Sida 45 av 88

Postat: 12 oktober 2009, 15:51
av samybooy
bluerider94 skrev:skar eller värmenöp

den stardar ju inte nu heller...

Postat: 12 oktober 2009, 20:37
av beckvall
malossi MHR
giannelli 2t
21 förgasare
motoforce vev 14K
motoforce reeds

hur mkt varvar MHR cylindern? och ungefär hur mkt lämnar den? är den bättre än PR?

Postat: 12 oktober 2009, 20:52
av chifen
beckvall skrev:malossi MHR
giannelli 2t
21 förgasare
motoforce vev 14K
motoforce reeds

hur mkt varvar MHR cylindern? och ungefär hur mkt lämnar den? är den bättre än PR?
Vanliga mhr eller är det replican eller team du menar? MHR replica lirar faktiskt rätt bra med gianelliröret men vill du få ut max med effekt är det rörbyte som gäller. Effekten kommer bli "bättre" än med pr, kanske inte just toppeffekten men effektkurvan kommer bli mycket mer behaglig.

Postat: 12 oktober 2009, 20:59
av beckvall
chifen skrev:
beckvall skrev:malossi MHR
giannelli 2t
21 förgasare
motoforce vev 14K
motoforce reeds

hur mkt varvar MHR cylindern? och ungefär hur mkt lämnar den? är den bättre än PR?
Vanliga mhr eller är det replican eller team du menar? MHR replica lirar faktiskt rätt bra med gianelliröret men vill du få ut max med effekt är det rörbyte som gäller. Effekten kommer bli "bättre" än med pr, kanske inte just toppeffekten men effektkurvan kommer bli mycket mer behaglig.
jag menar vanliga MHR. men menar du att MHR replikan med giannelli går bättre än en MHR med giannelli? jag vill ej byta rör

Postat: 12 oktober 2009, 22:48
av Henry
beckvall skrev:
chifen skrev:
beckvall skrev:malossi MHR
giannelli 2t
21 förgasare
motoforce vev 14K
motoforce reeds

hur mkt varvar MHR cylindern? och ungefär hur mkt lämnar den? är den bättre än PR?
Vanliga mhr eller är det replican eller team du menar? MHR replica lirar faktiskt rätt bra med gianelliröret men vill du få ut max med effekt är det rörbyte som gäller. Effekten kommer bli "bättre" än med pr, kanske inte just toppeffekten men effektkurvan kommer bli mycket mer behaglig.
jag menar vanliga MHR. men menar du att MHR replikan med giannelli går bättre än en MHR med giannelli? jag vill ej byta rör
MHR och MHR Replica är SJUKT lika. Lite större boost och 1 kolvring på MHRen, inte mycket du märker skillnad på dvs. Satsa på en MHR Replica.

Postat: 13 oktober 2009, 09:39
av beckvall
Henry skrev:
beckvall skrev:
chifen skrev: Vanliga mhr eller är det replican eller team du menar? MHR replica lirar faktiskt rätt bra med gianelliröret men vill du få ut max med effekt är det rörbyte som gäller. Effekten kommer bli "bättre" än med pr, kanske inte just toppeffekten men effektkurvan kommer bli mycket mer behaglig.
jag menar vanliga MHR. men menar du att MHR replikan med giannelli går bättre än en MHR med giannelli? jag vill ej byta rör
MHR och MHR Replica är SJUKT lika. Lite större boost och 1 kolvring på MHRen, inte mycket du märker skillnad på dvs. Satsa på en MHR Replica.
men är de mer effekt än MK pro race? och unge fär hur mkt får man ut på MHR replikan?

Postat: 13 oktober 2009, 14:24
av kallepalle
prorace har högre effekt än mhr replican.

Postat: 13 oktober 2009, 14:48
av beckvall
kallepalle skrev:prorace har högre effekt än mhr replican.
okej men hur mkt? mhren har väll mer vrid?

