Sida 44 av 88

Postat: 23 september 2009, 19:15
av Robiin937
black_kissi skrev:Ok, men hur är det vilken förgasare skulle pass bäst med TP 74 då
?
går o köra på org men skulle nog köpt en 19mm

Vilken cylinder?

Postat: 4 oktober 2009, 19:04
av csKungeN ^
Vilken cylinder skall jag ha om jag vill kunna dra på bakan på 1an och 2an utan kopplingen och den skall gå i 110? Jag vill inte byta vev. Till Derbi drd 05

Re: Vilken cylinder?

Postat: 4 oktober 2009, 22:35
av Henry
csKungeN ^ skrev:Vilken cylinder skall jag ha om jag vill kunna dra på bakan på 1an och 2an utan kopplingen och den skall gå i 110? Jag vill inte byta vev. Till Derbi drd 05
Haha, du måste byta vevparti för det....

Polini guss 80cc vs. Malossi MHR Replica 80cc

Postat: 5 oktober 2009, 18:14
av csKungeN ^
Vilken cylinder skulle ni välja och varför till vardagligt bruk? :D

Re: Polini guss 80cc vs. Malossi MHR Replica 80cc

Postat: 5 oktober 2009, 18:16
av -TeddaN-
csKungeN ^ skrev:Vilken cylinder skulle ni välja och varför till vardagligt bruk? :D
Mk handmade 70cc är bra:)

Re: Polini guss 80cc vs. Malossi MHR Replica 80cc

Postat: 5 oktober 2009, 18:33
av csKungeN ^
RRX-Teddy skrev:
csKungeN ^ skrev:Vilken cylinder skulle ni välja och varför till vardagligt bruk? :D
Mk handmade 70cc är bra:)
den går ju slött sägs det.

Postat: 5 oktober 2009, 18:37
av kallepalle
jag skulle ta en polini guss 80cc. mycket bra kvalitet, bra vrid och relativt lågvarvig sportcylinder. dvs du behöver inte byta vev, du får ett gött register och fin effekt utan att behöva plåga sönder motorn.

Re: Polini guss 80cc vs. Malossi MHR Replica 80cc

Postat: 5 oktober 2009, 19:05
av Robiin937
csKungeN ^ skrev:
RRX-Teddy skrev:
csKungeN ^ skrev:Vilken cylinder skulle ni välja och varför till vardagligt bruk? :D
Mk handmade 70cc är bra:)
den går ju slött sägs det.
den e slö jämnfört med andra , ta airsal 70 eller mhr replica 80

Postat: 5 oktober 2009, 20:15
av poppe016
drayper skrev:
Hell_qwist skrev:
drayper skrev: stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .
jo visst för att vara på säkra sidan, men som sagt beror på hur man kör :P
Beror inte alls på hur man kör veven klarar inte av den cylindern vad är det du inte fattar ?
men om man har varv stopp i cdin , då varvar den väl lika mycke som med effekt rör,? men sant man bör byta den slits och kommer inte funka i längen,

Postat: 6 oktober 2009, 16:39
av Schpiderpig
Tja tja, Har en Derbi Senda 07a med följande setup

*Munstycke
*Giannelli 2t
*Ostrypt cdi

Nu funderar jag på mer trim och vill ha en ny cylinder :D vilken skulle passa min moped bäst ? utan att behöva byta ut en massa saker ? :)

Postat: 6 oktober 2009, 16:41
av -TeddaN-
Nu har jag kört 890 relativt lugna mil med org cylindern bara urpluggat 400mil hur länge brukar dom hålla:)?

Postat: 6 oktober 2009, 17:11
av Henry
RRX-Teddy skrev:Nu har jag kört 890 relativt lugna mil med org cylindern bara urpluggat 400mil hur länge brukar dom hålla:)?

Så länge du kör på en bra olja kan de hålla hur länge som helst. (Allting är relativt.)

