Sida 43 av 60

Postat: 26 mars 2012, 20:09
av Lövets
Derbi Senda xtreme -08

ingen setup :oops:

12 - 65

Om man slänger på ett fjorton fram vad skulle den toppa då?

Toppar typ 53 i nuläget :(

Postat: 26 mars 2012, 20:47
av SvolleN
Jag har en Derbi Senda r 01
Är inte säker på framdrevet men backdrevet tror jag är 46
Orginal rör och toppar ca 60km/h
Just nu är jag nöjd med hastigheten men den är så hemskt svag i uppförsbackar och skjutsar man nån klarar den knappt uppförsbackar.

Jag har en 70 drev back som jag kan sätta på men jag vill inte att hastigheten ska bli segare utan bara att den ska bli starkare. Går det?

Postat: 26 mars 2012, 21:08
av CaToXXo
SvolleN skrev:Jag har en Derbi Senda r 01
Är inte säker på framdrevet men backdrevet tror jag är 46
Orginal rör och toppar ca 60km/h
Just nu är jag nöjd med hastigheten men den är så hemskt svag i uppförsbackar och skjutsar man nån klarar den knappt uppförsbackar.

Jag har en 70 drev back som jag kan sätta på men jag vill inte att hastigheten ska bli segare utan bara att den ska bli starkare. Går det?
Topphastigheten kommer ju minska men å andra sidan kan du ligga i högre hastighet i uppförsbackar o dyl. Skaffa ett framdrev med 1-2 kuggar mindre än du har nu, eller om du vill ha SJUKT stor skillnad kan du ju trycka på 70drevet, men då kommer du förmodligen behöva en ny kedja då din nuvarande blir för kort.

Postat: 26 mars 2012, 21:17
av SvolleN
CaToXXo skrev:
SvolleN skrev:Jag har en Derbi Senda r 01
Är inte säker på framdrevet men backdrevet tror jag är 46
Orginal rör och toppar ca 60km/h
Just nu är jag nöjd med hastigheten men den är så hemskt svag i uppförsbackar och skjutsar man nån klarar den knappt uppförsbackar.

Jag har en 70 drev back som jag kan sätta på men jag vill inte att hastigheten ska bli segare utan bara att den ska bli starkare. Går det?
Topphastigheten kommer ju minska men å andra sidan kan du ligga i högre hastighet i uppförsbackar o dyl. Skaffa ett framdrev med 1-2 kuggar mindre än du har nu, eller om du vill ha SJUKT stor skillnad kan du ju trycka på 70drevet, men då kommer du förmodligen behöva en ny kedja då din nuvarande blir för kort.
Hur stor skillnad i topphastigheten blir det, jag har några andra framdrev liggandes också. Men jag vill inte byta drev om det betyder att topphastigheten sjunker mer än typ 2km/h då jag redan är segast av mina polare

Postat: 26 mars 2012, 21:22
av rieju4life
vilja drev skulle ni tipsa om till denna setupen?
Rieju mrx 10
70cc stage 6
avstrypt ecu/cdi
högvarvigt underliggande turbokit
20mm förgasare
;)

Postat: 26 mars 2012, 21:24
av rieju4life
vilja drev skulle ni tipsa om till denna setupen?
Rieju mrx 10
70cc stage 6
avstrypt ecu/cdi
högvarvigt underliggande turbokit
20mm förgasare

jag vill ha en grym topp men även ett grymt axx
;)

Postat: 26 mars 2012, 21:28
av TuZx
tja
har en beta med dragen plugg o 115 munstycke o 11/51

vad för drevning ska jag ha? vill ha mycke axx o bra topp fart

Postat: 2 april 2012, 17:17
av philip95
Rieju drac 02.

Dragen plugg, sportluftfilter och kortat insug.

Har original drevning 10/56.

Just nu har den riktigt bra acc och toppfart, men jag skulle vilja dreva om den så att den får så hög toppfart som möjligt, men jag vill ha kvar en del av accet. Vilken drevning skulle passa bra till det jobbet? :)

Postat: 2 april 2012, 17:19
av k-skåpet
philip95 skrev:Rieju drac 02.

Dragen plugg, sportluftfilter och kortat insug.

Har original drevning 10/56.

Just nu har den riktigt bra acc och toppfart, men jag skulle vilja dreva om den så att den får så hög toppfart som möjligt, men jag vill ha kvar en del av accet. Vilken drevning skulle passa bra till det jobbet? :)
13/50!

Postat: 2 april 2012, 17:20
av philip95
k-skåpet skrev:
philip95 skrev:Rieju drac 02.

Dragen plugg, sportluftfilter och kortat insug.

Har original drevning 10/56.

Just nu har den riktigt bra acc och toppfart, men jag skulle vilja dreva om den så att den får så hög toppfart som möjligt, men jag vill ha kvar en del av accet. Vilken drevning skulle passa bra till det jobbet? :)
13/50!



Tack så mycket!

