Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773 Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall
Inlägg
av chifen » 14 december 2008, 19:21
Franken skrev: den används dagligen o även till stunt
antar att det är denhär du menar
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12457
eller är det 80cc versionen du satsar på?
kommer funka bra för dagligt bruk och har inte en för stressad effektkurva för stunt heller, så det kommer bli fint
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675 Blev medlem: 16 november 2008, 18:14
Ort: Stockholm
Kontakt:
Inlägg
av DraceN^ » 15 december 2008, 13:10
Derbi rör exempel pro race kan det passa på Rieju drac??
Tacksam för snabba svar
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699 Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:
Inlägg
av MarcusAndersson » 15 december 2008, 15:04
Javisst
Men om pengarna räcker till hade jag lirat Yasuni R2/r3
Prorace eller sp..
DraceN^ skrev: Derbi rör exempel pro race kan det passa på Rieju drac??
Tacksam för snabba svar
Man måste ändra adapter
Mvh
KLICKA PÅ BILDEN
RiejuForce
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 540 Blev medlem: 22 oktober 2008, 21:57
Ort: Stockholm
Inlägg
av RiejuForce » 15 december 2008, 15:07
det står mellan yasuni cross ml och yasuni r2.. är då yasuni r2 bättre?
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699 Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:
Inlägg
av MarcusAndersson » 15 december 2008, 15:08
RiejuForce skrev: det står mellan yasuni cross ml och yasuni r2.. är då yasuni r2 bättre?
Kör på r2.
Mycket vassare effektkurva !
KLICKA PÅ BILDEN
RiejuForce
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 540 Blev medlem: 22 oktober 2008, 21:57
Ort: Stockholm
Inlägg
av RiejuForce » 15 december 2008, 15:42
MarcusAndersson skrev: RiejuForce skrev: det står mellan yasuni cross ml och yasuni r2.. är då yasuni r2 bättre?
Kör på r2.
Mycket vassare effektkurva !
en sista fråga yasuni cross ml eller metrakit thrower vilket ger bäst effekt??:)
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 15 december 2008, 15:42
yasuni ml e ju högvarvigt så det borde ge mer effekt.
emanuel93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185 Blev medlem: 17 augusti 2008, 13:09
Ort: askersund
Inlägg
av emanuel93 » 19 december 2008, 12:59
finns det inget annat rör än tk som passar till gasgas ec50 rookie??.... nån som vet vad det är för motor i gasgas? vill gärna ha svar på det
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674 Blev medlem: 1 april 2008, 22:37
Inlägg
av Frullen_91 » 19 december 2008, 16:24
emanuel93 skrev: finns det inget annat rör än tk som passar till gasgas ec50 rookie??.... nån som vet vad det är för motor i gasgas? vill gärna ha svar på det
Dom har la sina egna motorer?
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 19 december 2008, 16:32
ja, dom har sin egna motor. eller ja de e inte Derbi motorn eller AM6 iaf
emanuel93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185 Blev medlem: 17 augusti 2008, 13:09
Ort: askersund
Inlägg
av emanuel93 » 19 december 2008, 17:45
kallepalle skrev: ja, dom har sin egna motor. eller ja de e inte Derbi motorn eller AM6 iaf
okej men finns det nåt annat rör än tk till den då?
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773 Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall
Inlägg
av chifen » 19 december 2008, 17:48
emanuel93 skrev: kallepalle skrev: ja, dom har sin egna motor. eller ja de e inte Derbi motorn eller AM6 iaf
okej men finns det nåt annat rör än tk till den då?
Underliggande rör ska inte vara så svåra att modda på, bara att välja och vraka
Om du har kunskapen att modifiera på röret då dvs.
emanuel93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185 Blev medlem: 17 augusti 2008, 13:09
Ort: askersund
Inlägg
av emanuel93 » 19 december 2008, 18:03
njae de är det jag inte kan
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699 Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:
Inlägg
av MarcusAndersson » 19 december 2008, 18:24
emanuel93 skrev: njae de är det jag inte kan
Det är inget svårt ska du se.
Men vill du inte göra det så kör på tk.
KLICKA PÅ BILDEN
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675 Blev medlem: 16 november 2008, 18:14
Ort: Stockholm
Kontakt:
Inlägg
av DraceN^ » 19 december 2008, 18:50
kallepalle skrev: yasuni ml e ju högvarvigt så det borde ge mer effekt.
Han har en orginal vev (AM6) så tror du att den klarar det röret (yasuni r2) länge alltså ca mer än 100mil?
