Leovince v6 avgasrör (urpluggat)
16 mm förgasare med 90 munstycke perfekt tändstift (om ni behöver veta det )
Plockat pluggen i membranet
12/51 drev
Toppfart: 87km/h med bra axx! uppmätt med gps!
Har ett 13 drev i garaget och vill testa det men vill gärna veta vad jag kommer få för toppfart med 13t drevet?
Testade 12t drevet och då toppade den 87km/h sen testade jag 11t drevet jag har hemma och då toppade den 80km/h också uppmätt med gps då till min andra fråga är det alltid 7km/h mellan varje kugg fram när den orkar varva ut? eller är det onormalt att det är 7km/h imellan?
sista frågan kommer den orkar varva ut?
TacksamFörSvar!
sorry för fel stavning..
buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuummp
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin
Har en Rieju RRX 06 med original drevning 11-52. Har funderat på att borra lite i pluggen och byta fram drev till 10 och kanske sätta lite större bak om det behövs, är mest ute efter acc, kommer de att göra stor skillnad?
12/51 drev
Har ett 13 drev i garaget och vill testa det men vill gärna veta vad jag kommer få för toppfart med 13t drevet?
Testade 12t drevet och då toppade den 87km/h sen testade jag 11t drevet jag har hemma och då toppade den 80km/h också uppmätt med gps då till min andra fråga är det alltid 7km/h mellan varje kugg fram när den orkar varva ut? eller är det onormalt att det är 7km/h imellan?
TacksamFörSvar!
sorry för fel stavning..
Testa?
Du nämner inte ens om den orkar varva ut ordentligt nu så den frågan är omöjlig att svara på.
Orkar den varva ut helt med 13 kan du nog få ett par kilometer till, men det låter jävligt snabbt för att vara lågvarvigt rör och orgcylle.
Sitt inte och bumpa här, dra ut och testa istället, det går mycket fortare att få reda på det då ^^
RRXhelvete skrev:Har en Rieju RRX 06 med original drevning 11-52. Har funderat på att borra lite i pluggen och byta fram drev till 10 och kanske sätta lite större bak om det behövs, är mest ute efter acc, kommer de att göra stor skillnad?
11/52 är redan en vääldigt lätt drevning, mixtra med pluggen istället för att dreva
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Kör en Beta RR 07 med AM6. setup draggen plugg och 102 munnstycke. Just nu sitter 11/50 drev på men har ett 12 drev fram liggande hemma och kan typ köpa vilket bak drev som hälst!
Så min fråga är vad ska jag ha för drevning och jag vill ha riktigt gött axx.
svara med: Vad den kommer toppa och vad jag ska ha
tack för svar
ProBeta skrev:Kör en Beta RR 07 med AM6. setup draggen plugg och 102 munnstycke. Just nu sitter 11/50 drev på men har ett 12 drev fram liggande hemma och kan typ köpa vilket bak drev som hälst!
tack för svar
om du vill ha bättre axx så då ska du ha ett minre fram drev eller ett större bakdrev!
Men du tappar endel i topp hastigheten om man gör så att axxet är bättre
ProBeta skrev:Kör en Beta RR 07 med AM6. setup draggen plugg och 102 munnstycke. Just nu sitter 11/50 drev på men har ett 12 drev fram liggande hemma och kan typ köpa vilket bak drev som hälst!
tack för svar
om du vill ha bättre axx så då ska du ha ett minre fram drev eller ett större bakdrev!
Dock ökar inte axxet bara för du har lättare drevning. Då drar du ju inte heller ut fullt på varje växel!
Tycker du kan ha ett 50 bakdrev, och sen köper du typ 10 , 12, 14 eller nåt i den stilen i framdrev o testa dig fram vilken den går bäst med.
Bäst acc får du när du kan dra ut varje växel i svag uppförsbacke, då har du "rätt" drevning tycker jag.
tack för svar
Dock ökar inte axxet bara för du har lättare drevning. Då drar du ju inte heller ut fullt på varje växel!
