Sida 47 av 64

Postat: 24 oktober 2011, 19:20
av derbigp1open-10
är det medium elr och då tror du att 4grams dr.pulley-vikter blir bra?=)

Postat: 26 oktober 2011, 20:54
av MoppeAnton
Tjena, har en stalker -03? 30 moppe iaf.
Ska köpa ett nytt rör ett zx-r för stunt

http://www.twostroke.se/product.asp?product=21121 det röret så då kommer det med 6,7 gram vikter och blåa (mjuka) kopplings fjädrar så då undrar jag ifall jag ska köra med det eller ska jag beställa nå annat?

Setup:
zx-r (kommer)
Dragen v-ring
17,5mm (orginal)
ostrypt cdi
sportluftfilter
hård tryckfjäder så den drar iväg i slutet av gasen

Tacksam för svar! :)

mått på ditech vikter

Postat: 11 november 2011, 19:44
av rasmusbq
tjaa, har en aprilia ditech 02 och undrar vad det är för mått på vikterna orginal?

tacksam för svar!

PS SKRIVER FÖR EN KOMPIS!!

Re: mått på ditech vikter

Postat: 11 november 2011, 22:49
av Roxxen96
rasmusbq skrev:tjaa, har en aprilia ditech 02 och undrar vad det är för mått på vikterna orginal?

tacksam för svar!

PS SKRIVER FÖR EN KOMPIS!!
SR50 DiTech - 7.7 gram 17x12 Sökte på google, vet inte om det stämmer dock :/

Postat: 11 november 2011, 23:25
av rasmusbq
tack :D

Postat: 11 november 2011, 23:25
av Roxxen96
rasmusbq skrev:tack :D
Såliteså! Dock vet jag inte om det stämmer :( men annars ta ut och väg! Stämmer inte jätte bra, men lägg på alla på en digitalvåg, sedan dela summan med 6 :P så får du fram svaret.

Postat: 12 november 2011, 01:48
av ohrner1996
hej, är det någon som vet någon koppling och variator som är bra på låga varv? :D liksom som ger bra axx :D

Postat: 13 november 2011, 13:39
av Roxxen96
Tjena TSR. Har ett litet problem när det gäller min mopeds acceleration. Just nu har jag 5.5 grams vikter, original koppling+original kopplingsfjädrar, och en tryckfjäder som jag inte vet om det är original eller någon annan..

Iallafall, många säger om man byter till hårdare kopplingsfjädrar och LITE lättare vikter så får man bättre axx, såklart ville jag testa, och det gjorde jag. Jag testade med 5 grams vikter och polinis gula racingfjädrar, det blev bara sämre? Sedan har jag i stort sett testat allting... Jag köpte en tryckfjäder som skulle vara original, blev ingen skillnad, sedan testade jag en blå som var hårdare, blev sämre, sedan har jag testat vikter ifrån 4 gram till 5.5, och 5.5 är bäst, även original kopplingen+fjädrarna är bäst, lättare vikter gör bara att den varvar som sate utan att röra på sig, lättare vikter gör ju så att moppen varvar mera men den rör knappt på sig eftersom de tar in vid högre varvtal, hårdare kopplingsfjädrar tar ju vid högre varv, och det ger sämre axx, dock så blir den starkare på högre varv när man ligger runt 55-65, även så blev den starkare i uppförsbackar.

Men jag vill ha bättre axx utan att köpa effektrör/70 cc/förgasare/dreva om och dylikt.. Vad ska jag göra för att få bättre acceleration? Gör jag något fel? Kombinerar jag de olika vikterna och fjädrarna osv fel? isåfall berätta hur jag ska göra... Många kan ju byta och känna en viss skillnad, jag har gjort det men det blir bara sämre. Vad beror det på.. :/ Har jag redan hittat det optimala eller gör jag fel?!

Har en liten känsla utav att det kan vara min tryckfjäders fel, för hård / mjuk? Va kan det vara?