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 19 december 2008, 18:54
det beror på vilket skick det är i. dock så ger cylindern ut ganskä bra med hk (över 10) så ja rekomenderar ett vevbyte
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699 Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:
Inlägg
av MarcusAndersson » 20 december 2008, 16:23
kallepalle skrev: det beror på vilket skick det är i. dock så ger cylindern ut ganskä bra med hk (över 10) så ja rekomenderar ett vevbyte
Ett yasuni som gör 10 hk
Inte dåligt.
KLICKA PÅ BILDEN
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 20 december 2008, 16:35
tp cylindern ger ut 11hk med rätt rör så de borde ge över 10hk med ett r2
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773 Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall
Inlägg
av chifen » 20 december 2008, 17:45
kallepalle skrev: tp cylindern ger ut 11hk med rätt rör så de borde ge över 10hk med ett r2
Källa? Det handlar om inställningar och en hel massa saker
Har du sett bromspapper på en motor med den cylindern?
Du kommer klara dig på originalveven bara du kör som folk och inte tokvarvar hela tiden
Om du har varvtalsmätare så kan du ju kolla vart du ligger på den, försök att hålla dig under 13000rpm bara så ska det vara lugnt.
Drive safe
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736 Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö
Inlägg
av blackmasai » 20 december 2008, 18:38
hej jag undrar om någon har en bild på ett underliggande gianelli till AM6??? har sökt men hittade inget!!!
och så undrar jag om ett underliggande gianelli skulle passa bra med denna setup
barikit 50cc racing (
16millis mikuni fögg
större insug
malossi racing membran
metrakit racing cdi
sportluftfilter
12/50 drev
sen undrar jag om det går att ha ett gianelli underliggande till en arsial 75cc midrace cylinder??? och håller en original AM6 vev för 75cc arsial???
Tack i förväg Mvh Andreas K
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699 Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:
Inlägg
av MarcusAndersson » 20 december 2008, 18:46
blackmasai skrev: hej jag undrar om någon har en bild på ett underliggande gianelli till AM6??? har sökt men hittade inget!!!
och så undrar jag om ett underliggande gianelli skulle passa bra med denna setup
barikit 50cc racing (
16millis mikuni fögg
större insug
malossi racing membran
metrakit racing cdi
sportluftfilter
12/50 drev
sen undrar jag om det går att ha ett gianelli underliggande till en arsial 75cc midrace cylinder??? och håller en original AM6 vev för 75cc arsial???
Tack i förväg Mvh Andreas K
Sen när blev airsal midrace ?
Eller du sytar på t6 ?
KLICKA PÅ BILDEN
wildhorse
Kinaraket
Inlägg: 821 Blev medlem: 11 juli 2008, 23:30
Inlägg
av wildhorse » 20 december 2008, 18:47
blackmasai skrev: hej jag undrar om någon har en bild på ett underliggande gianelli till AM6??? har sökt men hittade inget!!!
och så undrar jag om ett underliggande gianelli skulle passa bra med denna setup
barikit 50cc racing (
16millis mikuni fögg
större insug
malossi racing membran
metrakit racing cdi
sportluftfilter
12/50 drev
sen undrar jag om det går att ha ett gianelli underliggande till en arsial 75cc midrace cylinder??? och håller en original AM6 vev för 75cc arsial???
Tack i förväg Mvh Andreas K
Köp Sp istället:)
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736 Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö
Inlägg
av blackmasai » 20 december 2008, 19:21
okej men håller veven för en arsial 75cc???
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699 Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:
Inlägg
av MarcusAndersson » 20 december 2008, 19:58
blackmasai skrev: okej men håller veven för en arsial 75cc???
ja
KLICKA PÅ BILDEN
Daanne
Avstängd
Inlägg: 612 Blev medlem: 21 september 2008, 09:47
Ort: Uppsala
Inlägg
av Daanne » 20 december 2008, 22:22
Hej Twostrokerider medlemmar!
Jag undrar vad för effektkurva ligger SCR Corse SM Chrome på?
Klassat som ett sportrör till 50/70 sport
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675 Blev medlem: 16 november 2008, 18:14
Ort: Stockholm
Kontakt:
Inlägg
av DraceN^ » 22 december 2008, 01:59
Hej, undrar om två rör! Yasuni R3 och TK GP(80cc) Vad är skillnaderna och vilket rör är bäst. Samt är Gp röret ett klassiskt tk rör?
