Jag hittade ett drev som har 65 tänder/kugg och det kostade 399kr på Cykelkraft. Men original Derbi dreven är dyra som tusan. Men det är ju nog samma kvalitet tror jag.
julle96 skrev:Jag hittade ett drev som har 65 tänder/kugg och det kostade 399kr på Cykelkraft. Men original Derbi dreven är dyra som tusan. Men det är ju nog samma kvalitet tror jag.
Bara att köra på det!
Kika på ditt nuvarande drev och se vilken storlek du har, såg din bild och det där är inte 65/70 Det står på drevet vad det är för storlek!
Har ett problem med min Derbi DRD Lmt Edition. Elen har dött helt,va ska jag göra ha bytt säkring ,kan de va nå fel på bateriet,har ett skit batteri från biltema.Hjälp hur jag ska göra!
MrAndersson skrev:Tja! Orkar en Derbi Senda xtrem varva ur med 14/53 drevning och ett Yasuni rör (cross ML) http://www.twostroke.se/product.asp?product=9269 + ostrypt cdi, eller ska jag sätta på 13/53?
Ska säkert va i drevnings tråden men detta är ju Derbi tråden så jag borde kunna fråga här? Annars ber jag om ursäkt!
MvH Andersson
Hur mycket väger du
sånt spelar roll med
jo det ska det nog om du är av det lättare slaget
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
yes dom passar men jag skulle föredra insex som sitter original
Okej, men jag hittar ingen hemsida där dom säljer original skruvarna och jag orkar inte åka till återförsäljare då det tar rätt så lång tid att beställa hem + det är dyrare.
yes dom passar men jag skulle föredra insex som sitter original
Okej, men jag hittar ingen hemsida där dom säljer original skruvarna och jag orkar inte åka till återförsäljare då det tar rätt så lång tid att beställa hem + det är dyrare.
Men tack så mycket
Åk till vilken "järnhandlare" som helst ( biltema, tools, jula, k-rauta etcetc ) och be om insex M6x1 skruv, 20mm gänga, så fixar dom det. Jag har miljoner sådana skruvar ligger hemma.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Hej! Det är så att min Derbi Senda xterme går upp i höga varv ca,8000 varv rätt länge när man startar den. Jag tror normalt den ska gå upp till ca, 4000 när den är kall. Och när den varvar till 8000 varv så om man lägger i 1:an och Håller in kopplingen så dör den choken är ju avstängd, funderar om den tar tjuvluft. Men det konstiga är ibland funkar han normalt ligger på 2000 varv.
julle96 skrev:Hej! Det är så att min Derbi Senda xterme går upp i höga varv ca,8000 varv rätt länge när man startar den. Jag tror normalt den ska gå upp till ca, 4000 när den är kall. Och när den varvar till 8000 varv så om man lägger i 1:an och Håller in kopplingen så dör den choken är ju avstängd, funderar om den tar tjuvluft. Men det konstiga är ibland funkar han normalt ligger på 2000 varv.
Kolla att gasvajerna inte ligger är spänd så att den gasar automatiskt. Sen kan du spruta startgas runt insug/förgasare för att kolla om den drar tjuvluft
men han kan ju inte va i kläm för då borde väll moppen gasa även när man kör men det gör ju inte moppen. och jag läste någon annan satans att vissa går upp i 8000 varv för att bli varm fort (motorn rusar) och efter ett tag går den ner i vanliga varvtalet, och att kopplingen inte tar är att motorn är kall eller något.
julle96 skrev:men han kan ju inte va i kläm för då borde väll moppen gasa även när man kör men det gör ju inte moppen. och jag läste någon annan satans att vissa går upp i 8000 varv för att bli varm fort (motorn rusar) och efter ett tag går den ner i vanliga varvtalet, och att kopplingen inte tar är att motorn är kall eller något.
Kan detta stämma ??
Blir så på min med, fast min går upp i kanske 2000 i 5-7 sek sen ner på runt 1000 rpm. Fast bara när de är kallt ute. Tror inte de ska va någon fara, så länge du inte varvar sönder motorn
Ang kopplingen så är de att kopplingsoljan är för tjock när den är kall, så kopplingen tar inte. Iaf så är de så på min. Mitt tips är o varva den lite inna du drar iväg bara 2-3 sek, sen funkar de eller töm oljan o köp tunnare kopplingsolja
tjena undrar vart man kan köpa Derbi DRD Limited Edition 05 dekaler,var hos en Derbi ÅF i Karlstad,han säger att det ska finnas på nätet men var,vill ha orange text inte röd.Vart finns det och köpa bryr mig inte om pris pengar har jag.