Setup just nu om det är till någon hjälp :


Variator :

* Dragen V-ring

* Stage 6 variatorvikter (5.5 grams)

* Original koppling + fjädrar.

* Malossi tryckfjäder gul (wirediameter 4.0 mm)

* Original rem

* Polini variatorviktshållare

* Original variatorfläkt



Membran :

* Original membran

* Kolfiber reeds



Förgasare :

* Original förgasare, Gurtner Py-12.

* Storlek 72 munstycke. ( original 62 )



Insug :

* 25 mm insug.



El/tändning :

* Ostrypt cdi box.



Drevning :

* Primärdrev ( original ) - 13/52.

* Sekundärdrev ( original ) - 14/43.



Tacksam för seriösa och genomtänkta svar! Behöver seriöst hjälp nu.

/ Roxxen96

Postat: 13 november 2011, 13:44
av Jetforce_Dahlin
Roxxen96 skrev:Tjena TSR. Har ett litet problem när det gäller min mopeds acceleration. Just nu har jag 5.5 grams vikter, original koppling+original kopplingsfjädrar, och en tryckfjäder som jag inte vet om det är original eller någon annan..

Iallafall, många säger om man byter till hårdare kopplingsfjädrar och LITE lättare vikter så får man bättre axx, såklart ville jag testa, och det gjorde jag. Jag testade med 5 grams vikter och polinis gula racingfjädrar, det blev bara sämre? Sedan har jag i stort sett testat allting... Jag köpte en tryckfjäder som skulle vara original, blev ingen skillnad, sedan testade jag en blå som var hårdare, blev sämre, sedan har jag testat vikter ifrån 4 gram till 5.5, och 5.5 är bäst, även original kopplingen+fjädrarna är bäst, lättare vikter gör bara att den varvar som sate utan att röra på sig, lättare vikter gör ju så att moppen varvar mera men den rör knappt på sig eftersom de tar in vid högre varvtal, hårdare kopplingsfjädrar tar ju vid högre varv, och det ger sämre axx, dock så blir den starkare på högre varv när man ligger runt 55-65, även så blev den starkare i uppförsbackar.

Men jag vill ha bättre axx utan att köpa effektrör/70 cc/förgasare/dreva om och dylikt.. Vad ska jag göra för att få bättre acceleration? Gör jag något fel? Kombinerar jag de olika vitkerna och fjädrarna osv fel? isåfall berätta hur jag ska göra... Många kan ju byta och känna en viss skillnad, jag har gjort det men det blir bara sämre. Vad beror det på.. :/ Har jag redan hittat det optimala eller gör jag fel?!


Setup just nu om det är till någon hjälp :


Variator :

* Dragen V-ring

* Stage 6 variatorvikter (5.5 grams)

* Original koppling + fjädrar.

* Malossi tryckfjäder gul (wirediameter 4.0 mm)

* Original rem

* Polini variatorviktshållare

* Original variatorfläkt



Membran :

* Original membran

* Kolfiber reeds



Förgasare :

* Original förgasare, Gurtner Py-12.

* Storlek 72 munstycke. ( original 62 )



Insug :

* 25 mm insug.



El/tändning :

* Ostrypt cdi box.



Drevning :

* Primärdrev ( original ) - 13/52.

* Sekundärdrev ( original ) - 14/43.



Tacksam för seriösa och genomtänkta svar! Behöver seriöst hjälp nu.

/ Roxxen96
Om inte effektrör är något alternativ så kanske du kan plugga ur orginalröret iaf? :oops: Känns som det är det ända att göra.

Postat: 13 november 2011, 13:47
av Roxxen96
Jetforce_Dahlin skrev:
Roxxen96 skrev:Tjena TSR. Har ett litet problem när det gäller min mopeds acceleration. Just nu har jag 5.5 grams vikter, original koppling+original kopplingsfjädrar, och en tryckfjäder som jag inte vet om det är original eller någon annan..

