svensson
Niklas Berntsson skrev:
Viktor Svensson skrev:Vad ska jag ha för rör på min slider?

Det ska:
Ha bra topphastighet.

Vara lätt att komma upp på bakhjulet(nybörjare)
Du ska ju ha ZX Viktor :lol:
Japp tror jag ska det, kommer ju dra dig så...!

Postat: 21 oktober 2011, 14:30
av LuudiiXen
Vilket rör till Ludix Blaster originalcylinder är bäst av Doppler S3R och RR7?
Alltså, vilken ger/fungerar mest/bäst med original cylinder?

S3R; http://twostroke.se/product.asp?product=22823
RR7; http://twostroke.se/product.asp?product=22144

Tack! :)
Mvh

Postat: 21 oktober 2011, 14:38
av Roxxen96
LuudiiXen skrev:Vilket rör till Ludix Blaster originalcylinder är bäst av Doppler S3R och RR7?
Alltså, vilken ger/fungerar mest/bäst med original cylinder?

S3R; http://twostroke.se/product.asp?product=22823
RR7; http://twostroke.se/product.asp?product=22144

Tack! :)
Mvh


Är nog Doppler - Avgassystem (RR7):P

Postat: 21 oktober 2011, 15:46
av LuudiiXen
Roxxen96 skrev:
LuudiiXen skrev:Vilket rör till Ludix Blaster originalcylinder är bäst av Doppler S3R och RR7?
Alltså, vilken ger/fungerar mest/bäst med original cylinder?

S3R; http://twostroke.se/product.asp?product=22823
RR7; http://twostroke.se/product.asp?product=22144

Tack! :)
Mvh


Är nog Doppler - Avgassystem (RR7):P
Säker? För det känns liksom som att RR7 är ett mer ''tungt'' rör, om vi säger så haha..
Men kommer RR7 fungera bra med originalcylle, kommer den orka dras? För dem är ju båda gjorde för 70cc?

Postat: 21 oktober 2011, 17:11
av Roxxen96
LuudiiXen skrev:
Roxxen96 skrev:
LuudiiXen skrev:Vilket rör till Ludix Blaster originalcylinder är bäst av Doppler S3R och RR7?
Alltså, vilken ger/fungerar mest/bäst med original cylinder?

S3R; http://twostroke.se/product.asp?product=22823
RR7; http://twostroke.se/product.asp?product=22144

Tack! :)
Mvh


Är nog Doppler - Avgassystem (RR7):P
Säker? För det känns liksom som att RR7 är ett mer ''tungt'' rör, om vi säger så haha..
Men kommer RR7 fungera bra med originalcylle, kommer den orka dras? För dem är ju båda gjorde för 70cc?

Det är så att dom fungerar bra till original cylindrarna, men de visar sin bästa " sida " tillsammans med en 70 cc, alltså den extra effekten. Tror inte det är någon jätte stor skillnad på de två rören :/ Ta den du känner för! ;)

Postat: 21 oktober 2011, 21:29
av LuudiiXen
Okej då, men de kommer väl ändå bli en skillnad från originalrör? Ja de är självklart :)
Haha okej, tror jag kör på RR7, verkar rolig! :D

Tack!

Postat: 21 oktober 2011, 21:31
av Roxxen96
LuudiiXen skrev:Okej då, men de kommer väl ändå bli en skillnad från originalrör? Ja de är självklart :)
Haha okej, tror jag kör på RR7, verkar rolig! :D

Tack!

Ja skillnad kommer det deffinitivt bli! Glöm inte byt till stöttre huvudmunstycke, lättare vikter, kanske kopplingsfjädrar och tryckfjäder :) iallafall vikter och munstycke är viktigast!


Kör du på RR7an ja ;)

SÅliteså btw! :D

Postat: 21 oktober 2011, 21:42
av LuudiiXen
Roxxen96 skrev:
LuudiiXen skrev:Okej då, men de kommer väl ändå bli en skillnad från originalrör? Ja de är självklart :)
Haha okej, tror jag kör på RR7, verkar rolig! :D

Tack!

Ja skillnad kommer det deffinitivt bli! Glöm inte byt till stöttre huvudmunstycke, lättare vikter, kanske kopplingsfjädrar och tryckfjäder :) iallafall vikter och munstycke är viktigast!


