toxicstone skrev:
Tackar tackar håller på och skrapar ihop kronorna
sorry om det kanske är offtopic, men kommer den behöva underhållas men om den blir grinig under vintertider osv, en som sålde lite mer hyper delar som jag tänkte köpa sa att " ja du kommer att vara lycklig några månader men sen behövs det justeras osv" är inget jag har kunskap eller ork till hehe
underhåll, nya packningar samt lager händer väll att de får bytas, på min hyper har jag ny kolv som har gått 3 - 4 timmar, har bytt motor olja 2 ggr redan, alltid bäst att vara på säkra sidan
hur långt hade den gamla kolven gått då? P
Drar den mycket bensin? hehe
vet ej det var ny kolv när jag köpte den och den kolven spräckte jag för 2 - 3 timmar sen så de blir att klyva motorn
SajdoO skrev:
underhåll, nya packningar samt lager händer väll att de får bytas, på min hyper har jag ny kolv som har gått 3 - 4 timmar, har bytt motor olja 2 ggr redan, alltid bäst att vara på säkra sidan
hur långt hade den gamla kolven gått då? P
Drar den mycket bensin? hehe
vet ej det var ny kolv när jag köpte den och den kolven spräckte jag för 2 - 3 timmar sen så de blir att klyva motorn
usch bådar inte gott:P
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
80 munstycke
14/53 drev
luftburken borta
resten orginal
hmm. sendorna är cdi strypta så varvtalsspärren är kvar, har en kompis som kör med 14/53 drevning 90 munstycke, urpluggat orgrör och dragen luftslang, så räkna inte med några högre hastigheter.
Behöver jag Vevpartiet? Vad kommer mopeden toppa, säg vad som jag borde byta t.ex. märke på eller något om det behövs? Tack så mycket MvH Alexander:)[/code]
ser helt okej ut denna setup, de beror åxå på vad för motor det är, som detaljer gör en hel del, 80cc.. skulle rekomendera minst 28 mm förgasare, asså de e ingen big deal, men de e detaljer för bästa möjliga prestanda. skulle åxå rekomendera ett vassare tänd system som ger otroligt mkt mer respons i gasen, går inte att jämnföra mot original, och ett iridium tändstift så är det relativt
Metrakit thrower/gianelli 2t
13/53 drevning
org förgasare dellorto 17,5
104 munstycke
malossi racing luftfilter
alla strypningar är dragna
kommer den att gå bra, hur snabbt?
Det är en Derbi motor, hade du tänkt dränka den i bensin ? och jag rekommenderar STARKT gianelli 2t på den lilla förgasaren spelar de nästan ingen roll va de e för filter för de e inget sug i dom förgasarna så de går lika bra me ett biltema sportluft hade nästan denna setup på min gamla: med org förgasaren gick min bäst med 90 munstycke.
Metrakit thrower/gianelli 2t
13/53 drevning
org förgasare dellorto 17,5
104 munstycke
malossi racing luftfilter
alla strypningar är dragna
kommer den att gå bra, hur snabbt?
Det är en Derbi motor, hade du tänkt dränka den i bensin ? och jag rekommenderar STARKT gianelli 2t på den lilla förgasaren spelar de nästan ingen roll va de e för filter för de e inget sug i dom förgasarna så de går lika bra me ett biltema sportluft hade nästan denna setup på min gamla: med org förgasaren gick min bäst med 90 munstycke. räkna med ca 90 km/h om du inte drevar mer dvs.
Metrakit thrower/gianelli 2t
13/53 drevning
org förgasare dellorto 17,5
104 munstycke
malossi racing luftfilter
alla strypningar är dragna
kommer den att gå bra, hur snabbt?
Det är en Derbi motor, hade du tänkt dränka den i bensin ? och jag rekommenderar STARKT gianelli 2t på den lilla förgasaren spelar de nästan ingen roll va de e för filter för de e inget sug i dom förgasarna så de går lika bra me ett biltema sportluft hade nästan denna setup på min gamla: med org förgasaren gick min bäst med 90 munstycke. räkna med ca 90 km/h om du inte drevar mer dvs.
[/quote
ja hade 94 munstycke förut, funkade hur bra som helst med luftpluggen, när ja tog bort den så hackade det lite på höga varv så ställde in luftskruven och tog bort luftpluggen samt satte dit ett malossi filter och bytte därför upp några storlekar i munstycke och den går rent och har fin färg på tändstiftet. funderade också på gianelli, de går så sjukt bra med dom rören ^^
"Med den där setupen kan du lätt leka med snutarna, kommer det en enduro hojj efter dig så kan du ju alltid stanna och se söt ut.."