Iallafall, många säger om man byter till hårdare kopplingsfjädrar och LITE lättare vikter så får man bättre axx, såklart ville jag testa, och det gjorde jag. Jag testade med 5 grams vikter och polinis gula racingfjädrar, det blev bara sämre? Sedan har jag i stort sett testat allting... Jag köpte en tryckfjäder som skulle vara original, blev ingen skillnad, sedan testade jag en blå som var hårdare, blev sämre, sedan har jag testat vikter ifrån 4 gram till 5.5, och 5.5 är bäst, även original kopplingen+fjädrarna är bäst, lättare vikter gör bara att den varvar som sate utan att röra på sig, lättare vikter gör ju så att moppen varvar mera men den rör knappt på sig eftersom de tar in vid högre varvtal, hårdare kopplingsfjädrar tar ju vid högre varv, och det ger sämre axx, dock så blir den starkare på högre varv när man ligger runt 55-65, även så blev den starkare i uppförsbackar.

Men jag vill ha bättre axx utan att köpa effektrör/70 cc/förgasare/dreva om och dylikt.. Vad ska jag göra för att få bättre acceleration? Gör jag något fel? Kombinerar jag de olika vitkerna och fjädrarna osv fel? isåfall berätta hur jag ska göra... Många kan ju byta och känna en viss skillnad, jag har gjort det men det blir bara sämre. Vad beror det på.. :/ Har jag redan hittat det optimala eller gör jag fel?!


Setup just nu om det är till någon hjälp :


Variator :

* Dragen V-ring

* Stage 6 variatorvikter (5.5 grams)

* Original koppling + fjädrar.

* Malossi tryckfjäder gul (wirediameter 4.0 mm)

* Original rem

* Polini variatorviktshållare

* Original variatorfläkt



Membran :

* Original membran

* Kolfiber reeds



Förgasare :

* Original förgasare, Gurtner Py-12.

* Storlek 72 munstycke. ( original 62 )



Insug :

* 25 mm insug.



El/tändning :

* Ostrypt cdi box.



Drevning :

* Primärdrev ( original ) - 13/52.

* Sekundärdrev ( original ) - 14/43.



Tacksam för seriösa och genomtänkta svar! Behöver seriöst hjälp nu.

/ Roxxen96

Om inte effektrör är något alternativ så kanske du kan plugga ur orginalröret iaf? :oops: Känns som det är det ända att göra.

Det alternativet har jag verkligen haft i åtanke i ett långt tag, och jag frågade farsan för ett tag sen och han skulle fundera på det! Blir isåfall ett original rör som har igensvetsad blindtarm, kostar endast 100 kr. :) Behöver jag då byta något? Vikter/ fjädrar/tryckfjäder, munstycke, har nu storlek 72, är det något jag behöver byta? :) Har ju carbon reeds nu, och det kommer väl hjälpa en del om jag drar på ett urpluggat org rör, det blir ju ökat avgasflöde, eller? :)

Postat: 13 november 2011, 13:52
av Jetforce_Dahlin
Jag kan inte svara på om du behöver byta munstycken. Vanligtvis så behöver man det. Men du har ju redan gjort det (varför vet jag inte) :P
Bara hoppas att de har svetsat igen det bra då ;)
Men det är bara att ta en till experimentrunda med vikter efter att du har ställt in förgasaren rätt. Kopplingsfjädrarna är det folk som byter när de pluggar ur, men jag vet inte hur värt det är egentligen.

Postat: 13 november 2011, 13:54
av Roxxen96
Jetforce_Dahlin skrev:Jag kan inte svara på om du behöver byta munstycken. Vanligtvis så behöver man det. Men du har ju redan gjort det (varför vet jag inte) :P
Bara hoppas att de har svetsat igen det bra då ;)
Men det är bara att ta en till experimentrunda med vikter efter att du har ställt in förgasaren rätt. Kopplingsfjädrarna är det folk som byter när de pluggar ur, men jag vet inte hur värt det är egentligen.

