Nicke_95 skrev:Hej jag har ett malossi MHR replica rör till min moped och jag kör med 12-52 men den varvar som F*N på 6:an och jag funderar på 14 eller 15 drev vad tycker ni låter bäst ?
Jag skulle kört 13 eller 14 Dock kommer den få ganska segt axx
Tar nog 14, axxar för bra nu tycker jag och jag kör mest långa sträckor.
Men jag tänker skulle den klara att varva ur med 15 drev då jag kommer upp i toppfart hur lätt som helst nu?
Nicke_95 skrev:Hej jag har ett malossi MHR replica rör till min moped och jag kör med 12-52 men den varvar som F*N på 6:an och jag funderar på 14 eller 15 drev vad tycker ni låter bäst ?
Jag skulle kört 13 eller 14 Dock kommer den få ganska segt axx
Tar nog 14, axxar för bra nu tycker jag och jag kör mest långa sträckor.
Men jag tänker skulle den klara att varva ur med 15 drev då jag kommer upp i toppfart hur lätt som helst nu?
Testa att köpa 14 först för det blir ganska stor skilland på det... Inte helt 100 på att den kommer varva ur helt med 15
iaf, kommer inte riktigt ihåg vilket framdrev jag hade men typ 10 eller 11 har jag för mig, och nu har jag väldigt korta växlar , 1an funkar en meter innnan jag måste växla osv. Bak vet jag inte ..
Setup:
Urpluggat org. rör
Kapat blindröret
Så vilken drevning kan ni tipsa om?
Senast redigerad av tS den 22 november 2011, 23:09, redigerad totalt 1 gånger.
iaf, kommer inte riktigt ihåg vilket framdrev jag hade men typ 10 eller 11 har jag för mig, och nu har jag väldigt korta växlar , 1an funkar en meter innnan jag måste växla osv. Bak vet jag inte ..
Moppe? Setup?
Aja, iaf skulle nog kunna tipsa om 13/58 eller 14/62 om den är orginal!
Moppe? Setup?
sorry glömde de, sjukt trött , men iaf kolla där uppe nu
Moppe? Setup?
12/52 eller 13/53
aa okej tack, men är det ett måste att byta bakdrev med? hade tänkt att kanske bara byta framdrev men de kanske inte blir nå bra då eller?
Sen vet du eller nån annan vad som är orginal ? får googla annars.
Sen så när man byter framdrev , är det bara att skruva loss kåpan där? inge olje tömnning eller annat jobbigt?
(och ja, jag är nybörjare inom SM/Cross)
tS skrev:
12/52 eller 13/53
aa okej tack, men är det ett måste att byta bakdrev med? hade tänkt att kanske bara byta framdrev men de kanske inte blir nå bra då eller?
Sen vet du eller nån annan vad som är orginal ? får googla annars.
Sen så när man byter framdrev , är det bara att skruva loss kåpan där? inge olje tömnning eller annat jobbigt?
(och ja, jag är nybörjare inom SM/Cross)
nee, du ska inte behöva byta bakrev Bara om du vill ha tyngre drevat, men skulle rekomendera dig o köpa 14 kugg fram! vad för moppe har du?
Moppe: Mx50
Ostrypt
Original luft filter box med skumfilter
11/51 drevning
strl 76 i munstycke
Br9es NGK
Körde med 13/51 förut men tyckte att att den vart för svag. speciellt när man skulle dra iväg med en polare eller tjejen bakpå vid en stopp skylt i uppförsbacke Så jag satte på originalet igen (11/51).
Så något förslag på hur den ska få lite bättre toppfart samt något bättre i acceleration? Måste köpa nya drev nu då de nuvarande är slitna och har ingen ett bättre förslag så köper jag nog samma igen storlekar igen
DT50rMacko skrev:hur dåligt är det att köra med väldigt utslitna drev?
Alltså dom har använts redigt dom senaste 3 åren. ser lite ut som hajtänder nu!
Dags att byta? När bytte du kedja sist? Annars skulle jag ha passat på att byta HELA drivpaketet. Hajtänder till drev sliter snabbare på kedjan. Farligt vet jag väl inte om det är mer än att (jag har hört) att kedjan kan hoppa av om den e alldeles för slapp och sliten.
DT50rMacko skrev:hur dåligt är det att köra med väldigt utslitna drev?
Alltså dom har använts redigt dom senaste 3 åren. ser lite ut som hajtänder nu!
Dags att byta? När bytte du kedja sist? Annars skulle jag ha passat på att byta HELA drivpaketet. Hajtänder till drev sliter snabbare på kedjan. Farligt vet jag väl inte om det är mer än att (jag har hört) att kedjan kan hoppa av om den e alldeles för slapp och sliten.
jag har inte bytt drivpaketet på 3år... men det kanske är dax för ett byte snart!
dencil96 skrev:jag vill ha bättre acc. Jag har en drac rr 03 inget trim gör 70 km/h
Dra den om rödluvan istället. Du har trim påsatt. En moped räknas som trimmad så fort den inte är original eller standard. Eller går över 45 (52) km/h. Den e trimmad oavsett om du vill eller inte.
hej jag har en motorhispania furia 99 med dragen plugg och 13/68 drev men underar på att köpa ett 50 eller 53 kommer den axxa mycket sämmre med 50 än 53?
har 14 - 67 i drev just nu och orginal munstycke. Något tips på hur jag kan göra för att den ska gå snabbare och fortfarande ha bra axx? Borde jag sänka til 12- 53?
prozon skrev:Tjenare har en Roxon sm med det här röret på.
har 14 - 67 i drev just nu och orginal munstycke. Något tips på hur jag kan göra för att den ska gå snabbare och fortfarande ha bra axx? Borde jag sänka til 12- 53?
13/53 skulle vara en bra drevning i ditt fall, men om du har ett metrakit sp rör så borde du absålut byta upp dig åtminstone 8storlekar i munstycke