Postat: 13 oktober 2009, 21:26
av Henry
beckvall skrev:
kallepalle skrev:prorace har högre effekt än mhr replican.
okej men hur mkt? mhren har väll mer vrid?
Proracen kommer gå sämre med den setupen du har.

hej

Postat: 16 oktober 2009, 20:22
av antonjansson_
Hej en kompis har tänkt byta upp sej till en 50 sport/racing cylinder

så villken av dessa är mest prisvärd och ger mest effekt..

http://twostroke.se/product.asp?product=12453

http://twostroke.se/product.asp?product=13404

Re: hej

Postat: 16 oktober 2009, 20:23
av tjalae
antonjansson_ skrev:Hej en kompis har tänkt byta upp sej till en 50 sport/racing cylinder

så villken av dessa är mest prisvärd och ger mest effekt..

http://twostroke.se/product.asp?product=12453

http://twostroke.se/product.asp?product=13404
ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe? :)

Re: hej

Postat: 16 oktober 2009, 20:24
av tjalae
tjalae skrev:
antonjansson_ skrev:Hej en kompis har tänkt byta upp sej till en 50 sport/racing cylinder

så villken av dessa är mest prisvärd och ger mest effekt..

http://twostroke.se/product.asp?product=12453

http://twostroke.se/product.asp?product=13404
ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe? :)
oj sorry , såg inte länkarna :S
men barkit skulle jag ta , mer kvalite

Re: hej

Postat: 16 oktober 2009, 20:29
av antonjansson_
tjalae skrev:
antonjansson_ skrev:Hej en kompis har tänkt byta upp sej till en 50 sport/racing cylinder

så villken av dessa är mest prisvärd och ger mest effekt..

http://twostroke.se/product.asp?product=12453

http://twostroke.se/product.asp?product=13404
ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe? :)

Oj förlåt en smt 2007. med mk thrower gamla modellen resten orginal

Re: hej

Postat: 16 oktober 2009, 20:31
av tjalae
antonjansson_ skrev:
tjalae skrev:
antonjansson_ skrev:Hej en kompis har tänkt byta upp sej till en 50 sport/racing cylinder

så villken av dessa är mest prisvärd och ger mest effekt..

http://twostroke.se/product.asp?product=12453

http://twostroke.se/product.asp?product=13404
ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe? :)

Oj förlåt en smt 2007. med mk thrower gamla modellen resten orginal
blev någon bugg nu som du ser .. men jag tycker han skall köpa barkit , bättre saker !

Re: hej

Postat: 16 oktober 2009, 20:39
av antonjansson_
tjalae skrev:
antonjansson_ skrev:
tjalae skrev: ja till det första vill vi ju veta vad din kompis har för moppe? :)

Oj förlåt en smt 2007. med mk thrower gamla modellen resten orginal
blev någon bugg nu som du ser .. men jag tycker han skall köpa barkit , bättre saker !



okjd:D

vad är det för skillnad på de här 2 ?

http://twostroke.se/product.asp?product=12453

http://twostroke.se/product.asp?product=12454

Postat: 20 oktober 2009, 18:45
av StekArne
Tja, har nu en http://twostroke.se/product.asp?product=10233 :D
Ska köra på urpluggat orgrör nu i början och orgfögge. Har hört att orgveven ska palla det? Sen undrar jag om det kanske behövs bytas vev om man köper effekt, typ sp? Har inte varit o tagit av cylindern o kollad om veven glappar, men det är en AM6:a som aldrig varit trimmad innan mej. (Urpluggat orgrör).

Re: hej

Postat: 20 oktober 2009, 20:24
av chifen
antonjansson_ skrev:
tjalae skrev:
antonjansson_ skrev:
Oj förlåt en smt 2007. med mk thrower gamla modellen resten orginal
blev någon bugg nu som du ser .. men jag tycker han skall köpa barkit , bättre saker !



okjd:D

vad är det för skillnad på de här 2 ?

http://twostroke.se/product.asp?product=12453

http://twostroke.se/product.asp?product=12454
Den dyrare är i aluminium samt aningen vassare :)

Postat: 20 oktober 2009, 20:32
av bensinskalle
StekArne skrev:Tja, har nu en http://twostroke.se/product.asp?product=10233 :D
Ska köra på urpluggat orgrör nu i början och orgfögge. Har hört att orgveven ska palla det? Sen undrar jag om det kanske behövs bytas vev om man köper effekt, typ sp? Har inte varit o tagit av cylindern o kollad om veven glappar, men det är en AM6:a som aldrig varit trimmad innan mej. (Urpluggat orgrör).
Jarå de funkar utan problem ;)

Vilken cylinder?

Postat: 21 oktober 2009, 19:42
av csKungeN ^
Tjena
Vilken cylinder tycker ni ja ska köpa om ja vill ha 10-15 hästar och ganska bra toppfart?
Jag vill ha 50cc så att man kan använda den till vardagen .

