Sida 45 av 64

Postat: 30 september 2011, 15:24
av Nutbreaker
jag tror att dem funkar jocke :)

Postat: 30 september 2011, 15:30
av Roxxen96
Nutbreaker skrev:jag tror att dem funkar jocke :)

Okej gött :D Tack också för ett snabbt svar! Du vet möjligtvis inte vad det är för mått på en original tryckfjäder för aerox? :roll:

Postat: 30 september 2011, 16:00
av Roxxen96
Vet någon vad det är för mått på original tryckfjädern till aerox?

JAG KRÄVER INTE ATT NI SKA KUNNA ALLT UTAV DETTA, MEN NI KANSKE KAN NÅGOT?

Wire diameter : ?
Innerdiameter : ?
Längd : ?
Antal fjädervarv : ?

Samt va för styrka är det på den?


Sökt men inte hittat.. Snälla någon som vet?

Sjukt tacksam för svar...!

Mvh Jocke. :D

Postat: 30 september 2011, 16:11
av Nutbreaker
Roxxen96 skrev:
Nutbreaker skrev:jag tror att dem funkar jocke :)

Okej gött :D Tack också för ett snabbt svar! Du vet möjligtvis inte vad det är för mått på en original tryckfjäder för aerox? :roll:
kan tyvärr inte så mkt om sånt :/

Postat: 30 september 2011, 16:31
av Roxxen96
Nutbreaker skrev:
Roxxen96 skrev:
Nutbreaker skrev:jag tror att dem funkar jocke :)

Okej gött :D Tack också för ett snabbt svar! Du vet möjligtvis inte vad det är för mått på en original tryckfjäder för aerox? :roll:
kan tyvärr inte så mkt om sånt :/
Synd, iallafall tack för hjälpen innan :)

Postat: 1 oktober 2011, 14:09
av HUBBA
Har beställt Dr.Polley 3.5g vikter från Twostroke till min Aerox -01 med Motoforce 70cc, Hebo rem, 12mm förgasare, sportluftfilter.

Vad tror ni om detta? Kommer det bli bra med 3.5g? :P

Postat: 1 oktober 2011, 14:11
av wille95
HUBBA skrev:Har beställt Dr.Polley 3.5g vikter från Twostroke till min Aerox -01 med Motoforce 70cc, Hebo rem, 12mm förgasare, sportluftfilter.

Vad tror ni om detta? Kommer det bli bra med 3.5g? :P
ja tkr att du ska ha 17.5 förgasare
12mm e lite litet:P

Postat: 1 oktober 2011, 19:33
av HUBBA
HUBBA skrev:Har beställt Dr.Polley 3.5g vikter från Twostroke till min Aerox -01 med Motoforce 70cc, Hebo rem, 12mm förgasare, sportluftfilter.

Vad tror ni om detta? Kommer det bli bra med 3.5g? :P
BUMP :roll:

Postat: 1 oktober 2011, 20:01
av Roxxen96
HUBBA skrev:
HUBBA skrev:Har beställt Dr.Polley 3.5g vikter från Twostroke till min Aerox -01 med Motoforce 70cc, Hebo rem, 12mm förgasare, sportluftfilter.

Vad tror ni om detta? Kommer det bli bra med 3.5g? :P
BUMP :roll:

Det blir nog bra. Hur det blir kommer du få se när du testar ;)

Postat: 3 oktober 2011, 15:20
av Roxxen96
Tjena! Undrar hur stor skillnad i axx / toppfart man får om man drar på en malossi fly clutch istället för original kopplingen, om man ställer in med rätt fjädrar och vikter osv. Är det någon skillnad överhuvudtaget? Isåfall vilken skillnad? :)


Tacksam för svar :)

Mvh.

Postat: 3 oktober 2011, 15:23
av jarken
Roxxen96 skrev:Tjena! Undrar hur stor skillnad i axx / toppfart man får om man drar på en malossi fly clutch istället för original kopplingen, om man ställer in med rätt fjädrar och vikter osv. Är det någon skillnad överhuvudtaget? Isåfall vilken skillnad? :)


Tacksam för svar :)

Mvh.
Nej, fly cluth gör ingen skillnad på "original motorer", bara försäljarsnack. Vart besviken efter vad de skrev på TS shopen.