Tycker du kan ha ett 50 bakdrev, och sen köper du typ 10 , 12, 14 eller nåt i den stilen i framdrev o testa dig fram vilken den går bäst med.
Bäst acc får du när du kan dra ut varje växel i svag uppförsbacke, då har du "rätt" drevning tycker jag.
Okej men har tänkt lite och har bestämt mig för att stunta så, vad ska jag skaffa för drevning då 11/54 eller ska jag gå ner till ett 10 drev? för i nulägget är den lite för slö när man får upp den
jag tycker det ser förjävligt ut och då är tanken att byta drev i bak men för att den ska ligga på samma fart som nu så bör jag väll byta fram drev också kan jag tänka mig?
nu har jag 14/65 och original är 12/65. men vad behöver jag för drev för att det ska gå bra?
jag vill gärna inte ha större än 53 drev i bak men allt under det går fint kom med tips och förslag gärna så jag vet vad jag ska köpa. man vill ju gärna vet på ett ungefär vad man ska ha innan man börjar pröva och om det går att göra så.
Har en Derbi Senda som det snart sitter ett thrower rör på, undrar vad jag ska dreva om jag bara vill ha axx o knappt mer toppfart, vilket är ungefär 60 km/h nu men den behöver inte gå mer än kanske 70 eller något. Och så mycket drag som möjligt.
12/51 drev
TacksamFörSvar!
sorry för fel stavning..
buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuummp
90-100km/h
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Jag har en Derbi Xtreme SM 08 med:
Ostrypt CDI
13/53 drevning
Hur fort kommer den gå?
Tror inte den orkar varva ur helt, men runt original om du har tur
GW skrev:Kan man köra original setup och sen 13/53 drevning? Blir den för seg då? Eller ska jag satsa på 12/53? Hur blir toppfarten då?
Måste ha snabbt svar för ska slänga iväg en beställning :d
11/12-53 blir lagom.
Eri^k skrev:Derbi Senda xtreme 05 med pizza drevet 65:an.
jag tycker det ser förjävligt ut och då är tanken att byta drev i bak men för att den ska ligga på samma fart som nu så bör jag väll byta fram drev också kan jag tänka mig?
nu har jag 14/65 och original är 12/65. men vad behöver jag för drev för att det ska gå bra?
jag vill gärna inte ha större än 53 drev i bak men allt under det går fint kom med tips och förslag gärna så jag vet vad jag ska köpa. man vill ju gärna vet på ett ungefär vad man ska ha innan man börjar pröva och om det går att göra så.
mattethiger skrev:Har en Derbi Senda som det snart sitter ett thrower rör på, undrar vad jag ska dreva om jag bara vill ha axx o knappt mer toppfart, vilket är ungefär 60 km/h nu men den behöver inte gå mer än kanske 70 eller något. Och så mycket drag som möjligt.
Tack på förhand, Mathias
12-53
Rakie skrev:Mh furia 01 - AM6
Ska snart beställa ett Leovince V6 och plugga ur det och undrar hur man ska dreva den så att den går så bra som möjligt?
12/13-53. Jag hade tagit 13.
NeosTobbe skrev:Duger original dreven till stunt på en beta rr?
Endast urpluggad.
borde väl funka bra, dom är väl ganska nerdrevade original.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Tjenare!
har en Derbi xtreme 08.
Köpte den original, men han haft borta strypningen, men den sitter där den ska nu.
Så nu är den helt original.
Sitter 13/53 drev på.
Hur kommer den gå med det nu när den är original?
Har inte kunnat köra den, därför jag frågar.
Kalletheboy skrev:Tjenare!
har en Derbi xtreme 08.
Köpte den original, men han haft borta strypningen, men den sitter där den ska nu.
Så nu är den helt original.
Sitter 13/53 drev på.
Hur kommer den gå med det nu när den är original?
Har inte kunnat köra den, därför jag frågar.