Postat: 4 april 2012, 17:30
av DerbiAkzoe
Derbi Senda xtreme 08
Dragen plugg i gannelli röret 2t
ostypt cdi
luftfilter
80 munstycke

13/53 drevning går bra med toppfarten men när man lägger i ettan precis när man kör iväg är den piss seg sen mot 7000varv drar den så satan iväg.. Har läst att det kan vara röret nånstans? eller går det dreva om han så den är lite mer rap i starten :p ?

Postat: 4 april 2012, 17:38
av CaToXXo
DerbiAkzoe skrev:Derbi Senda xtreme 08
Dragen plugg i gannelli röret 2t
ostypt cdi
luftfilter
80 munstycke

13/53 drevning går bra med toppfarten men när man lägger i ettan precis när man kör iväg är den piss seg sen mot 7000varv drar den så satan iväg.. Har läst att det kan vara röret nånstans? eller går det dreva om han så den är lite mer rap i starten :p ?
Välkommen till 2takt... 2taktare är helt döda på botten men går fint på toppen, så är det bara. Vill du ha jämnt register med bra bottendrag så är det 4takt som gäller.
Btw tror jag inte det skulle skada att gå upp i munstycke lite, 80 låter litet om du kör med sportluft.

Postat: 4 april 2012, 18:37
av DEA!!
7000 rpm? Det var inte dåligt, mitt varvstopp går i vid 7900rpm.
12/53

Postat: 4 april 2012, 19:22
av CaToXXo
DEA!! skrev:7000 rpm? Det var inte dåligt, mitt varvstopp går i vid 7900rpm.
12/53
Ett gianelli börjar la dra vid runt 7k nånstans

Postat: 9 april 2012, 22:45
av Eri^k
Har en Derbi Senda xtreme 05 med 12/65 drev.
vad skulle skillnaden bli om jag bytte till 13/53 drevning? :lol:

Postat: 9 april 2012, 23:27
av g-sport
har en tms motard motorn är orginal tagit bort strypningarna i kröken.bakdrevet liggeer på 55kuggars och framdrevet på 10kuggars

hade tänkt att byta bara framdrevet till 13 eller 14 kuggars och behålla bakdrevet vad blir skillnaden??

Postat: 10 april 2012, 17:26
av Henke
Hejsan jag har en Furia -02 och jag körde på 13/70 drevning innan å den gick superbra.
Men nu bytte jag till ett 52 drev där bak, så nu har jag alltså 13/52, men när jag provkörde den så orkade den inte varva ut i 4an/5an, kommer inte riktigt ihåg vilken växel det var tyvärr. 6an provade jag inte ens.
Och då är min fråga, vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt det? :)
Övrig setup är helt org.

Postat: 10 april 2012, 17:29
av k-skåpet
Henke skrev:Hejsan jag har en Furia -02 och jag körde på 13/70 drevning innan å den gick superbra.
Men nu bytte jag till ett 52 drev där bak, så nu har jag alltså 13/52, men när jag provkörde den så orkade den inte varva ut i 4an/5an, kommer inte riktigt ihåg vilken växel det var tyvärr. 6an provade jag inte ens.
Och då är min fråga, vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt det? :)
Övrig setup är helt org.
mindre drev bak = snabbare toppfart, inte lika stark, har helt klart med det att göra :)

Postat: 10 april 2012, 17:42
av Henke
k-skåpet skrev:
Henke skrev:Hejsan jag har en Furia -02 och jag körde på 13/70 drevning innan å den gick superbra.
Men nu bytte jag till ett 52 drev där bak, så nu har jag alltså 13/52, men när jag provkörde den så orkade den inte varva ut i 4an/5an, kommer inte riktigt ihåg vilken växel det var tyvärr. 6an provade jag inte ens.
Och då är min fråga, vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt det? :)
Övrig setup är helt org.
mindre drev bak = snabbare toppfart, inte lika stark, har helt klart med det att göra :)
Okej men vad kan jag göra åt det då? :)
Och jag tycker ändå den borde orka varva ut de, för den gick skapligt bra med den andra drevningen. :)

Postat: 10 april 2012, 18:04
av k-skåpet
Henke skrev:
k-skåpet skrev:
Henke skrev:Hejsan jag har en Furia -02 och jag körde på 13/70 drevning innan å den gick superbra.
Men nu bytte jag till ett 52 drev där bak, så nu har jag alltså 13/52, men när jag provkörde den så orkade den inte varva ut i 4an/5an, kommer inte riktigt ihåg vilken växel det var tyvärr. 6an provade jag inte ens.
Och då är min fråga, vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt det? :)
Övrig setup är helt org.
mindre drev bak = snabbare toppfart, inte lika stark, har helt klart med det att göra :)
Okej men vad kan jag göra åt det då? :)
Och jag tycker ändå den borde orka varva ut de, för den gick skapligt bra med den andra drevningen. :)
Antingen större bakdrev/mindre framdrev lr trimma mer ;) ioförsig tycker jag en AM6 borde orka med 13/52 urpluggad, du har inte dåligt komp i den? :)

Postat: 10 april 2012, 18:16
av Henke
k-skåpet skrev:
Henke skrev:
k-skåpet skrev:mindre drev bak = snabbare toppfart, inte lika stark, har helt klart med det att göra :)
Okej men vad kan jag göra åt det då? :)
Och jag tycker ändå den borde orka varva ut de, för den gick skapligt bra med den andra drevningen. :)
Antingen större bakdrev/mindre framdrev lr trimma mer ;) ioförsig tycker jag en AM6 borde orka med 13/52 urpluggad, du har inte dåligt komp i den? :)
Okej. ;)
Jajo de tycker jag med den borde och nä, kompet är bra. :/

Postat: 11 april 2012, 12:54
av Eri^k
Har en Derbi Senda xtreme 05 med 12/65 drev het original.
vad skulle skillnaden bli om jag bytte till 13/53 drevning?
skulle moppen må bra av det?
vad blir hastigheten?