Postat: 3 oktober 2011, 15:47
av Roxxen96
jarken skrev:
Roxxen96 skrev:Tjena! Undrar hur stor skillnad i axx / toppfart man får om man drar på en malossi fly clutch istället för original kopplingen, om man ställer in med rätt fjädrar och vikter osv. Är det någon skillnad överhuvudtaget? Isåfall vilken skillnad? :)


Tacksam för svar :)

Mvh.
Nej, fly cluth gör ingen skillnad på "original motorer", bara försäljarsnack. Vart besviken efter vad de skrev på TS shopen.
Ah segt :(

Tack för svaret iallfall! :D

Postat: 4 oktober 2011, 20:37
av SiegHeil
Tjena!

Köpte ett leovince zx för ett tagsedan och undrar om 6,5g vikter räcker? Hade 8,5 innan och gick riktigt dåligt.

Postat: 4 oktober 2011, 20:47
av Roxxen96
SiegHeil skrev:Tjena!

Köpte ett leovince zx för ett tagsedan och undrar om 6,5g vikter räcker? Hade 8,5 innan och gick riktigt dåligt.

Du kommer nog behöva lättare :/

Postat: 5 oktober 2011, 13:57
av PoNk
hur tunga vikter tycker ni jag ska ha till denna setup:

urpluggat Yasuni Z
Airsal t6-racing 50cc
Malossi multivar
11% ökning på primärdrevet
och lite mer krimskrams.

det följer med 8,5g till variatorn, men jag tycker det känns för mycket. eller vad tycker ni?

Postat: 5 oktober 2011, 18:02
av Crilly
Köpte en Peugeot Vivacity -06 (EU) förra veckan och tänkte få lite mer fart ur slöskapet imon. Fick precis hem mitt Leovince TT rör och med röret fick man 7.5 och 8.5 vikter, i instruktionerna stog inte Vivacity med så är osäker på vilka vikter är menade för detta rör på en Viva. Någon som vet?
Ska även dra skorstenen, montera Pollini panelfilter, byta till större munstycke i förgasaren och montera kopplingsfjädrarna som följde med systemet.
V-ringen har jag redan plockat. Antar att 7.5 eller ännu lättare skulle vara att föredra men blev osäker efter att ha läst största delen av tråden.
Hur påverkar förarens vikt vikterna man borde använda? Tjock=tjockare vikter eller är det tvärtom?

Postat: 5 oktober 2011, 18:27
av PoNk
borde väl vara tvärt om tror jag

lättare vikter = bättre acc men förlorar lite fart
tyngre vikter = bättre topphastighet men förlorar lite acc.

är men lätt så borde man jämna ut det med tyngre vikter och är man tung kan man ta lite lättare vikter.

men jag hade tagit 7,5 gramsvikterna vilket som

Postat: 6 oktober 2011, 08:10
av Roxxen96
PoNk skrev:borde väl vara tvärt om tror jag

lättare vikter = bättre acc men förlorar lite fart
tyngre vikter = bättre topphastighet men förlorar lite acc.

är men lätt så borde man jämna ut det med tyngre vikter och är man tung kan man ta lite lättare vikter.

men jag hade tagit 7,5 gramsvikterna vilket som

Original moppe - tyngre vikter = bättre axx. Ingen skillnad i toppfart.

Trimmad moppe med effekt rör osv - lättare vikter = bättre axx. Beror på moppen , hur mycket trimm osv.

Postat: 6 oktober 2011, 08:13
av Victorh
Roxxen96 skrev:
PoNk skrev:borde väl vara tvärt om tror jag

lättare vikter = bättre acc men förlorar lite fart
tyngre vikter = bättre topphastighet men förlorar lite acc.

är men lätt så borde man jämna ut det med tyngre vikter och är man tung kan man ta lite lättare vikter.

men jag hade tagit 7,5 gramsvikterna vilket som

Original moppe - tyngre vikter = bättre axx. Ingen skillnad i toppfart.