Tack Jetforce! (: Bytte för att original munstycket brukar vara för litet, när jag bytte blev det lite skillnad i accelerationen :)

suzuki katana tappa all effekt vid 35km/h

Postat: 29 november 2011, 18:19
av macbang
Min suzuki katana AY50 LC tappar all effekt vid 35 km/h och kommer igång vid 50 och drar sen bra till 70.

Så det är mellan registret den är kass på, kan man fixa till detta problem genom att byta till hårdare kopplings fjädrar / tryckfjädrar?

Specs

Kundo rör
Dragen V-ring
Vikter 5.0 eller 5.5g tror jag

Har följande fjädrar hemma

http://www.racing-planet.se/reservdelar ... a5d852ffa5

Korta fjägrar!

Postat: 29 november 2011, 23:12
av tolhje
Köpte stage6 fjädrar 24mm, helt omöjliga att få på!
Alldeles för korta, vilka fjädrar ska jag köpa?

Typhoone -02 /3-backars koppling

Re: Korta fjägrar!

Postat: 30 november 2011, 09:22
av Roxxen96
tolhje skrev:Köpte stage6 fjädrar 24mm, helt omöjliga att få på!
Alldeles för korta, vilka fjädrar ska jag köpa?

Typhoone -02 /3-backars koppling
polini kopplinngsfjäders kit! de är 31.7 mm långa, de kommer passa :)

Re: Korta fjägrar!

Postat: 30 november 2011, 14:25
av tolhje
Roxxen96 skrev:
tolhje skrev:Köpte stage6 fjädrar 24mm, helt omöjliga att få på!
Alldeles för korta, vilka fjädrar ska jag köpa?

Typhoone -02 /3-backars koppling
polini kopplinngsfjäders kit! de är 31.7 mm långa, de kommer passa :)
Tackar!!

Postat: 30 november 2011, 14:31
av potog
Vilken diameter har stage6 pro variatorn ? :S

Postat: 30 november 2011, 15:41
av anthmyr
potog skrev:Vilken diameter har stage6 pro variatorn ? :S

menar du 107 eller 105? den har 107 = 3 backar :)

Postat: 30 november 2011, 16:14
av potog
anthmyr skrev:
potog skrev:Vilken diameter har stage6 pro variatorn ? :S

menar du 107 eller 105? den har 107 = 3 backar :)
Ja du :lol:

Jag menade diametern på VARIATORN och inte kopplingen. ;)

Postat: 30 november 2011, 16:21
av anthmyr
potog skrev:
anthmyr skrev:
potog skrev:Vilken diameter har stage6 pro variatorn ? :S

menar du 107 eller 105? den har 107 = 3 backar :)
Ja du :lol:

Jag menade diametern på VARIATORN och inte kopplingen. ;)
haha, sorry läste inte riktigt :wink: ingen aning, den är ju ungefär samma som speed control och Mulitvar , annars ta av den och mät bara :)

Postat: 5 december 2011, 16:14
av Nickarn
Hej

Har ett problem, eller kanske många ja vet inte.
Men iallafall moppen är seg som tusan upp till runt 20km/h sen sticker den till runt 65km/h snabbt som satan.

Jag har:
Ett Yasuni rör
4,5g vikter
Gröna Mallossi fjädrar
72 i munstycke
Och en vit tyckfjäder har en blå och en svart liggandes ifall det hjälper nått.

Men det blev en liten skillnad när ja bytte tryckfjäder tyckte jag men fortfarande så segar den till 20km/h och sen drar. Accet är ungefär såhär
IIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

III= Dåligt acc iiiiiii=bra

Uppskattar verkligen all hjälp det är riktig störande problem!

TACK!

