Sida 41 av 129

Postat: 29 november 2008, 13:03
av Moddad
Nej det jag syftar på. Jag gillar helt enkelt inte TK rören och har aldrig gillat de.
Gillar inte Hebo sport/midrace rören heller men om jag fick välja, helt klart Heboröret.

Och nej det är inte samma rör marcus.

Postat: 29 november 2008, 17:22
av DraceN^
Hej, Jag vill veta om yasuni r2 är hög eller låg varvig?:)

Tacksam för svar:)

Postat: 29 november 2008, 18:09
av bensinskalle
Moddad skrev:Nej det jag syftar på. Jag gillar helt enkelt inte TK rören och har aldrig gillat de.
Gillar inte Hebo sport/midrace rören heller men om jag fick välja, helt klart Heboröret.

Och nej det är inte samma rör marcus.
Hebot äger ju sönder tk, speciellt i kvalité :D . Ja hade ju ett, Hebo bufanda o tobarro ä ju gjorda i rostfritt, och de gick ju finfint att polera upp ( har bevis i mitt galleri ^^ ).... Rostar inget, bara att polera upp ibland när de blir skitigt ;)

Ger finfin effekt också

Dedär jävla spraycromet på TK flagnar äl bort efter ett par veckor ^^

Postat: 1 december 2008, 21:01
av RiejuForce
DraceN^ skrev:Hej, Jag vill veta om yasuni r2 är hög eller låg varvig?:)

Tacksam för svar:)

Postat: 1 december 2008, 21:05
av chifen
RiejuForce skrev:
DraceN^ skrev:Hej, Jag vill veta om yasuni r2 är hög eller låg varvig?:)

Tacksam för svar:)
högvarvigt midrace rör :)

Postat: 1 december 2008, 22:15
av Frukt Soda
Hejsan!

Det finns princip bara TK över,underliggande och Yazuni R1,R2 underliggande till Rieju pike 05.....

Nu är det så att vill inte ha yazunit för det är fult :roll: och till frågan:

Tk underliggande chrome,folk säger att crome lacken flagnar snabbt men om jag lägger på en burk klarlack,håller det sig då?

jag vill ha ett underliggande rör för att jag ska kapa bak-kåporna och då ser det så fult ut om man har överliggande för då sticker hela ljuddämparen ut :cry: ....

Jag ska bara ha röret,drevning,munstycke och då måste väll TK duga?

Annars öppen för förslag på högvarviga rör till spike 05-> :D

Postat: 2 december 2008, 09:23
av kallepalle
metrakit sp: http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule=


där har du ett riktigt bra rör! och det fuinkar även utmärkt om du vill trim ma mer i framtiden.

Postat: 2 december 2008, 18:54
av Frukt Soda
kallepalle skrev:metrakit sp: http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule=


där har du ett riktigt bra rör! och det fuinkar även utmärkt om du vill trim ma mer i framtiden.
Men pallar orginal veven för det då? för den har nog gått ca 1200 mil också :roll: ??

Samt så är grejjen så att jag inte får trimma för pärona och på tex TK sitter det en plugg i redan(som jag såklart ta bort utan att de vet 8)) och det följer med ett "intyg" att det är CE godkännt om jag besiktar om den....Därför fick jag handla det :D

Postat: 2 december 2008, 22:47
av RiejuForce
Hebo - Escape Bufanda Avgassystem är de ett sport eller midrace rör?

Postat: 2 december 2008, 23:19
av sewa
Frukt Soda skrev:
kallepalle skrev:metrakit sp: http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule=


där har du ett riktigt bra rör! och det fuinkar även utmärkt om du vill trim ma mer i framtiden.
Men pallar orginal veven för det då? för den har nog gått ca 1200 mil också :roll: ??

Samt så är grejjen så att jag inte får trimma för pärona och på tex TK sitter det en plugg i redan(som jag såklart ta bort utan att de vet 8)) och det följer med ett "intyg" att det är CE godkännt om jag besiktar om den....Därför fick jag handla det :D
jora de funkar med orginalveven ;)
RiejuForce skrev:Hebo - Escape Bufanda Avgassystem är de ett sport eller midrace rör?
SPORT!