Trimmad moppe med effekt rör osv - lättare vikter = bättre axx. Beror på moppen , hur mycket trimm osv.
tyngre vikter ger inte bättre axx rätt viktter ger bättre axx och mer toppfart :)

så lätta vikter ger inte alltid bästa accet :) och tunga inte mest topp fart :)

Postat: 6 oktober 2011, 08:24
av exid
Tjena, jag har en yamaha jog r med
setup
polini corsa 70
metrakit handmade rör
19mm dellorto
undrar vad jag ska ha för setup i variatorn?
när variatorn blir varm så går den dåligt hur kan jag fixa de?

Postat: 6 oktober 2011, 08:30
av Victorh
exid skrev:Tjena, jag har en yamaha jog r med
setup
polini corsa 70
metrakit handmade rör
19mm dellorto
undrar vad jag ska ha för setup i variatorn?
när variatorn blir varm så går den dåligt hur kan jag fixa de?
tryckfjäder och kopplings fjäder är slitna!

Postat: 6 oktober 2011, 14:34
av Roxxen96
Victorh skrev:
Roxxen96 skrev:
PoNk skrev:borde väl vara tvärt om tror jag

lättare vikter = bättre acc men förlorar lite fart
tyngre vikter = bättre topphastighet men förlorar lite acc.

är men lätt så borde man jämna ut det med tyngre vikter och är man tung kan man ta lite lättare vikter.

men jag hade tagit 7,5 gramsvikterna vilket som

Original moppe - tyngre vikter = bättre axx. Ingen skillnad i toppfart.

Trimmad moppe med effekt rör osv - lättare vikter = bättre axx. Beror på moppen , hur mycket trimm osv.
tyngre vikter ger inte bättre axx rätt viktter ger bättre axx och mer toppfart :)

så lätta vikter ger inte alltid bästa accet :) och tunga inte mest topp fart :)
Tyngre ger bättre axx på original moppe än lätta mena jag ;)

Postat: 6 oktober 2011, 16:31
av Ajrosid
Nån som vet vad jag ska ha för vikter och kopplingsfjädrar till ett leovince rör till min slider 2010?


har orginal fjädrar och vikter atm : )

Postat: 6 oktober 2011, 16:39
av Roxxen96
Ajrosid skrev:Nån som vet vad jag ska ha för vikter och kopplingsfjädrar till ett leovince rör till min slider 2010?


har orginal fjädrar och vikter atm : )
Prova 4.5 grams vikter, och ett par hårda kopplingsfjädrar.

Rekommenderar detta viktsset - du får många vikter som du kan testa dig fram med, och billigt, du tjänar att köpa ett sådant set istället för bara 4.5 grams vikter... Har redan valt de vikter jag rekommenderar, samt rätt mått :P :

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1220

Postat: 6 oktober 2011, 17:49
av Ajrosid
Jo man tackar : )

Postat: 6 oktober 2011, 17:50
av Roxxen96
Ajrosid skrev:Jo man tackar : )
Såliteså :D

Postat: 6 oktober 2011, 18:05
av Ajrosid
Nån aning vilket munstycke? : )

Postat: 7 oktober 2011, 09:05
av PoNk
Ajrosid skrev:Nån aning vilket munstycke? : )
typ 10 strl större tror jag

Postat: 7 oktober 2011, 18:52
av Dreamodes
Vet att det här är en noob fråga menmen.

Jag vill kunna köra på bakhjulet med min aerox som är helt orginal men vill inte trimma den så den går fortare. Ska jag då byta kopplings fjädrar och variator vikter (i så fall vilka) eller ska jag köpa ny koppling, såg att Roxxen96 tippsade om en koppling och wingcooler

Malossi flyclutch + wingcooler kopplingsklocka skulle sitta fint!

Malossi fly - http://www.twostroke.se/product.asp?product=13403

Wingcooler - http://www.twostroke.se/product.asp?product=7291


Mvh Jocke :)

Postat: 7 oktober 2011, 19:16
av Roxxen96
Dreamodes skrev:Vet att det här är en noob fråga menmen.

Jag vill kunna köra på bakhjulet med min aerox som är helt orginal men vill inte trimma den så den går fortare. Ska jag då byta kopplings fjädrar och variator vikter (i så fall vilka) eller ska jag köpa ny koppling, såg att Roxxen96 tippsade om en koppling och wingcooler

Malossi flyclutch + wingcooler kopplingsklocka skulle sitta fint!

