vad menar du med det?Zer0x skrev:definiera skapligt.ohrner1996 skrev:det måste ju varva skapligt med polini sport cylinder på höga varv?
Byta förgasare byta cylinder byta till tyngre vikter osvKunGsen skrev:Tjena min moped borde gå lite fortare tycker jag det är en slider 2010 med yasuni z polini speedcontrol varriator med 3,9grams vikter och gröna kopplingsfjädrar och inställd förgasare den går 75 enligt mätaren men tycker den borde göra en 80 enligt mätaren iaf nåt man kan göra
~70 med ett mycket bättre vrid!Roxxen96 skrev:TjenaVad kommer min aerox ungefär gå med denna setup?
Urpluggat original rör. ( igensvetsad blindtarm )
Dragen v-ring.
Ostrpyt CDI.
5.5 grams vikter.
Originalkoppling+fjädrar.
Original tryckfjäder.
Dragen luftplugg ( skorstenet ) / små hål i luftburken för bättre luftflöde.
80 munstycke.
Den toppar nu 66 med strypt originalrör, dragen v ring, 72 munstycke, 5.5 grams vikter, originalkoppling+fjädrar, originaluftburk ( ej draget skorsten ), original tryckfjäder.
Vad tror ni den kommer att toppa?Någon som kört på samma, eller gissningar?
:D
Mycket vänliga hälsningar Roxxen96! (:
vad menar du med porta lite ?timbooi23 skrev:yamaha aerox 04 gp:
cylinder: stage6 streetrace 70cc
rör: leovince tt handmade
förgasare: dellorto 19mm
variator: malossi multivar
koppling: malossi fly
vad tror ni den gör med den setupen? och vad skulle den göra om man porta den lite?
//Tim
alltså ingen hyperportning om man säger så, bara fixa till kanalerna, avgas porten osvVivaadam skrev:vad menar du med porta lite ?timbooi23 skrev:yamaha aerox 04 gp:
cylinder: stage6 streetrace 70cc
rör: leovince tt handmade
förgasare: dellorto 19mm
variator: malossi multivar
koppling: malossi fly
vad tror ni den gör med den setupen? och vad skulle den göra om man porta den lite?
//Tim
85 +-7 typKunGsen skrev:Tjena hur snabbt kommer min moppe gå med Urpluggat orginal rör 19mm förgasare med orginalluftburk och stage6 racing 70cc eller en polinicorsa 70cc med polini speedcontrol varriator.Svara gärna hur den går med stage6 och med corsatack på föhand
edit det är en yamaha slider 2010 med minarelli motor
jag körde med exakt den setupen för några veckor sedan, då gjorde den ca 70-75Roxxen96 skrev:Hur fort kommer min aerox gå med:
Urpluggat leovince TT
Dragen v-ring
hårdare kopplingsfjädrar
4.5 eller 4.25 vikter
rätt bestyckad förgasare
dragen luftplugg
original koppling
original drivrem
original cylinder
original förgasare 12 mm gurtner.
Tack för svar
mvh Jocke!!
timbooi23 skrev:jag körde med exakt den setupen för några veckor sedan, då gjorde den ca 70-75Roxxen96 skrev:Hur fort kommer min aerox gå med:
Urpluggat leovince TT
Dragen v-ring
hårdare kopplingsfjädrar
4.5 eller 4.25 vikter
rätt bestyckad förgasare
dragen luftplugg
original koppling
original drivrem
original cylinder
Tack för svar
mvh Jocke!!men vet inte riktigt vad jag hade för vikter..
det va helt okej, de var ju iaf inga problem att få upp den på bakan, men hade för mjuka kopplingsfjädrar så den drog inte direkt i början, men efter ca, 10m med fullgas så drog den på helt okejRoxxen96 skrev:timbooi23 skrev:jag körde med exakt den setupen för några veckor sedan, då gjorde den ca 70-75Roxxen96 skrev:Hur fort kommer min aerox gå med:
Urpluggat leovince TT
Dragen v-ring
hårdare kopplingsfjädrar
4.5 eller 4.25 vikter
rätt bestyckad förgasare
dragen luftplugg
original koppling
original drivrem
original cylinder
Tack för svar
mvh Jocke!!men vet inte riktigt vad jag hade för vikter..
Fan va nice! Hur vart axxet?Tack btw för svaret!!
timbooi23 skrev:det va helt okej, de var ju iaf inga problem att få upp den på bakan, men hade för mjuka kopplingsfjädrar så den drog inte direkt i början, men efter ca, 10m med fullgas så drog den på helt okejRoxxen96 skrev:timbooi23 skrev: jag körde med exakt den setupen för några veckor sedan, då gjorde den ca 70-75men vet inte riktigt vad jag hade för vikter..
aa de blir nog bra, de är lungt!Roxxen96 skrev:timbooi23 skrev:det va helt okej, de var ju iaf inga problem att få upp den på bakan, men hade för mjuka kopplingsfjädrar så den drog inte direkt i början, men efter ca, 10m med fullgas så drog den på helt okejRoxxen96 skrev:
Låter gött! Det är tom lågvarvigare än zx så det kommer bli bra eftersom jag ska skaffa TTTack för svaret, skit schysst!