Postat: 2 december 2008, 23:31
av chifen
RiejuForce skrev:Hebo - Escape Bufanda Avgassystem är de ett sport eller midrace rör?
Lite knepigt med bufanda, det är lowermidrace kan man väl säga :) funkar helt ok till midracecyllar dock inte riktigt lika vasst som med t ex Sp/R2 men bättre än vanliga sportrör som t ex tk och thrower.

Postat: 3 december 2008, 00:34
av Henry
chifen skrev:
RiejuForce skrev:Hebo - Escape Bufanda Avgassystem är de ett sport eller midrace rör?
Lite knepigt med bufanda, det är lowermidrace kan man väl säga :) funkar helt ok till midracecyllar dock inte riktigt lika vasst som med t ex Sp/R2 men bättre än vanliga sportrör som t ex tk och thrower.
Det är ett Sport rör!

Postat: 3 december 2008, 08:30
av sewa
Henry skrev:
chifen skrev:
RiejuForce skrev:Hebo - Escape Bufanda Avgassystem är de ett sport eller midrace rör?
Lite knepigt med bufanda, det är lowermidrace kan man väl säga :) funkar helt ok till midracecyllar dock inte riktigt lika vasst som med t ex Sp/R2 men bättre än vanliga sportrör som t ex tk och thrower.
Det är ett Sport rör!
exakt va jag sa ;)

Postat: 3 december 2008, 15:49
av RiejuForce
Kan nån säga ett bra midrace rör från Hebo? :roll: :D

Postat: 3 december 2008, 15:52
av wildhorse
Hebo Escape Bufanda och turbo kit är väl samma rör?

Postat: 3 december 2008, 16:46
av chifen
Henry skrev:
chifen skrev:
RiejuForce skrev:Hebo - Escape Bufanda Avgassystem är de ett sport eller midrace rör?
Lite knepigt med bufanda, det är lowermidrace kan man väl säga :) funkar helt ok till midracecyllar dock inte riktigt lika vasst som med t ex Sp/R2 men bättre än vanliga sportrör som t ex tk och thrower.
Det är ett Sport rör!
Delade åsikter om det. Upper sport / lower mid säger jag iaf :) Funkar bra till midracecyllar också.

Kan konstatera att det är ett helt ok allround rör om man kör på originalcylle upp till de lite lugnare midrace cyllarna.

Postat: 3 december 2008, 18:18
av MarcusAndersson
Du kan inte säga att bufanda är vassare än tk ..

Det är så pass små marginaller.


Sport

Postat: 3 december 2008, 20:45
av Derbilia
någon som kör med Rieju rrx här? ger Tecnigas E-NOX bra effekt med en sönderborrad cdi box. ( varvtalsbegränsaren styper inte ) hur hårt börjar den gå ca. drevad 13/52 , 102 munstycke

Postat: 7 december 2008, 12:24
av pontusMHryz
hej :)

Jag ska ha ett nytt rör till min mh ryz 08 och jag undrar vilket som skulle vara bäst. det är AM6 motor på den

Mvh Pontus

Postat: 7 december 2008, 12:29
av sewa
pontusMHryz skrev:hej :)

Jag ska ha ett nytt rör till min mh ryz 08 och jag undrar vilket som skulle vara bäst. det är AM6 motor på den

Mvh Pontus
typ TK funkar alltid^^

mwn jag skulle köra på http://www.twostroke.se/product.asp?product=9269

Postat: 7 december 2008, 12:34
av pontusMHryz
okej men tror du Hebo escaoe hade funkat bra ?

Postat: 7 december 2008, 12:57
av sewa
pontusMHryz skrev:okej men tror du Hebo escaoe hade funkat bra ?
ja de e typ samma rör som tk så de funkar fint,

Postat: 7 december 2008, 13:04
av chifen
MarcusAndersson skrev:Du kan inte säga att bufanda är vassare än tk ..

Det är så pass små marginaller.