Postat: 6 oktober 2009, 17:38
av derbi_senda93
Hej!

Ska trimma moppen sen till vintern med b.la. effektrör, större förgasare och kanske en cylinder.
Funderar på Giannelli eller Mk Thrower. Vet att Giannelli är bättre till org-cylindern men funderar också på att köpa en 70cc. Har tänkt på en Airsal 70cc (Racing) och undrar vilket av Giannelli och Thrower som går bäst med den cylindern. Vill helst som alla andra att slippa byta vev! ;)

Om ni anser att inte någon av dessa rör går bra med cylindern får ni gärna säga något annat rör som går bättre, max 2200 kr!

Tack på förhand! :D

Postat: 6 oktober 2009, 17:41
av Henry
Derbi_senda93 skrev:Hej!

Ska trimma moppen sen till vintern med b.la. effektrör, större förgasare och kanske en cylinder.
Funderar på Giannelli eller Mk Thrower. Vet att Giannelli är bättre till org-cylindern men funderar också på att köpa en 70cc. Har tänkt på en Airsal 70cc (Racing) och undrar vilket av Giannelli och Thrower som går bäst med den cylindern. Vill helst som alla andra att slippa byta vev! ;)

Om ni anser att inte någon av dessa rör går bra med cylindern får ni gärna säga något annat rör som går bättre, max 2200 kr!

Tack på förhand! :D
Kör på Gianelli.

Postat: 6 oktober 2009, 17:42
av derbi_senda93
Henry skrev:Kör på Gianelli.
Så den kommer alltså gå bättre med det än thrower?
Och jag slipper byta vev? Moppen har nu gått ca 1160 mil.


Tack för snabbt svar! :)

Postat: 6 oktober 2009, 19:01
av Henry
Derbi_senda93 skrev:
Henry skrev:Kör på Gianelli.
Så den kommer alltså gå bättre med det än thrower?
Och jag slipper byta vev? Moppen har nu gått ca 1160 mil.


Tack för snabbt svar! :)
Ja!

Postat: 6 oktober 2009, 21:07
av Tiepkoffeh
Har en Airsal 50cc sport, och vill köra lagligt, är den på cykelkraft från stylepro något att ha?

Postat: 6 oktober 2009, 21:13
av derbi_senda93
Tiepkoffeh skrev:Har en Airsal 50cc sport, och vill köra lagligt, är den på cykelkraft från stylepro något att ha?
Den duger, har samma effekt som original.

asdf

Postat: 7 oktober 2009, 00:39
av kischen
Hej har beställt en stylepro 70cc för 1000 kr . äre nån som vet om den är skit eller duger ?

Postat: 9 oktober 2009, 20:18
av beckvall
metrakit pro race
giannelli 2t
motoforce midrace vev 14k
19mm dellorto.

frågan är håller veven för pr cylindern? jag ska inte ha nån jätte hög effekt är de tänkt. och pr cylindern för jag kan få tag på en för ett bra pris.

Postat: 9 oktober 2009, 21:07
av Henry
beckvall skrev:metrakit pro race
giannelli 2t
motoforce midrace vev 14k
19mm dellorto.

frågan är håller veven för pr cylindern? jag ska inte ha nån jätte hög effekt är de tänkt. och pr cylindern för jag kan få tag på en för ett bra pris.

ja.

Postat: 9 oktober 2009, 23:55
av kallepalle
med gianelli håller den prima, men om du skaffar värre rör tex pr rör så varvar den till 15 000rpm så då kan man börja fundera om man ska lita på motoforce grejjorna :)

Postat: 10 oktober 2009, 07:49
av beckvall
Henry skrev:
beckvall skrev:metrakit pro race
giannelli 2t
motoforce midrace vev 14k
19mm dellorto.

frågan är håller veven för pr cylindern? jag ska inte ha nån jätte hög effekt är de tänkt. och pr cylindern för jag kan få tag på en för ett bra pris.

ja.
okej tack :D men ungefär hur många hk blir den på? midrace?