Tacksam för snabba svar
Senast redigerad av
DraceN^ den 22 december 2008, 02:08, redigerad totalt 1 gånger.
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675 Blev medlem: 16 november 2008, 18:14
Ort: Stockholm
Kontakt:
Inlägg
av DraceN^ » 22 december 2008, 02:01
blackmasai skrev: hej jag undrar om någon har en bild på ett underliggande gianelli till AM6??? har sökt men hittade inget!!!
och så undrar jag om ett underliggande gianelli skulle passa bra med denna setup
barikit 50cc racing (
16millis mikuni fögg
större insug
malossi racing membran
metrakit racing cdi
sportluftfilter
12/50 drev
sen undrar jag om det går att ha ett gianelli underliggande till en arsial 75cc midrace cylinder??? och håller en original AM6 vev för 75cc arsial???
Tack i förväg Mvh Andreas K
Det håller! börna inte bara med den för då går kolven åt helvete samt vev det hände mig
RiejuForce
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 540 Blev medlem: 22 oktober 2008, 21:57
Ort: Stockholm
Inlägg
av RiejuForce » 22 december 2008, 03:21
DraceN^ skrev: blackmasai skrev: hej jag undrar om någon har en bild på ett underliggande gianelli till AM6??? har sökt men hittade inget!!!
och så undrar jag om ett underliggande gianelli skulle passa bra med denna setup
barikit 50cc racing (
16millis mikuni fögg
större insug
malossi racing membran
metrakit racing cdi
sportluftfilter
12/50 drev
sen undrar jag om det går att ha ett gianelli underliggande till en arsial 75cc midrace cylinder??? och håller en original AM6 vev för 75cc arsial???
Tack i förväg Mvh Andreas K
Det håller! börna inte bara med den för då går kolven åt helvete samt vev det hände mig
Är du säker på att de hände dig?
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 22 december 2008, 10:31
DraceN^ skrev: Hej, undrar om två rör! Yasuni R3 och TK GP(80cc) Vad är skillnaderna och vilket rör är bäst. Samt är Gp röret ett klassiskt tk rör?
Tacksam för snabba svar
r3 är lite vassare än tk:t. tk röret är ett midrace å r3 e upper midrace/hyper
gp röret är inget klassiskt tk utan ett dyrt midrace rör
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952 Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå
Inlägg
av Moddad » 22 december 2008, 12:05
kallepalle skrev: DraceN^ skrev: Hej, undrar om två rör! Yasuni R3 och TK GP(80cc) Vad är skillnaderna och vilket rör är bäst. Samt är Gp röret ett klassiskt tk rör?
Tacksam för snabba svar
r3 är lite vassare än tk:t. tk röret är ett midrace å r3 e upper midrace/hyper
gp röret är inget klassiskt tk utan ett dyrt midrace rör
R3't är mycket vassare. TK't är en dålig investering, men ska du köra hyper är R3an jättefint
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675 Blev medlem: 16 november 2008, 18:14
Ort: Stockholm
Kontakt:
Inlägg
av DraceN^ » 22 december 2008, 12:20
kallepalle skrev: DraceN^ skrev: Hej, undrar om två rör! Yasuni R3 och TK GP(80cc) Vad är skillnaderna och vilket rör är bäst. Samt är Gp röret ett klassiskt tk rör?
Tacksam för snabba svar
r3 är lite vassare än tk:t. tk röret är ett midrace å r3 e upper midrace/hyper
gp röret är inget klassiskt tk utan ett dyrt midrace rör
Tack då blir det R3 rör då
Men kollade på twostroke och där kostade röret 2699kr så jag undrar bara om det finns nåt annat ställe som säljer det billigare
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 434 Blev medlem: 12 mars 2008, 21:16
Inlägg
av XPS_POJKEN » 22 december 2008, 12:22
finns säkert billigare nånstans! du får googla osv
wiiie
Franken
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277 Blev medlem: 1 maj 2008, 11:38
Ort: Kungälv
Kontakt:
Inlägg
av Franken » 22 december 2008, 12:38
chifen skrev: Franken skrev: den används dagligen o även till stunt
antar att det är denhär du menar
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12457
eller är det 80cc versionen du satsar på?
kommer funka bra för dagligt bruk och har inte en för stressad effektkurva för stunt heller, så det kommer bli fint
behöver man byta koppling eller bara fjädrar?
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 22 december 2008, 13:32
du kan ju prova att köra bara på förstärkta fjädrar, men jag skulle ha köpt förstärkta lameller också.