Har ett litet problem, fjädern som lyfter upp tankkåpan behöver jag hjälp med att montera, har en teori om hur den ska spännas men vet inte hur jag ska sätta dit den på den lilla pinnen när den är spänd... så kom gärna med lite tips
Ingen stans hittar jag fästen till cateyen. Alltså dom där gummispännbanden som det sitter 2 på varje sida av cateyen. Har ingen Derbi återförsäljare på många mils avstånd...
Spray skrev:Ingen stans hittar jag fästen till cateyen. Alltså dom där gummispännbanden som det sitter 2 på varje sida av cateyen. Har ingen Derbi återförsäljare på många mils avstånd...
hej! har tagit körkortet nu XD . Och nu när jag åkte och testade tutan så tutaden typ : bööööo och sedan klickar det bara? . sedan så är att det läcker mellan avgasröret och ljuddämparen men tror det är packningen men är det farligt att det droppar jättelite ?.
Spray skrev:Ingen stans hittar jag fästen till cateyen. Alltså dom där gummispännbanden som det sitter 2 på varje sida av cateyen. Har ingen Derbi återförsäljare på många mils avstånd...
Jag har breda svarta stripes och sitter som en dröm mycket bättre och snyggare än dyra original hållare för 200-300 kr
julle96 skrev:Hej! jag undrar hur man gör så att hastighetsmätarn lyser t.ex. blått ljus istället för original. kan man byta instrumentbelysningens lampor?
JA
jag har blått ljus där !
men ta en 10 wattare om du kan ... 2 watt lyser så jävla klent
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
ska sätta på en blackbox på min drd pro 08
vilken färg e pickup kabeln till cdin ??
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
ska sätta på en blackbox på min drd pro 08
vilken färg e pickup kabeln till cdin ??
oftast röd ...
skulle lät inte gjort det
varför skulle du inte sätta på en blackbox ??
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Tja ,
Har köpt en Derbi Senda xtreme 06 och har lite trimm problem med den
den va helt otrimmad när ja köpte den så ja drevade om den och tog bort blindtarmen , problemet kom efter 1 vecka ungefär min moped startade inte och den rök så in i helvete och när jag gasade fullt så lät den konstigt och om ja höll kvar fullgas så dog den (segade ner sig) så ja satte tillbaka blindtarmen och nu fungerar han igen ,vad kan de vara för problem för ja orkar inte glida runt i 55 km/H tacksam för svar !
Hallenborg skrev:Tja ,
Har köpt en Derbi Senda xtreme 06 och har lite trimm problem med den
den va helt otrimmad när ja köpte den så ja drevade om den och tog bort blindtarmen , problemet kom efter 1 vecka ungefär min moped startade inte och den rök så in i helvete och när jag gasade fullt så lät den konstigt och om ja höll kvar fullgas så dog den (segade ner sig) så ja satte tillbaka blindtarmen och nu fungerar han igen ,vad kan de vara för problem för ja orkar inte glida runt i 55 km/H tacksam för svar !
Det med att den rök har jag ingen aning om, men det med att den dog är antagligen pga att du skulle bytt munstycke också
nightprowler skrev:hej jag undrar om det finns en plugg i mynningen på en drd racing 05. Btw kan inte få upp mynningen skruvarna har rostat igen några tips?
nightprowler skrev:hej jag undrar om det finns en plugg i mynningen på en drd racing 05. Btw kan inte få upp mynningen skruvarna har rostat igen några tips?
Mvh nightprowler
Tror inte det finns nån plugg där
Använd wd40:)
sprayar sönder....... har läst att det finns på 07:orna tror jag
Halloj, får inte trimma min moped för päronen men, finns det något enkelt jag kan göra som inte märks så lätt? Och ge gärna tips på hur jag ska fästa skylten i "undertailen", inte säker på hur jag ska göra..
Tack på förhand!