Sida 5 av 64
Postat: 25 maj 2009, 15:26
av erkan94
Okej

tack
Postat: 26 maj 2009, 15:49
av deken
hejsan.
undrar vad gillera stalker har för vikter orginal? alltså storleken typ 16x13
tacksamma för svar Mvh dennis
Postat: 26 maj 2009, 19:12
av mathiis
jag undrar samma sak, men jag tror att det är 19x15.5
Postat: 26 maj 2009, 21:31
av deken
undrar på ett ungefär vad för vikter jag behöver till en s6r cylinder mallosi multivariator 21mm förgasare rör mm, tror ni att det funkar med 4,5 eller e det för tungt ?

Postat: 27 maj 2009, 13:02
av jacobzzon
vad är rätt mm på vikterna till en aerox 09?
Postat: 27 maj 2009, 13:31
av aeroxr08
15x12, 5.5gram

Postat: 28 maj 2009, 21:10
av deken
tja,
undra va jag behöver för vikter

stage6 racing cylinder
21mm dellort'o förgasare
21mm insug
andra reeds
mallosimultivarre
gianelli extra crhome rör
yammaha aerox
Postat: 29 maj 2009, 20:18
av aeroxr08
ska byta kopplingsfjädrar snart men undrar om man ska ta bort en kopplingsfjäder och sedan sätta på en ny eller ska man ta bort alla och sen sätta på de nya? och vilka kopplingsfjädrar ska jag ha till denna setupen:
stage 6 pro replica
lättare viktor
tryckfjäder +22%
munstycke 72
det är orginal koppling
är en aerox
tacksam med ett så snabbt svar som möjligt

Postat: 6 juni 2009, 17:00
av runners
CIME skrev:rrx_pojken skrev:Någon som vet vad det sitter för orginal vikter i en PGO big max -07 (30-moppe)? Tack på förhand
Om det är en minarelli kopia så är det nog 5.5 g

Jag har en T-rex. Tror att det är samma motor men inte helt säker...den hade väldigt tunga vikter i original som var 8,5 gr.
Postat: 6 juni 2009, 17:26
av sefio
har för mig alla pgo har 8.0 orginal förutom en modell som har 8.5
Postat: 7 juni 2009, 10:35
av mathiis
vilka vikter passar bäst till ett laser x-pro?
Postat: 11 juni 2009, 17:34
av Jck92
mathiis skrev:vilka vikter passar bäst till ett laser x-pro?
Olika från moped till moped men runt 4 brukar gå bra på högvarviga rör

Hur f-n byta plastkåpor på vikter utan att paja!!??
Postat: 11 juni 2009, 17:42
av Mr.P
Har ett sett med 24 vikter från stage6, på sex stycken finns de plast/gummi runt vikterna men inte på de andra 18, har förstått att man skiftar mellan de vikter man väljer använda, men hur f-n gör man det utan o paja dom, känns rätt styva o tajta om man säger så!!!!???
Re: Hur f-n byta plastkåpor på vikter utan att paja!!??
Postat: 11 juni 2009, 18:01
av Jck92
Mr.P skrev:Har ett sett med 24 vikter från stage6, på sex stycken finns de plast/gummi runt vikterna men inte på de andra 18, har förstått att man skiftar mellan de vikter man väljer använda, men hur f-n gör man det utan o paja dom, känns rätt styva o tajta om man säger så!!!!???
det är bara att dra isär dem även om de sitter hårt..
Postat: 12 juni 2009, 17:42
av StuntSchtekarnN
Yamaha Slider 06 Stunt
Setup:
Rör: yazuni Z
Vikter: Orginal
Fjädrar: Orginal
Munstycke: 84
Hjälp! vilka vikter och färg på fjädrar ska jag ha för att få så bra toppfart och ax som möjligt?
TACK!
Postat: 13 juni 2009, 13:02
av DanneWalle
Hej!
Har en Stalker som jag har s3r rör och 17,5mm förgasare på.
Har testat med lite olika fjädrar och vikter men kan inte riktigt få det att funka riktigt bra, den är seg i början (typ helt stilla) och sen sticker den iväg.
Så vad för vikter och fjädrar behöver jag?
Mvh DanneWalle
Postat: 13 juni 2009, 23:06
av senda99
vad är det för skillnad på. orginal variator och trim vad är det som skiljer på dom två.
Postat: 13 juni 2009, 23:11
av MKRider
om du har trimrör är det ju vikterna (brukar få med) , slitstarkare och kan ställas in bättre.
Postat: 13 juni 2009, 23:31
av runners
Min moppe accar bra från noll till ca 30km sedan efter att den växlat så minskar accet. Beror det på för lätta vikter?

