Sida 42 av 129
Postat: 9 december 2008, 22:05
av sewa
Henry skrev:kallepalle skrev:hq e ju turbo kit. turbokit high quality
No shit.
Men när man säger bara "TurboKit" brukar man mena Lacada.
haha aa exakt så sant henry!

men asså hq de e inte så failat som lacada de e bara lika dåligt som Hebo typ

Postat: 9 december 2008, 22:44
av kallepalle
chifen skrev:kallepalle skrev:aa iof, men ajja de finns iaf turbokit hq

aja, nu har du fått svar iaf

så sluta upp med chattandet pöjkar

haha, mjo men jag har inte fått mitt svar, för de va inte ja som frågade ngt

Postat: 13 december 2008, 00:20
av Matte_smt
Tjaa, undrar om Gianelli skulle vara bra till min Gilera smt. DEt är lågvarvigt va? Vill inte behöva ligga o varva som fan. Vill cruisa, spruta grus osv. Inte ligga o toppa på höga varv bara. Vad rekommenderar ni ? Min budget ligger på ca 2000kr.Men gianelli är ett alt. MK har jag hört att det rostar som fan.
Mvh
Postat: 13 december 2008, 00:42
av meanzick
Vilket rör är bäst till rrx egentligen om man ha lite bättre toppfart än mk ? och original cylinder då.
Postat: 13 december 2008, 00:44
av kallepalle
gianelli , Hebo eller mhr replican. sp funkar också riktigt bra, men de e ju så dyrt
Postat: 13 december 2008, 00:44
av meanzick
kallepalle skrev:gianelli , Hebo eller mhr replican. sp funkar också riktigt bra, men de e ju så dyrt
men är inte sp ganska högvarvigt ?

Postat: 13 december 2008, 00:45
av kallepalle
jaadå, men de funkar bra med orginalcyllen också. du lär nog få upp den i ca. 90 med ett sp å 13/53
Postat: 13 december 2008, 09:45
av MarcusAndersson
meanzick skrev:kallepalle skrev:gianelli , Hebo eller mhr replican. sp funkar också riktigt bra, men de e ju så dyrt
men är inte sp ganska högvarvigt ?

Precis
Jag hade lirat turbokit eller Hebo
Postat: 13 december 2008, 14:09
av Matte_smt
Hallå igen, fick inget svar ! ?
Gianelli lågvarvigt ? Vill ha nytt rör.
Har Hebo som är högvarvigt !
Är en gilera smt 04:a och vill kunna leka lite med hebot måste man varva mkt.
MK Thrower rostar lätt som fan sägs det? Har en polare som har mk och det är blivit tunt vid cylindern på det röret säger han.
Hjälp. Ge mig tips på låg mellanvarvigt rör.
Mvh
Postat: 13 december 2008, 14:25
av kallepalle
gianlelli är högvarvigt. vill du ha ett lågvarvigt får du antingen ta mk thrower eller leovince v6.
Postat: 13 december 2008, 14:33
av Bysan
Mk Funkar bra!
Postat: 13 december 2008, 15:48
av Matte_smt
okej, men om man har moppen står inne hela tiden, asså den står ju i varmt garage, då lär det väl inte rosta ?
Leovince v6 har jag aldrig sett på nån moppe där jag bor, kanske man ska testa

Postat: 13 december 2008, 18:05
av J.O_bultaco
leovince är coolt

.....vet inte hur det går men.....jag vet att mk går skit...och ja...det rostar utan större problem...
Postat: 13 december 2008, 18:08
av kallepalle
mk går inte skit om har har en bra inställd förgasare. punkt slut.
Postat: 13 december 2008, 19:24
av Matte_smt
me tanke på min budget lär det nog bli MK, har ju 2000kr men vill inte lägga ut allt på ett rör.
Man får väl ha på autusol och grejer kanske.
Min polare har ju ändå haft röret sen maj typ. Och det har väl börjat rosta ordentligt nu vad jag förstått.
mvh
Postat: 13 december 2008, 19:28
av kallepalle
om man bara torkar av de med jämna mellanrum så äre ingen fara. för de som kommer e bara ytrost. dock så blir de vanlig rost om man låter det sitta länge
Postat: 13 december 2008, 19:44
av TobbaN
Matte_smt skrev:okej, men om man har moppen står inne hela tiden, asså den står ju i varmt garage, då lär det väl inte rosta ?
Leovince v6 har jag aldrig sett på nån moppe där jag bor, kanske man ska testa