Sport
på original cylindern är det iprincip ingen skillnad, men byter du upp dig till 70cc midrace så blir det lite mer skillnad ;)

Postat: 8 december 2008, 21:32
av RiejuForce
Hej, jag undrar om nån har någon information om carenzi vegasto röret?

Är de högvarvigt eller lågvarvigt?

Sport eller midrace?

Här är länk: http://www.twostroke.se/product.asp?product=8937

Postat: 8 december 2008, 21:33
av Henry
RiejuForce skrev:Hej, jag undrar om nån har någon information om carenzi vegasto röret?

Är de högvarvigt eller lågvarvigt?

Sport eller midrace?
Sport.

Postat: 8 december 2008, 22:10
av sewa
asså tk hq och Hebo escape e väl samma jävla rör??

tk: http://www.twostroke.se/product.asp?product=11819
Hebo: http://www.twostroke.se/product.asp?product=961

Postat: 8 december 2008, 22:14
av forsan92
hehe jag skulle då aldrig säga att det e samma rör, isåfall vrf skulle de inte ha vart unde samma namn?:S nej skillnaden är väl att Hebo har lite mer kvalitet i sig och täl mer stryk och missfärgas inte lika lätt som TK men de har i stort sett samma effektkurva:P

Postat: 8 december 2008, 22:48
av sewa
forsan92 skrev:hehe jag skulle då aldrig säga att det e samma rör, isåfall vrf skulle de inte ha vart unde samma namn?:S nej skillnaden är väl att Hebo har lite mer kvalitet i sig och täl mer stryk och missfärgas inte lika lätt som TK men de har i stort sett samma effektkurva:P
asså kvaliten på Tk-röret va faktiskt bra, själv använde jag det till riktigt extreeem FUCKO körning förra sommarn och vintern, det var inte ens 1 liten rostfläck på det men dämparen va det sämsta jag har varit med om!

Postat: 9 december 2008, 18:01
av Henry
forsan92 skrev:hehe jag skulle då aldrig säga att det e samma rör, isåfall vrf skulle de inte ha vart unde samma namn?:S nej skillnaden är väl att Hebo har lite mer kvalitet i sig och täl mer stryk och missfärgas inte lika lätt som TK men de har i stort sett samma effektkurva:P
Konstigt då det är bvehandlat och TK bara klarlackat? ;)

Postat: 9 december 2008, 18:16
av sewa
Henry skrev:
forsan92 skrev:hehe jag skulle då aldrig säga att det e samma rör, isåfall vrf skulle de inte ha vart unde samma namn?:S nej skillnaden är väl att Hebo har lite mer kvalitet i sig och täl mer stryk och missfärgas inte lika lätt som TK men de har i stort sett samma effektkurva:P
Konstigt då det är bvehandlat och TK bara klarlackat? ;)
hq e väl inte bara klarlackat? :P

Postat: 9 december 2008, 19:12
av Henry
sewa skrev:
Henry skrev:
forsan92 skrev:hehe jag skulle då aldrig säga att det e samma rör, isåfall vrf skulle de inte ha vart unde samma namn?:S nej skillnaden är väl att Hebo har lite mer kvalitet i sig och täl mer stryk och missfärgas inte lika lätt som TK men de har i stort sett samma effektkurva:P
Konstigt då det är bvehandlat och TK bara klarlackat? ;)
hq e väl inte bara klarlackat? :P
Nej, men nu diskuterade vi Turbokit, inte HQ! =)

Postat: 9 december 2008, 19:13
av kallepalle
hq e ju turbo kit. turbokit high quality

Postat: 9 december 2008, 19:18
av Henry
kallepalle skrev:hq e ju turbo kit. turbokit high quality
No shit.

Men när man säger bara "TurboKit" brukar man mena Lacada.

Postat: 9 december 2008, 19:27
av kallepalle
aa iof, men ajja de finns iaf turbokit hq :)

Postat: 9 december 2008, 21:52
av chifen
kallepalle skrev:aa iof, men ajja de finns iaf turbokit hq :)
aja, nu har du fått svar iaf :) så sluta upp med chattandet pöjkar ;)