potog skrev:Va i landvetter igår och det ända roliga jag så där va en kille som körde bakhjul med en grön viva Plus att det va några fotbolls killar som ville att jag skulle tuta när jag övnings körde. men tryckte ner kopplingen å varva den som FAN! och det uppskattades lite mer tror jag
Ska inte snacka om annat här nu.. Men har slängt iväg ett pm till dig, så svara där
ZX-R!!! har två kompisar som har dom dära rörerna och ZX-R är lite bättre och låter mindre
Men en av mina vänner stuntar med viva och han säger att den gamla (ZX) är bättre för stunt då (ZX-R) är mer byggd för race och inte har lika stor expansionskammare (alltså högvarvigt)?
jag har en aerox som går mycket fint men jag skulle vilja lära mig stunta och undrar vilket rör man ska ha för bäst acc och som är lättast att stunta med?
Då var det dags igen för mig att skriva! Jag funderar på ett zx-r men jag undrar om de finns något annat låg/medel varvigt rör till min moped har en helt org keeway f-act NKD
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Skyliner34 skrev:Då var det dags igen för mig att skriva! Jag funderar på ett zx-r men jag undrar om de finns något annat låg/medel varvigt rör till min moped har en helt org keeway f-act NKD
Skyliner34 skrev:Då var det dags igen för mig att skriva! Jag funderar på ett zx-r men jag undrar om de finns något annat låg/medel varvigt rör till min moped har en helt org keeway f-act NKD
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
pro replica är väl inte så lågvarvigt ? min kompis kör iaf med det och han hade typ bättre axx org, fast den går ju hyffsat mkt fortare en org, och vi bytte vikter å grejer
pro replica är väl inte så lågvarvigt ? min kompis kör iaf med det och han hade typ bättre axx org, fast den går ju hyffsat mkt fortare en org, och vi bytte vikter å grejer
HUBBA skrev:Vilket rör ska jag ha?
Har redan ett Technigas rör, men vill ha nytt
Yamaha Aerox 01
70cc
Sportluftfilter
Och lite annat, kommer faktiskt inte ihåg
Iallafall, jag ska inte stunta och mitt budget är 1-2K
Tackar!
Tjena! Tänkte köpa något trimrör till min Stalker. Funderar på ett leovince zx? någon som vet något annat bra trimrör för högst 1800, ska vara bra axx och bra toppfart. =) Har inte så mycket erfarenhet av trimrör så känns bästa att fråga proffsen här på twostroke Tänker köra med orginalförgasare...
Roxen du vet inte vad du pratar om;)
Hebo röret är absolut INTE lågvarigt, tro mig jag hade ett sånt.
Då var la din fel inställd? Kan deffinitvt ha fel, har själv inget sådant rör, har bara hört från folk här på tsr att det ska vara lågtvarvigt . Självklart tror jag dig eftersom du har ett.
zx är ett lågvarvigt rör, det vill säga att det är bäst på låga varv. Vilket kommer ge bra axx men inte så jätte bra toppfart. Det är ett bra rör men vad har du för annan setup?
Sen såg jag att en stalker skulle ha 19x15,5 på vikterna men på ett zx står det att det föjer med storlek 16x13 vikter. Och då har jag klickat på min modell på twostroke innan. Kan det hända att både 19x15,5 och 16x13 passar i min variator, så man inte köper ett rör och har vikter som inte passar man får med... tacksam för svar grabs
Viktor12345 skrev:Stalker nkd 09, dragen v ring endast
Sen såg jag att en stalker skulle ha 19x15,5 på vikterna men på ett zx står det att det föjer med storlek 16x13 vikter. Och då har jag klickat på min modell på twostroke innan. Kan det hända att både 19x15,5 och 16x13 passar i min variator, så man inte köper ett rör och har vikter som inte passar man får med... tacksam för svar grabs
Du får nog köpa de vikter som ska vara till din moped vid sidan av :/ Rätt mått då alltså.
Tjena alla ifrån tsr! Jag undrar om det är någon som har Leovince Handmade TT röret på sin moped, undrar då om det är ett lågvarvigt eller högvarvigt effektrör? Kan ni beskriva hur det är? Bra / dåligt?
Är detta ett bra rör? Vill ha mkt toppfart och gärna bättre axx. Kör som sagt endast med dragen v ring. Undrar även om detta röret låter så in i helvete, vill inte ha ett rör som är så högt hällst. tipsa gärna
glömde länken förut haha http://www.twostroke.se/product.asp?product=19436 som sagt är det ett bra rör vill ha ett effektrör som ger mig mkt toppfart, gärna axx men syftar mest på toppfart, tips ?
All3z skrev:Tjenare, vad ska jag ha för rör till en orginal Aerox? tipsa gärna om vikter och fjädrar som kan vara bra till
Beror på om du vill ha acceleration eller toppfart?
Tjenare jag bryr mig mest om axxet gärna ett rör som är bra till bakhjuls åka/stunt också tipsa gärna om vikter och fjädrar till den är orginal men kommer dra v-ring ..
All3z skrev:Tjenare, vad ska jag ha för rör till en orginal Aerox? tipsa gärna om vikter och fjädrar som kan vara bra till
Beror på om du vill ha acceleration eller toppfart?
Tjenare jag bryr mig mest om axxet gärna ett rör som är bra till bakhjuls åka/stunt också tipsa gärna om vikter och fjädrar till den är orginal men kommer dra v-ring ..