Kör du på RR7an ja ;)

SÅliteså btw! :D
Haha de låter gott! :D Nää då, hur många storlekar större är de för rör... 10? 15? ;o
Såg att de inte följer med vikter, vad ska jag ha för vikter till RR7an? Som S3R, 4,5? :o
Är tryckfjäder ett måste? För min original är väldigt hård tycker jag :?

Postat: 21 oktober 2011, 21:43
av Ekman
LuudiiXen skrev:
Roxxen96 skrev:
LuudiiXen skrev:Okej då, men de kommer väl ändå bli en skillnad från originalrör? Ja de är självklart :)
Haha okej, tror jag kör på RR7, verkar rolig! :D

Tack!

Ja skillnad kommer det deffinitivt bli! Glöm inte byt till stöttre huvudmunstycke, lättare vikter, kanske kopplingsfjädrar och tryckfjäder :) iallafall vikter och munstycke är viktigast!


Kör du på RR7an ja ;)

SÅliteså btw! :D
Haha de låter gott! :D Nää då, hur många storlekar större är de för rör... 10? 15? ;o
Såg att de inte följer med vikter, vad ska jag ha för vikter till RR7an? Som S3R, 4,5? :o
Är tryckfjäder ett måste? För min original är väldigt hård tycker jag :?
jaa, gå upp typ 10-15 storlekar och kolla sedan på tändstiftet!

Postat: 21 oktober 2011, 21:44
av LuudiiXen
vicke xX SMT skrev:
LuudiiXen skrev:
Roxxen96 skrev:
Ja skillnad kommer det deffinitivt bli! Glöm inte byt till stöttre huvudmunstycke, lättare vikter, kanske kopplingsfjädrar och tryckfjäder :) iallafall vikter och munstycke är viktigast!


Kör du på RR7an ja ;)

SÅliteså btw! :D
Haha de låter gott! :D Nää då, hur många storlekar större är de för rör... 10? 15? ;o
Såg att de inte följer med vikter, vad ska jag ha för vikter till RR7an? Som S3R, 4,5? :o
Är tryckfjäder ett måste? För min original är väldigt hård tycker jag :?
jaa, gå upp typ 10-15 storlekar och kolla sedan på tändstiftet!
Okej, tack för hjälp! :D

zx

Postat: 22 oktober 2011, 08:50
av Börniee
Tjenare jag har ett zx på min aerox och den låter väldigt mycket jag undrar om det är något man kan göra typ mer dämpande material i ljuddämparen eller något?

Re: zx

Postat: 22 oktober 2011, 08:56
av Ekman
Niklas Berntsson skrev:Tjenare jag har ett zx på min aerox och den låter väldigt mycket jag undrar om det är något man kan göra typ mer dämpande material i ljuddämparen eller något?
kolla först av allt så det sitter tätt mot cylindern. Sen kan du alltid packa om ljuddäparen, alltså byta ut ullen innuti den. Men packa inte för hårt eller löst för då kan det låta ganska mkt endå :)

Re: zx

Postat: 22 oktober 2011, 09:12
av Börniee
vicke xX SMT skrev:
Niklas Berntsson skrev:Tjenare jag har ett zx på min aerox och den låter väldigt mycket jag undrar om det är något man kan göra typ mer dämpande material i ljuddämparen eller något?
kolla först av allt så det sitter tätt mot cylindern. Sen kan du alltid packa om ljuddäparen, alltså byta ut ullen innuti den. Men packa inte för hårt eller löst för då kan det låta ganska mkt endå :)
ok tack för svaret får nog ta och göra det:-P men hur öppnar man ljuddämparen på zx ?