Postat: 5 december 2011, 18:51
av Roxxen96
Nickarn skrev:Hej

Har ett problem, eller kanske många ja vet inte.
Men iallafall moppen är seg som tusan upp till runt 20km/h sen sticker den till runt 65km/h snabbt som satan.

Jag har:
Ett Yasuni rör
4,5g vikter
Gröna Mallossi fjädrar
72 i munstycke
Och en vit tyckfjäder har en blå och en svart liggandes ifall det hjälper nått.

Men det blev en liten skillnad när ja bytte tryckfjäder tyckte jag men fortfarande så segar den till 20km/h och sen drar. Accet är ungefär såhär
IIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

III= Dåligt acc iiiiiii=bra

Uppskattar verkligen all hjälp det är riktig störande problem!

TACK!

Testa att byta till LITE tyngre vikter, typ 4.75. Du lägger varannan 5 gram och varannan 4.5 grams vikter.

Postat: 5 december 2011, 19:28
av potog
anthmyr skrev:
potog skrev:
anthmyr skrev:
menar du 107 eller 105? den har 107 = 3 backar :)
Ja du :lol:

Jag menade diametern på VARIATORN och inte kopplingen. ;)
haha, sorry läste inte riktigt :wink: ingen aning, den är ju ungefär samma som speed control och Mulitvar , annars ta av den och mät bara :)


hade av variatorn och mätte och den va på hela 95mm :D

Postat: 5 december 2011, 19:45
av Mattyyy
Vad ska jag ha för tryckfjäder skulle ni tro till denna setup?

Setup :
Polini evo1 70cc
Gianelli effektrör (Vet ej modellbeteckning)
Stage6 racingvev klarar 16k varv
Gianelli 6.5g vikter
Polini Sportluftfilter
Hårdare kopplingsfjädrar
Dellorto 19mm
Malossi drivrem
Malossi 21mm insug
Hebo membran
Karbon reeds

Det är en Peugeot Speedfight X-Race LC -03

Postat: 5 december 2011, 20:03
av Nickarn
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev:Hej

Har ett problem, eller kanske många ja vet inte.
Men iallafall moppen är seg som tusan upp till runt 20km/h sen sticker den till runt 65km/h snabbt som satan.

Jag har:
Ett Yasuni rör
4,5g vikter
Gröna Mallossi fjädrar
72 i munstycke
Och en vit tyckfjäder har en blå och en svart liggandes ifall det hjälper nått.

Men det blev en liten skillnad när ja bytte tryckfjäder tyckte jag men fortfarande så segar den till 20km/h och sen drar. Accet är ungefär såhär
IIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

III= Dåligt acc iiiiiii=bra

Uppskattar verkligen all hjälp det är riktig störande problem!

TACK!

Testa att byta till LITE tyngre vikter, typ 4.75. Du lägger varannan 5 gram och varannan 4.5 grams vikter.
Okej, vad kommer det ge för effekt?

Postat: 6 december 2011, 16:51
av Roxxen96
Nickarn skrev:
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev:Hej

Har ett problem, eller kanske många ja vet inte.
Men iallafall moppen är seg som tusan upp till runt 20km/h sen sticker den till runt 65km/h snabbt som satan.

Jag har:
Ett Yasuni rör
4,5g vikter
Gröna Mallossi fjädrar
72 i munstycke
Och en vit tyckfjäder har en blå och en svart liggandes ifall det hjälper nått.

Men det blev en liten skillnad när ja bytte tryckfjäder tyckte jag men fortfarande så segar den till 20km/h och sen drar. Accet är ungefär såhär
IIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

III= Dåligt acc iiiiiii=bra

Uppskattar verkligen all hjälp det är riktig störande problem!

TACK!

Testa att byta till LITE tyngre vikter, typ 4.75. Du lägger varannan 5 gram och varannan 4.5 grams vikter.
Okej, vad kommer det ge för effekt?