Nej, rostar inte då. Hade Mk på min, och cirka 15-20 grader i garaget.
Inte en enda rostfläck!
Postat: 13 december 2008, 19:50
av Matte_smt
kej, nice. vad ska jag torka av med? bara vanlig trasa ? Asså fattar inte. Ska jag torka av den när det blött ? eller när det är soligt cokså?

bara när jag kört i regn va ?
Mvh
Postat: 13 december 2008, 19:52
av kallepalle
du behöver bara ta en trasa å gnugga lite när du ser ngn rostfläck. annars behövs det inte. de är ändå bara ytrost de du ser så de e chill
Postat: 13 december 2008, 19:52
av TobbaN
Matte_smt skrev:kej, nice. vad ska jag torka av med? bara vanlig trasa ? Asså fattar inte. Ska jag torka av den när det blött ? eller när det är soligt cokså?

bara när jag kört i regn va ?
Mvh
Jag torkade aldrig av min ^^
Och den fick testa på allt.
Lera
Regn
Sol m.m
Men det KAN börja få lite ytrost på den kromade delen på ljuddämparn. Men det är ju inte svårt att få bort

Fick det aldrig under min tid iallafall, körde väl med det 1 månad eller nåt.
Postat: 13 december 2008, 20:13
av Tomaz
ger det någon effekt om man bara byter ut orginal ljuddämparen mot t.ex. den här
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule= ??

Postat: 13 december 2008, 20:14
av Speedfight2 NR1
i mitt giannelli reverse e de fett drag men de ska man köra tyst bör man satsa på nåt annat

Postat: 13 december 2008, 20:22
av wildhorse
Postat: 13 december 2008, 20:33
av chifen
Kan ge en liten effekt skillnad då en del derbis har som en strypning i ljuddämparen, röret är avsmalnat samt att det går en metallbit genom röret som stör flödet och minskar ljudnivån. Dock inget att förvänta sig

Postat: 13 december 2008, 20:42
av Tomaz
chifen skrev:
Kan ge en liten effekt skillnad då en del derbis har som en strypning i ljuddämparen, röret är avsmalnat samt att det går en metallbit genom röret som stör flödet och minskar ljudnivån. Dock inget att förvänta sig

okeey

Postat: 13 december 2008, 21:56
av Rabxorzz
DerbiSM skrev:chifen skrev:
Kan ge en liten effekt skillnad då en del derbis har som en strypning i ljuddämparen, röret är avsmalnat samt att det går en metallbit genom röret som stör flödet och minskar ljudnivån. Dock inget att förvänta sig

okeey

Fast passar ens den dämparen på orgröret?
(på rrx kan man inte ens ta bort ljuddämparen)
Postat: 13 december 2008, 22:01
av kallepalle
på rrx kan man visst ta bort ljuddämparen, men då åker halva mellanröret med också

Postat: 13 december 2008, 22:02
av Rabxorzz
kallepalle skrev:på rrx kan man visst ta bort ljuddämparen, men då åker halva mellanröret med också

jag menade ju bara ljuddämparen då

Postat: 13 december 2008, 22:03
av kallepalle
aja

men ja trodde du mena att ljudämparn inte går å få bort om man inte kapade

Postat: 13 december 2008, 22:56
av Franken
vilket ska man köpa ett pro race, sp, ny barikit cylinder i julklapp??
Postat: 13 december 2008, 23:00
av MarcusAndersson
Franken skrev:vilket ska man köpa ett pro race, sp, ny barikit cylinder i julklapp??
pr
Postat: 13 december 2008, 23:08
av TobbaN
Franken skrev:vilket ska man köpa ett pro race, sp, ny barikit cylinder i julklapp??
Jag hade nog tagit PR

Postat: 14 december 2008, 00:39
av Riejumrx
Franken skrev:vilket ska man köpa ett pro race, sp, ny barikit cylinder i julklapp??
beror helt på vad du behöver och vill ha

Postat: 14 december 2008, 19:01
av chifen
Franken skrev:vilket ska man köpa ett pro race, sp, ny barikit cylinder i julklapp??
Vad är du ute efter för att använda mopeden till?

ska du köra den utanför race så rekommenderar jag sp, ska den användas dagligen så barikiten

Postat: 14 december 2008, 19:18
av Franken
den används dagligen o även till stunt