Postat: 21 oktober 2009, 20:02
av senda_
tja. vilken cylinder tycker ni att jag ska skaffa till min drac för vardagligt bruk? har ett Hebo rör på nu, och jag vill helst inte byta förgsare (har org 12mm)Nämn gärna någon bra en :D

edit: 70cc sport då, den har går ungefär 1100-1200 mil

Postat: 21 oktober 2009, 20:05
av hw.q1
vad är bättre, till ciao... en 60cc, 65cc eller 70cc polini?
vad är skillnad?

Re: Vilken cylinder?

Postat: 26 oktober 2009, 18:44
av Toernberg1
Toernberg1 skrev:Tja! Kör just nu runt på en drd evo, helt urpluggad och naturligtvis ombestyckad. Funderar på att köpa en 50cc sport cylinder, då jag varken har råd eller lust att byta ut halva moppens delar så är det just 50 cc jag funderar på. Behövs sportluftfilter? Så vad säger alla proffs vilken cylinder tror ni lämpar sig bäst till originalröret? Länka gärna till förslag.

mvh Oscar

ny på forumet rätta mig om jag har fel.
Hej igen! Jag citerar mig själv. Efter lite omständigheter blev det aldrig att jag beställde cylinder, men nu hade jag tänkt göra det:D, Som sagt tyckte ni att jag skulle satsa på MK Handmade. Men jag kan inte hitta denna cylinder någonstans (på Twostroke osv) , är detta samma? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12181 om inte går inte den bra i sådana fall?

Mvh Oscar

Re: Vilken cylinder?

Postat: 26 oktober 2009, 20:10
av derbimannen
Toernberg1 skrev:
Toernberg1 skrev:Tja! Kör just nu runt på en drd evo, helt urpluggad och naturligtvis ombestyckad. Funderar på att köpa en 50cc sport cylinder, då jag varken har råd eller lust att byta ut halva moppens delar så är det just 50 cc jag funderar på. Behövs sportluftfilter? Så vad säger alla proffs vilken cylinder tror ni lämpar sig bäst till originalröret? Länka gärna till förslag.

mvh Oscar

ny på forumet rätta mig om jag har fel.
Hej igen! Jag citerar mig själv. Efter lite omständigheter blev det aldrig att jag beställde cylinder, men nu hade jag tänkt göra det:D, Som sagt tyckte ni att jag skulle satsa på MK Handmade. Men jag kan inte hitta denna cylinder någonstans (på Twostroke osv) , är detta samma? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12181 om inte går inte den bra i sådana fall?

Mvh Oscar
nej det är ganska stor skillnad på de två cylindrarna sp är en mycket värre cylinder än handmade. sp är en midrace cylinder

Postat: 26 oktober 2009, 21:07
av Toernberg1
Okej tack för snabbt svar, Men var kan jag beställa en MK Handmade?

mvh

Postat: 26 oktober 2009, 21:22
av Toernberg1
Hittade den här: http://www.twostroke.se/product.asp?product=11002 Men denna ligger under kategorin:Senda SM (2000-2005), Passar den på min evo?

mvh Oscar

Postat: 31 oktober 2009, 11:40
av lovet_93
Tja, jag undrar om nån vet om stylepro 70cc är något bra? är det bra effekt gemfört med orginal cylindern?(Derbi)

har metrakit sp rör och 21 mm förgasare + lite annat smått trim man måste ha till 70;) (orginal vev)

Postat: 31 oktober 2009, 13:02
av Robiin937
lovet_93 skrev:Tja, jag undrar om nån vet om stylepro 70cc är något bra? är det bra effekt gemfört med orginal cylindern?(Derbi)

har metrakit sp rör och 21 mm förgasare + lite annat smått trim man måste ha till 70;) (orginal vev)
köp airsal 70 sport ist, kommer gå riktigt bra

50cc?

Postat: 31 oktober 2009, 19:46
av Fikon
Ska byta cylindern på min Derbi Senda till en lite finare 50cc :wink:

Har orginal veven just nu, och det jag undrar är om man ska skaffa en Malossi MHR Replica eller Hebo Manston Racing?

Har även ostrypt cdi, 13/53 drevning och gianelli 2t på den.

MVH Fikon

Postat: 3 november 2009, 16:30
av PerSs0n
Om jag förstått rätt så ska jag alltså köra in min nya cylinder som jag får snart såhär ? :)


Starta mopeden, lyssna och se efter så allt sitter rätt och låter bra. Låt den gå varm. Stäng av mopeden. Låt den bli kall.
Ut och kör i 20 minuter lite halvhårt, belasta den några få gånger runt 70% av prestandan. Åk hem och låt den svalna.
Så, nu är din moped inkörd och klar.