Att den kommer gå jämnt upp till 65, om nu vikterna är de rätta. Annars testa dig fram.

Postat: 6 december 2011, 17:01
av Nickarn
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev:
Roxxen96 skrev:
Testa att byta till LITE tyngre vikter, typ 4.75. Du lägger varannan 5 gram och varannan 4.5 grams vikter.
Okej, vad kommer det ge för effekt?

Att den kommer gå jämnt upp till 65, om nu vikterna är de rätta. Annars testa dig fram.
Ja men den kommer ju fortfarande ha ett sketet acc till 20 och sedan sticka, eftersom att andra har sagt att jag ska byta ner i vikter så borde jag väl inte byta upp

Postat: 6 december 2011, 17:02
av Roxxen96
Nickarn skrev:
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev: Okej, vad kommer det ge för effekt?

Att den kommer gå jämnt upp till 65, om nu vikterna är de rätta. Annars testa dig fram.
Ja men den kommer ju fortfarande ha ett sketet acc till 20 och sedan sticka, eftersom att andra har sagt att jag ska byta ner i vikter så borde jag väl inte byta upp

Olika människor, olika gissningar, så är det bara. Du får helt enkelt testa dig fram, vi här bakom en data skärm kan inte testa åt dig. Om du ställt in den rätt så kommer den gå jämnt från 0-65, köp ett viktset-kit och bara prova. Ledsen men vi kan inte veta vad som är felet, bara gissa efter våra egna kunskaper.

Postat: 6 december 2011, 18:52
av Nickarn
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev:
Roxxen96 skrev:
Att den kommer gå jämnt upp till 65, om nu vikterna är de rätta. Annars testa dig fram.
Ja men den kommer ju fortfarande ha ett sketet acc till 20 och sedan sticka, eftersom att andra har sagt att jag ska byta ner i vikter så borde jag väl inte byta upp

Olika människor, olika gissningar, så är det bara. Du får helt enkelt testa dig fram, vi här bakom en data skärm kan inte testa åt dig. Om du ställt in den rätt så kommer den gå jämnt från 0-65, köp ett viktset-kit och bara prova. Ledsen men vi kan inte veta vad som är felet, bara gissa efter våra egna kunskaper.
Ja det förstår jag med, men iallafall jag har testat det du sa och det blev bara sämre,
Så ja testade och byta till orginal tryckfjäder, och då blev det fakriskt mycket bättre tro det eller ej, men ja känner att det inte är helt perfekt effektkurva så problemet kvarstår men det är mycket mindre nu,

Men vad ska ja testa nu tkr ni

Postat: 6 december 2011, 18:56
av Roxxen96
Nickarn skrev:
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev: Ja men den kommer ju fortfarande ha ett sketet acc till 20 och sedan sticka, eftersom att andra har sagt att jag ska byta ner i vikter så borde jag väl inte byta upp

Olika människor, olika gissningar, så är det bara. Du får helt enkelt testa dig fram, vi här bakom en data skärm kan inte testa åt dig. Om du ställt in den rätt så kommer den gå jämnt från 0-65, köp ett viktset-kit och bara prova. Ledsen men vi kan inte veta vad som är felet, bara gissa efter våra egna kunskaper.
Ja det förstår jag med, men iallafall jag har testat det du sa och det blev bara sämre,
Så ja testade och byta till orginal tryckfjäder, och då blev det fakriskt mycket bättre tro det eller ej, men ja känner att det inte är helt perfekt effektkurva så problemet kvarstår men det är mycket mindre nu,

Men vad ska ja testa nu tkr ni

Om det blev sämre med tyngre vikter så vet du vilket håll du ska gå, NERÅT.

Postat: 6 december 2011, 18:56
av Douglasson
Om jag har en 105 mm koppling, kan jag då byta den till en 107 mm koppling utan att behöva byta variator osv?