Malossi fly - http://www.twostroke.se/product.asp?product=13403

Wingcooler - http://www.twostroke.se/product.asp?product=7291





Mvh Jocke :)



Tja igen ;) Malossi fly ger inte bättre axx :/ Hade fel om kopplingen, Men däremot gör kopplingsklockan det, om du vill dra bakhjul ska du testa dr pulleys hit koppling.. Dock kostar den 1.7 :(

Postat: 7 oktober 2011, 20:52
av Dreamodes
Roxxen96 skrev:
Dreamodes skrev:Vet att det här är en noob fråga menmen.

Jag vill kunna köra på bakhjulet med min aerox som är helt orginal men vill inte trimma den så den går fortare. Ska jag då byta kopplings fjädrar och variator vikter (i så fall vilka) eller ska jag köpa ny koppling, såg att Roxxen96 tippsade om en koppling och wingcooler

Malossi flyclutch + wingcooler kopplingsklocka skulle sitta fint!

Malossi fly - http://www.twostroke.se/product.asp?product=13403

Wingcooler - http://www.twostroke.se/product.asp?product=7291





Mvh Jocke :)



Tja igen ;) Malossi fly ger inte bättre axx :/ Hade fel om kopplingen, Men däremot gör kopplingsklockan det, om du vill dra bakhjul ska du testa dr pulleys hit koppling.. Dock kostar den 1.7 :(


aj det sved i plånboken :(, Men går det inte om man bara byter till lättare vikter och hårdare fjädrar???? :?

Postat: 7 oktober 2011, 22:10
av Roxxen96
Dreamodes skrev:
Roxxen96 skrev:
Dreamodes skrev:Vet att det här är en noob fråga menmen.

Jag vill kunna köra på bakhjulet med min aerox som är helt orginal men vill inte trimma den så den går fortare. Ska jag då byta kopplings fjädrar och variator vikter (i så fall vilka) eller ska jag köpa ny koppling, såg att Roxxen96 tippsade om en koppling och wingcooler




Tja igen ;) Malossi fly ger inte bättre axx :/ Hade fel om kopplingen, Men däremot gör kopplingsklockan det, om du vill dra bakhjul ska du testa dr pulleys hit koppling.. Dock kostar den 1.7 :(


aj det sved i plånboken :(, Men går det inte om man bara byter till lättare vikter och hårdare fjädrar???? :?

Ja :(... Beror på! :) Vad har du för setup?

Postat: 7 oktober 2011, 22:17
av Dreamodes
Roxxen96 skrev:
Dreamodes skrev:
Roxxen96 skrev:


Tja igen ;) Malossi fly ger inte bättre axx :/ Hade fel om kopplingen, Men däremot gör kopplingsklockan det, om du vill dra bakhjul ska du testa dr pulleys hit koppling.. Dock kostar den 1.7 :(


aj det sved i plånboken :(, Men går det inte om man bara byter till lättare vikter och hårdare fjädrar???? :?

Ja :(... Beror på! :) Vad har du för setup?
Helt orginal förutom att jag bytte munstycke

Postat: 7 oktober 2011, 22:34
av Roxxen96
Dreamodes skrev:
Roxxen96 skrev:
Dreamodes skrev:

aj det sved i plånboken :(, Men går det inte om man bara byter till lättare vikter och hårdare fjädrar???? :?

Ja :(... Beror på! :) Vad har du för setup?
Helt orginal förutom att jag bytte munstycke

Just det :) Du får nog helt enkelt pröva dig fram :/

Postat: 7 oktober 2011, 23:17
av viktorj
Topperformance 70cc , Leovince TT , 21mm föggé.
Moppen axxar inte direkt utan den går hyffsat i typ 1-2 sekunder sen drar den på som fan , blev så efter byte från nått MK rör till leovince röret(sämre rör nu) jag har ställt in förgasaren så jag vet att det är rätt vad ska jag göra för o få den o axxa direkt??:]
Det är 3.5g vikter på nu ingen aning om tryck/kopplings fjädrar.