Postat: 12 april 2012, 21:22
av Nutbreaker
Tjenare! tänkte bara fråga hur jag ska dreva för stunt på min Beta rr 04, har hört att om man drevar för lätt så blir det för korta växlar och alltså inte så bra för stunt, så vilken drevning är optimal, den är helt urpluggad

Postat: 13 april 2012, 20:13
av GW
Vilken är den bästa drevningen att använda på en original Derbi om man vill få lite extra toppfart men ändå ett bra axx?

Resten är original.
Är det värt att byta munstycke när man endast drevar om?

Postat: 15 april 2012, 00:01
av blastermekarN
hej, jag har en Derbi Senda xrace som är helt original men ska byta drev!
original är 14/63
funderar på att byta till 12/53 är det bra? :)

Postat: 16 april 2012, 08:09
av DerbiMoppe
vad är original drevningen på en Derbi drd Limited edition -08 ? är de 12/65 eller 11/52 eller vad är det?

Postat: 16 april 2012, 09:27
av Sw33t
Aprilia sx 50 -07.
Ostrypt avgas
Ostrypt förgasare dell'orto 17,5mm
Ostrypt luftburk
Annars helt orginal...
Har inte riktigt bestyckat den än, har 81 munstycke. Men lär nog behöva ungefär 92..
Just nu har den orginal drevning 11/53, är de bra till min moppe? Vill ha bättre axx, blir just nu omkörd av standard scootrar o toppar bara 60 me choke.. :[

Postat: 16 april 2012, 09:33
av Sw33t
DerbiMoppe skrev:vad är original drevningen på en Derbi drd Limited edition -08 ? är de 12/65 eller 11/52 eller vad är det?
Min Aprilia är typ en DRD med andra kåpor o den har 11/53 orginal.. Men Derbi brukar alltid byta till större bakdrev för att den ska kunna gå i laglig hastighet. Rätta mig ifall jag har fel?

Postat: 16 april 2012, 09:37
av Sw33t
blastermekarN skrev:hej, jag har en Derbi Senda xrace som är helt original men ska byta drev!
original är 14/63
funderar på att byta till 12/53 är det bra? :)
Du kommer tappa en del axx, men toppen kommer ju såklart höjas..

Postat: 16 april 2012, 10:40
av g-sport
Har en tms motard 50.
dragen plugg o lite mer smått trim
har 10/55
hur blir de om ja byter till 12,13 eller 14 fram o har kvar bakdrevet?

villketskulle ni byta till?

Postat: 16 april 2012, 14:24
av Roxxen96
DerbiMoppe skrev:vad är original drevningen på en Derbi drd Limited edition -08 ? är de 12/65 eller 11/52 eller vad är det?
Undrar också detta, ingen som vet? :)

Postat: 16 april 2012, 15:14
av naxx90
Aprilia rx -04 AM6 motorn.

Leovince v6 avgasrör (urpluggat)
16 mm förgasare med 90 munstycke perfekt tändstift (om ni behöver veta det :P )
Plockat pluggen i membranet
12/51 drev

Toppfart: 87km/h med bra axx! uppmätt med gps!

Har ett 13 drev i garaget och vill testa det men vill gärna veta vad jag kommer få för toppfart med 13t drevet?

Testade 12t drevet och då toppade den 87km/h sen testade jag 11t drevet jag har hemma och då toppade den 80km/h också uppmätt med gps då till min andra fråga är det alltid 7km/h mellan varje kugg fram när den orkar varva ut? eller är det onormalt att det är 7km/h imellan?

sista frågan kommer den orkar varva ut? :)

TacksamFörSvar! :D

sorry för fel stavning..

yamaha dt50x

Postat: 16 april 2012, 18:53
av AlexDT50x
tja ja har en original dt50x 2011 vill helst inte plugga ur men den går i ca 55-60km/h om ja vill att den ska gå snabbare om ja byter drev vad borde ja ha då ?

Postat: 16 april 2012, 18:59
av AlexDT50x
tja jag har en original yamaha dt50x 2011 och den går i ca 55-60km/h och vill helst inte plugga ur den vill bara byta drev så den får bättre hastighet ,

nuvarande drev : i bak 60T i fram 14T , vad borde jag ha för bättre toppfart ?

Postat: 17 april 2012, 18:47
av GW
GW skrev:Vilken är den bästa drevningen att använda på en original Derbi om man vill få lite extra toppfart men ändå ett bra axx?

Resten är original.
Är det värt att byta munstycke när man endast drevar om?
buump