Postat: 3 november 2009, 16:35
av derbi_senda93
PerSs0n skrev:Om jag förstått rätt så ska jag alltså köra in min nya cylinder som jag får snart såhär ? :)


Starta mopeden, lyssna och se efter så allt sitter rätt och låter bra. Låt den gå varm. Stäng av mopeden. Låt den bli kall.
Ut och kör i 20 minuter lite halvhårt, belasta den några få gånger runt 70% av prestandan. Åk hem och låt den svalna.
Så, nu är din moped inkörd och klar.
Beror på om det är aluminium eller gjutgärn. Är det aluminium ska du göra så som du skrivit fast: låta den gå varm på tomgång i 10min, varva upp den då och då. stäng av och låt kallna - upprepa detta 3 gånger. sen ut och köra en stund (runt 20-30 min så du hinner några mil) med olika gaspådrag, aldrig fullgas! åk hem och låt den svalna, starta på tomgång, låt stå i några minuter och sen låt svalna. Då är den inkörd bra. :)

Kan självklart variera lite på andras syn, har någon en annan åsikt om hur man ska göra så rätta mig. :P

Postat: 3 november 2009, 17:24
av Robiin937
Derbi_senda93 skrev:
PerSs0n skrev:Om jag förstått rätt så ska jag alltså köra in min nya cylinder som jag får snart såhär ? :)


Starta mopeden, lyssna och se efter så allt sitter rätt och låter bra. Låt den gå varm. Stäng av mopeden. Låt den bli kall.
Ut och kör i 20 minuter lite halvhårt, belasta den några få gånger runt 70% av prestandan. Åk hem och låt den svalna.
Så, nu är din moped inkörd och klar.
Beror på om det är aluminium eller gjutgärn. Är det aluminium ska du göra så som du skrivit fast: låta den gå varm på tomgång i 10min, varva upp den då och då. stäng av och låt kallna - upprepa detta 3 gånger. sen ut och köra en stund (runt 20-30 min så du hinner några mil) med olika gaspådrag, aldrig fullgas! åk hem och låt den svalna, starta på tomgång, låt stå i några minuter och sen låt svalna. Då är den inkörd bra. :)

Kan självklart variera lite på andras syn, har någon en annan åsikt om hur man ska göra så rätta mig. :P
aldirg fullgas är skitsnack

Postat: 3 november 2009, 19:54
av Henry
Derbi_senda93 skrev:
PerSs0n skrev:Om jag förstått rätt så ska jag alltså köra in min nya cylinder som jag får snart såhär ? :)


Starta mopeden, lyssna och se efter så allt sitter rätt och låter bra. Låt den gå varm. Stäng av mopeden. Låt den bli kall.
Ut och kör i 20 minuter lite halvhårt, belasta den några få gånger runt 70% av prestandan. Åk hem och låt den svalna.
Så, nu är din moped inkörd och klar.
Beror på om det är aluminium eller gjutgärn. Är det aluminium ska du göra så som du skrivit fast: låta den gå varm på tomgång i 10min, varva upp den då och då. stäng av och låt kallna - upprepa detta 3 gånger. sen ut och köra en stund (runt 20-30 min så du hinner några mil) med olika gaspådrag, aldrig fullgas! åk hem och låt den svalna, starta på tomgång, låt stå i några minuter och sen låt svalna. Då är den inkörd bra. :)

Kan självklart variera lite på andras syn, har någon en annan åsikt om hur man ska göra så rätta mig. :P
Nä, det han sa själv stämmer mycket mer.

Postat: 5 november 2009, 21:16
av Lundahl
tja tänkte köpa ett mk pro race 80cc håller doppler enduracne för det? :) och passar mk pro race 70 thrower bra till den cylindern ?

Postat: 5 november 2009, 22:07
av kallepalle
ja och ja

Postat: 6 november 2009, 14:53
av henric92
hur stor är skillnaden på airsal T6 Sport och airsal T6 Racing???
tror ni en 04 ryzs org vev pallar t6, sp rör, 21mm, hebomembranoch ostryptinsug?? min kompis hade liknande sett up på sin ryz 05a och den höll? (har prorace kopplings lammeller och fjädrar i också)