Re: zx

Postat: 22 oktober 2011, 09:16
av Ekman
Niklas Berntsson skrev:
vicke xX SMT skrev:
Niklas Berntsson skrev:Tjenare jag har ett zx på min aerox och den låter väldigt mycket jag undrar om det är något man kan göra typ mer dämpande material i ljuddämparen eller något?
kolla först av allt så det sitter tätt mot cylindern. Sen kan du alltid packa om ljuddäparen, alltså byta ut ullen innuti den. Men packa inte för hårt eller löst för då kan det låta ganska mkt endå :)
ok tack för svaret får nog ta och göra det:-P men hur öppnar man ljuddämparen på zx ?
vet inte riktigt, men ta låss den och kolla om det finns några skruvar att skruva låss :)

Re: zx

Postat: 22 oktober 2011, 09:20
av Börniee
vicke xX SMT skrev:
Niklas Berntsson skrev:
vicke xX SMT skrev:kolla först av allt så det sitter tätt mot cylindern. Sen kan du alltid packa om ljuddäparen, alltså byta ut ullen innuti den. Men packa inte för hårt eller löst för då kan det låta ganska mkt endå :)
ok tack för svaret får nog ta och göra det:-P men hur öppnar man ljuddämparen på zx ?
vet inte riktigt, men ta låss den och kolla om det finns några skruvar att skruva låss :)
det damms inga skruvar men man kanske kan lossa på den ändå:-P

Postat: 22 oktober 2011, 09:36
av Mattyyy
Viktor Svensson skrev:
Niklas Berntsson skrev:
Viktor Svensson skrev:Vad ska jag ha för rör på min slider?

Det ska:
Ha bra topphastighet.

Vara lätt att komma upp på bakhjulet(nybörjare)
Du ska ju ha ZX Viktor :lol:
Japp tror jag ska det, kommer ju dra dig så...!
Köp zx-r det är tystare och mycket snyggare

Postat: 22 oktober 2011, 09:42
av Börniee
Mattyyy skrev:
Viktor Svensson skrev:
Niklas Berntsson skrev: Du ska ju ha ZX Viktor :lol:
Japp tror jag ska det, kommer ju dra dig så...!
Köp zx-r det är tystare och mycket snyggare
aa men dåligare för stunt;-)

Postat: 22 oktober 2011, 10:25
av TheUnuzuaL
hej tror jag kan ta upp detta här. Jo, jag undrar en sak, på en slider med årsmodellen 2000-2001. Längst bak på avgasröret så är det bara en "plupp" där bak avgaserna kommer ut, om ni förstår. På en slider med årsmodellen 2004-2011 så är det som en ring runt om "pluppen". Är riktigt svårt att förklara hur jag menar men hoppas någon av er förstår. I alla fall, jag undrar om en slider med årsmodellen 2000 går sämre än en slider med årsmodellen 2008 pågrund av den där pluppen. Eller har dom samma accelation bara att det där runt om på en 08 är ett skydd?
Verkligen tacksam fögr ett svar!

Postat: 24 oktober 2011, 17:32
av TheUnuzuaL
bump

Postat: 24 oktober 2011, 17:37
av Roxxen96
Bild


Bild


Antar att du menar den ringen innanför rörets " utblås " som jag kallar det? :)

Postat: 24 oktober 2011, 17:39
av Ekman
TheUnuzuaL skrev:hej tror jag kan ta upp detta här. Jo, jag undrar en sak, på en slider med årsmodellen 2000-2001. Längst bak på avgasröret så är det bara en "plupp" där bak avgaserna kommer ut, om ni förstår. På en slider med årsmodellen 2004-2011 så är det som en ring runt om "pluppen". Är riktigt svårt att förklara hur jag menar men hoppas någon av er förstår. I alla fall, jag undrar om en slider med årsmodellen 2000 går sämre än en slider med årsmodellen 2008 pågrund av den där pluppen. Eller har dom samma accelation bara att det där runt om på en 08 är ett skydd?
Verkligen tacksam fögr ett svar!
båda går nog lika snabbt.. "skyddet" runt pipan är nog till för att få finare uteseende :)

Postat: 24 oktober 2011, 17:51
av TheUnuzuaL
aha, tack så hemskt mycket Jocke och Victor! :D

Postat: 24 oktober 2011, 17:52
av Roxxen96
TheUnuzuaL skrev:aha, tack så hemskt mycket Jocke och Victor! :D

Det ger ingen mer eller mindre effektskillnad ;)

Postat: 25 oktober 2011, 10:14
av derbigp1open-10
köpte ett effektrör, nu när jag skulle sätta dit det, så såg jag ett smalt rör gå upptill nån burk bredvid förgasaren,sedan när jag tog bort det därifrån börja det bara smattra som faaaan. hur faaa tar jag bort skiten och vafaaaan är det för något,ft irriterande trodde det va lätt att sätta på effektrör....:D :D