SajdoO skrev:
Det är en Derbi motor, hade du tänkt dränka den i bensin ? och jag rekommenderar STARKT gianelli 2t på den lilla förgasaren spelar de nästan ingen roll va de e för filter för de e inget sug i dom förgasarna så de går lika bra me ett biltema sportluft hade nästan denna setup på min gamla: med org förgasaren gick min bäst med 90 munstycke. räkna med ca 90 km/h om du inte drevar mer dvs.
[/quote
ja hade 94 munstycke förut, funkade hur bra som helst med luftpluggen, när ja tog bort den så hackade det lite på höga varv så ställde in luftskruven och tog bort luftpluggen samt satte dit ett malossi filter och bytte därför upp några storlekar i munstycke och den går rent och har fin färg på tändstiftet. funderade också på gianelli, de går så sjukt bra med dom rören ^^
ah de e olika på varje moppe men gianelli/ malossi rören (samma rör, annan ljuddämpare) de e dom överliggande som går bäst till Derbi tkr jag om jag får säga de av egen erfarenhet annars har du ju åxå mk sp underliggande, de e sjukt bra klös i de röret
Top performance 74cc
Metrakit prorace vev
Mikuni 24mm
Hebo lameller och fjädrar
Hebo membran
Leovince v6 rör
16-52 drev
ca topphast?
V6? tkr det är usel effekt i dom om jag ska vara ärlig vassare rör tkr jag, men kanske att den gör, om den orkar, 115+ kanske, en gissning, min gör 122 på gps med 15-50
Tjena, Jag har en Derbi DRD Racing -08, Heelt original FÖRUTOM: Yasuni rör ( Detta --> http://twostroke.se/product.asp?product=9287 ) & 12-52 drev istället för original 11-53. Moppen gör fan 105km/h på mätaren /har även mätt upp med bil och andra moppar så det stämmer.. LÄTTRIMMAD säger jag . Men vad tycker ni den BORDE gå i med den settupen?
toxicstone skrev:
Tackar tackar håller på och skrapar ihop kronorna
sorry om det kanske är offtopic, men kommer den behöva underhållas men om den blir grinig under vintertider osv, en som sålde lite mer hyper delar som jag tänkte köpa sa att " ja du kommer att vara lycklig några månader men sen behövs det justeras osv" är inget jag har kunskap eller ork till hehe
underhåll, nya packningar samt lager händer väll att de får bytas, på min hyper har jag ny kolv som har gått 3 - 4 timmar, har bytt motor olja 2 ggr redan, alltid bäst att vara på säkra sidan
hur långt hade den gamla kolven gått då? P
Drar den mycket bensin? hehe
Ja, min drar extremt med bensin, men de e sånt man får räkna med om man hyper trimmar
SajdoO skrev:
Det är en Derbi motor, hade du tänkt dränka den i bensin ? och jag rekommenderar STARKT gianelli 2t på den lilla förgasaren spelar de nästan ingen roll va de e för filter för de e inget sug i dom förgasarna så de går lika bra me ett biltema sportluft hade nästan denna setup på min gamla: med org förgasaren gick min bäst med 90 munstycke. räkna med ca 90 km/h om du inte drevar mer dvs.
[/quote
ja hade 94 munstycke förut, funkade hur bra som helst med luftpluggen, när ja tog bort den så hackade det lite på höga varv så ställde in luftskruven och tog bort luftpluggen samt satte dit ett malossi filter och bytte därför upp några storlekar i munstycke och den går rent och har fin färg på tändstiftet. funderade också på gianelli, de går så sjukt bra med dom rören ^^
Resultaten varierar på alla moppar och ja, gianelli rören går helt okej körde själv med de på min gamla min toppa som bäst 108 km/h, så lycka till.
blindtarmen gör NÄSTAN ingen som hälst skillnad på de nya Derbi, skorsten e shit a same ostrypt cdi?.. plugga ur hela röret eller kp ett effektrör aför att de ska bli stor skillnad, och ett större munstycke, sätter du i ett större munstycke så kan du lätt köra med 13-14/53 drevning, ned 14-53 å ostrypt cdi å större munstycke så kommer du märka stor skillnad.
blindtarmen gör NÄSTAN ingen som hälst skillnad på de nya Derbi, skorsten e shit a same ostrypt cdi?.. plugga ur hela röret eller kp ett effektrör aför att de ska bli stor skillnad, och ett större munstycke, sätter du i ett större munstycke så kan du lätt köra med 13-14/53 drevning, ned 14-53 å ostrypt cdi å större munstycke så kommer du märka stor skillnad.
blindtarmen gör NÄSTAN ingen som hälst skillnad på de nya Derbi, skorsten e shit a same ostrypt cdi?.. plugga ur hela röret eller kp ett effektrör aför att de ska bli stor skillnad, och ett större munstycke, sätter du i ett större munstycke så kan du lätt köra med 13-14/53 drevning, ned 14-53 å ostrypt cdi å större munstycke så kommer du märka stor skillnad.