Postat: 13 juni 2009, 23:34
av sefio
Varvar variatorn tok mkt så är det för lätta, varvar den lite men går segt är det för tunga.
Postat: 13 juni 2009, 23:44
av kallepalle
sefio skrev:Varvar variatorn tok mkt så är det för lätta, varvar den lite men går segt är det för tunga.
haha det är motorn som varvar inte variatorn ^^ variatorn snurrar lika mycket oberoende av vilka vikter man har
Postat: 13 juni 2009, 23:47
av sefio
Tjaa, slängde i 4.5 g vikter idag och känns som dem va på tok för tunga då moppen fortsatte axxa efter 500 meter plan asfalt? (dock ganska långsamt)
Pgo T-rex
Stage6 pro replica
Stage6 Sport 50cc
Är det 4 g eller 3.7 jag borde hoppa ner till ?
Postat: 15 juni 2009, 12:54
av Ville-katana.R
Passar hebos kopplings fjädrar till orginal koppling i minarelli motor??
Postat: 15 juni 2009, 13:00
av LudiX
Det står väll att dom bara passar deras kopplingar och metrakit om jag inte mins fel ++ nån mer koppling.
Postat: 16 juni 2009, 00:24
av jujjuh
tjena har en speedfight 09 och jag vill få bästa effekten om jag ska byta både vikter och kopplings fjädrar dock inte så att man nästan stegrar skriv gärna om vilka vikter och tryck om jag drar v-ringen tack på förhan !
Postat: 16 juni 2009, 21:03
av aeroxr08
skulle inte tro att den blir så mycket snabbare om du inte ska ha nytt rör men axet kan ju förbettras med v-vikter och kopplingsfjärar.men om du drar v-ringen går den snabbare

Postat: 16 juni 2009, 21:07
av aeroxr08
vilka kopplingsfjädrar?
+10%
eller +40%
setup:
dragen v-ring
v-vikter
munstycke 72
stage 6 pro replica rör urpluggat
tryckfjäder
är en aerox 08

Postat: 17 juni 2009, 18:47
av sefio
40% skulle jag nog säga.
Postat: 17 juni 2009, 20:24
av Jck92
jujjuh skrev:tjena har en speedfight 09 och jag vill få bästa effekten om jag ska byta både vikter och kopplings fjädrar dock inte så att man nästan stegrar skriv gärna om vilka vikter och tryck om jag drar v-ringen tack på förhan !
du kan ju glömma att du den gasreser med dragen v-ring -.- med dragen v-ring behöver du bara ha lite lättare vikter, hårdare tryckfjäder kommer bara göra att du sliter mer på remmen.
Postat: 17 juni 2009, 20:32
av KoNG
Det bästa för en sf2a är allt orginal tro mig

Jag har testat allt
Postat: 17 juni 2009, 22:45
av mathiis
kan man ha för hårda kopplingsfjädrar?
Postat: 18 juni 2009, 17:06
av Jck92
mathiis skrev:kan man ha för hårda kopplingsfjädrar?
Ja, då greppar inte kopplingen förens efter effektkurvan!
Postat: 18 juni 2009, 17:07
av mathiis
okej, är stage6 hårdaste kopplingsfjädrar för hårda till stage6 pro replica??
Postat: 23 juni 2009, 19:33
av alexanderkarlsson
tja jag har. polini sport 70cc, 17,5 fögg, stage 6 insugskitt, zx,fly clutch. och ja undrar om det är vanligt att man behöver tyngre vikter än orginalvikter? för har dom i men känns som de e fel vikter i. för har bara lättar i
(minarelli, 5,5 org)
mvh//aLEx

Postat: 23 juni 2009, 20:05
av kallepalle
du borde kunna köra på typ 3,5-4g iaf.