Postat: 6 december 2011, 19:03
av Nickarn
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev:
Roxxen96 skrev:
Olika människor, olika gissningar, så är det bara. Du får helt enkelt testa dig fram, vi här bakom en data skärm kan inte testa åt dig. Om du ställt in den rätt så kommer den gå jämnt från 0-65, köp ett viktset-kit och bara prova. Ledsen men vi kan inte veta vad som är felet, bara gissa efter våra egna kunskaper.
Ja det förstår jag med, men iallafall jag har testat det du sa och det blev bara sämre,
Så ja testade och byta till orginal tryckfjäder, och då blev det fakriskt mycket bättre tro det eller ej, men ja känner att det inte är helt perfekt effektkurva så problemet kvarstår men det är mycket mindre nu,

Men vad ska ja testa nu tkr ni

Om det blev sämre med tyngre vikter så vet du vilket håll du ska gå, NERÅT.
Ja, men mindre än 4,5 går ju inte gå typ, den tokvarvar på max fart, tror fan moppen ska ramla ihop typ.

Postat: 6 december 2011, 19:22
av Roxxen96
Nickarn skrev:
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev: Ja det förstår jag med, men iallafall jag har testat det du sa och det blev bara sämre,
Så ja testade och byta till orginal tryckfjäder, och då blev det fakriskt mycket bättre tro det eller ej, men ja känner att det inte är helt perfekt effektkurva så problemet kvarstår men det är mycket mindre nu,

Men vad ska ja testa nu tkr ni

Om det blev sämre med tyngre vikter så vet du vilket håll du ska gå, NERÅT.
Ja, men mindre än 4,5 går ju inte gå typ, den tokvarvar på max fart, tror fan moppen ska ramla ihop typ.

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... ttrib1=109

Om det är dem gröna där du har, så har du de mjuka, alltså original liknande, du ska prova medium eller de hårdaste, det är därför. Effektkurvan matchas inte in när kopplingen greppar, din greppar då för tidigt skulle jag gissa på, om du inte kunde ha tyngre eller lättare vikter så har du de bästa vikterna i nu. Jag är nästan helt säker på att det är kopplingsfjädrarna. Testa det!

Postat: 6 december 2011, 19:26
av Nickarn
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev:
Roxxen96 skrev:
Om det blev sämre med tyngre vikter så vet du vilket håll du ska gå, NERÅT.
Ja, men mindre än 4,5 går ju inte gå typ, den tokvarvar på max fart, tror fan moppen ska ramla ihop typ.

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... ttrib1=109

Om det är dem gröna där du har, så har du de mjuka, alltså original liknande, du ska prova medium eller de hårdaste, det är därför. Effektkurvan matchas inte in när kopplingen greppar, din greppar då för tidigt skulle jag gissa på, om du inte kunde ha tyngre eller lättare vikter så har du de bästa vikterna i nu. Jag är nästan helt säker på att det är kopplingsfjädrarna. Testa det!
Sure slänger på de hårdaste dirr imorn förmoderligen då :)

Postat: 6 december 2011, 19:29
av Roxxen96
Nickarn skrev:
Roxxen96 skrev:
Nickarn skrev: Ja, men mindre än 4,5 går ju inte gå typ, den tokvarvar på max fart, tror fan moppen ska ramla ihop typ.

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... ttrib1=109

Om det är dem gröna där du har, så har du de mjuka, alltså original liknande, du ska prova medium eller de hårdaste, det är därför. Effektkurvan matchas inte in när kopplingen greppar, din greppar då för tidigt skulle jag gissa på, om du inte kunde ha tyngre eller lättare vikter så har du de bästa vikterna i nu. Jag är nästan helt säker på att det är kopplingsfjädrarna. Testa det!
Sure slänger på de hårdaste dirr imorn förmoderligen då :)

Testa först medium, sen de hårdaste, eller tvärtom, sen ser du vilka som är bäst :)