Postat: 10 oktober 2009, 16:38
av Henry
beckvall skrev:
Henry skrev:
beckvall skrev:metrakit pro race
giannelli 2t
motoforce midrace vev 14k
19mm dellorto.

frågan är håller veven för pr cylindern? jag ska inte ha nån jätte hög effekt är de tänkt. och pr cylindern för jag kan få tag på en för ett bra pris.

ja.
okej tack :D men ungefär hur många hk blir den på? midrace?
Runt 10hk

Postat: 11 oktober 2009, 15:20
av beckvall
Henry skrev:
beckvall skrev:
Henry skrev:
ja.
okej tack :D men ungefär hur många hk blir den på? midrace?
Runt 10hk
så lite? :O får jag ut mer effekt med en barikitt 80? och samma setup?

Postat: 11 oktober 2009, 15:47
av derbi_senda93
beckvall skrev:
Henry skrev:
beckvall skrev: okej tack :D men ungefär hur många hk blir den på? midrace?
Runt 10hk
så lite? :O får jag ut mer effekt med en barikitt 80? och samma setup?
Byt till ett bättre rör så kommer den gå bättre. Typ SP eller PR.

Postat: 11 oktober 2009, 16:08
av beckvall
Derbi_senda93 skrev:
beckvall skrev:
Henry skrev: Runt 10hk
så lite? :O får jag ut mer effekt med en barikitt 80? och samma setup?
Byt till ett bättre rör så kommer den gå bättre. Typ SP eller PR.
jag kan inte byta till ett bättre rör. de märker mina päron och jag får ej trimma. men cylinder märker dom inte.

Postat: 11 oktober 2009, 18:47
av Henry
beckvall skrev:
Henry skrev:
beckvall skrev: okej tack :D men ungefär hur många hk blir den på? midrace?
Runt 10hk
så lite? :O får jag ut mer effekt med en barikitt 80? och samma setup?

Nej.

Hebo manston replica 50cc

Postat: 11 oktober 2009, 20:22
av csKungeN ^
Tänkte köpa mig en Hebo manston replica 50cc

Hur många hästkrafter kan jag få med den med en 19mm och turbokit?
och hur fort kommer den att gå med orginal drev på Derbi.

Postat: 11 oktober 2009, 22:17
av bluerider94
Hur är kvalitén på denna om man kör in den väl? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12151

och duger det med 17,5mm förgasare och metrakit thrower? tänte ha den på en roxon duell.. eller ska man sattsa på en 50cc sport? (tänte lära mig att stegra med den) är det något att ha eller har någon ett bra förslag vad jag ska ha om jag ska lära mig att stegra?

(jag ska svetsa mig en tolva också)

Postat: 11 oktober 2009, 22:31
av kallepalle
köp en mk handmade. funkar skitbra med mk thrower.

Re: Hebo manston replica 50cc

Postat: 11 oktober 2009, 23:14
av Henry
csKungeN ^ skrev:Tänkte köpa mig en Hebo manston replica 50cc

Hur många hästkrafter kan jag få med den med en 19mm och turbokit?
och hur fort kommer den att gå med orginal drev på Derbi.
Precis lika mycket som ORG.

Postat: 12 oktober 2009, 14:52
av samybooy
Tjenna. Jag var ute och körde här om dan.. rätt som det är börjar moppen ''BÖÖÖÖ''a och går väldigt långsamt. jag sänkte farten och den dog. Jag försökte kicka igångden igen men efter jag kickat ett tag så nös den till rejält. någon som vet vad de kan vara för fel?:)

Postat: 12 oktober 2009, 14:59
av bluerider94
skar eller värmenöp

Postat: 12 oktober 2009, 14:59
av bluerider94
jag hittade inte mk handmade till d50bo motorn.. någon som vet om det inte finns till dom annars kan någon vara snäll att länka? :wink: